مدیریت و رهبری

دیاگرام عمل و اثر – Action and Effect Diagram AED

5-Action-and-Effect-DiagramAED

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دیاگرام عمل و اثر – Action and Effect Diagram AED”

دیاگرام عمل و اثر – Action and Effect Diagram AED

اسلاید 1: دیاگرام عمل و اثرAction and Effect Diagram(AED)MGTools.ir

اسلاید 2: عنواندیاگرام عمل و اثرنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحگروهیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: دياگرام عمل و اثر (AED) معكوس دياگرام استخوان ماهي (Fish bone)مي‌باشد كه به يك تيم در شناسايي اثرات يا نتايج مثبت و منفي اجراي يك عمل يا راه‌حل پيشنهادي كمك مي‌كند. برخلاف دياگرام علت و معلول ( (Cause and Effect Diagram(CED)، عوامل اصلي مانند انسان، روش‌ها، كالا، تجهيزات، سنجش‌ها، و هزينه براي نشان‌دادن نتايج و اثرات بالقوه فعاليت‌هاي برنامه‌ريزي شده ارائه مي‌گردد. این تکنیکی یک تکنیک کیفی بوده و ارزیابی آن به صورت چندمرحله‌ای می‌باشد. دیاگرام عمل و اثر چند متغیره و معطوف به گذشته و آینده است. این تکنیک به صورت استراتژیکی و عملیاتی بوده و ارزیابی آن نقطه‌ای است. فعالیت غالبی که دیاگرام عمل و اثر انجام می‌دهد در راستای جمع‌آوری داده می‌باشد. همچنین از جمله تکنیک‌ها و روش‌هایی که با دیاگرام اثر و عمل مرتبط است می‌توان به طوفان فکری، ماتریس اقدام تقابلی، نمودار پارتو، برنامه عملیاتی، تحلیل هزینه- فایده و ترازنامه اشاره کرد که در ارتباط با این دیاگرام می‌باشند. مراحل اجرای این تکنیک به شرح زیر می‌باشد: 1- تيم بر سر يكي از راه‌حل‌هاي پيشنهادي به توافق مي‌رسد. 2- تيم، عوامل اصلي و محل‌هاي قرارگيري هر يك را در هر شاخه معين مي‌كند. 3- اثرات يا نتايج مثبت و منفي امكان‌پذير كه به صورت طوفان فکری (brainstorm) در آمده درهر شاخه نشان داده مي‌شود. 4- اين فرايند تا زماني كه كليه ايده‌ها در نمودار ثبت گردد ، ادامه مي‌يابد. 5- اگر راه‌حل‌هاي بالقوه بيشتري تحليل شود، يك دياگرام عمل و اثر (AED) براي هر راه‌حل شدني تكميل مي‌شود. همانطور که گفته شد این دیاگرام معکوس دیاگرام استخوان ماهی می‌باشد که نمونه‌ای از این دیاگرام در بخش محتوای مکمل نمایش داده شده است.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطبرنامه عملیاتیAction PlanترازنامهBalance sheet تحلیل هزینه فایدهCost- Benefit Analysis طوفان فکریBrainstorming تحلیل پارتوPareto Analysis مزایاساده و قابل اجرا امکان ترکیب با سایر تکنیک‌های تصمیم‌گیریمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی زمان‌بر بودن تکنیک•انتخاب يك راه‌حل كه در زمان اجرا منجر به كمترين اثر يا نمود منفي باشد.•شناسايي منابع مورد نياز در زمان برنامه‌ريزي، براي به كارگيري راه ‌حل‌هاي پيشنهادي.•تحليل اين كه نتايج يك فعاليت چگونه منجر به صدمه زدن به مابقي سيستم خواهد شد. •ايجاد گزينه‌هاي ديگر يا اجراي اصلاحات اوليه در جهت برطرف كردن يا كاهش چشمگير اثرات منفي فهرست شده • ارزيابي سود و زيان فعاليت‌هاي برنامه‌ريزي شده.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان