کسب و کار مدیریت و رهبری

دفاع از ایده – Idea Advocate

114-Idea-Advocate

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دفاع از ایده – Idea Advocate”

دفاع از ایده – Idea Advocate

اسلاید 1: دفاع از ایدهIdea AdvocateMGTools.ir

اسلاید 2: عنواندفاع از ایدهنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحگروهیپیچیدگیکم

اسلاید 3: ایده یا مثال یا صورت یا انگاره یا طرح، در حقیقت یک تصور ذهنی است. شاید بتوان ایده دادن را اولین گام برای حل یک مشکل یا برآورده کردن یک نیاز دانست. به عبارت دیگر ایده ساده‌ترین راه حلی است که انسان در برابر یک مسئله یا نیاز به آن فکر می‌کند. هر چند می‌توان یک ایده را بسط داد و پیچیده کرد. طرح یک ایده، با توجه به ماهیت ذهنی آن، می‌تواند فارغ از هر گونه قید و بندی صورت پذیرد. اما برای عملی کردن آن، باید به بسیاری از این محدودیتها مثل قوانینی فیزیکی، حقوقی و ... توجه کرد. طرح ایده‌های نو، رابطه مستقیمی با خیال پردازی و خلاقیت دارد. يك ابزار بسيار خوب براي ارزيابي ايده مي باشد. نقش دفاع از ايده براي شركت كنندگان به همراه اهميت ايده كه از بين مهم ترين ايده ها انتخاب شده است مشخص مي گردد. تمام ايده ها كاملا توسط تيم ارزيابي بررسي مي شود. فرایند اجرای این تکنیک به شرح ذیل می باشد : 1- تيم ليست ايده هاي توليد شده قبلي را بازبيني مي كند 2- نقش هاي دفاع از ايده مشخص می شود: شخصي كه ايده را پيشنهاد كرده است شخصي كه ايده را تكميل خواهد كرد. شخصي كه به طور قوي از ايده حمايت كرده است. 3- تيم ايده را مورد آزمون قرار مي دهد. 4- تيم بعد از اينكه تمام ايده ها دفاع شدند به يك اجماعي براي تعيين ايده اي كه بيشترين پتانسيل را براي حل مسئله يا فرآيند دارد مي رسد. این تکنیک کیفی، چند متغیره و عملیاتی بوده و ارزیابی های آن به صورت چند مرحله ای و روندی انجام می پذیرد. همچنین دفاع از ایده قابلیت جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها را نیز بر عهده دارد. در ضمن این ابزار معطوف به گذشته بوده و می تواند از ایده ها به خوبی دفاع نماید. از جمله ابزارها و تکنیک های مشابه با دفاع از ایده می توان به روش جمع آوري اطلاعات باسيلي ، گروه هاي غير رسمي، تحلیل نیازها، ماتریس امتیازدهی اشاره کرد که در برخی جهات با این تکنیک همسویی و ارتباط دارند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطروش جمع آوری اطلاعات باسیلیBasili Data Collection Method گروه های غیررسمی Buzz group تحلیل نیازهای اطلاعاتیInformation Needs Analysis مزایاساده و قابل اجرا امکان ترکیب با سایر تکنیک های تصمیم گیری امکان ارزیابی در چند بعدمعایبزمان بر بودن تکنیک نیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک تاثیر گذاری تصمیم و ارزیابی ارزیابان بر یکدیگر•براي اطمينان از منصفانه بودن تمام ايده ها • براي دادن شانس انتخاب به هر ايده موجود • براي مشخص شدن نقاط مثبت هر ايدهکاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان