صفحه 1:
اونت سلامت
= وزاريت بهداشت » درمان و آموزش يزشكى
صفحه 2:
شاخص ترین انتظارتان از:
-الف )کارگاه آموزشی تربیت مربی
ب)آموزش دهندگان
کوتاه بنوییة
صفحه 3:
صفحه 4:
* ما ممکن است مطلب یکسانی را بخوايم و ینم یا صدایی را
بشنويم ولى درك متفاوتى داشته باشيم(مشاهده انتخابى)
ا 00
صفحه 5:
صفحه 6:
_— كاه پیشگامان تمامی عرصه های توسعه کشور وس
الگوی مناسب برای رفتارهای مطلوب سلامت
ا ا ال ا
" بسیجی آمر به,وفتارهای سالم ونهى كننده از رفتارهاى ير
Ae
2
9 ل ا BS
بهداشت
صفحه 7:
وزارت بهداشت ودرمان واموزش يزَشكى ==
معاونت سلامت
سمددر نت Bhs و اموررض تارمت
ود rr
ونت بهدارى
=
صفحه 8:
روك كي
* فصل دوم: تغذيه
. " فصل pos اعتياد
* فصل چهارم:ستیکار
وم يدير _
ا ا 2
صفحه 9:
Rp Mess
023 © تير مادو =
a as
صفحه 10:
۳
سلامت ونيروى مقاومت بسيج وايجاد تعامل در اجراى
برنامه هاى اموزش سلامت
*آشنایی با اهداف واصول وروشهای انتقال دانش
ویادگیری
1 تنا كلك ۳
ence ae كك
آموزش
=e : 5
يايه ريزى دوره ييشرفته تربيت مربى
صفحه 11:
و
ا
ere oor era ل
۰ اكلام :طراحى و تنظيم اهداف
20
"فصل هقتع:سهولت در امر يادكيرى
"فصل هشتم: ارزشیابی دوره آموزشی
صفحه 12:
صفحه 13:
— a= ۳
صفحه 14:
Oe Ne eae ae
SS ems
صفحه 15:
ی
ام + ee
ند 3 عع حرف بر زيانم
رز
ms
تا
شيوه راه رفتز
رفتن آموخت
صفحه 16:
ببس«
چا ا 000
۰ دانش به,تنهایی باعث بروز رفتار مطلوب نمی شود
drole Alids 7 glace ules! ys =" ۳
0 - parva?) je ا =
اسم oe revs rr ee aad
ee
صفحه 17:
0 0 كم 57
one 0 Rev pyre yes Ys
Bee CeCe eee <I e)e ف
ا ال EW gig are bea] py ey =
*
صفحه 18:
صفحه 19:
fee 1
۳ دنر لیالد
22 فش): <<
کنند چون باور ندارند!
10 RP ears
en شین نگرش به آموزش تعایل وگرایش
فرد به انجام عمل بیشتر می شود
۴ + حور ۰
سرا لت لسن سس هن
محرک های محصط 107
صفحه 20:
مفشك (حتی یکبار سیگار نکشید) -
لا 95
a زیانیان(نمی تنس رم
خودرو و
= وروی
تسس رم
صفحه 21:
CSUR 8
کنید
" تغییر تگرزش,به زمان نیاز دارد وسنجش آن
صفحه 22:
ل و
Ss سح
..* هنگامی که می بینید ؛ به خاطر می آورید ؛
0 Ne ا oe ae
صفحه 23:
۱ كوش كردن
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
صفحه 27:
صفحه 28:
=~ رسک 5 ee
PRC Ret Ce Sool ee
a
صفحه 29:
برنامهريري دتيق در انطم
هر کارزی-ضامن حصول نتیجه
لب
صفحه 30:
دنا
۱ برای رسیدن د 5 —
( تان چ
د ع يداد ای
صفحه 31:
تیم (سرپرست تیم.اعضای:تخصصی؛هسراهان گروه
———— se ES
ی شارهای تیم بر اساس مر ss ern WO
نیازهای مقایسه ای نیازهای منطقه.موقعیت و...
ل ا ا 0
ل ل ا ل ل
7 لك wn ae nner lesa can َك ركان
صفحه 32:
5 راههای تسهیل در صعود
وابزار مورد نياز
صفحه 33:
as . رزشیابی 0 = i“
_ A اكت
وسهولت در ی
".تعدتن موز لسن
> ae سب
ا ا
صفحه 34:
صفحه 35:
* نیاز سنجی فاصله وشکاف بین وصعیت موجود و -
مطلوب ٠ يا اختلاف بين آنجه هست و آنجه بايد
باشد»
" نيازجيزى است كه براى ارضاء و تحقق يك هدف قابل
"7 ا کر ار
yee Ss
eS Ea eee re ver ece ns Woo fae eS ti bis
صفحه 36:
- تسس ۱
(US Sree tot oe tren eae REDE Crew rl Cl
eee ee
اكد
رل 17
صفحه 37:
5 حت one استاندارد( ae سب
(a ل ال ل وضع موجود و
0
ee
صفحه 38:
می شود 0 4 aves در یک روستاکه لع spe تک
پزشک می دانند 2 با بررسى كارشناسان علت شيوع اسهال »
سب مصرفی آلوده معلوم می شود
© "ب) نيازاحساس شدهيب::نيازى است كه با خواسته واحساس افراد
مترادف است مثلاً نیازهفرد مبتلا به دیابت به آموزش طریقه صحیح
Rese NO ena oe
صفحه 39:
صفحه 40:
صفحه 41:
هه سس سس
m2 كيران
فراگد
= ۲
د
oa >
منت كاد
a
و
صفحه 42:
IS pg.
صفحه 43:
* مرحله دوم : بایدها و نبایدها
۱ ل برد بر رل سر اسر ار
۹
صفحه 44:
۱ تعیین نقش و فعالیت های فراگیران درخصوص.هو سو-سسحه"
فصل آموزشی
1 > ١
11111011 1 1 1 1 Mee cre
ا ا 2020
۳ ات —
ود ey ete] eee 0052 آنه 55
لا و )=
و مورد نظر)
صفحه 45:
pete,
Lyngby باره رد
تست .سس
سکس =
هه سس
* هدفها را برحسب اهمبت مرتب کنید
Serie
اهداف را اولوانتت"بندى كنيد
صفحه 46:
2 اتا ار
سب جمع آورى اطلاعات راجع به نقاط قوت و ضعف ؛ كمبودها
و نیازها
امه
ا“ تعيين موضوعَات"توَرش»##روش ها ء تجهيزات كمكى
, ممح
آموزش و یادگیری پر کر
صفحه 47:
Team Work
Pee eee)
a
5205 ce
تفلا
له
صفحه 48:
* براساس هزينه و يول مورد نياز هر يك از هدف ها
ا های کمتر الویت اول)
KC peel ew Ware we ee We) ery kere 1-2] ea
cap فراگیران د 0 am پرسئل مورد
صفحه 49:
ae ee
RV ee RY.)
0 سس امح
صفحه 50:
le مات اياك
* مطلوبیت اهداف در هر زمان و مکان بر اساس عقاید و
هواس مختلف متفاوت است
* حتى در مناطق مختلف يك كشورهم اهداف آموزش تحت
Lee Pentre ne nei hits Seats
سک ی
قبول همگان باشد امکان پذیر نیست
صفحه 51:
عو سس
لاللشتببب سح
رسالك رجتم كداز نا بى دوره الورك 8
* اهداف اختصاصى
=
عملکردمطلوب,رفتارهای ویژه
صفحه 52:
سن جنس علایق ترس سوایق - فرهنگ و آداب و رستوم 7
۳۳۰۳
EVES Se) See EE ee اا
تخس آنحای شون >
eee Sees eee (oleate ees
۳9
صفحه 53:
صفحه 54:
گروه ستی ه تا ۲۵ سال « ۱۵ آتر لقایت ۱۰ دیهاه ۱۳۸۲
رایگان در تما مراكز بهداشتی. درماتی و بیمار ستانها
صفحه 55:
لا
* هدف عملکرد رانشان دهد
54a * هاقايل اندازه كيرى باشند
ee Ta 2
: * هدف با ايفا نقش فراكيران" فرق دارد
صفحه 56:
— طرح درس د
رجا درسى
—
صفحه 57:
سس سب سح سس و
و
ا ری ۱
[reap BO Tarn Gee Sty Wren [DSW Ey گزارشات و. op ee
انتخاب محتوای آموزشی دو معیار, مشخص را باید در نظر
له
3 rey (or الف) ت -
کر
شدن محتوا میشود
صفحه 58:
رم د ردول ری
تلا
تتميل و ترویستت: Wie SS Bo
تعیین روش,های مناسب آموزشی
ا ا
* (ورود به بحث ید ماس a
نت
تعيين دستيارهاى امورشى
كت كت
صفحه 59:
صفحه 60:
*هر یک از روش های آموزشی به --
en ارت
SL ree 9-0۳۳۳
هاى سیب ee ae
are یت
صفحه 61:
ش مو = 5 ete
۱ 3 رس وج
هد ۲ د نظر در انتقال
pret oe vi ge! 2
اهداف ع مور ۳
PPC
ed Cee =
و علمی,ر
— en eet ws
صفحه 62:
تعداد فراگیران ست —
" مدت زمان اجرای آموزش
* سطح آگاهی,و دانش فراگیران
٠ “تجهيزات اموزشى مورد نيان ١
ار سس(
طول دوره آمورش
صفحه 63:
Fj yo) انواع رزشس ماي
a - See
(OSes at eae CEO Be NC BAS Pere ee as
*" مياحثه
كس GaN
ا ا ا ا ۹
مس با دید 5
0
صفحه 64:
-اين نوع آموزش براساس کلام و
صفحه 65:
توانایی مربی در برنامه rer فراگیران در
راستاى اهداف آموزشى
* ا ا مدت کوتاه
۱
3۳ eles هبدن
ل
صفحه 66:
و فعالیت کم فراگیران =
دشواری در یادداشت برداری و توجه و کوشتانن همرت ۳۳
a 3 35
خمودكى و خواب آلودكى در فراكيران اكر مربى فعال و محرى
220/010 000009
ens)
1۳
ار بر Sr
دس رت مس سرت
مى موفق بت
۱
صفحه 67:
eee ene) See ek ۳ سح
ل .را لد ره رال
le a ee Ree) ela Ne ع
ات سر فرزید و فقط نکات ضروری را ارایه کنید
مثال هايى با كلمات,ساده و مرتبط با فراكيران بزنيد و استفاده كنيد.
در ابتدا و انتهاى جلسه , خلاصه اى از موضوع را ذكر كنيد
= لكرج اق رج حص رصي Sal
آشت پودارت -—
owes ۳ در
روش سخنرانی به تَهاني روش کافی و خوبی نیست و باید آن را همل
نا ساير روش هاى اموزشى استفاده كرد.
صفحه 68:
صفحه 69:
hioles providin 3 عنة
لقطلصا نامتز عند
1 38 اعم
TERMINAL
RESPRATORY
UNIT
In emphysema, the
تفای
Emphysema patch|
صفحه 70:
انرون دكا دوع افكاليت سوج سداد كه ددر حي ردك
ع نس ار
پرتحرک می باشد.
صفحه 71:
برقراری ارتباط آزاد بین فراگیران
* اراده نظرات و عقاند جدید
۳
* تحریک خلاقیت فعری فراکیران
ش ۱ 3
صفحه 72:
تکردرکمی فراکدرال در ستاحت توصوعات نورد تسار دح
* عدم احساس امنینند و راحتی در فراگیران
ی 5
فا ۳
مركتين
صفحه 73:
FICHE NCCE ey Come Pra اک
موضوع ed
سر تن
پاش یهای سریح
۰ب
seca دص
5
hel PR Ae بنانواع چا |
۳۹
1 eC
الت Oe ee
صفحه 74:
ion
my Hr لي ا 5
ia. 01711
بش و الجر ارا صر رن سو
ايل .
ا ال 00
او
پآ«
تس ود ee (CCK
Se ae ۱-۱ eRE eres
0 یکیو
دانش متتقل شوه تا مربی بتواند مهارت
فراكيران ياد دهد.
صفحه 75:
=
=
ا
=
=.
a.
ال eee Neer تك
لسن tl) as ee) رز درک یی
امکان اررشیابی و بررسی مهارت های عملی فراگیران
امکان تکرار و تین توسط فراگیران
ايجاد فرصت براى فراكيران به منظور شركت در
صفحه 76:
" وقت كير است
2 عدم درک صحيح فراكيران و برداشت غلط
0 Re BY ee are Ce Secs
Dp کی ترس
اک تعداد, فا گیرران
OPC
ORNs. sknete
ناد باشند احتمال زواستتک
صفحه 77:
aaa a: ار شرس
تجهيزات كافى و لازم سس
ICL ne ae ال
شر خر ر سر( کر
۰" امکان مشاهده آسان برای همه فراگیران
* آرایه توضیح علمی همزمان با نمایش عملی توسط مربی
* امكان مشاهده نمايشن:ان زواياى مختلف
Lem
SS
رل لت سف
ای
ل حيمي se a
ee ee
۳-۳
صفحه 78:
crore Tire ش از مرب مربی صحبت.----
می کنند. اغلب خوب است که فراکیران
ا بصورت,گروهی مباحثه کنند
سس سس
صفحه 79:
en _— سس سب جح a
= میاحثه در گروه کوچک با بزرگ رت ر مش
NB SIS Ie nee) ا م 0
scat rae MICA ce
کرت سر a) تاد
آسانشر وروانتر کرده وآنرا هدایت کند و مراقب باشد
تا بحث ان مسبو خود خارح نشود .یرای فراگیران
فرصت فر a مس
شخصى حو اللي مت
فراكيران ارّتبّاط موثر برقرار كند.
صفحه 80:
انتقال مطالب آموزشی زیاد در زمان کم ...سس
oe cee ال
RUE YS
. * مشارکت فعالانه,همه فراگیران در فرآیند بادگیری
. “ارتقائ مهار تهاىآكِرّفرَارى:ارتباط و مهارتهاى كلامى در
— Os
بت فراکیرآن بوا : 12 جرب بك ares
در موضوع درسی
صفحه 81:
رل رب سر
eo را
فراگیران از بحت وموضوع خارج شوند
6 را
شر کته نکنند
اد 5
صفحه 82:
Rm ec Ree TC oa تست(
مسائلى دران عنوان مى شود و مورد بحث و بررسی
دزا رف یگدید که ممکن است برای فراگیران مبهم و
سوال برانگین باشند ae ار
Ca ل ا ل aR
| 0
cast وت مس( زر رم we .
صفحه 83:
مربی میتواند از قدرت عملکرد و شناختی که توسط فراكيران =
بدست آمده.آگاهی پیدا کند. تسس
* فراکپران قادر به تمرين در موقعيتى بسيار نزديك به وافعيت مى
تفس بیشتری دزمان مواجهه با واقعیت پیدا
می کنند .
۳۳۳ eee Lan eal ee oe
نامه
i
* ايجاد حس همكارى و ارتباط و و اكنش متقابل ميان فراكيران
صفحه 84:
نتواند. نقش خود را خوب ایفا کنه موجب شر مساوی و
از بين رفتن اعتماد به نفس وى مى شود . لالد ———
OR ear eee Sort ee Nee Yer ne eters oe
Pee NRC Cpe RES) ا 3
ا raR PD i Sr |
در سر نز
— ار مد ررب .باس ال خر رح شرس کر
اهداف, شی, رات الشعاع قرار ده دهد وان تب
wy ere ag
نداشته باشتد ۰«
=‘
صفحه 85:
— = ا م ل Pe aT
ایفاء نقش توسط قراگیران بطور داوطلبانه باشد . رسيي *
۱ ل ee)
* فراگیران نسبت به ارتباط موقعیت ها با یکدیگر آگاه و توجیه باشند .
Beer eRe SIEN es bore Conlee
. و آنها را پررنگ تر نمایش دهند Re <P ey NCL NERD)
تور ا ا ترا
صفحه 86:
ae كت
Speen een ee ier er oe ee rere ee ere
مناسبى براى اموزش مردم مى باشد مانند تعزيه خوانى و شاهنامه
خوانى و....) . ذكر داستانهايى از بزركان ؛ حكما يهلوانان روش
مسرب رای آشنايى كودكان با شيوه هاى
pee uke: صحیح زندگی است دااستاری رد۷ درل 1ن
* TL asd dale 55
en خو y
كاه با ارزش انتقال
صفحه 87:
صفحه 88:
درت زياددر ايجاد انكيزه. نكرش جديد و ييدايش وبروز _
رفتارهای مطلوب تس سس
* درك بهتر ارزش ها و تاييد باورهاى درست و نفى باورهاى غلط
* فراهم آمدن شرايط مناسب براى فراكيران در فهم باورهاى
حي كرفت زار
ره رن
ردب کب رت مر
— 0 ۳
ee erie rs
فراکیران و نهایتاایجاد رفتار مطلوب.
صفحه 89:
" * وقت گیر است. سح ككس
BW ee tne eT ee ee
ار NC) or 6) or
PTO oN) Greed a) عانق
FES a per CON Keay Bets PEs ea) EWN RC eo
5-5
عر كعات روك يميد
و قدرت تحلیلوتصور ۳ در مربیان دارد.
صفحه 90:
ارتباط نزدیک موضوع آموزشی با دانستان و تمایشنامه .
ار
* نمایشنامه و داستان را طوری انتخاب کنید که فراگیران بتوانند
خودرنستجائيقهومانان قرار دهند و به نوعى خود را در داستان
= ا ا CRETE BO oe Mer Ce We
سوبس =
ل ل رو
0 ee Leer reer <<)
صفحه 91:
و قادر مي 5 Seer eer
را تجربه كنند و از نزديك با ان اشنا شوند و انرا تجربه
اي
و اب ۳
صحنه های باقیمانده,از ۸ سال ae مقدس که ی 32
ent 3 م
صفحه 92:
goalie j د
و آموخته های فراگیران و جامعه اطمیتان حاصل
كنيد و از فراكيران انتظار داشتة تاشيد- يعدا
بتوانند در جامعه بکار بیندند . بازدید از صحنه
ب» فراگیران,فوصت کسب تجربیات فراوانی از
برسند
صفحه 93:
* ایجاد اعتماد به نفس بالا در فراگیران کت
و خی وال اب سور ریت ای
افزايش مهارت ها و ايجاد نكرش عميق و بروز رفتارهاى مطلوب
۳ تماس نزدیک,وملموس با واقعیت ها
" انس گرفتن قراگیَرَانَ با فعالیت و کار و توسعه تجربیات
ایجاد aca تن
اهزاین
صفحه 94:
entre rey) ا ا
دارد
1 REM OLN EPC ne ene RPC E CN arn)
. تعداد فراگیران کمی را می توان به همراه برد
دتشوارى در نقل,و,انتقال
* ایجاد انتظارات زیاد در رت
1 تون یت ee
۰ اتلاف وقت: سرخوردكى فر
POM, asl: 9, SOD 30-5
* احتمال انحراف مسیر آموزش (طرح مسایل جانبی از سوی مردم
2
صفحه 95:
بر سس را ار سر سس تسس سس
یق فرآگیران در خلال بازدید از صحنه ها , به دنبال کردن روش های دیکر
00
سحب تبراق براى جمع بندى يرسش و ياسخ هايى كه در بازديد صحنه هاى واقعى
Caan 2 حاضر در صحنه( مردم مسئولین و.... آدر کمک به فراگیران در جمع آوری
a
. دیدار مجدد از صحنه ها بمنظور پیگیری فعالیت های ویژه امکان پذیر باشد *
خلاصه هابى از بازديد فواكيوان به منظور دار رد بر
تهده رد اس
مریم بر وليك
درباره آنچه اتفاق افتاده و آنچه که می ت
بازد:
ن انجام داد . پس از مرا
شده . صحبت نمابيد و از فراكيران بخواهيد راه حل ارائه نما
صفحه 96:
ا ا ا 71
آنها » شرايط يويايى و يادكيرى فعال را دركلاس ايجاد مي نمايد و بِدَينَ طريق مى
تواند يطور سريعى به بررسى وضعيت علمى و ميزان يادكيرى آنها يرداخته و مى
فهمد كه فراكيران جه جيزهايى را مى دانند و جه جيزهايى را نمى دانند . نكته جالب
ا ا 7
ات
در روش سوأل وجواب بايد احساس آزادى و ارامش نموده و نبايد احساس كنند
درصورت ا مورد مواخنه قرار می گیرند .
3 2 فراگیران به تفکر اننتوا
بارى جر ماو :مسق
Jes 2
eer
0 0
۳
صفحه 97:
۰ * افزایش سرعت یادگیری —
۱
3
eye ESN ل eee
دانند
نوت سمارتبای نکر تست
?2 مفاد GIs
|" تشويق فراكيران به مطالعه بيشتر
صفحه 98:
ظ
* کناره گیری برخی از فراگیران عقب
* هدر رفتن زمان
* دلسردی و ناامیدی فراگیران زمان پاسخ غلط
ا ل ل ا ا 2
* طولانى شدن سبواك:ؤ :جواب و خارج شدن كلاس از كنترل
صفحه 99:
۰ mice rerieerer eee he
بر رل لس زبس
0 eR ene eRe teri rte
9 ot gSuuly 4s HIG Glo} 53 Ga guilt 9 caleial, “
كت
Ree Ree ا ا 3
(۰
cP peer nie te reer Pee oe ree
سل سس له
صفحه 100:
De ie AP
" آموزش چهره به چهره جزء بهترین
pee Sy Alot)
را
wot) = و[موزش گیرنده,به,طی
et er aren ray ce
تکدیکر ارتتباط برقرار می کنند
صفحه 101:
صفحه 102:
* احترام به فراگیر سح
* وقت كافى جهت مشكل مطرح شده از طرف فراكير
اجازه سوال به فراگیر در حین آموزش
۳ ۰ ارایه توصیه های مشخص و دقیق و مرتبط با شرایط فراگیر
5 ات سا
فراكير
و و شمرده صحبت كردن ۳
in ات
۱ ۳۱( ۱۳ 3 >
* سول ریب مور مب امین از درک یحور
* تعیین قرار ملاقات بعدی با فراگیر برای پیگیری مشکل او
صفحه 103:
* الف- ارتباط غیر کلامی
_ =
* ب- گوش کرد فعال
۴ ج- ارتباط کلامی
صفحه 104:
غیرکلامی شامل تمام شیوه هایی است که مردم از
طریق آن با یکدیگر ارتباط برقرآر می کنند که مقوله های ال
ارتباط غیر کلامی عبارتند از :
Se enka رز
50000
م ا eRe ec SS ore eek)
a PO ocr ra Kr CORNERED IE (CPL) oN
xy رد ear Sie] eT
سر در كمى
* حركات دست و سر: بيان توافق با عدم توافق
۳
صفحه 105:
aly برای آموزش بهتر به > فراكيران و مراجهان. سح
* گوش کردن یک فرایند فعال و نه صرفاً شنیدن کلمات
و
گوینده. تفکز لا آمورد یک تجربه مشابه» برنامه ریزی در
مورد آنچه بعدا مّی خواهد بگوید»
9
ول آموزث
صحت کردن؛ توجه نشان دادن تشو
۱
صفحه 106:
CONS Ce ECMO) CeCe Ce رات
= متقاعد كردن و درك متقابل هستيم. برای آن که
تلا ی ما اس 2
Sm
ER ور
منش <= ۳. شور و علاقه
صفحه 107:
= سس 2 = سس ی 7 ی
" حسى كه با نوع رفتار و عادات خود به ---
مخاطب منتقل می کنید. یکی از بخشهای
مهمىباست كه ميتواند مخاطب را جلب
كند. منش و-.نحوه برخورد زمينه_ساز
ةي ل لس
ل م
صفحه 108:
. _روشی است که اندیشه هایمان به طور
منظم روی"آن سوار می شود.
See
صفحه 109:
7*7 اکن اندیشه .و فکری در ما شور و حرارتی بر
نيانكيزدء نُمى توائيم ديكران را تحت تاثير قرار
— — ۳ ۳۳
" * شور و علاقه را قابل جعل و یا تقلید نیست
صفحه 110:
= قابلیت بحث و گفتکو ۶ تشویق - كك
* طرح پرسشهای مورد علاقه
* محدودنت "تعداد فراگیران
a ine
دريافت تازّخورائد
صفحه 111:
* اختلاف و شکاف اجتماعی و فرهنگی بین فراگیران وس
مربيان
0 ا CCS eo ae
مسایل
* نگرش منفی نسبت یه مربی و آموزش دهنده
— Mr
يي 2ه 8
كمبود اعتماد به نفس نسبت به مهارتها و دانش در مربيان ۴
* بی حوصلگی مربیان و اکراه مربی در آموزش فراگیران
صفحه 112:
صفحه 113:
در بر راد رت
Gk os || ربا ردابت نموود و حسه تراتع إن حون
ترس ود مرن در اد بطد ری رت سر بت بر
این مستلومآداشتن تجربه کافی و دانش لازم مربیان
درباره عتاوین و موضوعات و داشتن مهارند های عملی
۷ +"
inane eae
لا
صفحه 114:
ىت rs تحص
3 مدرسه [ ace err
ae 55 2 59
ens 1 ۱ ۳
i 8 و ی
ختاه ey
١ درختان و در
5
تكب
i ترتيب
3 ارايش. و تر مسد
۳۳
گویش.
ربان و کود
۳۴ زیان
صفحه 115:
صفحه 116:
سس 4 = = =
سح
۳
۳ مهارت ها واکنشی ( بازخوردی
صفحه 117:
sa eS — = =
اا ا ات ل
فراکدرآن می دهد.
۳
صفحه 118:
حرکات صورت و بدن
* قیافه
9 ۳
0۳
ل 0
السك ”
صفحه 119:
استفاده از زبان پیچیده به جای زبان ساده و محلی.-.
وجود سر و صدا و شلوغی در فضای آموزش
7۳ طولانی,پودن جلسات درس
تعداد بنش از خد فراگیران
00 ل - _
و( ار زر نت 000
تسایس در جرک ارتباط
صفحه 120:
الف - شعر . بازی . داستان سرایی , لطیفه . معما
۱ Rec OMe RecN LEC) rea
[emer DCS
صفحه 121:
ب - آنهایی که خجالتی هستند
ل ا
ae) 2 0 22 0 00000
مجادله يطلبند.
= mi كه ذ Pree) 2
weet 2 =
لا
5 ز - آنهایی که دوست دارند کلاس را از موضوع و بحث
خارج كرده و ان را مختل سازند.
يكنند همه جِيز را
صفحه 122:
* اغلب فراگیرانی که در محیط کلاس مشکل سان..--
هستند انهایی هستند که ساکت و خجالتی اند و با
۳
oD) eee 0
سیر oS Se
۳
صفحه 123:
Seren ا meer oo
ین og ON ee INC ول
الف - گوش کنید 7
ال
صفحه 124:
ده گیوان هعي مثل هم نت یچ هیر ستاو سح
ee Cer) ار
از فراكيران در بادكيرى كند هستند ودر درك
مقاهنة تربع نميباشند
" برای این دسته باید وقت کافی جهت بحث
ا 00000
" لازم است فراگیران بدانند که به آنها توجه داردد
On Wee eee Wee) 00
صفحه 125:
0
انكيزه دار ياشد .
ب )انكيزه موحت تمايل به شركت در 1موزرش
a رن
صفحه 126:
* در ضمن اينکه شما به بزرگسالان
اموزنن۲مند هید باید بدانید چه چیزهایی
۳۳۳۳
صفحه 127:
الف-ملاحظه و احترام
»..ب-كاردانى وابتكار
مس .
صفحه 128:
يروزكتور و اورهد
Fraps
" تنخته,های,ماهوتی
وبديو ۳۳
صفحه 129:
5-5 al (hia
۳
هن
۰
اصل تداوم
SS
۳ oc
۴ اصل بادگیر ی متقاد
بل
صفحه 130:
صفحه 131:
۳
ا نشان,می,دهد.
4 اقدامى IVY mr ee ag ست
صفحه 132:
-
استاندا رت" صح
صفحه 133:
| eo STs se
اال ل
سس
صفحه 134:
EBT LC ل Rtg has
ا داده.ها.جهت قضاوت درباره ملاکهای مورد
. نظر بکار بردهمی شود
صفحه 135:
glo lak) اسرزتر.
" به اين سوال ياسخ مى دهد كه جقدر از
ملاك "تنود نظر كافى است تا بتوان
١ { 0 0 3 /
-5-5 ا الا د
صفحه 136:
صفحه 137:
* شامل فراگیران » معلم یا مدرس» برنامه --
درسی . فضاء تجهیزات » تشکیلات »
eel 7
ب شركت كننده:در دوره.هاى آموزش
موارد
صفحه 138:
"شامل فرآیند یاددهی» یالگیری» ---
.. فرآيند يشتيبانى » فرآيند سازمانى
۱ =< سید
صفحه 139:
ع ات تسس
re A
نهای پایان =
۱ رت أزموتهات بلك اد
م تغيير
3 الس
ك0
oil
>
صفحه 140:
وكرت ف و = بی.ارائه شده --
Is) 0 ۰
شده “انشع PY Wee) يافته» ee)
SSS eae
صفحه 141:
۱ "ارتقاء علمي» تقويا ah )5 یب —
اجتماعی » بازدهی »ءرضایت
فراگیرآن»" ارتقا سلامت
صفحه 142:
ب) ویژگیهای فضا و تسهیلات
,..ج) ویژگیهای تجهیزات آموزشی
ویژگیهای نش 1
و) ویژگیهای فراگیران
صفحه 143:
— ll
ee ty
ب) رفتار مدزس
1 ر ۳ ۳ نك (ae
Cy
صفحه 144:
)6 ات بر سا ترا Titel dy a
ا ا
صفحه 145:
La by 92
Da ى
و بعدى » تحرك شغلى
as i |
: ب ع2 ۴
. بهبود شیوه زندگی وج
حر وى و