کسب و کار

دفتر مدیریت راهبردی Office of Strategy Management Kaplan Norton

Office-of-Strategy-Management-Kaplan-Norton

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دفتر مدیریت راهبردی Office of Strategy Management Kaplan Norton”

دفتر مدیریت راهبردی Office of Strategy Management Kaplan Norton

اسلاید 1: دفتر مدیریت راهبردیOffice of Strategy Management Kaplan Norton

اسلاید 2: عنواندفتر مدیریت راهبردینوعمدلمراحل استفادهطراحیموضوعاستراتژیسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: کارت امتیازی متوازن ابتدا به منظور بهبود سنجش عملکرد سازمان‌ها توسعه یافت، ولی هم‌اکنون به عنوان ابزاری قدرتمند برای پیاده‌سازی سریع و مؤثر استراتژی‌ها استفاده می‌شود. سازمان‌های متعددی با وجود توسعه BSC هنوز در برنامه‌ریزی، تخصیص منابع و بودجه، گزارش‌دهی، ارتباطات و بازنگری‌های مدیریت دچار خطاهای جدی هستند. شکست در هم‌سوسازی فرآیندهای مدیریتی سازمان با استراتژی‌های آن، موجب ناتوانی قابل‌توجهی در دستیابی به پتانسیل استراتژی‌ها می‌شود. سازمان‌هاي پيشرو با ايجاد واحدي در سطح كلان شركت به نام دفتر مديريت استراتژي، بر پياده‌سازي استراتژي‌هاي خود تمركز كرده‌اند. سازماندهي اين واحد جديد نشانگر خلايي در ساختار مديريتي اكثر سازمان‌ها است. تمامي سازمان‌ها واحدهايي دارند كه منابع مالي، منابع انساني، فن‌آوري اطلاعات، بازاريابي و كيفيت را مديريت مي‌كنند. اما تعداد بسيار كمي از آن‌ها واحدي با مسئوليت ويژه براي اداره استراتژي دارند. اگرچه اجراي استراتژي در نهايت به عهده مديران ستادي و عملياتي است، اما بدون اصول راهنماي مركزي، استراتژي از فرآيندهاي كليدي مديريتي حذف و كم‌رنگ مي‌شود.بدیهی است پایش استراتژی توسط دفتر مدیریت استراتژی به این معنا نیست که تمامی فعالیت‌های مرتبط با جمع‌آوری اطلاعات، محاسبه شاخص‌ها و در دفتر مدیریت استراتژی انجام می‌گیرد. برای این منظور باید ساختاری ایجاد شود و دفتر مدیریت استراتژی با فراهم آوردن کمک و راهنمایی لازم زمینه کارکرد مناسب این ساختار را ایجاد کند. ساختار مناسب برای پایش و بازنگری استراتژی استفاده از کمیته‌های تخصصی است. توجه به این نکته ضروری است که با توجه به تعدد کمیته‌ها در بیشتر شرکت‌ها، به منظور پرهیز از تشکیل کمیته‌های موازی لازم است کمیته‌های موجود مورد بازبینی قرار گرفته و با واگذاری وظایفی که در ادامه می‌آید به کمیته‌های موجود از تشکیل کمیته‌های جدید پرهیز کرد. علاوه بر این، بازبینی کمیته‌های موجود به حذف کمیته‌های غیرضروری و ناموثر نیز کمک می‌کند. ذکر این نکته ضروری است که در ابتدا نیازی به تشکیل دفتر مدیریت استراتژی در نمودار سازمانی نیست. آنچه اهمیت دارد انجام وظایف آن در بخشی از سازمان به صورت منسجم است.کارهایی که این دفتر می کند بطور کلی بصورت ذیل می باشد : تدوين و بازنگري استراتژي. از جمله وظايف اوليه و بديهي دفتر مديريت استراتژي، توسعه و تدوين استراتژي شركت و بازنگري بعدي آن است. دفتر مديريت استراتژي بايد مديران، از آخرين تغييرات موثر بر استراتژي مطلع كرده و تمهيدات لازم را براي بازنگري دوره‌اي استراتژي با مشاركت مديران ارشد شركت فراهم سازد.مديريت نقشه استراتژي. دفتر مديريت استراتژي مالك برنامه استراتژيك شركت است و در اين راستا چند وظيفه دارد.

اسلاید 4: اطمينان از ترجمه استراتژي‌هاي به روز شده به اهداف، معيارها، اهداف كمي و اقدامات در قالب نقشه استراتژي و كارت امتيازي متوازن سازمانبرگزاري دوره‌هاي آموزشي با موضوع مديريت كارت امتيازي متوازن و نقش‌آفريني به عنوان منبع مركزي سازمان براي هدايت، آموزش، تربيت و كمك به ساير مديران واحدهانظارت بر محاسبه شاخص‌ها، گزارش‌دهي و كسب اطمينان از صحت آناطمينان از انجام اقدام‌هاي استراتژيك و پايش پيشرفت آنهاهم‌سوسازي واحدهاي سازمان. از جمله وظايف اصلي دفتر مديريت استراتژي، توسعه و جاري‌سازي استراتژي در بدنه سازمان است. مسئوليت‌هاي اين دفتر در فرايند هم‌سوسازي در زير فهرست شده است.مرتبط ساختن استراتژي‌ها و نقشه سازمان به نقشه‌هاي استراتژي واحدهاي پشتيباني و عملياتي سازمانسازماندهي فرآيند بازنگري و تصويب نقشه‌هاي استراتژي واحدهاي سازمان توسط مديريت ارشدايجاد آگاهي استراتژيك. دفتر مديريت استراتژي ارتباطات داخلي لازم را براي انتقال پيام‌هاي استراتژي، نقشه استراتژي، معيارها، اهداف كمي و اقدامات استراتژيك به كاركنان فراهم مي‌كند. براي انجام اين مهم دفتر بايد اطمينان يابد كه آموزش BSC در برنامه‌هاي آموزشي كاركنان لحاظ شده است.مديريت دانش. ايده‌ها براي بهبود شاخص‌هاي استراتژيك ممكن است در هر جاي سازمان خلق و در واحدهاي مختلف به كار گرفته شوند. دفتر استراتژي بايد در اين راستا موارد زير را تسهيل كند.تعيين و انتقال بهترين تجربه‌ها در سراسر سازمان كمك به جريان ايده‌ها بين واحدهاي سازماني و واحدهاي كسب و كارفرضیات : اجرای استراتژی بدون دفتر مدیریت استراتژی ضعیف است. ارتباطات در مورد استراتژی بدون OSM ضعیف است.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطکارت امتیازی متوازن(BSC) Balanced Score Card(BSC)نقشه استراتژی Strategy Map Kaplan Nortonمزایابهبود اجرای استراتژی و بهبو ارتباطات در مورد استراتژی، از نقاط قوت این ابزار می باشد. کاربردهابديهي است پايش استراتژي توسط دفتر مديريت استراتژي به اين معنا نيست كه تمامي فعاليت‌هاي مرتبط با جمع‌آوري اطلاعات، محاسبه شاخص‌ها و در دفتر مديريت استراتژي انجام مي‌گيرد. براي اين منظور بايد ساختاري ايجاد شود و دفتر مديريت استراتژي با فراهم آوردن كمك و راهنمايي لازم زمينه كاركرد مناسب اين ساختار را ايجاد كند. ساختار مناسب براي پايش و بازنگري استراتژي استفاده از كميته‌هاي تخصصي است. توجه به اين نكته ضروري است كه با توجه به تعدد كميته‌ها در بيشتر شركت‌ها، به منظور پرهيز از تشكيل كميته‌هاي موازي لازم است كميته‌هاي موجود مورد بازبيني قرار گرفته و با واگذاري وظايفي كه در ادامه مي‌آيد به كميته‌هاي موجود از تشكيل كميته‌هاي جديد پرهيز كرد. علاوه بر اين، بازبيني كميته‌هاي موجود به حذف كميته‌هاي غيرضروري و ناموثر نيز كمك مي‌كند. ذكر اين نكته ضروري است كه در ابتدا نيازي به تشكيل دفتر مديريت استراتژي در نمودار سازماني نيست. آنچه اهميت دارد انجام وظايف آن در بخشي از سازمان به صورت منسجم است.معایبمحدودیت های استفاده از دفتر مدیریت راهبردی: این مدل نیاز به کارکنان و منابع دارد. میتواند به یک لایه اضافی بوروکراسی منجر شود .تمرکز بر روی اجرای استراتژی و مدیریت استراتژی ممکن است تضعیف روحیه و یا مانع تدوین استراتژی خلاق شود .

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان