پزشکی و سلامت بیماری‌ها

دیابت، مراقبت پرستاری، اندو کراین کامل طبق برونر سودارث

diabet-miltoos

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دیابت، مراقبت پرستاری، اندو کراین کامل طبق برونر سودارث”

دیابت، مراقبت پرستاری، اندو کراین کامل طبق برونر سودارث

اسلاید 1: دیابت ملیتوس

اسلاید 2: تعریف دیابتگروه ناهمگونی از بیماریهای متابولیک با مشخصه هیپرگلیسمی مزمن و اختلال در متابولیسم کربوهیدرات, چربی و پروتئین می باشد که براثر نقائصی در ترشح انسولین , اثر گذاری انسولین و یا هردو پدید می آید.

اسلاید 3: هیپر گلیسمی در فاصله وعده های غذاییFBS = fasting blood sugarناشتا یا طول کشیده وهیپر گلیسمی PPG = post prandial glucose عوامل عمده عوارض حاد , کوتاه مدت و دیررس آن هستند و طی بیماری , تمامی اعضا و دستگاه های بدن را در گیر می کنند.

اسلاید 4: هرچند آزمون گلوکز خوراکی (( OGTT ملاک استاندارد تشخیصی محسوب می شود , اما سنجشFPG آسان تر و ساده تر است و سرعت و قابلیت تکرار بیشتری دارد و امروزه بعنوان روش تشخیصی متداول توصیه می شود .HbA1C ابزار مفیدی برای کنترل قند خون واخذ تدابیر در مانی است ولی ملاک تشخیصی نمی باشد .OGTT برای تشخیص دیابت حاملگی بکار می رود.

اسلاید 5: معیار های تشخیص و غربالگری دیابت حاملگی

اسلاید 6: غربالگری دیابت نوع1نشانگرهای اتو آنتی بادی ( آنتی بادی علیه سلول های جزیره و علیه انسولین) اندازه گیری می شود .

اسلاید 7: غربالگری در گرو های پرخطر دیابت نوع 2 در تمام افراد 45 سال به بالا آزمون باید انجام و در صورت طبیعی بودن در فواصل 3ساله چک شود.آزمون در موارد زیر باید در سنین زیر 30 سال و به دفعات انجام شود :BMI>25 یا چاقی تنه همراه با BMI=18.5 – 24.9 نرمالسبک زندگی کم تحرکابتلای یکی از بستگان درجه یک نژاد های پرخطر ( سیاه پوستان آمریکا , اسپانیا و آسیایی تبار ها , سرخ پوستان و ساکنین جزایر اقیانوس آرام)زنان با نوزادان وزن>kg 4 , یا فوت بدون دلیل فرزندانشان در حوالی زایمان یا مبتلا به دیابت حاملگی

اسلاید 8: افراد دچار فشار خون بالا( بالای140/90)HDL≤35 mg/dl و TG≥250 mg/dlکسانی که در آزمایش قبلی دچار اختلال تحمل گلوکز بودند ( گلوکز پلاسما ≥ mg/dl 140 (وPPG > 200داشتند , یا میزان گلوکز ناشتای آنها غیر طبیعی ( mg/dl125 – 100) بوده است.سابقه بیماری عروقی,خصوصا قلبی – عروقی وعروق مغزی

اسلاید 9: دیابت قندی حاملگی GDM = gestational diabetes mellitusدر 14 – 2% موارد ایجاد و بعد ازخاتمه بارداری برطرف می شود.عدم تشخیص می تواند برای مادر وجنین خطرناک باشد. غربالگری بین هفته 28 - 24 در زنان بالای 25 سال و زنانی که یک یا چند معیارابتلا داشتند, صورت می پذیرد.حدود 25 % زنان لاغرو 50% زنان چاق در طول یک دوره 20 ساله دچار دیابت آشکار( تیپ1و2 ) می شوند .

اسلاید 10: طبقه بندی براساس علل ایجاد کننده:دیابت نوع1با واسطه عوامل ایمنیایدئوپاتیکLADA: latent autoimmune diabetes of adult(دیابت خود ایمنی دیر رس یا دیابت نوع 1/5نیز نامیده می شود)

اسلاید 11: :double diabetes یا هیبرید یا نوع 3, به بیماران نوع 1 که بعدها دچار چاقی و مقاومت به انسولین می شوند, اطلاق می شود .وضعیت پیش دیابت : فرد آزمون خوراکی گلوکزمثبت و یاپاسخ غیر طبیعی گلوکزناشتا را .نشان می دهد,اما واجد ملاک های تشخیصی دیابت نیست(جهت جلوگیری از پیشرفت به دیابت نوع 2 و بیماریهای قلبی – عروقی مستلزم توجه و درمان بسیار دقیق است ).

اسلاید 12: دیابت نوع 2:نقائص ژنتیکی در اثر گذاری سلول بتانقائص ژنتیکی در اثر گذاری انسولین بیماری های بخش برون ریز پانکراساندوکرینوپاتیدارو یا مواد شیمیاییعفونت هاموارد نادرتر دیابت ایمونولوژیکدیابت قندی حاملگی

اسلاید 13: سایر انواع اختصاصی دیابت 2-1% موارد را تشکیل می دهند.دیابت نوع بلوغ جوانان, بصورت اتوزومال غالب به ارث می رسد وهیپرگلیسمی قبل از 25 سالگی بروزمی کند.در گروه کوچکی مقاومت ژنتیکی نسبت به انسولین و اختلال در عمل انسولین ناشی از نقص در مولکول گیرنده انسولین ویا ناهنجاریهای مسیر انتقال پیام پس از گیرنده ( دیابت لیپو آتروفیک) است.

اسلاید 14: هورمون های متضاد انسولین ( گلوکاگون , کاتکولامین ها , کورتیزول و هورمون رشد) اثر انسولین را خنثی و مقاومت به آن را افزایش می دهند وبروز دیابت را تسریع می نمایند.تولید آلدسترون بالا توسط تومور سبب هیپوکالمی وافزایش سوماتوستاتین شده و می تواند ترشح انسولین را مختل نموده و ایجاد دیابت نماید.در این موارد هیپرگلیسمی با برداشتن تومور برطرف می شود.

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید