صفحه 1:
صفحه 2:
نظریات پیرامون
«حقيقت وضع »
وضع عبارت است از «جعل هوهويت
و معنی در عالم اعتبار»
هوهویت دو قسم است:
مبناى ۱) تکوینی : در عالم تکوین است ۱
ع ۲) اعتباری : در عالم اعتبار است و توسط جعل جاهل پدید می آید
موارد دیگر جعل «هوهویت» :
)0 حکومت
۲) امارات (یه اينکه شارح مدای اماره را همان واقع قرار می دهد) [مرحوم نائینی]
صفحه 3:
دلایل مرحوم بجنوردی
وقتی کسی لفظی بر مینای «هوهویت»
این در صورتی ممکن آست لا که آین
علت 0) چرا که لقاء یک شی, ie 2 ene
حقیقت معنی را القاء
(
صفحه 4:
دلایل مرحوم بجنوردی
۱ وجود عبنی بر مبتای «هوهویت»
اكر لفظ (- كيف) با معنى (- مثلا جوهر) متحد نباشد (و لو (Lael
نه وجود لفظ و وجود معنى؛ دو وجود براى يك ماهيت مى شوند؟
صفحه 5:
دلایل مرحوم بجنوردی
بر مبتای «هوهویت»
لبح أز معنى به لظ
اتحاد وجودى
صفحه 6:
Boe معلول کترت
انیا : امر اعتباری (وضع: egal te آمر عینی (حسن و قبح)
آنچه در خارج به وجود می آید :
صفحه 7:
جواب آیت الله فاضل :
ببرامون دليل دوم ١
وجود لفظی را در ردیف وجود ie شمرده اند
(بعنى مباين وجود خارجی + وجود ذهنی است)
در این صورت لا وجود ge ae ee وچود لفظی معناست لا ابن
اتحادی است؟
صفحه 8:
a
2