daryacheh-oroomeih

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۰ اسلاید پاورپوینت تهیه شده در مورد وضعیت دریاچه ارومیه طی سالهای اخیر و بررسی دلایل خشک شدن آن است. در درس ازریابی اثرات توسعه بر محیط زیست در رشته مهندسی شهرسازی و دیگر رشته های مرتبط قابل تدریس است.دارای۲۰ صفحه است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
717 بازدید, 5 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دریاچه ارومیه”

دریاچه ارومیه

اسلاید 1: به نام خدادریاچه ارومیه

اسلاید 2: دریاچه ارومیه نام دریاچه ای در شمال غربی ایران است.این دریاچه بین دو استان آذربایجان غربی و شرقی قرار دارد.مساحت آن در سال 2015 در حدود شش هزار کیلومتر مربع بود که در ردیف بیست و پنجمین دریاچه بزرگ دنیا قرار میگیرد.این دریاچه بزرگترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه بزرگ شور جهان است.آب آن بسیار شور بوده و بیشتر از رودخانه های زرینه رود،سیمینه رود و شهرچای تغذیه میشود.حداکثر عمق آن 16 متر است.

اسلاید 3: تنوع زیستی بر اساس لیست تنوع زیستی پارک ملی دریاچه ارومیه که در سال2014و2016 ارائه شده است پارک ملی دریاچه ارومیه مسکن 62 گونه باکتری و آرکئوباکتر،42 گونه قارچهای میکروسکوپی ،20 گونه جلبک ،311 گونه گیاه ،5 گونه نرمتنان دوکفه ای ،226گونه از پرندگان ،27گونه خزنده و دوزیست و24 گونه از پستانداران میباشد.همچنین دست کم فسیل 47 گونه یافت شده است.سازمان محیط زیست ایران در سال1352 اکثر نقاط این دریاچه را به عنوان پارک ملی شناسایی کرده است. این دریاچه با داشتن بیش از 100 جزیره کوچک صخره ای محل توقف پرندگان مهاجر از جمله فلامینگو، پلیکان، لک لک و غیره میباشد.

اسلاید 4: به خاطر شوری بیش از حد دریاچه هیچ نوع ماهی در آن زندگی نمی کند. با این حال این دریاچه یکی از زیست گاه های مهم سخت پوست آرتمیا شناخته میشود. این سخت پوست یکی از منابع اصلی تغذیه پرندگان مهاجر از جمله فلامینگو به شمار می آید.

اسلاید 5: شیمی غلظت نمک دریاچه به طور تقریبی چهار برابر آب دریاهای آزاد می باشد. غلظت سدیم در بخش جنوبی دریاچه اندکی بیشتر از بخش شمالی آن بود. حوضه آبریز حوضه آبریز دریاچه ارومیه بیش از3درصد مساحت کل کشور ایران است. این حوضچه مجموعا توسط 60 رودخانه سیراب می شود که 21 رودخانه دائمی و 39 تای آنها دوره ای هستند.این حوضه با داشتن دشت هایی مثل دشت ارومیه، بناب، تبریز و غیره یکی از کانون های ارزشمند فعالیت کشاورزی و دامداری در ایران به شمار می رود.

اسلاید 6: خشک شدن دریاچه این در یاچه از اواسط دهه 80 شروع به خشک شدن کرد و اکنون در خطر خشک شدن کامل است.بررسی تصاویر ماهواره ای نشان می دهد در سال 2015 دریاچه 88 درصد مساحت خود را از دست داده.دلایل بسیاری برای خشک شدن آن بیان شده از جمله خشکسالی، احداث بزرگراه بر روی دریاچه و استفاده بی رویه از منابع آب حوضه آبریز دریاچه.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید