علوم انسانی و علوم اجتماعیالهیات، دین و معنویت

دروس خارج اصول فقه (مبحث وضع 6)

صفحه 1:

صفحه 2:
نظریات پیرامون «حقيقت وضع » وضع عبارت است از «جعل هوهويت و معنی در عالم اعتبار» هوهویت دو قسم است: مبناى ۱) تکوینی : در عالم تکوین است ۱ ع ۲) اعتباری : در عالم اعتبار است و توسط جعل جاهل پدید می آید موارد دیگر جعل «هوهویت» : )0 حکومت ۲) امارات (یه اينکه شارح مدای اماره را همان واقع قرار می دهد) [مرحوم نائینی]

صفحه 3:
دلایل مرحوم بجنوردی وقتی کسی لفظی بر مینای «هوهویت» این در صورتی ممکن آست لا که آین علت 0) چرا که لقاء یک شی, ‎ie 2 ene‏ حقیقت معنی را القاء (

صفحه 4:
دلایل مرحوم بجنوردی ۱ وجود عبنی بر مبتای «هوهویت» اكر لفظ (- كيف) با معنى (- مثلا جوهر) متحد نباشد (و لو ‎(Lael‏ ‏نه وجود لفظ و وجود معنى؛ دو وجود براى يك ماهيت مى شوند؟

صفحه 5:
دلایل مرحوم بجنوردی بر مبتای «هوهویت» لبح أز معنى به لظ اتحاد وجودى

صفحه 6:
‎Boe‏ معلول کترت انیا : امر اعتباری (وضع: ‎egal te‏ آمر عینی (حسن و قبح) آنچه در خارج به وجود می آید : ‎

صفحه 7:
جواب آیت الله فاضل : ببرامون دليل دوم ‎١‏ ‏وجود لفظی را در ردیف وجود ‎ie‏ شمرده اند (بعنى مباين وجود خارجی + وجود ذهنی است) در این صورت لا وجود ‎ge ae ee‏ وچود لفظی معناست لا ابن اتحادی است؟

صفحه 8:
a 2

رایگان