dast-pa-1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دست و پا و پرتو رونتگن”

دست و پا و پرتو رونتگن

اسلاید 1: دست و پابسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: دست از 3 بخش مچ دست ˓ کف دست و انگشتان تشکیل میشود.*مچ دست:در این ناحیه 8 استخوان کوچک کارپال در 2 ردیف پروگزیمال و دیستال قرار دارند.استخوانهای ردیف پروگزیمال: Scaphoid – Lunate – Triquetrum – Pisiformاستخوانهای ردیف دیستال: Trapezium – Trapezoid – Capitate – Hamate*کف دست:5 استخوان دراز در این ناحیه وجود دارد که هر یک دارای یک تنه و دو انتها میباشند و استخوانهای متاکارپال نامیده میشوند.*بند انگشتان:همه انگشت ها به جز شست 3 بند ابتدایی و میانی و انتهایی دارند.

اسلاید 3: پا از 3 بخش مچ پا ˓ کف پا و انگشتان تشکیل میشود.مچ پا:ناحیه مچ پا از 7 قطعه استخوانی تارسال در 2 ردیف فوقانی(پروگزیمال)و تحتانی(دیستال) تشکیل شده.استخوان های ردیف پروگزیمال: تالوس و کالکانِئوس(پاشنه)استخوان های ردیف دیستال: ناویکولار ˓ کوبوئید و 3تا میخیکف پا:استخوانهای این ناحیه 5 تا هستند و جزو استخوانهای درازند و متاتارس نام دارند. متاتارس اول مربوط به انگشت شست است.بند انگشتان پا:هر انگشت دارای 3 فالانکس ابتدایی˓میانی و انتهایی است. تنها انگشت شست دو بند دارد.

اسلاید 4: تولید دسته پرتوهای رونتگنیک الکترون هنگام برخورد با یک اتم˓همه یا بخشی از انرژی خود را به فوتون پرتو رونتگن تبدیل میکند. بنابراین برای تولید پرتوهای رونتگن باید سرعت الکترونها افزایش یابد.افزودن سرعت الکترون در هوا دشوار است.زیرا تعداد اکترونها در اتم بسیار زیاد است. الکترون پیش از حرکت با الکترون دیگری برخورد میکند˓ بنابراین لازم است بیشتر الکترونها حذف شوند. این کار با استفاده از لوله ی پرتو رونتگن که بیشتر اتم هایش تخلیه شده اند انجام میگیرد. در برابر هر یک میلیارد اتم در هوا فقط یک اتم در لوله رونتگن باقی میماند که میتواند بدون مانع حرکت کند.*حرکت الکترون در هوا به سختی دویدن سریع فردی در سالن یک فروشگاه شلوغ هنگام حراج سال است.

اسلاید 5: اجزای اصلی دستگاه پرتو رونتگن1.منبع الکترون ها – یک فیلامان یا کاتود2.فضایی خالی که سرعت الکترون ها در آن افزایش میابد3.پتانسیل مثبت بالا برای شتاب دادن به الکترون های منفی4.هدف یا آنود که الکترون ها برای تولید پرتو های رونتگن به آن برخورد میکنند

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید