علوم مهندسی تکنولوژی

دستگاه کاهش صدمات جاده ای

dastgahe_kaheshe_sadamate_jadeyi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دستگاه کاهش صدمات جاده ای”

دستگاه کاهش صدمات جاده ای

اسلاید 1: 27/04/1439

اسلاید 2:

اسلاید 3:

اسلاید 4:

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11: عناوین طرح هاطرح-١: سنتز و تولید داروی ستیریزین (Cetirizine)مجری طرح: دکتر محمد مهدی خداییطرح-۲: تولید و تدوین دانش فنی داروی ماینوکسیدیل(Minoxidil)مجری طرح: دکتر مصطفی فیضیطرح-۳: دیازپام (Diazepam) سنتز و تولیدمجری طرح: دکتر محمد مهدی خداییطرح-٤: سنتز و تولید داروی ایباندرونات سدیم (Sodium Ibandronate)مجری طرح: دکتر مصطفی فیضیطرح-٥: تولید داروی پامیدرونات (Pamidronate)مجری طرح: دکتر آوات(آرمان)طاهرپورطرح-۶: سنتز و تولید داروی مونته لوکاست سدیم (Sodium Montelukast)مجری طرح: دکتر آوات(آرمان)طاهرپور تیم تحقیقاتی: دکتر محمد مهدی خدایی (استاد-شیمی آلی)، دکتر مصطفی فیضی(استادیار-شیمی فیزیک)، دکترجهانگیرشاهمرادی(استادیار-شیمی کاربردی)، بابک فتاحی (کارشناس ارشد علوم دارویی) دکتر محمد جوشقانی (استاد-شیمی)، دکترآوات(آرمان)طاهرپور(استاد-شیمی آلی) 

اسلاید 12: توليد داروها و مراحلی که از سنتز تا عرضه آنها به بازار دارویی طی می‌شود، موضوع بسیار مهم و حایز اهمیتی است. امروزه آگاهی دقیق از ساز و کار بیماریها برای دستیابی به داروهای جدید امری ضروری محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت که هر بیماری حاصل به هم خوردن نظم طبیعی یکی از چرخه‌های فعالیت بدن است، بنابراین با دانستن اینکه کدام چرخه بدن از نظم طبیعی خود خارج شده است، می‌توان دارویی را به کار برد که دوباره آن را به حالت اولیه باز گرداند . ستیریزین : (±)-[2-[4-[(4-chlorophenyl)phenylmethyl]-1-piperazinyl]ethoxy]acetic acid با نام تجاری Zyrtec و ستیریزین (Cetirizine) دارویی از خانواده ترکیبات آنتی هیستامین هاست. کاربرد اصلی آن در درمان حساسيت است. برای درمان آلرِي بویژه تب یونجه و بیماریهای آلرژیک پوستی از قبیل کهیر و آنژیوادم نیز مصرف می شود. این دارو جزو اقلام دارویی اعلام شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است. تولید این دارو به عنوان محصولی داخلی هدف اصلی این پروژه است. ماینوکسیدیل : 6-(1-Piperidinyl)-2,4-pyrimidinediamine-3-oxideیا ماینوکسیدیل (Minoxidil) دارویی است که به شکل سیستماتیک (قرص خوراکی) هنگام زیادی فشار خون (فشار خون بالا) مصرف می‌شود و به شکل موضعی (محلول ۲٪ یا ۵٪) برای درمان طاسی مردانه آندروژنیک در مردان و زنان استفاده می‌شود. ماینوکسیدیل با گشاد کردن رگ‌های محیطی سبب کم شدن فشار خون می‌شود. تاثیر آن بر درمان طاسی نیز احتمالا به دلیل همین گشادی رگ‌های سطح پوست و افزایش جریان خون است که موجب تحریک فولیکول‌های مو شده و از وضعیت استراحت به وضعیت رشد فعال درمی‌آیند. ترکیب شیمیایی:7-Chloro-1,3-dihydro-1-methyl-5-phenyl-2H-1,4-benzodiazepin-2-oneیا دیازپام (Diazepam) دارویی مسکن و خواب‌آوراست که در رده درمانی بنزودیازپین‌ها قرار می‌گیرد. از اشکال دارویی آن می‌توان به قرص، آمپول و شیاف اشاره کرد. یا این دارو جزو بنزودیازپینهای طولانی اثر است و متابولیتهای کبدی آن نیز فعال هستند. از دیازپام برای درمان انقباض عضلانی و تشنج (تب و تشنج در کودکان یا حمله صرع نیز استفاده می‌شود. دیازپام برای تسکین اضطراب، اختلالات خواب، و اختلالات هراس تجویز می‌شود. این دارو همچنین به‌عنوان ضد تشنج و شل‌کننده ماهیچه اسکلتی استفاده می‌شود.مانند سایر بنزودیازپین‌ها آگونیست گیرنده‌های بنزودیازپینی بوده که با اثر بر روی گیرنده‌های گابا و در نهایت ورود یون کلر به نورونها اثرات خود را اعمال می‌کند.

اسلاید 13:

اسلاید 14: کمبود کلسیم در پوکی استخوان باعث می‌شود که بخش داخلی استخوان‌ها متخلخل ‌شود. این حالت را از دست رفتن توده استخوانی می‌نامند. این عارضه در طول زمان باعث ضعیف‌شدن استخوان‌ها و افزایش احتمال شکستگی در آنها می‌شود.پوکی استخوان بیشتر در بین زنان رایج است تا مردان. به این دلیل که حجم استخوان در زنان کمتر از مردان است. معمولا عمر زن‌ها از مردان بیشتر و مصرف کلسیم در آنها کمتر است، و برای قوی نگهداشتن استخوانهای‌شان به هورمون زنانه استروزن نیز دارند.اگر عمر مردان آنقدر زیاد باشد، آنها نیز شاهدخطر ابتلاء به پوکی استخوان در اواخر عمرشان خواهند بود.هنگامی که توده کل استخوانی در حدود 35 سالگی‌ به اوج خود می‌رسد، همه بزرگسالان از  35 سال به بعد شروع به از  دست دادن توده استخوانی می‌کنند.  در زنان میزان از دست رفتن استخوان پس از یائسگی که میزان هورمون استروژن افت پیدا می کند، سرعت می‌گیرد. از آنجایی که تخمدان‌ها استروژن می‌‌سازند، اگر هر دو تخمدان با عمل جراحی برداشته شوند، به سرعت از دست رفتن توده ا ستخوانی افزوده می‌شود. ایباندرونات سدیم : Sodium hydrogen{1-hydroxy-3-[methyl(pentyl)amino]-1-phosphonopropyl}phosphonate با ایباندرونات سدیم (Sodium Ibandronate) دارویی از خانواده ترکیبات آنتی هیستامین هاست.  Ibandronate sodium (نام تجاری Boniva) داروی جدیدی است که فقط یکبار در ماه بکار می‌رود. این دارو هورمون نیست، اما بطور تدریجی از بین رفتن استخوان را کم و تراکم استخوان را زیاد می‌کند. این دارو جزو اقلام دارویی اعلام شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است. تولید این دارو به عنوان محصولی داخلی هدف اصلی این پروژه است.پامیدرونات سديم: (3-amino-1-hydroxypropylidene) bis(phosphonic acid) سال ها است که پامیدرونات به همراه چند بی فسفونات دیگر در درمان درد استخوانی ثانویه به درگیری بدخیمی یا متاستاتیک مورد استفاده قرار گرفته اند. پامیدرونات دارای یک پروفایل ایمنی قابل قبول است که استفاده مکرر از آن را برای اکثر بیماران در دوره های کوتاه ممکن می سازد. یا پامیدرونات (Pamidronate) نام تجاری (Aredia) یا پامیدات دارویی است اثر کاهش دهنده کلسیم:دارو بازجذب استخوان را مهار می نماید.دارو به کریستالهای هیدروکسی آپاتیت جذب می شود و می تواند بطور مستقیم حل شدن فسفات کلسیم را مهار نماید.دارو تولید استخوان و یا مینرالیزه شدن آنرا مهار نمی نماید.

اسلاید 15:

اسلاید 16: مونته لوکاست سدیم : {1-[({(1R)-1-{3-[(E)-2-(7-Chloro-2-quinolinyl)vinyl]phenyl}-3-[2-(2-hydroxy-2-propanyl)phenyl]propyl}sulfanyl)methyl]cyclopropyl}acetic acidبا نام مونته لوکاست سدیم (Montelukast Sodium) مونته لوکاست یا مونتکس یک آنتاگونسیت انتخابی گیرنده لوکوترین با عملکرد و کاربردهای مشابه با زافیرلوکاست است اگر چه گزارش شده است که طول مدت فعالیت آن طولانی تر است و به صورت نمک های سدیم تجویز می شود ولی دوزها بر اساس پایه بیان می شوند به طوریکه 10/37 ميلي گرم مونتلوکاست سدیم تقریباً معادل با 10 میلی گرم مونتلوکاست می باشد. در درمان آسم مزمن مونتلوکاست سدیم با دوزهای معادل 10 میلی گرم مونتلوکاست و یکبار در روز داده می شود و مصرف ان باید در بعدازظهرها صورت گیرد. در مورد بچه های 6 سال تمام تا 14 سال می توان دوز معادل با 5 میلی گرم مونتلوکاست تجویز کرد و در کودکان 6 ماهه تا 5 ساله دوز معادل با 4 میلی گرم. نکته این که نباید از آن در درمان حملات حاد آسم استفاده کرد. در برخورد با رینیت آلرژیک فصلی دوزهای مشابه با آسم در بالغین و کودکان 2سال به بالا تجویز می شود. این دارو جزو اقلام دارویی اعلام شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است. تولید این دارو به عنوان محصولی داخلی هدف اصلی این پروژه است.

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19: اقدامات انجام شده جهت تاسیس مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهمطالعه امکان سنجی در دانشگاه طی یک سال گذشتهبررسی الگو های موفق در سطح کشور در دانشگاههای علوم پزشکیبررسی پتانسیل تولید محصولات بیولوژیک در دانشگاهبررسی امکانات صنعتی و علمی در استانتعیین مکان مناسب برای مرکز رشد دانشگاهدرخواست مجوز از وزرات بهداشت و درمانصدور مجوز در خرداد ماه سال 1391آماده سازی وتجهیز ساختمان مرکز رشد

اسلاید 20:

اسلاید 21: تعداد پرونده های ارجاع شده به واحد مالکیت فکری

اسلاید 22: فهرست برخی شرکتهای دانش بنیان محصول محور

اسلاید 23:

اسلاید 24: استئو آرتریت یا آرتریت دژنراتیو از شایع ترین بیماری های مفاصل است که جزء انواع التهابات مفصلی غیرعفونی محسوب میشود. آرتروز مفاصل، دومین شکایت شایع بیماران سرپایی است و حدود ده درصد کل جمعیت انسانی را به دلیل درد و التهابات مزمن مفاصل، دچار ناراحتی و ناتوانی میکند.

اسلاید 25:

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28: با سپاس از توجه شما

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید