صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
١ os 2 ‏نظريه هعتم : نظويه حضرت اام‎ Y انظريه حضرت امام ی تمايز علوم , بالات رطام سنخیت ذائی قضاپای

صفحه 4:
» را دنبال می کنند. یا یه غرض و فرض محمول و تسبت# که موشوع ات باه مش موی ‎ao‏ 1 آقای فاضل جوابي دادة انذ که از ‎AEM gt gol‏ علاوه بر موضوع و محمول و نسیت. شی چهارمی هم به نام «مجموع

صفحه 5:

صفحه 6:
۱. برخی سنخیت را ناشی از غرض واحد پرشمرد اند غرض, معلول ببلخیت استا وستخیت نمی تواند. ناشی از وحدت غرض باشد. در کلام ماع واحد ستیخی است یم ‎mse tal‏

صفحه 7:
cal pads only gest ‏بنابراین : تمایز علوم به سنخیت قضایای موجود در یک‎ ‏علم است ولى لازم نيست هر مسأله آن غرض را تأمين‎

صفحه 8:

صفحه 9:
ملاک صحت هر اعتبار غرضی است که اعتبار کننده دارد.

صفحه 10:
اینکه علوم مى توانند. غرض های اعبار کنندگان ارا تأمين اشی از خصوضیاتی است که در قضاياى أن علوم وجود دارد

صفحه 11:
نکته پنجم یا توجه واحد اعتباری صناعي بودن علوم) ‏ م ۲ این خصوصیات گاهی مختلف و گاهی خصوصیت واحدی است که در همه دارد. در هر دو صورت . خصوصیت نمي, تواند مربوط به ايا به نحو یکسان وجود فر موارذنی که خضوضیت واخد است, وخنات cad (Sad Cano pad تاشی از وحدت ذات موضوع. وحدت حنثیت موضوع و یا وحدت شرط و يا وحدت اجزاء دیگر باشد..

صفحه 12:
تفاوت سخن ما با مرحوم آخوند : مرحوم آخوند : تمایز علوم را به اختلاف اغراض می دان ما : تمایز علوم را به اختلاف خصوصیاتی که محصل أغرض مسوم اننم

صفحه 13:
حضرت امام : غرض از علوم را واحد سنخی بر می شمارند با حصول هر قضیه. غرض به تمامه علت مردود شدن مبنای مشهور (تمایز به جامع | متوضوعات) : ۱ علوم نیازی به موضوع ندارند. . تمايز در همه علوم جاری نیست.

صفحه 14:
علت مردود شدن مبنای مرحو: به جامع محمولات) و مرحوم حیثیات) : این ملاک ها در همه علوم جارى نيست ‎ales‏ 0 نها می يايد يكوييم ‎ae‏ ‏داد ینک عم ‎Se sil)‏ ‏مشائین ‎ ‎

صفحه 15:
ابن علوم آبر قاهر) باه مخلف می باه : در ظاهر موضوع. واقعیت

رایگان