علوم انسانی و علوم اجتماعی

دیده‌بانی مفاهیم

didehbani_mafahim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دیده‌بانی مفاهیم”

دیده‌بانی مفاهیم

اسلاید 1:   دانشگاه آزاد اسلامي عنواندیده بانی مفاهیم استاد راهنماجنابدانشجو

اسلاید 2: دیده بانی در یک نگاهدیده بانی علوم و فناوري، چرا؟براي آنکه دیده بانی، اصلاح جهت گیري هاي استراتژیک فناوري در سازمانها راموجب میشود— براي آنکه دیده بانی، سازمانها را جهت استقبال آگاهانه و شجاعانه از آینده آماده میکند.— براي آنکه دیده بانی، سازمانها را از موضع انفعال و شگفت زدگی در مقابل تحولات فناورانه خارج ساخته و در موضع پیش دستی براي ساختن آینده قرارمیدهد. — براي آنکه دیده بانی، به کشف مداوم روندهاي تغییردهنده ي دنیا منجرمیشود— براي آنکه دیده بانی، ابزار کسب آگاهی پیش دستانه از تحولات فناوري است— براي آنکه دیده بانی، تغذیه ي ایده اي پژوهشگران، مخترعان و نوآوران و تحریک فکري آنها را فراهم میکند.— براي آنکه دیده بانی، آگاهی زود هنگام فرماندهان و تصمیم گیرندگان ارشد دفاعی نسبت به فرصتهاي ناشی از تحولات فناوري وهمچنین تهدیدات آنها راموجب میشود

اسلاید 3: اگر دیدهبانی نکنیم...در برابر تحولات فناوري غافلگیر میشویم، که دیگر سودي ندارد — در تاریکی تصمیم میگیریم. — احتمالاً منابع خود را به فناوريها و سامانه هاي بی آتیه تخصیص دهیم. — درکی از تأثیرات تجمیعی فناوريهاي نوظهور نخواهیم داشت و طبیعتاً فرصتهاي ناشی ازاین هم افزایی را از دست خواهیم داد. — به جاي سرمایه گذاري براي آینده، منابع مان را در گذشته صرف میکنیم. — در فضاي برساخته از ذهنیات خود ـ و نه الزاماً واقعیات پیشرو ـ تلاش میکنیم. — درکی از مانور رقبا و تحولات در بازار پررقابت جهانی نخواهیم داشت. — در هنگام انتقال فناوري، به راحتی بازیچه ي دست صاحبان فناوري قرار خواهیم گرفت. — به خرید فناوري هاي نامناسب اقدام خواهیم کرد

اسلاید 4: دلایل ده گانه ي دیده بانی و پایش روندهایافتن زمینه هاي مستعد و مناسب براي سرمایه گذاري و صرفه جوییدریافت هشدارهاي اولیهاطمینان بخشیپیروزي در محیط رقابتحضور در کانون روندهامتوازنسازي هدفهاکشف و شناسایی عوامل تأثیر در حوزه هاي تخصصیرصد حوزه هاي جانبی و عوامل ثانوي تأثیرگذارکشف دورنمایی از آیندهآمادگی براي ورود به آینده

اسلاید 5: هدف هاي دیده بانی · کشف رویدادها و جریانهاي علمی، فناورانه، اقتصادي، اجتماعی، سیاسی که براي سازمان ها، بنگاه ها و دولت ها اهمیت دارند. این جریان ها با زمینه سازي تغییر، فرصتهاي طلایی فراوانی به همراه دارند. از دست رفتن هر فرصت و اقدام نابهنگام در رویدادها، در چرخشی آشکار به تهدید بدل خواهد شد. در حقیقت فرصتها نمی میرند، بلکه در صورت غفلت در دستان رقیبان قرار گرفته و شکل تهدید به خود میگیرند. · تعریف و بازشناسی فرصتها، تهدیدها و یا دگرگونی هاي بالقوه اي که بر وقوع رویدادها و جریانهاي یاد شده دلالت دارند. · گسترش آینده نگري در سامانه ي مدیریت و ستاد · ایجاد سامانه ي هشدار و تصمیم سازي پیرامون روندهاي همگرا، واگرا، تقویت شونده، کاهنده یا متعامل. براساس این ویژگیهاي مشترك، دیده بانی می بایست تصمیم گیرندگان را به درك دگرگونیهاي جاري و بالقوه در محیط بیرونی توانا سازد و اطلاعات لازم براي تعیین راهبردهاي سازمانی را فراهم آورد. در حقیقت دیده بانی فعالیتی در راستاي تقویت درك تأثیر دگرگونی بر روي سازمان، کمک به ترویج آینده نگري و نهادینه سازي وجود تغییر در تصمیم گیري ها است.

اسلاید 6: دیده بانی چیست؟ دیده بانی کشف ارتباط درونی اطلاعات خارجی در حوزه ي موضوعاتی است که میتوانـد بـه طـور بالقوه بر جریان تصمیم گیري سازمان تـأثیر بگـذارد. دیـده بـانی بـر روي تـشخیص رویـدادها وروندهاي در حال پیدایش، موقعیتها و دشواريهاي بالقوهاي تمرکز می کند، که میتواند آینده ي یک سازمان را دستخوش تغییر کند. اطلاعات گردآوري شده (رویدادها، رونـدها و روابـط بـرون سازمانی) در اختیار مدیران کلیدي سازمان قرار میگیرد تا پس از تحلیـل و تفـسیر آن، از نتـایج به دست آمده به عنوان راهنماي مدیریت در برنامه هـاي آینـده اسـتفاده کننـد. همچنـین از ایـن اطلاعات براي ارزیابی نقاط ضعف و قوت یک سازمان در پاسخ به تهدیدهاي خارجی و فرصتها استفاده میشود. در حقیقت، دیده بـانی روشـی بـراي شناسـایی؛ گـردآوري و بررسـی اطلاعـات درباره ي عوامل مؤثر بر روي برنامه ها و تصمیم گیري هاست.

اسلاید 7: چرا دیده بانی کنیم؟ دلایل مهمی براي انجام دیده بانی وجود دارد؛ یک سازمان در صورت عدم پیروي از فناوري، قواعـد و دیگر روندهاي رشد یابنده، به دلیل تغییرات شتابان محیط پیرامونی و شیوه هاي جدید تجاري، به راحتی توسط دیگر سازمانها از چرخهي رقابت خارج خواهد شد. دیده بانی خطر دور مانـدن از چنـین عناصـر تأثیرگذاري را کاهش داده و سازمانها را به سوي شیوه هاي مدیریت پـیش دسـتانه و کنـش گر هـدایت خواهد کرد. شناسایی و کشف رابطه ي میان ذینفعان، برنامه ریزي راهبردي و محیط خارجی در یک سـازمان، مهمترین عاملی است که موفقیت هر سازمان را تعیین می کند. هنگامی که عوامل مؤثر خـارجی دیده بانی شوند، سازمانها فرصت بررسی گزینه هاي ممکن براي پاسخ به چالش را خواهند داشت و به نقاط ضعف و قوت درون سازمانی براي پاسخ به این چالشها توجـه مـیکننـد. 

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان