صفحه 1:
صفحه 2:
وضع عبارت ا
رت است از
از «
(جعل هوهویت
إيت بين لفظ
و معن
معنی در عالم ا
اعتبار»
صفحه 3:
اذهان عامه, از فهم آن فاصر هستند.
جواب :
جعل هوهویت. آسان و از مرتکزات عرفی است و
نیازی به تفکر عمیق ندارد؛ چراکه نوعی از مجاز
pedal ۰
فرق است بین «انجام عمل» و «تفسیر وتحلیل عمل»
(دومی می تواند بسیار دقیق و خارج از فهم عرف
اشد
صفحه 4:
بررسی اشکال دوم به مینای «جعل هوهویت»
alten
ere = از و
کش
من
aN
| پس : وضع مقدمه استعمال است
دو شی است : دالْ و مدلول (-
نتیجه : هوهویت لفو است (به تعبیر بهتره مضر أ
جواب اشکال
er يي 2 ان انتقال ا
هوهويت مضرٌ ليست ؛ جراكه ذال و مدلول واقعا متعدد
صفحه 5:
ما می گوییم :
جایی برای اشکال آقای خوئی نیست ؛ چرا که ما گفتیم :
وجود های لفظی و عینی [ا متعدد هستند
ماهیت این دو تا یکی است
هماتطوركه از صورت ذهنيه به ماهيت . موجود در خارج متتقل می
0 از لفظ بد
صفحه 6:
سک
در در متام
را نبینم لا اين با کرت انس با لفظ
بلكه افناء با مبنای هوهویت نمی سازد
علت : وقتی در مرحله وضع جعل هوهویت شده
است در مرحله استعمال نوبت به افناء لفظ در معنی
0 تمى رسد 0 شى وأحد كة أقناء لمى شود ۱۳
صفحه 7:
صفحه 8:
شهيد صدر 1
در هر لفتی, بین الفاظ و معانی, علقه وجود دارد {
لفظ را دال و معنى را مدلول می خواهند
علاقه بين تصور لفظ و نصور معنی 0 شببه علاقه اي ست که بین
وع خورشید و نور است
عم خور تسد ام واه نو می رساند
تصور لفظ لا ما را به تصور معنی می رساند
نتیجه : تصور لفظ سیب تصور معنی است
صفحه 9:
صفحه 10:
شهید صدر
سوال :
موسسین لفات چگونه بين دو شئ كه هيج كونه علقه اى ميانشان
نیست. علقه سببیت ایجاد مي
جواب :
ایجاد علقه سببیت بین لفظ و معنی موافق قانون کلی ذهن بشر است
قانون کلی : هر دو شیثی که دائما با یکدیگر مقترن گردند بين این
دو عاقه ای انفاق می افتد و تصور یکی سبب برای انتقال به تصور
دیگری خواهد بود
صفحه 11:
a
2