صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
ظریهپنجم : تمایزبه روش : بیان نظریه ٠+ مسج
CS پآ
es
به روش
: موضوع
oo
استفاده از روش استدلال و برهان
انسان شناسی فلسفی
استفاده از روش آیات و روایات
| ی
استفاده از تجريه و آثار
انم انسان
اسی زیستی یا جسمانی
صفحه 5:
نظریه پنجم : یز به روش ۳
1
تقد نظریه ۷ از تفه
نقد اول مرحوم فاضل
ضابطه, کلی تیست!
صرف روش باعث نایز علوم فست
و الا بايد ees ae
فلسفى»
igs es
صفحه 6:
نظريه ينجم : تسیز به روش ۷ بر ape نقد دوم مرحوم فاضل .۱
نقد دوم مرحوم فاضل
چرا تمایز به روش با وجود تمایز به oe
انسان شناسی فلسفی و انسان شناسی د
غرض هم دارند. پس چرا
از نگاه مستدل, ۶ ت ( شناخت انسان)
بلکه روش ها متعدد است
صفحه 7:
نظریه پنجم : تمایز به روش
نقد ظریه ON مرحوم فاضل
م
نقد سوم مرحوم فاضل
تمایز به موضوع در مثال ها !
موضوع در انسان شناسی فلسفی < انسان به طور مطلق
موضوع در انسانس شناسی دینی = اتسان از منظر دين
جواب :
انسان در هر دو به صورت مطلق وجود دارد
فقط در صورت دوم. چون تنها سخن دين را 5
داند. از محمولات پذیرفته شده دینی استفاده مى كن
صفحه 8:
2
نظریه پنجم : تمايز به روش جع بندی el 5
۱ دوری از تمایزات غیر جامع
تقسیم بندی علوم به : «اعتباری و حقیقی» . «یقینی و
ظنی» . «دینی و غیر دینی» » «برهانی و شهودی +
«انشائى و اخبارى» - تمایزات خاص و غیر جامع
۲ استفاده از تمایزات تر
غرض + روش هم فراگیر
يز به « تفاوت موضوعات + روش
اوت اغراض + روش» يا «تفاوت محمولات +
صفحه 9:
2 نظریه پنجم : تمایز به روش
نقد نظریه تقد سوم مرجوم فاضل ۰ ۰
جمع بندی نهایی نظریه پنجم
اللهم الا آن یقال :
چون خارجا عرفان و فلسفه دو علم هستند. ما نیز
تعریف علم را تغيير مى دهيم :
«العلم هو عدة قضايا المرتبطة التى كانت لها اسلوب.
معينة جمعها خصوصيات أو الخصوصية الواحدة بهأ
يترتب عليها غرض واحد بالوحدة الشخصية
صفحه 10:
صفحه 11:
نظربه ششم: نظریه علامه طباطبایی ۰ بیان نظرید مس جنر
CY سس«
علوم بر دو دسته هستئدة
علوم حقيقى
تمايز به : موضوع
علوم اعتبارى
تمایز به : غرض