صفحه 1:
فقط برلى تو
۱/2:
SANA
4
م0
6(
INY کر
LSS
صفحه 2:
هدف خلقت انسان تقرب به خداست و این تقرب بدون تلاش خود
انسان به دست نمی آید. انسان, همواره بر سر دو راهی Sais
خداوند و بندگی هوا ی نفس و شیطان قرار دارد و زندگی, صحنه
clad از این دیا اس أن کر ره
گزیند و در پی آن اندیشه و دل و عمل خويش را براى رضاى
حضرت دوست قرار مى دهدء خطراتى او را تهديد مى كند و
اجتمال انجواف .ان وجتدديرات او "هسك" ذرارواتي از امير اكرم
ی و و و و رب
ای سیاه در شب تاریک بر تخته سنگی سياه ينهان تر است.٠ يس
ان eal cus SUL fase lente aha شک بر ار را
نيايد و عمل ما خالص برای خداوند انجام شود.
صفحه 3:
vows! دود متدکی
اخلاص به معنی خالص کردن و پاک کردن یک چیز از غير آن است. این کلمه در کاربرد دینی
پذین معناست که شخص ش را فقط برای رضای خداوند و همان گونه که او دستور داده
أست, انجام دهد. در اسلام, اخلاص شرط قبولی تمامی اعمالی است که فرد به درگاه
خداوند عرضه می دارد. اخلاص مانند دوست داشتن. سخاوت و شجاعت درجات و مراتبی
دارد. همان گونه که در ارزش گذاری طلاء عیار با درصد خلوص لن اهمیت دارد, اعمال
انسان نیز هرچه با اخلاص بالاتری همراه باشد, ارزش بیشتری دارد. مهم این است که
انسان تلاش كند تا عمل خود را روز به روز برای خداوند خالص تر گرداند. بر همین اساس
ييامبر اكرم و مى فرمايد :
مؤمنان: با توجه به مراتب اخلاصشان, بر یکدیگر برتری پیدا می كنند.
توجه کنیم که هر عملی از دو جزء تشکیل شده است؛ Jol : تیت که به آن هدف با قصد نیز
می گوییم . دوم : شکل و ظاهر عمل قصد و نیت به منزله روح عمل است و شكل عمل نيز
در حکم بدن و کالبد آن روح می باشد. بنابراین, عمل بدون نیت, کالید بیجانی بیش نیست.
صفحه 4:
اشان موی عیانص ی ور بت ویر حالص رد ول
خداوند دستور داده scowl انجام دهد؛ یعنی 3006 را از جهت كميت,
کیفیت, زمان, مکان و شیوه همان طوری انجام دهد که خداوند wo
خواهد؛ eae ee ee کت و با یک
رکوع و دو سجده در هر و ی قاروا ون اسان
مؤمن نيز تلاش مى la oe eS ی
و درست انجام داده باشد.
يس در هر عملى بايد دو «حسن» موجود باشد : حسن فاعلى و محسن
قعلی. حسن فاعلی بدین معناست که انجام دهنده کار, دارای نیت الهى
باشد. حسن فعلی نیز بدین معناست که کار به درستی و به همان
صورت که خداوند فرمان داده است انجام شود.
صفحه 5:
: افزايیش معرفت و شناخت نسبت به خداوند :
پیوند محکمی میان معرفت به خداوند و ایمان به او وجود
دارد. همجنين ارتباط دقيقى ميان ایمان به خدا و اخلاص برقرار
است. . بنابراين, هر قدر که ate ۰
2 کر رای و تفای ای ا را
صفحه 6:
توجه به یک نکته مهم
عمل براساس معرفت و آگاهی بسیار ارزشمندتر و مقدس تر از
بو Se ee eee
Go گیرد. نمازی که با معرفت انجام بگیرد, نزد خداوند بسیار
Jl ioietyy| ار است كه به جا اورنده أن نمى داند جه مى
كويد و براى جه مى كويد. حتی گاه پیش می آید که انسان های
نادان به تصور اينكه كار خير مى aS مرتكب كناهان we Sy
شوند.
صفحه 7:
صفحه 8:
دستیلبی به درجلتی لز
حکمت, به معنای علم محکم و استوار و به دور از خطاست که
هدف درست و راه رسیدن به أن را نشان می دهد و مانع لغزشها
و تباهی ها می شود. انسان حکیم, به درجاتی از بصیرت و روشن
م ابوك ea و سخت و پیچیده, حق را از
باطل تشخیص دهد و گرفتار باطل نشود. خداوند در قرآن کریم
علاوه بر انكة لفمان رايه داشس حكمك” st ا
هاى ارزنده و حكيمانه اى از ايشان نقل كرده است . ييامبر اكرم
و مى فرمايد :
هر كس جهل روز كارهاى خود را خالصانه برای خدا انجام دهد
جشمه هاى ت و معرفت از دل و زبانش جارى خواهد شد.
صفحه 9:
2924 نایز كه 32
ele cago شمان
اگر انسان در اخلا
قريب esas ای شیطان و را و as Tee we
ed ue 1 دی
2
صفحه 10:
9و 9 ۰ 3 ۰
ندگی خالصانه خداوند پاداش هایی دارد که چه بسا در ذهن ما نگنجد و از
تصور و تخیل ما فراتر رود.
از جمله این پاداش های وصف نشدنی, دیدار محبوب حقیقی و
تقرب به پیشگاه کسی است که بنا به تعبیر ار ارو نهایت
آرزوی عارفان. دوست دل های صادقان» ولی مومنان و معبود
عالمیان است. ۲».
كافي cowl به زندگی زیبای رسول خدا . امیرالمومنین علی , فاطمه زهرا بالا
وذ نكو تشوانان جود نظر بعکم وا سم که جکوتهان راه تا یی خالصاره
خدا, این همه خوبی و زیبایی و آن مقام قرب و نزدیکی به محبوب را به دست
آورده اند.
صفحه 11: