صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
١ os 2 نظريه هعتم : نظويه حضرت اام Y
انظريه حضرت امام
ی
تمايز علوم , بالات رطام سنخیت ذائی قضاپای
صفحه 4:
» را دنبال می کنند.
یا یه غرض و فرض
محمول و تسبت# که
موشوع ات باه مش
موی
ao
1
آقای فاضل جوابي دادة انذ که از AEM gt gol علاوه بر
موضوع و محمول و نسیت. شی چهارمی هم به نام «مجموع
صفحه 5:
صفحه 6:
۱. برخی سنخیت را ناشی از غرض واحد پرشمرد اند
غرض, معلول ببلخیت استا وستخیت نمی تواند.
ناشی از وحدت غرض باشد.
در کلام ماع واحد ستیخی است
یم mse tal
صفحه 7:
cal pads only gest
بنابراین : تمایز علوم به سنخیت قضایای موجود در یک
علم است ولى لازم نيست هر مسأله آن غرض را تأمين
صفحه 8:
صفحه 9:
ملاک صحت هر اعتبار غرضی است که اعتبار کننده
دارد.
صفحه 10:
اینکه علوم مى توانند. غرض های اعبار کنندگان
ارا تأمين اشی از خصوضیاتی است که در
قضاياى أن علوم وجود دارد
صفحه 11:
نکته پنجم
یا توجه واحد اعتباری صناعي بودن علوم) م ۲
این خصوصیات گاهی مختلف و گاهی خصوصیت
واحدی است که در همه
دارد.
در هر دو صورت . خصوصیت نمي, تواند مربوط به
ايا به نحو یکسان وجود
فر موارذنی که خضوضیت واخد است, وخنات
cad (Sad Cano pad
تاشی از وحدت ذات موضوع. وحدت حنثیت
موضوع و یا وحدت شرط و يا وحدت اجزاء دیگر
باشد..
صفحه 12:
تفاوت سخن ما با مرحوم آخوند :
مرحوم آخوند : تمایز علوم را به اختلاف اغراض می
دان
ما : تمایز علوم را به اختلاف خصوصیاتی که محصل
أغرض مسوم اننم
صفحه 13:
حضرت امام : غرض از علوم را واحد سنخی بر
می شمارند
با حصول هر قضیه. غرض به تمامه
علت مردود شدن مبنای مشهور (تمایز به جامع
| متوضوعات) :
۱ علوم نیازی به موضوع ندارند.
. تمايز در همه علوم جاری نیست.
صفحه 14:
علت مردود شدن مبنای مرحو:
به جامع محمولات) و مرحوم
حیثیات) :
این ملاک ها در همه علوم جارى نيست
ales 0 نها می
يايد يكوييم ae
داد ینک عم Se sil)
مشائین
صفحه 15:
ابن علوم آبر
قاهر) باه مخلف می باه
: در ظاهر موضوع. واقعیت