علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

دلایل حمایت ایران از عراق و سوریه

dalayele_hemayate_iran_az_aragh_va_suriyeh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دلایل حمایت ایران از عراق و سوریه”

دلایل حمایت ایران از عراق و سوریه

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: تهیه کنندگان:حسن هدایتی زاده و بصیر ام اچ امموضوع : دلایل حمایت ایران از عراق و سوریهمدرسه شهید بهشتیزیر نظر اسسسسسستتتتتتتتتتتاااااااااااااااادددددد بوذار

اسلاید 3: به گزارش مشرق به نقل از بصیرت، از زمان شکل گیری و پیدایی انقلاب ها، جنبش ها و ناآرامی هادر کشورهای اسلامی- عربی شمال آفریقا و خاورمیانه، این سوال در اذهان عده ای پدیدار شد کهچرا جمهوری اسلامی ایران، سیاست دو گانه ای را در قبال این تحولات اتخاذ کرده است؟ ایران ازیک طرف در کشورهای تونس، لیبی، مصر، بحرین و یمن از حرکت های انقلابی و اعتراضات مردمیدر برابر حکومت های شان حمایت کرده و از طرف دیگر در سوریه، به صورت جدی از رژیم حاکمدر این کشور در برابر معارضان حمایت می کند؟

اسلاید 4: منشأ پیدایی این سوال واقعیت های موجود است. سیاست خارجی جمهوری اسلامی در قبال قیامهای مردمی در کشورهای مختلف عربی- اسلامی، دفاع و حمایت از حقوق ملت های به پا خاسته ودر کشور سوریه، حمایت از رژیم و حاکمیت در این کشور به موازات دفاع از حقوق ملت سوریهاست؛ حقوقی که باید از طریق اصلاحات سیاسی تأمین شود و اکنون حاکمیت چنین اصلاحاتی را درکشور سوریه آغاز کرده است. بنابراین اصل دفاع از حقوق ملت ها و توده های مردم در همهکشورها به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، همواره رعایتشده و در تحولات کنونی منطقه نیز، بر اساس همین اصل عمل می شود.

اسلاید 5: اگر جمهوری اسلامی ایران در برخی ازاین کشورها به صورت کامل از قیام های مردمی که با هدفساقط کردن حکومت ها به صحنه آمده اند، حمایت می کند و این نوع حمایت در صحنه تحولاتسوریه نه تنها ملاحظه نمی شود، بلکه بر عکس، سیاست ایران حمایت از حاکمیت در این کشوراست، دلایلی دارد از جمله:

اسلاید 6: ماهیت تحولات در کشورهای تونس، مصر، لیبی، یمن و بحرین متفاوت از آن چیزی هست کهدر سوریه در جریان است. از زمان پیدایی این تحولات در منطقه، مقام معظم رهبری فرمودند،جمهوری اسلامی از تحولاتی حمایت می کند که دارای سه ویژگی مردمی، اسلامی و ضد استکباریباشد. در تمامی کشورهای یاد شده به جز سوریه، قیام ها و انقلاب ها از این سه ویژگی برخورداراست. در سوریه، گروه هایی که به عنوان مخالفان حاکمیت دست به مبارزه مسلحانه زده اند، نه تنهااز این ویژگی ها برخوردار نبوده، بلکه تکیه گاه اصلی آنان استکبار جهانی است.

اسلاید 7: 2- دو نشست با عنوان «دوستان سوریه» در ترکیه و فرانسه با دو هدف اصلی حمایت از مخالفان و معارضان در سوریه از یک طرف و فشار بر بشار اسد جهت کناره گیری از قدرت از طرف دیگر، نشان داد که ناآرامی ها و تحولات در سوریه، بیش از آنکه منشأ درونی و مردمی داشته باشد، منشأ خارجی دارد. 3- مدیریت اصلی معارضان در سوریه که دارای ماهیتی تروریستی هستند، در اختیار آمریکایی ها و صهیونیست ها است. کشورهایی پشت سر این تروریست ها قرار دارند و رسماً اعلام حمایت، تجهیز به سلاح و پرداخت حقوق ثابت به آنها را اعلام کرده اند که در صحنه هایی چون بحرین به طور کامل در مقابل مردم قرار داشته و از دیکتاتور خون آشامی چون آل خلیفه حمایت می کنند. بنابراین، شعار این گروه کشورها تحت عنوان حمایت از مردم سوریه، پوششی برای توجیه حمایت های شان از تروریست ها است.

اسلاید 8: 4- در میان تمامی کشورهای عربی- اسلامی، رژیم سوریه و شخص بشار اسد، از بیشترین حمایت های مردمی برخوردار است. علت اصلی مقاومت و ایستادگی حاکمیت در برابر تمامی فشارها طی یک سال گذشته، همین حمایت های مردمی است. کسانی که در ورای مرزهای این کشور توطئه سرنگونی بشار اسد را طراحی کردند و گروه هایی را بدین منظور مسلح کرده و به درگیری ها و بحران آفرینی ها در سوریه دامن زدند، گمان می کردند ظرف یکی دو ماه می توانند بشار اسد را ساقط کرده و عوامل خود را در دمشق بر کرسی قدرت بنشانند.

اسلاید 9: اگر این پیش بینی تحقق نیافت، دلیل اصلی آن برخورداری حکومت اسد از حمایت فراگیر و گسترده مردمی است. دلیل اصلی حمایت های مردمی از حاکمیت در سوریه و مخالفت های مردمی با حاکمیت در دیگر کشورهای عربی- اسلامی را باید در سیاست های حکام به ویژه در عرصه سیاست خارجی این کشورها طی سال های گذشته جست وجو کرد. در حالی که سیاست خارجی کشورهایی چون مصر مبنی بر هم پیمان شدن با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مردم مصر طی دهه های اخیر، تولید حقارت و خفت و خواری کرده، سیاست خارجی سوریه مبنی بر حضور در جبهه مقاومت ضدصهیونیستی و حمایت همه جانبه از فلسطینی ها، برای سوری ها تولید افتخار کرده است.

اسلاید 10: در خلال جنگ های 33 روزه و 22 روزه، کشورهایی چون مصر و عربستان در کنار صهیونیست ها برای شکست حزب الله در لبنان و حماس در غزه تلاش کردند، اما کشور سوریه در خلال این دو جنگ، حامی سرسخت حزب الله و حماس بود. مردم مسلمان در کشورهای عربی- اسلامی به خوبی با این نوع سیاست های متفاوت آشنا بوده و به همین دلیل در مصر، مردم به صورت یکپارچه علیه حسنی مبارک قیام کرده و او را عامل آمریکا و رژیم صهیونیستی معرفی می کنند، لکن همین مردم در سوریه از بشار اسد در مقابل تروریست هایی که خود را مردم معرفی می کنند، حمایت می نمایند.

اسلاید 11: با تشکر از نگاهتان

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید