کسب و کار مدیریت و رهبری

رسانه و روابط عمومی

resaneh_va_ravabet_omoomi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رسانه و روابط عمومی”

رسانه و روابط عمومی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: مقام معظم رهبری: روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی سازمانها از یک سو و ازسوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسائلی است که در آن نهاد می گذرد.

اسلاید 3: سومین دوره طرح ” اندیشه های آسمانی“ویژه مدیران کانونهای فرهنگی وهنری مساجد کشور “ رسانه و روابط عمومی”محمدرضَا باقریعضو انجمن متخصصان روابط عمومی ایرانمردادماه 1389bagheriomid@yahoo.com 09155050687

اسلاید 4: تعریف رسانه:رسانه در لغت اسم آلت از مصدر *رسانیدن* و به معنای وسیله رسانیدن و در اصطلاح علوم ارتباطات اجتماعی مقصود از رسانه وسیله رسانیدن پیام از پیام دهنده به پیام گیرنده است .برای درک بهتر مفهوم رسانه ، باید مفاهیم ارتباط (فرستنده ، گیرنده ،پیام ، دریافت ، درک و عکس العمل ) ، تبلیغات و روابط عمومی نیز مورد اشاره و بحث قرار گیرد تا جایگاه و نقش رسانه در هر مقوله شناسایی گردد.

اسلاید 5: ارتباطات communicationsارتباط یعنی تبادل و انتقال مفاهیم ، احساسات ، ایده ها ، اندیشه ها و پیام ها، بین افراد و یا سازمانها به گونه ای که گیرنده پیام همان اثری را بپذیرد که فرستنده پیام در نظر داشته است .

اسلاید 6: الگوی ارتباط communication pattern

اسلاید 7: فرستنده ، گیرنده ، پیامفرستنده: هرشخص ، سازمان یا وسیله ای است که پیام ،خبر یا ایده و اندیشه ای را ارسال یا مخابره کند. گیرنده : هرشخص، سازمان یا وسیله ای است که پیام یاخبر را می کند.پیام : هر خبر ،علامت، ایده یا فکر که به صورت مجموعه ای از کلمات ،تصاویر، اعداد ،موسیقی و یا حرکات ترکیب شده و به سوی طرف مقابل فرستاده شود هدف آن اثرگذاری بر آگاهی رفتار جلوگیری یا ترغیب به انجام عمل خاص یا ایجاد ترجیح نسبت به کالا یا پدیده ای باشد، پیام نامیده می شود.

اسلاید 8: رسانه و دریافت رسانه : هر وسیله ، محمل، مرکب یا مکانیسمی که پیام را از جانب فرستنده به گیرنده برساند، رسانه نامیده می شود .دریافت : هر پیام که با جهت گیری و هدایت قبلی به سوی گیرنده خاصی نشانه گیری شده ، باید از جانب گیرنده دریافت شود . بنابراین اگر رسانه اشتباه انتخاب شده باشد یا زمان ومکان و شرایط ارسال و دریافت پیام قبلا محاسبه نشده باشد، ممکن است عمل دریافت انجام نشود و ارتباط بی اثر یا خنثی گردد.

اسلاید 9: درک وعکس العمل درک: هرپیام ، پس از عبور از رسانه صحیح و کارآ و موثر ، طبیعتا دریافت می شود اما وقتی درک می شود که بازبان و فرهنگ و سابقه ذهنی و مجموعه عوامل مشخصی که برای فرستنده و گیرنده آشنا و تعریف شده باشد ، هماهنگی و همخوانی داشته باشد. عکس العمل : هرپیامی به قصد ایجاد عکس العمل معینی ارسال می شود.

اسلاید 10: انواع رسانه ها وتبلیغات در روابط عمومیرسانه های صوتی و تصویری : رادیو ، تلویزیون و سینما رسانه های چاپی : روزنامه ها ، مجله ها ، اطلاعیه ها ، راهنماهای تلفن ، راهنماهای صنعتی ، و مجلات مصرف کننده رسانه های محیط خارجی: بیل بورد ، تابلوهای دیواری ، بالن و نوار پارچه ای یا Banner

اسلاید 11: انواع رسانه ها وتبلیغات در روابط عمومی(ادامه)رسانه های محیط داخلی : لایت باکس و تابلوهای حجمی از کالاهارسانه های پست مستقیم :کاتالوگ ، بروشور، نامه و هر چیزی که برای مخاطبین خاص ارسال شود.رسانه های الکترونیک: تابلوهای الکترونیک LED ، اینترنت و پست الکترونیکیرسانه های روابط عمومی : بازدیدها، جشن ها، مسابقه ها و مراسم

اسلاید 12: وظایف و کارکردهای روابط عمومی روابط عمومي (Public relations) نهادي است كه به جوامع نوين تعلق دارد و در روند پيدايش و رشد سازمان‌هاي نوين، براي تسهيل ارتباط ميان سازمان ها با محيط دروني و بيروني، مخاطبان، گروه‌هاي تأثيرگذار و تأثيرپذير از سازمان‌، افكار عمومي، رسانه‌ها و سازمان هاي ديگر ايجاد شده است.

اسلاید 13: معروف است كه روابط عمومي ها، چشم سازمان هستند براي بهتر ديدن، گوش سازمان هستند براي بهتر شنيدن و زبان سازمان هستند براي بهتر سخن گفتن. از طرف ديگر رسانه ها را نيز می توان بهترين و گوياترين وسيله برای انتقال پیام(که از نظر روابط عمومی ها همان توفيقات سازمان است)، به جامعه دانست که می توانند سازمان را از طريق درج خبر، گزارش، يادداشت، مقاله و انتشار عكس، فیلم، طرح و كاريكاتور معرفي مي كنند. چرا رسانه ها برای روابط عمومی ها اهمیت دارند؟

اسلاید 14: رسانه ها براي انتشار جديدترين اخبار خود در مورد سازمان ها به روابط عمومي ها احتیاج دارند و روابط عمومی ها نیز برای تبلیغ سازمان خود به رسانه نیاز دارنددر حقیقت نیاز این دو ،دو طرفه است اما این نیاز برای روابط عمومی ها بیشتر است چون رسانه ندارند.

اسلاید 15: این هنر روابط عمومی است کهبه اندازه قابلیت و توان رسانه ها از آنها به نفع سازمان خود بهره ببرد.

اسلاید 16: دو نگرش در مورد تعامل روابط عمومي ها و رسانه ها نگرش اول: معتقد است هدف روابط عمومي ها علي الاصول: - حفظ منافع سازمان ذيربط و موفق و كارآمد نشان دادن آن، - سرپوش گذاشتن بر ضعف ها وسوء مديريت‌ها، - فسادها و به طور كلي «اخبار منفي» سازمان است؛ بنابراين روابط عمومي از توسل به شيوه هاي مختلف براي پنهان كاري اخبار ناگوار و جلوگيري از دستيابي رسانه ها به اطلاعات واقعي و شكل گيري انتقاد عليه سازمان متبوع، ابايي ندارد. بر اساس اين نگرش روابط عمومي ها هنگام انعکاس اخبار منفي، در نقطه مقابل رسانه ها قرار مي گيرند.

اسلاید 17: نگرش دوم: اين نگرش ، روابط عمومي و رسانه ها را دو شاخه از درخت تنومند ارتباطات مي داند كه به جاي رقابت و ستيز، در خدمت همدیگر و مكمل يكديگرند. بر اساس اين نگرش اين دو نهاد، نيازها و منافعي دارند كه ارتباط آنها با هم مي‌تواند برطرف كننده اين نيازها و منافع باشد.

اسلاید 18: اهداف و منافع متقابل روابط عمومی ها و رسانه ها در نگرش دوم: الف) روابط عمومی ها به زمان و فضاي (مكان) رايگان در رسانه ها دستمی یابند:- انتشار اخبار روابط عمومي ها به صورت رايگان صورت مي پذيرد. - انتشار اطلاعات به صورت خبر، مصاحبه، گزارش و ... براي روابط عمومي ها در مقايسه با انتشار اطلاعات به صورت آگهي اثرات بسيار بيشتري بر مخاطبان خواهد گذاشت.

اسلاید 19: ب) رسانه هاي جمعي ويژگي هايي دارند كه استفاده از آنها به وسيله روابط عمومي‌ها براي اطلاع رساني و برقراري ارتباط با افكار عمومي و دريافت بازخوردها در قبال عملكرد سازمان، يكي از مفيدترين، با صرفه ترين، سريعترين و مستمرترين شيوه‌هاي برقراري ارتباط متقابل ميان سازمان با مردم شناخته شود.اين ويژگي ها عبارتند از: - سرعت انتشار - نظم انتشار- گستردگي حوزه انتشار - تداوم انتشار - فراگيري و پوشش مخاطبان متنوع - دستيابي به قضاوت و داوري مخاطبان انبوه - آساني دسترسي و هزينه ناچيز

اسلاید 20: كاركرد برخي از رسانه ها رادیو   سالهای قبل از جنگ جهانی دوم و حتی چندسال بعد از آن رادیو تنها وسیله‌ای بود که در بین مردم خودنمایی می‌کرد. تقریباً تمام خانواده‌های مغرب زمین به فراخور حال، برنامه‌های مورد علاقه خود را همراه با موزیکهای متنوع گوش می‌کردند. امروز با وجود روی کار آمدن تلویزیون، رادیو کماکان در تمام دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و از اهمیت و اعتبار آن کاسته نشده است. تعداد شبکه‌های رادیویی به ویژه در سالهای اخیر، مخاطبان فراوانی را به سوی این وسیله ارتباطی فراخوانده است به گونه‌ای که می‌توان گفت در بسیاری از مواقع تبلیغ در رادیو بسیار پرمخاطب است. در رادیو اوقاتی كه نرخ‌شان بالاتر است، بیشتر صبح‌ها موقع صرف صبحانه و ظهر در مناطق كشاورزی و كارگری كه اغلب سر ظهر ناهار می‌خورند و اوقاتی كه كارمندان از سركار مراجعت می‌كنند و اوایل شب كه اخبار منتشر می‌شود، است.  

اسلاید 21: كاركرد برخي از رسانه ها ( ادامه) تلویزیون   تلویزیون به دلیل ویژگی منحصربه‌فردی که در ارسال پیامهای تصویری به دورترین نقاط دارد، یکی از پرمخاطب‌ترین وسایل ارتباط جمعی به شمار می‌آید. این رسانه‌ پیچیده و کارا علاوه بر پخش برنامه‌های هنری (مانند فیلم سینمایی، مجموعه‌های تلویزیونی و ...) مسؤلیت تبلیغات را نیز به عهده دارد.

اسلاید 22:

اسلاید 23: كاركرد برخي از رسانه ها ( ادامه) مجله   صنعت مجله در جهان، دستخوش تحولات شگرفی شده است و این تغییرات در تمامی ابعاد این صنعت رخنه کرده است. در عین حال که ماهیت یک مجله کماکان ثابت است و بدون تغییر مانده است، اما صنعتی که از مجله حمایت می‌کند و به آن حیات می‌بخشد همواره سیال و جاری است. رشد تبلیغات در مجله‌ها، تنوع محتوایی آنها و سایر پیشرفتهایی که به دست می‌آید حاکی از این محیط در حال تغییر است. مجله به عنوان یک رسانه ارتباطی مؤثر از اهمیت به‌سزایی برای تبلیغات برخوردار است . 

اسلاید 24: كاركرد برخي از رسانه ها ( ادامه) روزنامه   روزنامه رسانه‌ای است که اطلاعات را روزانه و بهنگام در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد. ورود روزنامه‌های رنگی به عرصه مطبوعات، نوید بزرگی برای شرکتهایی بود ه از روزنامه، به عنوان رسانه عمده تبلیغی خود استفاده می‌کنند. امکان عرضه تبلیغ، آن هم با استفاده از طرحها و رنگهای مختلف رفته رفته روزنامه را به عنوان یک ابزار قدرتمند تبلیغی تبدیل کرده است.  

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید