سایر تحقیق و پژوهش

در جست و جوی پیشرفت و رهایی از سلطۀ خارجی

solteh-khaarji0

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “در جست و جوی پیشرفت و رهایی از سلطۀ خارجی”

در جست و جوی پیشرفت و رهایی از سلطۀ خارجی

اسلاید 1: در جست و جوی پیشرفت و رهایی از سلطۀ خارجیدبیر:ارائه:

اسلاید 2: مقدمهشکستهای نظامی و سیاسی از روسیه و انگلستان در دوره قاجار نتایج زیانباری برای کشور ما داشت اما ایرانیان را متوجه پیشرفتهای علمی و صنعتی کشورهای اروپایی کرد. در چنین اوضاع و احوالی، برخی از سیاستمداران، اندیشمندان و عالمان دینی برای جبران عقبماندگی ایران به چارهجویی پرداختند و برای حفظ استقالل و پیشرفت کشور خود کارهایی انجام دادند.

اسلاید 3: تالش برای نوسازی و اصالح امور کشورعباسمیرزا، ولیعهد فتحعلیشاه و فرمانده سپاه ایران، در جریان جنگ با روسیه متوجه پیشرفتهای علمی، صنعتی و نظامی آن کشور و دیگر کشورهای اروپایی شد. او بهخوبی تفاوت سپاه ایران را با ارتش روسیه که آموزشدیده و مجهز به سالحهای جدید بود، تشخیص داد و به اهمیت صنایع نظامی پی برد. همچنین، متوجه شد که با وجود تعداد زیاد سپاهیان ایران و دالوری و فداکاری آنها، روسها ٔ نظامی پیروز شدند. عباسمیرزا به دلیل برخورداری از دانش و تجهیزات پیشرفته سرانجام به این نتیجه رسید که باید تغییراتی در کشور ایجاد کند.

اسلاید 4: یکی از اقدامات عباسمیرزا برای پیشرفت ایران فرستادن افرادی به انگلستان برای فراگیری علوم و فنون جدید بود. این افراد ٔ آشنایی ایرانیان را با و کسان دیگری که پس از اینها برای تحصیل در رشتههای فنی، نظامی و پزشکی به اروپا رفتند، به تدریج زمینه دستاوردهای تمدن اروپا فراهم آوردند. آنها کنجکاو بودند که بدانند دلیل پیشرفتهای علمی و صنعتی کشورهای اروپایی چه بوده است. عباسمیرزا همچنین برای آگاهی از اوضاع کشورهای اروپایی، دستور داد کتابهایی را در موضوع تاریخ آن کشورها به فارسی ترجمه کنند. در آن دوره تازه صنعت چاپ به ایران راه یافته بود. عباسمیرزا پیش از آنکه بر تخت شاهی بنشیند، از دنیا رفت و فتحعلیشاه به دلیل عالقهمندی به او، پسرش، محمدمیرزا، را به ولیعهدی برگزید.میرزا ابوالقاسم فراهانی وزیر الیق و میهندوست عباس میرزا و صدر اعظم محمد شاه

اسلاید 5: قاجار، کارهای جدی و مؤثری برای نوسازی و اصالح امور ایران میرزا تقیخان امیرکبیر یکی دیگر از کسانی بود که در دوره ٔ کشور به او اختیار کامل داد. در آن انجام داد. ناصرالدینشاه در ابتدای سلطنتش، امیرکبیر را به صدراعظمی منصوب کرد و در اداره زمان، حکومت قاجار با مشکالت بزرگی از قبیل شورش در ایالتها، دخالتهای خارجی، بینظمی و اختالل امور کشوری و لشکری و خالی بودن خزانه روبهرو بود.امیرکبیر پس از برقرارکردن امنیت و آرامش، اقدامات اصالحی گستردهای را برای نوسازی و کارآمدی تشکیالت حکومتی و مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی آغاز کرد. او در سیاست خارجی، توجه ویژهای به حفظ استقالل کشور داشت و درصدد قطع نفوذ و دخالتهای روسیه و انگلستان در ایران بود.

6,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید