کسب و کار مدیریت و رهبری

رابطه ی هوش هیجانی و تعارض در سازمان

hosh-hayjaani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رابطه ی هوش هیجانی و تعارض در سازمان”

رابطه ی هوش هیجانی و تعارض در سازمان

اسلاید 1: رابطه ی هوش هیجانی و تعارض در سازماناستاد محترم: جناب اقای دکترحسن فهیم دوینتهیه کننده: مژگان نادرزاده گوارشکی زمستان 1393

اسلاید 2: مقدمه مهم ترين هدف هر سازماني دستيابي به بالاترين سطح بهره وري ممكن يا بهره وري بهينه است. عامل هاي كارآمد در بهره وري عبارتند از: سرمايه، ابزار، روش هاي انجام كار و نيروي انساني. بي گمان نيروي انساني ماهر و كارآمد يكي از مهم ترين ابزارها براي رسيدن به هد فهاي سازمان است زيرا نيروي انساني نقشي مهم در افزايش و كاهش بهره وري سازمان دارد يعني اگر سازمان از بيشترين سرمايه و بهترين فناوري و امكانات برخوردار باشد، اما فاقد نيروي انساني مولد و با انگيزه باشد، به هدف خود نخواهد رسيد. (مهداد،1385) عامل هايي متعدد كارايي افراد را در سازمان تحت تأثيرقرار ميدهد يكي از عامل هايي كه رفتار سازماني هر فرد را به شدت تحت تأثير قرا ر ميدهد هوش هيجاني است.

اسلاید 3: به علاوه موضوع تعارض بیش از هر موضوع دیگری(غیر خدا و عشق)ذهن بشر را به خود مشغول کرده است.(رابینز اس.پی،2004) تعارض هنگامی که موجب شکاف عمده در داخل سازمان شود،وقت و کوششی را که میتواند برای بهره وری بیشتر به کار برند،به خود اختصاص میدهد،پس باید از بین برود.علاوه بر این،هنگامی که بین هدف های داخلی گروه ها نیز تعارض وجود داشته باشد،تعارض باید از میان برداشته شود. (مرهد.جی،جریفین.ار،2000) تعارض روندی است که در آن شخصی به گونه ای عمومی سعی میکند تا کوشش های فرد دیگررا از طریق نوعی بازداری خنثی کند که نتیجه اش ناکامی آن فرد در رسیدن به اهداف و علایقش است.(حقیقی،2000)

اسلاید 4:

اسلاید 5: بیان مسئله:در سال های اخیر یکی از موضوعات مهمی که در زمینه ی تعارضات سازمانی توسط محققان بحث شده، تأثیر هوش هیجانی مدیران بر سبک مدیریت تعارض کارکنان آنها است. با این وجود تحقیقات عملی در این زمینه به ندرت صورت گرفته است (رحیم، 2002)

اسلاید 6: ضرورت و اهمیت تحقیقتحقیقات نشان داده است که بیشتر مدیران نمیتوانند رابطه خوبی با کارکنان برقرار کنند.آنها به رغم اینکه از تخصص خوبی برخوردارند ولی موفق نیستند.اثرگذاری مدیران زمانی بیشتر میشود که آنها هیجانات و احساسات خود را بهتر شناخته و از قابلیت های هیجانی خود بیشتر استفاده کنند و همچنین بتوانند با دیگران روابط موثرتری برقرار نمایند.این موضوع نشان دهنده ی اهمیت و تاثیر به کار بردن هوش هیجانی در زمان تعارضات می باشد.(محمود بابایی،2004)

11,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید