dosti-ba-khoda

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دوستی با خدا”

دوستی با خدا

اسلاید 1: درس نهم دوستی با خداتهیه کنندگانبنام خدا

اسلاید 2: نقش محبتمحبت و دوستی سرچشمة بسیاری از تصمیم ها و کارهای انسان است. فعالیت هایی که آدمی در زندگی انجام می دهد، ریشه در دلبستگی ها و محبت های او دارد.همین محبت هاست که به زندگی آدمی جهت می دهد. به هر میزانی که محبت شدیدتر باشد، تأثیر آن نیز در زندگی عمیق تر و گسترده تر است.

اسلاید 3: چقدر می ارزیم؟! (معیار ارزش واقعی انسان)اگر می خواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد، ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق می ورزد. حدیث امام علی (ع): ارزش هر انسانی به اندازة چیزی است که دوست می دارد. تا در طلب گوهر کانی، کانیتا در هوس لقمة نانی، نانیاین نکتة رمز اگر بدانی، دانیهر چیز که در جستن آنی، آنی

اسلاید 4: محبت به خداهر میزان ایمان انسان به خدا بیشتر شود، محبت وی نیز به خدا بیشتر می شود. (رابطة مستقیم)تأثیرات عشق و محبت الهی:افسردگی، ترس و یأس نشاط، شجاعت و شکیبا تنبل چالاک و زرنگکم طاقت و ناشکیبا صبور و شکیبا بخیل بخشنده خودخواهی ایثار و از خودگذشتگی مرده حیات و زندگی حقیقی می بخشد.قلب انسان جایگاه خداست و جز با خدا آرام و قرار نمی یابد.حدیث امام صادق (ع): قلب انسان حرم خداست؛ در حرم خدا غیر خدا را جا ندهید.

اسلاید 5: قرآن کریم، یکی از ویژگی های مؤمنان را، دوستی و محبت شدید آنان نسبت به خدا می داند:آیه: وَ مِنَ النّاسِ مَن یَتَّخِذَ مِن دونِ اللهِ اَنداداً یُحِبّونَهُم کَحُبِّ اللهِ وَ الَّذینَ آمَنوا اَشَدُّ حُبّاً لِلّهِ.ترجمه: و بعضی از مردم همتایانی را به جای خدا می گیرند. آنان را دوست می دارند مانند دوستی خدا. اما کسانی که ایمان آورده اند، به خدا محبت بیشتری دارند. پیام: یکی ویژگی های مؤمنان (برخلاف مشرکان)، دوستی و محبت شدید به خداست. به هر میزان که ایمان انسان بیشتر شود، محبت وی نیز به خدا بیشتر می شود.

اسلاید 6: راه های افزایش محبت به خدا در دل1- پیروی از خداوند: به میزانی که انسان فرمان های خدا را انجام دهد، محبت به او را در وجود خود بهتر حس می کند. خداوند، بهترین و مفیدترین راهنمایی ها را به انسان کرده و خیرخواهانه به ما هشدار می دهد که به مصلحت و نفع ماست و برای رستگاری ما ضروری است. برخی می گویند: اگر قلب انسان با خدا باشد، کافی است و عمل به دستورات او ضرورتی ندارد، آنچه اهمیت دارد، درون و باطن انسان است نه ظاهر او! امّا این توجیه با کلام خداوند سازگار نیست.

اسلاید 7: آیه: قُل إِن کُنتُم تُحِبّونَ اللهَ فَاتَّبِعونی یُحبِبکُمُ اللهُ وَ یَغفِرلَکُم ذُنوبَکُم (آل عمران، 31)ترجمه: بگو اگر خدا را دوست دارید، از من پیروی کنید تا خدا دوستتان بدارد و گناهانتان را ببخشد. پیام: عمل به دستورات خداوند که توسط پیامبر ارسال شده است، شرط اصلی دوستی با خداست. حدیث امام صادق (ع): ما اَحَبَّ اللهُ مَن عَصاهُ.ترجمه: کسی که از فرمان خدا سرپیچی می کند، او را دوست ندارد. پیام: صداقت در دوستی، با اطاعت نشان داده می شود و سرپیچی نشانة عدم محبت است.

2,250 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید