dars10-dini10

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دینی دهم درس دهم”

دینی دهم درس دهم

اسلاید 1: درس دهمیاری از نماز و روزه

اسلاید 2: اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ وَلَذِكْرُ اللَّـهِ أَكْبَرُ وَاللَّـهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ ﴿٤٥﴾آنچه از كتاب به سوى تو وحى شده است بخوان، و نماز را برپا دار، كه نماز از كار زشت و ناپسند باز مى‌دارد، و قطعاً ياد خدا بالاتر است، و خدا مى‌داند چه مى‌كنيد.عنکبوت، 45مفهوم: نماز و ثمرات آنپیام 1: مخاطب این آیه، پیامبر (ص) است.پیام2: خداوند، پیامبر (ص) را به برپاداشتن نماز امر می کند.پیام3: اولین ثمره ی نماز، دورشدن از کار های زشت و ناپسند است.

اسلاید 3: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ﴿١٨٣﴾ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، روزه بر شما مقرر شده است، همان گونه كه بر كسانى كه پيش از شما بودند مقرر شده بود، باشد كه پرهيزگارى كنيد.بقره،183مفهوم: روزه ومهم ترین ثمره ی آنپیام1: مخاطب این آیه ، مومنان اند.پیام2: قبل از دین اسلام نیز خداوند روزه را برای پیروان پیامبران پیشین واجب کرده بود.

اسلاید 4: نکات کنکوری درس دهم1. ستون خیمه ی دین و نشانه وفاداری ما به عهد خود با خدا نماز است.2. خداوند برنامه ای برای ما تنظیم کرده است که شامل احکام و وظایف گونا گونی در ارتباط با خدا، خود، خانواده، جامعه و خلقت است.3. با عمل به این برنامه (علت)، انسان در مسیر عبودیت خداگام بر می دارد و به رستگاری در دنیا و آخرت می رسد ( معلول = نتیجه).4. خداوند حکیم است (علت)، یعنی هیچ کاری را عبث و بیهوده انجام نمی دهد، پس اگر وظیفه ای را روی دوش ما قرار داده است، بر اساس حکمت بوده و قطعاً به مصلحت ماست و سعادت ما را در پی دارد(معلول= نتیجه).5. ثمرات نماز: 1) یاد خدا (برترین ثمره). 2) دوری از گناه.6. مهم ترین ثمره ی روزه، تقوا ست.

اسلاید 5: 7. حضرت علی (ع) درباره تقوا می فرماید: 1) آدم بی تقوا عاقبت در آتش می افتد مانند سوار کاری که سوار اسبی سرکش شده و لجام آن را در اختیار ندارد. 2) آدم با تقوا عاقبت به بهشت می رود مانند سوار کاری است که سوار اسب راهوار شده و لجام آن را در اختیار دارد.8. تقوا یعنی: توانایی نگه داری و حفظ خود از گناه و زشتی.9. انسان با تقوا بر خودش مسلط است و توانایی حقظ خود از گناهان را دارد و می کوشد روز به روز بر تقوای خود بیفزاید(علت) تا از آلودگی ها حفظ شود(معلول). 10. توجه به حضور خدا در زندگی و نظارت او بر اعمال (علت) سبب دوری انسان از گناهان می شود(معلول= نتیجه). 11. تاثیر نماز در زندگی به دو عامل بستگی دارد: 1) تداوم و پیوستگی نماز[عدم ترک نماز]. 2) میزان دقت و توجه ما هنگام نماز. 12. دوری از گناهان و حتی مکروهات نتیجه: الف) کوچک نشمردن نماز. ب) داشتن درک صحیح نسبت به آن چه در نماز می گوییم و انجام می دهیم.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید