کودک و نوجوان

راهنمای تقویت فن بیان کودکان

rahhaye_taghviate_fane_bayan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “راهنمای تقویت فن بیان کودکان”

راهنمای تقویت فن بیان کودکان

اسلاید 1: راهنمای تقویت فن بیان کودکان

اسلاید 2: مقدمه :فن بیان به طور کلی یعنی قدرت و توانایی خوب و مناسب سخن گفتن در هر زمان وشرایطی. این تعریف درمورد همه از جمله کودکان صدق میکند. اگر فرزند شما بتواند در هر زمان و شرایطی خوب سخن بگوید، یعنی دارای قدرت بیان بالا و همچنین هوش کلامی بالایی است.بسیار لازم و مهم است که از دوران کودکی به فکر رشد مهارت های ضروری برای زندگی فرزندانمان باشیم. مغز همه انسانها در دوران کودکی بسیار انعطاف پذیر تر از دوران بزرگسالی است و به همین دلیل آموختن مهارت و تغییر رفتار در دوره کودکی آسانتر و سریع تر اتفاق میفتد. ضمن اینکه بسیاری از مشکلات ارتباطی ما، فراگرفتنی هستند. مشکلاتی مثل ترس از صحبت در جمع و خجولی گری، در بدو تولد انسان وجود ندارند و بعدها به واسطه برخورد با بزرگسالان پدید میآیند. اما کودکان به واسطه تجارب مخرب کمتر، احتمالا کمتر از بزرگسالان دچار این ترسها هستند.

اسلاید 3: ما انسانها چطور یاد میگیریم؟برای اینکه ما بتوانیم مهارتی را خوب و کامل یاد بگیریم، باید یک مسیرعصبی در مغز ما تشکیل شود. مغز انسان با وجود وظایف واعمال متنوع و پیچیده اش بسیار کم انرژی مصرف میکند . و تمام تلاشش را میکند تا مصرف انرژی اش زیاد نشود . برای همین مغز به دنبال رفتارها و الگوهای تکرار شونده میگردد تا آنها را تبدیل به عادت و فعالیت ناخودآگاه کند. در این صورت انرژی کمتری برای اجرای آنها مصرف میکند. به عنوان مثال وقتی شما رانندگی را یادگرفتید، احتمالا در ابتدا بسیار خسته می شدید، تمام تمرکزتان را به رانندگی اختصاص می دادید و مدام به شکل ارادی درباره اقداماتتان فکر میکردید. اما پس از گذشت مدتی، بدون تفکر و به شکل ناخودآگاه، بخش زیادی از فرایند رانندگی را انجام میدهید.

اسلاید 4: یا احتمالا کودکانی که تازه راه رفتن را آموخته اند دیده اید. بسیاری از آنها، در ابتدا وقتی راه می روند، نیاز به تمرکز دارند و اگر کسی اسمشان را صدا بزند، حواسشان پرت میشود و زمین میخورند. اما بزرگسالان اصلا به فرایند راه رفتن فکر نمی کنند و راه رفتن برایشان به یک فعالیت ناخوآگاه و اتوماتیک تبدیل شده است. برای اینکه یک فعالیت تبدیل به فرایند ناخودآگاه شود، باید یک مسیر عصبی در مغز شکل گیرد. برای اینکه بخواهیم مسیر عصبی کاری شکل بگیرد، باید آن را بارها و بارها تکرار کنیم. پس برای اینکه فرزندتان صحبت کردن را به خوبی یاد بگیرد، باید دستورالعمل ها و بازی هایی که در این مطلب آورده شده را به طور مستمر و منظم بارها تکرار کنید

اسلاید 5: برای اینکه ما رفتار خاصی را انجام دهیم، پالس های الکتریکی یا مواد شمیایی خاصی باید از شکاف بین دو سلول عصبی عبور کنند. اگر رفتاری چندین بار تکرار شود، فاصله بین دو سلول عصبی کمتر می شود و عبور از شکاف هنگام انجام آن کار، ساده تر خواهد بود. درنتیجه ما هنگام انجام آن رفتار انرژی کمتری مصرف میکنیم؛ کمتر احساس خستگی میکنیم و راحت تر آن را انجام میدهیم.

اسلاید 6: نکته خیلی مهم درباره انجام فعالیتهای آموزشی با کودکان این است که نباید کودکان را برای انجام دادن آنها تحت فشار قرار دهیم. باید از راههای تشویقی مناسب برای جلب نظر کودک به انجام فعالیتها اقدام کنیم. و یادمان باشد که تشویق با رشوه دادن به کودک فرق می کند. اجازه نداریم برای تشویق بگوییم: اگر فلان کار را انجام دهی برایت فلان اسباب بازی را میخرم. یادمان باشد که روابط خانوادگی، جای معامله و داد و ستد نیست!

اسلاید 7: کودکانی که قدرت بیان خوبی داشته باشند، ارتباط بهتری با هم سالان خود برقرارمیکنند. میتوانند در نقش رهبر گروه دوستی قرار بگیرند. ارتباطشان با والدینشانبهتر است و درنتیجه اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری خواهند داشت. تحقیقاتیکه در اوایل قرن بیستم انجام شده، نشان میدهد احتمال موفقیت کودکانی که هوش کلامی بالاتری دارند، در بزرگسالی بیشتر است.داشتن بیان قدرتمند در بروز و عملیاتی کردن ایدههای خلاقانه هم تاثیر دارد. اگرکسی یک ایده عالی داشته باشد اما نتواند دیگران را درمورد ایدهاش قانع کند،احتمالا نمیتواند آن ایده را عملیاتی کند.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید