ezdevage_movafaq

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اولین گام ازدواج چیست ؟”

اولین گام ازدواج چیست ؟

اسلاید 1: به نام آنکه هستی نام از او یافت علی بدیع چراغی www.ch54.samenblog.com

اسلاید 2: اظهار عشق را به زبان احتیاج نیست چندان که شد نگه به نگه آشنا بس است

اسلاید 3: آیا ازدواج نیازی به آموزش دارد؟ -آیا اجداد و نیاکان ما برای ازدواج آموزش می دید ند؟

اسلاید 4: مقایسه عقد ازدواج با گرفتن گواهینامه رانند گی عقد ازدواج1- حضور دختر و پسر در محضر2-حضور دو شاهد برای عقد3- اجازه شفاهی یا کتبی پدر دختر ( در صورت عدم اجازه پدر یا جد پدری با موافقت دادگاه و پرداخت هزینه ثبت عقد جاری می شود .گواهینامه 1- معاینه چشم و آزمون بینایی 2-آموزش آئین نامه و فنی 3- امتحان آئین نامه و قوانین رانندگی 4- امتحان رانندگی عملی و اثبات مهارت رانندگی

اسلاید 5: حداقل شرایطی که در مقایسه با گواهینامه رانندگی در ازدواج باید وجود داشته باشد 1- آزمون بینشی برای اثبات کفایت و رشد مناسب بینش فرد در مورد ایجاد یک خانواده2- گذرانیدن آزمونی درباره آشنایی با چالشها و انتظارات ازدواج و قوانین حاکم بر زندگی مشترک 3- گذرانیدن آزمون عملی در جهت اثبات مهارتهای ارتباط مثبت و مهارتهای حل تعارض

اسلاید 6: صرف وقت در برگزاری مراسم ازدواج در قیاس با یادگیری درباه ازدواجدیوید اولسون می گوید :« آنها انرژی زیادی را برای انتخاب کیک عروسی صرف می کنند . کیکی که توسط مهمانان گرسنه طی چند دقیقه مصرف می شود حال آنکه باید انرژی خود را برای آموختن اصول پویای ازدواج و بالا بردن مهارتهای لازم و برای همسر شدن و پدر یا مادر شدن به کار ببندند و متاسفانه این اشتباه بزرگ جوانان ماست »

اسلاید 7: اولین گام ازدواج چیست ؟

اسلاید 8: آیا آشنایی اولین گام ازدواج است ؟ آیاخواستگاری اولین گام آشنایی است ؟

اسلاید 9: آدم وقتی یک بار ازدواج می کند تازه می فهمد که با چه کسی باید ازدواج کند. (ضرب المثل عامیانه)

اسلاید 10: اولین گام هر آشنایی « جذابیت “،” بویژه جذابیت ظاهری” است .- به طور کلی آشنایی با ویژگیهای مختلف فرد گام اول آشنایی است .

اسلاید 11: ابعاد مختلف جذابیت برای مردان و زنان « در یک مطالعه بین فرهنگی که سی و سه فرهنگ در نقاط مختلف جهان را در بر می گرفت ظاهر فیزیکی در همه موارد به عنوان جذابترین عامل توسط مردان ذکر شده بود در حالیکه خانمها به دور نمای مالی مردان و بلند پروازی آنها یا سخت کوشی و جدی بودن آنها توجه می کردند .»

اسلاید 12: « به طور تقریبی می توان گفت که جذابیت ظاهری در فرایند آشنایی برای مردان از اهمیت بیشتری برخوردار است و کیفیتهای شخصیتی برای زنان مهمتر است »برای شما کدام بعد مهمتر است ؟

اسلاید 13: در یک تحقیق توسط نوید 1984 اولویتهای مردان برایآشنایی بیشتر جذابیت ظاهری بود و برای زنان مخلوطی از ویژگیهای ظاهری و شخصیتی ، اما هنگامی که در این تحقیق مردان و زنان ویژگیهای با اهمیت برای انتخاب همسر را دسته بندی کردند فهرست آنها بطور معنا داری شبیه به هم بود . این فهرست بترتیب اولویت عبارتند از : 1- صداقت 2- شخصیت 3- وفاداری به عهد 4- حساسیت5- خونگرمی 6- مهربانی 7- خلق و خوی 8- ملایمت 9- صبر و شکیبایی 10- متانت و وقار

اسلاید 14: جذابیت ظاهری غیر معمول در عین حال که یک مزیت است می تواند یک نقطه ضعف باشد افراد فوق العاده جذاب با پیشنهادات اغواگرانه محاصره می شوند و به ستوه می آیند در عین حال به نظر می رسد که جامعه نسبت به این افراد به لحاظ هنجارهای خود سخت گیر تر است .

اسلاید 15: منابع مختلف جذابیت در آشنایی و انتخاب :1- وضعیت ظاهری و فیزیکی 2- صفات شخصیتی 3- موقعیت اجتماعی ( طبقه اجتماعی ، شهرت ، اعتبار ، اصالت خانوادگی ، تحصیلات ، شغل ، موقعیت ، مذهب ، زبان و فرهنگ )4- شباهت های طرفین به هم – دانشجویان به شباهتهای شخصیتی و نگرشی توجه می کنند ( بویژه زمانی که چندان درگیر عشق نیستند )5- تضادهای طرفین با هم

اسلاید 16: نظریه های آشنایی : نظریه های قدیم: الف) علاقه مندی به کسانی که ما را کامل می کنند ب) شباهتها و همانندیها علاقه به آشنایی را بیشتر می کند کبوتر با کبوتر باز با بازکند همجنس با همجنس پرواز

اسلاید 17: نظریه جدید:Filter Theoryمراحل آشنایی در نظریه صافی:هر فرد مناسبیصافی آشنایانافراد مناسبی که میشناسیدصافی پیشینه اجتماعیافرادی با پیشینه اجتماعی هماهنگصافی جذابیتافراد جذابصافی همسا نی وهماهنگیشخصیتهای هماهنگتعهد متقابل(ازدواج)

اسلاید 18: مزیتهای آشناییدرک تفاوت افراد با هم ومنحصر به فرد بودن هر فردکمک به خود شناسی بیشتردرک علایق - نیازها و ارزشهای خودکمک به یادگیری مهارتهای ارتباطی

اسلاید 19: محدودیتهای آشناییدر فرایند آشنایی هر دو نفر سعی میکنند تا فقط جنبه های مثبت خود را بیان کنند.دور شدن از دوستان - وفعالیتهای معمول روزانهکوتاهی وقصور در مواجهه با مسائل مشترک در زمان آشنایی(به مشکلات خود دوره آشنایی توجه نمیشود.)گاهی عدم رعایت حد ومرز موجب کاهش آمادگی طرفین برای ازدواج میشود.آشنایی شرط لازم ازدواج است ولی شرط کافی نیست.

اسلاید 20: ده اشتباه در فرایند آشنایی1)سئوالات کافی نمی پرسیم چون:الف)فکر میکنیم سئوال پرسیدن جنبه های عاشقانه ارتباط را مخدوش میکند.ب)نمیخواهیم جواب سئوالهای خود را بدانیم.میترسیم متقابلا از ما نیز همان سئوالات پرسیده شود.نمیدانیم در مورد چه موضوعاتی سئوال بپرسیم.

اسلاید 21: 2) نشانه های هشدار که حاکی از مشکلات بالقوه هستند را نا دیده میگیریمراههای نادیده گرفتن:1)مسائل را کم اهمیت جلوه میدهیم.کارهای او را توجیه میکنیم.کارهای او را منطقی جلوه میدهیم. مشکلات و مسائل را انکار میکنیم.

اسلاید 22: 3)سازشهای عجولانه وزود هنگام انجام میدهیم.1)از باورها وارزشهای خود چشم پوشی میکنیم.2)از علائق وفعالیتهای خود دست بر میداریم.3)از خانواده ودوستان کناره گیری میکنیم.

اسلاید 23: 4)تسلیم نیاز جنسی میشویم.راههای پرهیز از این اشتباه:1)با حوصله و بدون عجله در طول زمان بافرد مقابل آشنا شوید.2)برای ازدواج عجله نکنید.3)از هر گونه رابطه جنسی قبل از ازدواج بپرهیزید.

اسلاید 24: 5) تسلیم زرق وبرق های مادی وظاهری میشویم.پولثروت خانوادگیقدرت ونفوذ فردشغل اوشهرت اوزیبایی او

اسلاید 25: 6)”تعهد “ را مقدم بر “تفاهم” میدانیم.کسانی بیشتر دچار این اشتباه میشوند که:1)مایل هستند متاهل باشند تا مجرد.2)آرزومند هستند که دیگر سرانجامی بگیرند و سرخانه وزندگی خود بروند.3)از خواستگاری خسته شده اند.4)از طرف دیگران برای ازدواج تحت فشارند.5)افرادی که فقط جنبه های مثبت دیگران را میبینند.6)به لحاظ عاطفی به فرد متعهد شده اند.

اسلاید 26: 7)تردیدهای خود را نادیده میگیریم.زمانی که تردیدی وجود دارد تا زمانی که آن تردید برطرف نشود نباید ازدواج کرد.نا دیده گرفتن تردیدها مشکلی را حل نمیکند.گاهی بی توجهی به تردیدها نشانه کمبود اعتماد به نفس است.

اسلاید 27: 8)”تفاهم “را بر “علاقه و محبت” مقدم میدانیم.تفاهم دو نفر الزاما نشانه علاقه آنها به هم نیست.اگر علاقه و محبتی بین دو نفر بطور خاص وجود نداشته باشد با ازدواج هم آن علاقه ایجاد نخواهد شد.ازدواج زمانی موفق است که سه عنصر”علاقه””تعهد”و”تفاهم”با هم وجود داشته باشد.

اسلاید 28: 9)با ور به اینکه او را تغییر خواهیم داد.یکی از باورهای بسیار رایج و غلط در اکثر فرهنگها این است که:ما میتوانیم با عشق- توجه وتلاش همسر خود را تغییر دهیم. به خصوص خانمها مستعد پذیرش این باور غلط در زمان آشنایی هستند.

اسلاید 29: 10)باور به اینکه پس از ازدواج مشکلات کم میشود. برای کسی که مشکلات حل نشده دارد ازدواج تنها موجب افزایش مشکلات خواهد بود.

اسلاید 30: یکنفر از رایانه خواست تا همسری به او معرفی کند که: 1)ظریف باشد.2)ریزه و با نمک باشد.3)کم حرف باشد.4)عاشق ورزشهای آبی باشد.4)با سرما مشکلی نداشته باشد.رایانه پس از بررسی به او گفت:........

اسلاید 31: بهتر است با یک پنگوئن ازدواج کنی.

اسلاید 32: ایام خوش آن بود که با دوست بسر شود. باقی همه بی حاصلی وبی ثمری بود.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید