هنر عکاسی و گرافیک

دوربین های دیجیتال

digital-camera

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دوربین های دیجیتال”

دوربین های دیجیتال

اسلاید 1: موضوع: دوربین های دیجیتال

اسلاید 2: قسمتهای مختلف دوربین :بزرگ یا کوچک ،ارزان یا گران، ساده یا پیشرفته ، در همه حالات یک دوربین از این قسمتها تشکیل شده است: چشمی، شاتر، دیافراگم، لنز، نورسنج و در مورد خیلی از دوربینها فلاش . برنامه های آماده ای که در دوربین هستند تا تصمیم بگیرند که قسمتهای مختلف دوربین چگونه با یکدیگر به طور اتوماتیک کار کنند، یک امری عادی در دوربینهای امروزی هستند. توانایی انجام تغییرات دستی در دوربینها، امروزه تبدیل به نکته ای مهم و مثبت شده که قیمت بیشتری را به قیمت اصلی دوربین اضافه می کند.

اسلاید 3: خیلی از دوربینهای کمپکت دیجیتال و آنالوگ دارای پنجره کوچکی هستند که فرد عکاس می تواند با دیدن از میان آن کادر و اجزا درون آن ، عکس خود را مشخص نماید. این پنجره کوچک که به چشمی یا منظره یاب دوربین معروف است معمولا در کنار لنز قرار دارد. چیزی که به عنوان تصویر از درون چشمی دوربین مشاهده می کنید ، تصویری تقریبی از نظر کادر یا عکس نهایی است. اختلاف در تصویر چشمی و تصویر نهایی به خطای پارالکس معروف است. زمانیکه مسئله کادر دقیق سوژه مهم باشد، مثل عکاسی کلوزآپ، صفحه LCD دوربین دیجیتال کمک بزرگی در این مسئله است ، چرا که گیرنده نوری دقیقا آن چیزی را که می بینید، عکس خواهد گرفت. شما می توانید منطقه فوکوس را با نشانه گرفتن دوربین به طرف سوژه طوری انجام دهید که مستطیل منطقه فوکوس در نقطه ای از عکس واقع شود که می خواهید فوکوس را روی آن انجام دهید. تکمه شاتر را مقدار کمی به پایین فشار دهید ، دوربین در این حالت فاصله تا سوژه را اندازه می گیرد و لنز را فوکوس می کند. در حالتیکه تکمه شاتر کماکان تا نیمه به پایین فشار داده شده است، کادرعکس خود را هم انتخاب می کنید. چشمی یا منظره یاب :

اسلاید 4: صفحه LCDفقط در دوربینهای عکاسی دیجیتال وجود دارد. این نوع چشمی با همکاری لنز دوربین، کادری که در عکس ظاهر خواهد شد را نشان می دهد. با استفاده از صفحه LCD می توان نه تنها متدی را که در بالا در مورد آن شرح دادیم (یعنی فوکوس کردن) را انجام دهید ، بلکه می توانید ببینید که عکس چگونه خواهد افتاد و مثلا عکس چقدر روشن و یا تیره ظاهر خواهد شد. روی صفحه LCD معمولا اطلاعات مربوط به تنظیماتی که در هنگام گرفته شدن عکس استفاده خواهند شد، مثل شاتر و اندازه دیافراگم هم نمایش داده می شوند. در یک دوربین تک لنزی انعکاسی تصویری که درون چشمی آن مشاهده می شود، از درون لنز و یک سری آینه عبور می کند تا به پنجره چشمی در پشت دوربین می رسد. از این رو چشمی این گونه دوربینها ، کادر عکس را دقیقا نشان داده و بعضی مواقع هم اطلاعات دیگر ، مثل سرعت شاتر و دیافراگم را در آن می توان مشاهده کرد.

اسلاید 5: LCD to Play Back Images مجهز بودن به LCD یکی از مزایای دوربین های دیجیتال است این قابلیت امکان بازنگری تصاویر را بلافاصله بعد از عکاسی در اختیار کاربر قرار می دهد.هرچند که تنها با استفاده از حدود 120000 تا 240000 پیکسل می توان تصاویری را که شامل میلیونها پیکسل می شوند را نمایش داد.همچنین با در نظر گرفتن قابلیت بزرگنمایی تصویر در LCD می توان به میزان کیفیت تصاویر پی برد تا در صورت لزوم صحنه مورد نظر مجددا عکاسی شود البته برخورداری از این قابلیت بستگی به نوع و مدل دوربین خواهد داشت.بعضی از دوربین ها امکان تغییر بعضی از تنظیمات ابتدایی عکس را از قبیل چرخش تصویر، تغییر سایز تصویر، مرتب کردن کلیپ های ویدئویی را از طریقLCD در اختیار کاربر قرار می دهند.LCD Used as Menu:یکی دیگر از کاربرد های LCD تغییر تنظیمات دوربین از طریق دکمه های روی دوربین است که غالبا به منظور تنظیم میزان روشنایی و رنگ خود LCD مورد استفاده قرار می گیرد.در بیشتر مواقع نمایشگر (LCD) اصلی دوربین با یک یا تعداد بیشتری از نمایشگر های منوکروم تکمیل شده که معمولا پشت بدنه دوربین و بالا LCD قرار داده شده که اطلاعات مهم دوربین از قبیل وضعیت نوردهی، میزان شارژ باتری، ظرفیت کارت حافظه و غیره نمایش داده می شود

اسلاید 6: شاتـــــر : اندازه سرعت بر حسب ثانیه یا کسری از ثانیه بیان می شود. این اندازه معمولا همراه با درجه باز بودن دیافراگم بیان می شود تا مقدار مشخص نوری که گیرنده نوری باید دریافت کند را مشخص کند. اما از این اندازه برای تاثیر حرکت در عکس هم استفاده می شود. برای سرعتهای شاتر طولانی تر از ثانیه و جهت احتراز از لرزش دست، باید از سه پایه و یا سایر وسایل ثابت نگهداشتن دوربین استفاده کنید. حتی اگر همه کارها به طور اتوماتیک در دوربین شما انجام می شود، باز هم بهتر است که قبل از گرفتن عکس کنترلی در مورد سرعت شاتر بکنید تا بدانید که عکس شما با چه سرعتی گرفته می شود.تعریف

اسلاید 7: www.prozhe.com

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید