علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

راهنمای پیش نیازهای استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

samane_tadarokate_electronici_dolat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “راهنمای پیش نیازهای استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت”

راهنمای پیش نیازهای استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

اسلاید 1: راهنمای پیش نیازهای استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

اسلاید 2: فهرست مطالب:معرفی گواهی های الکترونیکی مورد استفاده در سامانهپیش نیازهای مهارتیپیش نیازهای سیستمیتنظیمات سیستمی

اسلاید 3: معرفی گواهی های الکترونیکی مورد استفاده در سامانه1- گواهی امضای الکترونیکی2- گواهی مهر زمانی (Time Stamp)

اسلاید 4: گواهی های الکترونیکیدرج گواهی امضای الکترونیکی بر فایل های اطلاعاتی همان کار را انجام می دهد که امضای شما بر روی سند کاغذی انجام می دهد. امضای الکترونیکی و امضای دست نویس هر دو متکی بر این واقعیت هستند که پیدا کردن دو نفر با یک امضا تقریباً غیرممکن است. با امضای الکترونیکی اصل بودن و صداقت یک پیغام یا سند و یا فایل اطلاعاتی تضمین می شود. انواع گواهی های امضای الکترونیکی مورد استفاده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت عبارتند از: ردیفنام کاربرنوع گواهی امضای الکترونیکیسطح امنیت گواهی1کارکنان دستگاههای اجراییکارکنان دولتنقره2تأمین کننده/مناقصه گر/مزایده گر حقیقیکارکنان غیر دولتی،افراد مستقلنقره3تأمین کننده/مناقصه گر/مزایده گر حقوقیکارکنان غیر دولتی،مهر شرکتنقره

اسلاید 5: گواهی مهر زمانی (Time Stamp)گواهی مهر زمانی جهت درج دقیق زمان هنگام انجام اقدامات مهم در سامانه مانند زمان ثبت مناقصه یا مزایده یا زمان امضای قراردادها بکار می رود. با ثبت دقیق زمان از طریق گواهی مهر زمانی می توانید بصورت شفاف اثبات نمایید که اطلاعات بعد از زمان امضا به هیچ وجه قابل تغییر نیست.موارد کاربرد این گواهی درسامانه عبارتند از:حوزه مزایدات الکترونیکی دولت : - بخش ارسال پیشنهاد و بخش بازگشایی پاکات حوزه مناقصات الکترونیکی دولت: - بخش های مختلف فرایند نظیر تأیید اطلاعات مناقصه جهت ارسال به برد،ارسال پیشنهاد، بازگشایی پاکات و اعلام نتایج بازگشایی پاکات.

اسلاید 6: پیش نیازهای مهارتیآگاهی نسبت به فرایند تدارکات(خرید/مزایده)داشتن دانش در خصوص استفاده از برنامه های اینترنتیداشتن مهارت های ابتدایی در خصوص استفاده از کامپیوتر مشابه نحوه استفاده از برنامه های آفیسگذراندن دوره های آموزشی مربوط به کاربری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت متناسب با نقش در سامانه

اسلاید 7: پیش نیازهای سیستمیداشتن کامپیوتردسترسی به اینترنتداشتن گواهی امضای الکترونیکی متناسب با نقش در سامانه (در صورت لزوم)استفاده از مرورگرهای  IE8 ، IE7  ، IE6 و  Firefox از نسخه 3 به بالانصب  JRE (ورژن 6 برای ویندوز XP و ورژن 7 برای ویندوزهای 64 بیتی) جهت استفاده از گواهی امضای الکترونیکیداشتن برنامه جهت مشاهده فایلهای با فرمت pdfپیشنهاد: تنضیمات وضوح تصویر برای مشاهده وب سایت بر مقدار 768 * 1024 برای دسترسی و نصب نرم افزارهای ذکر شده در بندهای فوق ، لطفاً به بخش “پیش نیازهای سیستمی “در سایت سامانه مراجعه فرمایید.

اسلاید 8: تنظیمات سیستمی1- نصب زنجیره گواهی الکترونیکی2- نصب برنامه JRE3- بارگذاری گواهی امضای الکترونیکی

اسلاید 9: نصب زنجیره گواهی الکترونیکیجهت نصب زنجیره گواهی الکترونیکی فقط کافیست در بخش میانی صفحه نخست سامانه، این زنجیره را دریافت و ذخیره نموده و با اجرای فایل دانلود شده، پنجره صفحه بعد را مشاهده می فرمایید.

اسلاید 10: نصب زنجیره گواهی الکترونیکیبا کلیک بر کلید Start در پنجره ای که نمایش داده شده، زنجیره را بر دستگاه کامپیوتر خود نصب کنید.

اسلاید 11: نصب برنامه JREشما می توانید فایل برنامه JRE، را بسته به نوع سیستم عامل خود، در منوی امضای الکترونیکی سایت سامانه و در بخش :دانلود JREجهت استفاده از توکن(ورژن 6، ورژن 7) ، دریافت نمایید. جهت نصب این برنامه کافیست پس از ذخیره سازی فایل برنامه، بر آیکون فایل ذخیره شده کلیک نمایید. با ظاهر شدن پنجره زیر، با کلیک بر گزینه Instal پنجره Java Setup – Progress را مشاهده می فرمایید و این یعنی برنامه در حال نصب بر کامپیوتر شما است.

اسلاید 12: نصب برنامه JREپس از اتمام نصب برنامه، پنجره زیر ظاهر خواهد شد، در پنجره زیر با کلیک بر کلید Close ، پنجره بسته خواهد شد. پس از این مرحله کامپیوتر خود را Restart کنید.

اسلاید 13: بارگذاری گواهی امضای الکترونیکیبرای استفاده از توکن در تایید و امضای فرم ها، همچنین در صورتی که مهلت گواهی امضای الکترونیکی شما به اتمام رسیده باشد و آن را تمدید نموده باشید و یا به دلایلی گواهی امضای شما مفقود شده و نسبت به صدور گواهی امضای جدید اقدام نمودید، لازم است اطلاعات گواهی امضای الکترونیکی خود را در سامانه بارگذاری نموده تا در مواقع لازم بتوانید از آن استفاده نمایید.برای این منظور مراحل زیر را طی نمایید:1- بر منوی «بارگذاری گواهی امضای الکترونیکی» در کارتابل خود کلیک نمایید.2- در پنجره جدید (شکل زیر) بر گزینه ثبت کلیک فرمایید.

اسلاید 14: بارگذاری گواهی امضای الکترونیکی3- پس از کلیک بر گزینه «ثبت»، پنجره زیر ظاهر می شود. بادرج کلمه عبور توکن خودو کلیک بر کلید «لیست گواهی ها»، لیست گواهی های موجود در توکن خود را مشاهده می فرمایید. 4- پس از انتخاب گواهی مربوطه و با کلیک بر گزینه»امضا»، گواهی امضای الکترونیکی شما در سامانه بارگذاری می گردد. پیغام زیر مبنی بر بارگذاری نمونه ای از گواهی امضای الکترونیکی کاربر مقام مسئول است که بعد از بارگذاری ظاهر می شود.5-با کلیک بر گزینه «Ok» از این پنجره خارج شوید.

اسلاید 15: بارگذاری گواهی امضای الکترونیکیتوجه: در صورتی که هنگام درج گواهی امضای الکترونیکی با پیغام زیر مواجه شدید، مطابق شکل ابتدا گزینه Always trust content from this publisher را تیک زده و سپس کلید Run را انتخاب نمائید.

اسلاید 16: بارگذاری گواهی امضای الکترونیکیتوجه: در صورت استفاده از Firewall بر روی دستگاه کامپیوتر خود، هنگام درج گواهی امضای الکترونیکی برای نخستین بار، میبایست تنظیمات مربوط به مجوز تبادل اطلاعات بین توکن و سامانه تدارکات الکترونیکی دولت وجود داشته باشد. اگر درصورت انجام کلیه تنظیمات ذکر شده در صفحات قبل، هنگام درج گواهی امضای الکترونیکی با پیغام خطا در نصب توکن مواجه شوید، ممکن است Firewall مذکور مانع از ارتباط بین توکن و سامانه شده باشد. برای رفع مشکل فوق با مرکز تماس سامانه، تماس حاصل فرمایید.

اسلاید 17: با تشکر

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید