dini10-drs1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دینی دهم،درس اول”

دینی دهم،درس اول

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم درس اول : هدایت الهی

اسلاید 2: بخش اول : تفکر و اندیشه آب ، نعمت بی نظیر خداوند ، جلوه زیبایی و طراوت ، مظهر پاکی و زلالی و عامل اصلی ادامه حیات است. در نبود آب ، از آواز دلنشین پرندگان ، طرائت شکوفه های درختان و تبسم گل های زیبا و رنگارنگ طبیعت اثری نخواهد.آب مایع حیات و اساس زندگی در جهان هستی است( وَ جَعَلّنَا مِنَ الّمَاءِ کُلَّ شَیءٍ حَیَّ )آب نیاز طبیعی و حیات بخش جهان مادی انسان ها است( لَنُحِّیَ بِهِ بَلّدَةَ مَّیتاً ) زندگی و حیاط پاک معلول و استجابت دعوت خدا و پیامبر علت است.

اسلاید 3: هدف کلی : توانایی تبیین نیاز انسان به هدایت الهی و ارسال پیامبرانصفحه ( 12 ):علت: نیاز دایمی انسان به داشتن برنامه ای که بتواند پاسخگوی نیاز های او باشد و سعادت بشر را تضمین کند. معلول: سبب شده است که در طول تاریخ همواره شاهد ارایه تعاریف متفاوت و گاه متضاد از جانب مکاتب بشری باشیم.1- منظور از نیاز های طبیعی و غریزی چیست؟مثال بزنید.انسان همچونسایر موجودات زنده،یک دسته نیاز های طبیعی و غریزی دارد.مانند نیاز به آب،هوا،غذا،پوشاک. خداوند پاسخ این نیاز ها را در عالم طبیعت آماده کرده است و قدرت آگاه شدن از آنها را نیز به انسان داده است. نیاز های انسان منحصر به نیاز های طبیعی و غریزی او نمیشود. نیازهایی که برآمده از سرمایه های ویژه ای است. پاسخ به این نیاز ها سعادت انسان را تضمین میکند. 2- انواع نیاز های برتر را نام ببرید؟ 1- شناخت هدف زندگی2- درک آینده خویش3- کشف راه درست زندگی. زمانی که انسان از سطح زندگی روزمره فراتر رود و در افق بالاتری بیندیشد خود را با نیاز های مهم تر روبه رو میبیند،این نیاز ها شامل:

اسلاید 4: 1- شناخت هدف زندگی:انسان میخواهد بداند برای چه زندگی میکند و کدام هدف است که میتواند با اطمینان خاطر زندگی اش را صرف آن نماید؟او میداند که اگر هدف حقیقی خود رانشناسد یا در شناخت آن دچارخطر شود،عمر خود را ازدست داده است.2- درک آینده خویش: انسان با این سوال مهم و اساسی روبه رو است که: آینده او چگونه است؟ ، آیا زندگی او با مرگ تمام میشود یا دفتر حیات او به شکل دیگری گشوده میگردد،اگر حیات به شکل دیگری ادامه میابد و انسان زندگی ابدی را پس از مرگ آغاز خواهد کرد، نحوه ی زندگی او پس از مرگ چگونه است؟ ، زاد و توشه سفر به جهان دیگر چیست؟ و خوشبختی وی درآن سرا در گرو انجام چه کارهایی است؟ارتباط معنایی با : روزها فکر من این است و همه شب سختم که چرا غافل از احوال دل خویشتنم از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود به کجا میروم آخر ننمایی وطنم 3- کشف راه درست زندگی: راه زندگی یا چگونه زیستن که ارتباط دقیقی با دو نیاز قبلی دارد، دغدغه دیگر انسان های خردمند است. این دغدغه از آن جهت جدی است که انسان فقط یک بار به دینا میآید و یک بار زندگی در دنیا را تجربه میکند.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید