علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

دلایل؛ پیامدها و راه حل های خشکسالی دریاچه جازموریان

dalayele-khoshksali-daryache-jazmoorian

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دلایل؛ پیامدها و راه حل های خشکسالی دریاچه جازموریان”

دلایل؛ پیامدها و راه حل های خشکسالی دریاچه جازموریان

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمنام محقق: الیاس فاریابینام استاد: دکتر کریماییموضوع: دلایل؛ پیامدها و راه حل های خشکسالی دریاچه جازموریان

اسلاید 2: مقدمهامروزه یکی از مشکلات استان کرمان و یا حتی ایران خشکسالی هلیل رود و دریاچه جازموریان است. جایی که بزرگترین منبع تولید انواع تولیدات کشاورزی˓علوفه دام و ... می باشد.هم اکنون به دلیل خشکسالی بسیاری از پوشش های گیاهی منطقه جازموریان از بین رفته که طبعات زیادی حتی سطح کشور داشته در این جاقصد داریم به بررسی دلایل این اتفاق بپردازیم و به راه حل هایی برای برطرف کردن ان بپردازیم.

اسلاید 3:

اسلاید 4: هلیل رودهلیل رود ار ارتفاعات بحر آسمان و بلندیهای سربیژن و هنزا سرچشمه می گیرد و با رودخانه شور پایین شهر جیرفت به آن می پیوندد در بستر رودخانه ای که از جیرفت و عنبرآباد و کهنوج و رودبار وقلعه گنج عبور می کند و به دشت جازموریان می ریزد ،این رود در طول تاریخ فراز و نشیبهای زیادی پشت سر گذاشته است این رودخانه که به دیورود مشهور است تمدنهای انسانی زیادی با طغیان ازبین برده است و زیر هزاران خروار آبرفت پنهان کرده است نمونه آن شهر دقیانوس و تمدن هفت هزار ساله ای که در کنار تپه های باستانی کنارصندل در بستر رودخانه مدفون شده است این تمدن قدیمی ترین تمدنی است که تا کنون در تمام جهان کشف شده است.  

اسلاید 5: هلیل‌رود دارای چندین سرشاخه اصلی است. مرتفع‌ترین سرشاخه ی آن از کوه شاه در ارتفاع ۴۴۰۰ متر سرچشمه می‌گیرد؛ طولانی ترین این سرشاخه‌ها رودخانه زردشت است که از نزدیکی منطقه ییلاقی گوغر در شهرستان بافت جریان می‌یابد. شاخه‌هایی نیز از هنزا و بحرآسمان در ادامه مسیر به هلیل می‌ریزند.هلیل رود در انتهای مسیر به سد جیرفت وارد می‌شود و در نیمه مسیر خود به خشک‌رودی تبدیل می‌شود تا مزارع جیرفت را آبیاری کند. تا چندی پیش جریان دائمی هلیل رود با گذر از جیرفت و کهنوج وارد رودبار می شد و هامون جازموریان را سیراب می کرد.اما اکنون اینگونه نیستهلیل رود رودخانه‌ای همیشگی در استان کرمان و در جنوب شرقی ایران است. هلیل رود با طول ۳۹۰ کیلومتر و به عنوان بزرگترین رود جنوب شرق ایران ،مطرح است.سد جیرفت، سد بافت و سد رابر بر این رودخانه بسته شده‌اند.

اسلاید 6: جازموریان

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید