علوم مهندسی تکنولوژی

دستگاه برداشت هندوانه

dastgahe_bardashte_hendavaneh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دستگاه برداشت هندوانه”

دستگاه برداشت هندوانه

اسلاید 1: عنوان ارائه :دستگاه برداشت هندوانه ارائه دهنده :زیر نظر استاد راهنما :جناب آقای تابعی بهار 86قاسم اسد زاده

اسلاید 2: فهرست مطالبتاریخچه هندوانه کشت هندوانه در شرایط دیم زمان برداشت برداشت به روش سنتی و معایب روش ماشینی ( معایب و مزایا آن ) معرفی دستگاه توصیه اقتصادی و قیمت محصول

اسلاید 3: هندوانه :هندوانه بذری مبدا آن شهرستان سبزوار و کشت آن بیشتر در این منطقه به صورت دیم و آبی کشت می شود . تخم هندوانه این منطقه معروف به تخم ژاپنی می باشد .

اسلاید 4: کاشت هندوانه در شرایط دیم : کاشت هندوانه در شرایط دیم استان خراسان به علت اینکه از لحاظ آب و هوایی در منطقه نیمه خشک واقع شده است . کشت هندوانه بذری در استان خراسان از اواخر اردیبهشت ماه صورت می گیرد . بدین ترتیب که زمین شخم خورده و سپس با چند کارگر ماهر به روش سنتی بذر پاشی می شود . ( در شرایط دیم ) . بذر مصرف شده در کشت دیم حدود هکتاری 5 کیلو گرم . داشت محصول فقط خاکدهی پای بوته و وجین علف هرز می باشد .

اسلاید 5: برداشت محصول : زمان برداشت در اواخر شهریور صورت می گیرد و زمانی که تقریباً همه هندوانه های بذری از لحاظ رسیدگی تخم به حد خوب و عالی رسیده باشد برداشت شروع می شود . برداشت سنتی : در این روش جمع آوری هندوانه توسط کارگر بود . به این صورت که هندوانه چیده شد . در یک محل جمع آوری و کارگران با دستها تخم را از هندوانه جدا می کنند و از معایب آن هزینه کارگر زیاد و برداشت کم ممحصول و در مقیاس زیاد توصیه نمی شود . و همچنین از لحاظ بهداشتی در سطح بسیار پایینی قرار دارد . در روش سنتی در سطح بزرگ به علت تاخیر زیاد در برداشت تخم ، تخم هندوانه سبز شد . و گاهی مواقع طعم تلخی می گیرد .

اسلاید 6: برداشت به روش ماشینی : در این روش با استفاده از دستگاه می توان با سرعت عمل بالا و نیاز به کارگر کمتری و همچنین تخم برداشت شد . تمیز به صورت استاندارد و بو جاری شده می باشد . این دستگاه در 8 ساعت کار روز مره معادل 5/2 تن برداشت دارد و همچنین با تعبیه دو عدد پرژکتور در عقب دستگاه می توان با تعویض کارگران در شبها نیز کار و تعداد تناژ برداشتی را بالا برد . برداشت به این ترتیب که هندوانه برداشت شده در چند ردیف داخل زمین در آورده و با استفاده از دو عدد تریلی اتصال به تراکتور هندوانه را به سمت دستگاه هدایت می کنیم .

اسلاید 7: معرفی دستگاه : دستگاه برداشت هندوانه به وسیله شافت چرخان P.T.O تراکتور به حرکت در می آید این دستگاه از قسمتهایی تشکیل شده که در ادامه توضیح داده می شود :

اسلاید 8: معرفی دستگاه

اسلاید 9: 1- شاسی : نگهدارنده کلیه قسمت های این دستگاه می باشد

اسلاید 10: دهانه ورودی هندوانه :در داخل این دهانه ورودی داخل آن پره های خرمنکوبی نصب و باعث کوبیدن هندوانه می شود و توسط مارپیچ به قسمت بعدی هدایت می شود.

اسلاید 11: دهانه ورودی هندوانه :

اسلاید 12: صافی استوانه بزرگ :این صافی با قرار داشتن داخل تانکر و محافظ دستگاه که با چرخیدن تخم را از پوست هندوانه جدا و به قسمت انتهای ( مارپیچ ) هدایت می کند . و همچنین چند همزن ثابت و متحرک داخل استوانه و صاف موجود است برای جدا کردن بهتر

اسلاید 13: صافی استوانه بزرگ :درقسمت ابتدایی این دستگاه دندانه هایی تعبیه شده برای جا انداختن زنجیر به منظور چرخیدن و جدا کردن تخم

اسلاید 14: مارپیچ انتهایی این مارپیچ داخل یک محفظه استوانه می باشد کار مارپیچ این است که تخم همراه آب هندوانه را به قسمت صافی ثانویه هدایت می کند . و طول مار پیچ این است که یک متر و 20 سانتیمتر می باشد و چرخیدن مارپیچ توسط قرقره متصل به P.T.O که در اصطلاح عام کله گاوی گویند می چرخد .

اسلاید 15: مارپیچ انتهایی داخل محفظه فلزی استوانه ای به منظور محافظت از تخم و آب هندوانه

اسلاید 16: صافی ثانویه این صافی به طول 1 متر و به صورت استوانه می باشد که در روی این صافی در پوش تعبیه شد . برای بازدید و تعمیرات صافی . و در داخل این صافی دو عدد همزن قرار دارد برای جدا کردن آب و تفاله هندوانه از تخم که با بیرون رفتن از سوراخ های بسیار ریز صافی از ته صافی به بیرون می ریزد . و در انتهای این صافی دهانه خروجی که پس از جدا شدن آی تخم به بیرون و داخل کیسه نصب شده می ریزد .

اسلاید 17: صافی ثانویه

اسلاید 18: توصیه اقتصادی : ساخت و ساز این دستگاه در کارگاه تقریباً معمولی می توان ساخت و مبلغی در حدود 000/000/3 میلیون خرج و مخارج داردو با شروع کار این دستگاه می توان با صاحب زمین با توافق رسید مثلاً در شهرستان سرخش به اعضای هر 800 کیلوی برداشتی 100 کیلو سهم دستگاه می باشد . و این برداشت محصول در مقیاس هکتار زیاد: مثلاً در 80 هکتار زمین برداشت شده با دستگاه که معادل 20 روز طول انجامید 4 تن سهم دستگاه شد و قیمت تخم ژاپنی در بازار امروزی معادل هر کیلوی 500/2 تومان می باشد .

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید