مدیریت و رهبری

دیاگرام علت و معلول (Cause and Effect DiagramCED)

Cause-and-Effect-DiagramCED

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دیاگرام علت و معلول (Cause and Effect DiagramCED)”

دیاگرام علت و معلول (Cause and Effect DiagramCED)

اسلاید 1: دیاگرام علت و معلولCause and Effect Diagram(CED)

اسلاید 2: عنواندیاگرام علت و معلولنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعسطحگروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: آیا تا به حال علتهای مختلف به وجود آمدن یك مشكل را بررسی كرده اید؟ آیا عوامل مختلفی را می شناسید كه در به وجود آمدن این مشكل دخیل بوده اند؟ آیا تا به حال این علتها را دسته بندی كرده اید؟ یا تاكنون نموداری برای آنها رسم كرده اید؟ زمانی كه یك عیب، اشكال و یا اشتباه شناسایی می شود، باید علل بالقوه و بالفعل آنها تعیین گردد، در مواقعی كه علل بروز مشكل واضح نیست نمودار علت و معلول CAUSE AND EFFECT DIAGRAM) )می تواند ابزارمفیدی برای شناسایی این علل باشد. دياگرام علت و معلول يك دياگرام استخوان ماهي مي باشد كه معمولا براي نشان دادن ، عوامل اصلي و كلي به مانند انسان، روش ها، مواد، تجهيزات ، مقادير و محيط كه منجر به يك اثري كه به عنوان مشكل ديده مي شود، مي باشد. اين دياگرام ،اولين بار توسط كااورا ايشيكاوا در سال 1950 ، براي تحليل روابط علت و معلولي و شناخت ريشه هاي موجود كه باعث بروز مشكل مي شود، مورد استفاده قرار گرفت.فرایند اجرای این تکنیک به شرح زیر است :1- با تحليل يك مسئله به يك اتفاق ارا برسيد.2- عوامل اصلي را مشخص و هر يك را در مستطيلي قرار دهيد.3- در صورت امكان به روش طوفان فكري علت ها را در هر شاخه پيدا كرده و آن ها را در يك نمودار استخوان ماهي به طوري كه آرايه ها به آرايه هاي اصلي متصل شوند قراردهيد.4- كار را با استفاده از ابزار پنچ چرا five why) )براي بررسي ريشه هاي مسئله ادامه دهيد. مشكلات موجود را با ديگر متغييرهاي عوامل در گير كار، مرتبط سازيد.5- زماني كه ديگر نتوانستيد ايده ها يا علت ها ي بيشتري شناسايي كنيد ، به تحليل بيشتر دياگرام براي شناسايي حل مشكلات داده هاي گردآوري شده، به پردازيد.نمودار علت و معلول ارتباط بین ویژگی كیفی و عوامل و فاكتورهای مرتبط به آن را نشان می دهد. رسم آن كار چندان ساده ای نیست و حتی با اطمینان می توان گفت كه موفقیت درحل یك مسئله كنترل كیفیت، موفقیت در ساختن یك نمودار علت و معلول است.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطHدو wپنج 5W2Hپنج اجرا Five whys تحلیل پارتو Pareto Analysisمخزن تفکرات مکتوب Brain Writing Pool روش6-3-5 Brainwriting5-3-6طوفان فکری Brainstormingمزایاساده و قابل اجراامکان ترکیب با سایر تکنیک های تصمیم گیریکاربردها•تشكيل يك تيم به منظور دست يابی به يك مفهوم مشترك از يك مشكل پيچيده.•توسعه افكار تيمي و تمركز ير تمامي مشكلات موجود.•شناسايي عوامل يا منابع اصلي ريشه هاي مسئله.•سازماندهي و تحليل روابط و اثرگذاري هاي عوامل.•تعيين عواملي كه باعث بهبود يك فرايند مي شوند.معایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانیزمان‎بر بودن تکنیک

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان