پزشکی و سلامت بیماری‌ها

دیابت و اصلاح شیوه زندگی

diabet-va-slaah-shive-zendegi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دیابت و اصلاح شیوه زندگی”

دیابت و اصلاح شیوه زندگی

اسلاید 1: دیابت و اصلاح شیوه زندگی

اسلاید 2: تاثیر ورزش بر بیماران مبتلا به دیابت

اسلاید 3: ورزش و متابولیسم ماهیچهورزش بر متابولیسم افراد غیر دیابتی، دارای اثرات کوتاه مدت و بلند مدت می باشد.

اسلاید 4: اثرات بلند مدت ورزشورزش ملایم ایروبیک در طولانی مدت و منظم، تاثیر زیادی بر کارکرد ماهیچه دارد که به استفاده بیشتر انرژی منجر می شود.

اسلاید 5: افزایش فعالیت های استقامتی در ورزش ایروبیک باعث سوزاندن گلوکز بیشتری می شود .

اسلاید 6: ورزش در افراد مبتلا به دیابتورزش در بیماران دیابتی همانند افراد طبیعی اثرات کوتاه مدت و بلند مدتی در متابولیسم کربوهیدرات دارد.

اسلاید 7: اثرات ورزش در بیماران دیابتی نوع 1 و 2 تا حدودی متفاوت است.

اسلاید 8: اثرات کوتاه مدت در دیابت نوع 2 واکنش های فیزیولوژیک به ورزش، که در دیابت تعدیل می شود، در افرادی که تحت درمان انسولین هستند به میزان غلظت انسولین سرم در زمان ورزش و محل و زمان آخرین تزریق بستگی دارد. بیماران دیابتی که انسولین آنها به خوبی کنترل شده و انسولین سرم آنها به اندازه ی کافی است، معمولا افت تراکم گلوکز خون خواهند داشت، یعنی افتی بسیار بیشتر از افراد طبیعی .چندین عامل در انجام واکنش دخیل است:

اسلاید 9: افزایش درجه حرارت و جریان خون مرتبط با ورزش، احتمالا جذب انسولین از منافذ زیرپوستی را سریع تر می کند که به غلظت بیشتر انسولین سرم منجر می شود.این تاثیر در موارد زیر بیشترین نمود را دارد:هنگامی که تازه انجام شده باشد. در دست یا پای فردی که ورزش کرده تزریق شده باشد.سهوا به صورت عضلانی تزریق شده باشد .اثرات کوتاه مدت در دیابت نوع 2

اسلاید 10: در بیماران دیابتی که متابولیک آنها به خوبی کنترل نشده(غلظت گلوکز خون بالای 250 میلی گرم )، با انسولین پایین خون و کتون زیاد در ادرار، ورزش می تواند سطح غلظت گلوکز خون را به طور متناقضی بالا ببرد.ورزش در بیماران دیابتی نوع 2 که تحت درمان داروی خوراکی کاهش قند خون هستند، غلظت گلوکز خون را پایین می آورد. اگرچه، این تاثیر احتمالا بستگی به زمان آخرین وعده ی غذایی بیمار دارد. در مطالعه ی انجام شده ، هیچ تغییری در غلظت گلوکز خون بیمارانی که قبل از ورزش غذا نخورده بودند مشاهده نشد، اما در بیمارانی که بعد از غذا ورزش کرده بودند غلظت گلوکز کاهش داشته است .اثرات کوتاه مدت در دیابت نوع 2

اسلاید 11: اثرات بلند مدت ورزش در دیابت نوع 2 از اثرات بلند مدت ورزش در دیابت نوع 2 افزایش حساسیت به انسولین می باشد كه این تغییر در سطح نسبتا کم فعالیت ورزشی هم اتفاق می افتد .

اسلاید 12: بیماران دیابتی نوع 2 نسبت به انسولین مقاومت نشان می دهند.

اسلاید 13: کنترل قند خون ورزش قند خون بیماران دیابتی نوع 2 را بهبود می بخشد.ورزش بخش اساسی کنترل دیابت محسوب می شود. هم ورزش های استقامتی و هم ایروبیک کنترل قند خون را بهبود می بخشند.

اسلاید 14: بیماران دیابتی تشویق می شوند در اکثر روزهای هفته 30 تا 60 دقیقه به ورزش های ملایم بپردازند.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید