علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

دیاگرام علت و معلول با کارت‌های رای‌دهی – Cause and Effect Diagram Adding Cards

34-Cause-and-Effect-Diagram-Adding-Cards

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دیاگرام علت و معلول با کارت‌های رای‌دهی – Cause and Effect Diagram Adding Cards”

دیاگرام علت و معلول با کارت‌های رای‌دهی – Cause and Effect Diagram Adding Cards

اسلاید 1: دیاگرام علت و معلول با کارت‌های رای‌دهیCause and Effect Diagram Adding CardsMGTools.ir

اسلاید 2: عنواندیاگرام علت و معلول با کارت‌های رای‌دهینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتغییرات و سازمان / تصمیم گیری و حل مسالهسطحگروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: دياگرام علت و معلول با كارت‌هاي راي‌دهي يك دياگرام استخوان ماهي مي‌باشد كه معمولا براي نشان‌دادن عوامل اصلي و كلي مانند انسان، روشها، مواد، تجهيزات، مقادير و محيط كه منجر به اثري كه به عنوان مشكل ديده‌ می‌شود، مي‌باشد. مشخصه دیگر كارت‌هاي راي‌دهي به وسيله كساني كه خارج از تيم مي‌باشند، منجر به دريافت ايده‌هاي بيشتري از ديگران در يك مشاركت دسته‌جمعي در فرايند حل مشكل مي‌شود. زماني كه دياگرام اوليه تكميل و ارائه شد، كارت‌ها و نكاتي كه بر علت‌ها و ايده‌ها تاكيد دارند، اضافه مي‌گردند. فرایند اجرای این تکنیک به صورت زیر می‌باشد: 1- با تحليل يك مسئله به يك اتفاق ارا برسيد. 2- عوامل اصلي را مشخص و هر يك را در مستطيلي قرار دهيد. 3- در صورت امكان به روش طوفان فكري علت‌ها را در هر شاخه پيدا كرده و آنها را در يك نمودار استخوان ماهي به طوري كه آرايه‌ها به آرايه‌هاي اصلي متصل شوند قراردهيد. 4- كار را با استفاده از ابزار پنچ چرا (five why) براي بررسي ريشه‌هاي مسئله ادامه دهيد. مشكلات موجود را با ديگر متغييرهاي عوامل در گير كار، مرتبط سازيد. 5- زماني كه تيم احساس كرد كه دياگرام تكميل شده ،طرح بزرگي از ديگرام نهايي شده را رسم مي‌كنند. 6- دياگرام در ورودي اصلي يا تابلوي اعلانات نصب مي‌شود و از ديگران براي بررسي و در صورت امكان اضافه‌كردن علت‌ها يا ايده‌هايشان بر روي كارت‌هاي موجود و نصب آنها بر شاخه مربوطه دياگرام، دعوت مي‌شود. 7- بعد ار يك زمان مشخص شده، دياگرام برداشته شده و با اطلاعات اضافه شده تجديد نظر مي‌گردد. دياگرام كوچكتر و اصلاح شده همراه با يك يادداشت تشكر جايگزين مي‌شود. 8- هم اكنون تيم به سوي مرحله بعدي براي تحليل‌هاي بيشتر مجموعه اطلاعات اضافه شده و راه‌حل‌هاي مشكلات پيش مي‌رود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطروش 5-3-66-3-5 Brainwriting مخزن تفکرات مکتوبBrain writing pool طوفان فکریBrainstorming پنج چراfive Whys تحلیل پارتوPareto Analysis دیاگرام علت و معلول Cause and Effect Diagram(CED) مزایاساده و قابل اجرا امکان ترکیب با سایر تکنیک‌های تصمیم‌گیریکاربردها•تشكيل يك تيم به منظور دستيابي به يك مفهوم مشترك از يك مشكل پيچيده و در اختيار قراردادن اين اطلاعات به ديگران براي خروجي‌هاي بيشتر. •توسعه افكار تيمي و تمركز بر تمامي مشكلات موجود.•ارائه و در اختيار قراردادن دياگرام علت و معلول به منظور اجازه دادن به ديگران براي اضافه‌كردن علت‌ها و ايده‌هاي موجود. •شناسايي عوامل يا منابع اصلي ريشه‌هاي مسئله. •سازماندهي و تحليل روابط و اثرگذاري‌هاي عوامل. •تعيين عواملي كه باعث بهبود يك فرايند مي‌شوند.معایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی زمان‌بر بودن تکنیک

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان