صفحه 1:

صفحه 2:
رشد هیجانی و کودکی ۱" ا ۳

صفحه 3:
نظریه اریکسون :ابتکا انرژی کودکان برای حل حسياس آزاد می شوند : ابتکارعمل در برابر ۱ ایتکار عمل بر می آید » کودکان خرد. دوست دارند از پس تکالیف جدید برچ آیند» به شوند» و ببینند با کمک بزرگسال گاری می توا 3 رشد وجدان نیز پیشرفت اریکسون بازی را وسیله ۱ برای کودکان اجتناب از را وسیله همانند سازی ؛ در نتیجه » آنها معیارهای

صفحه 4:
خود آگاهی | یبا همه پژوهشگران قبول دارند که خود دو جنبه مجزا دارد که فیلسوف و روان شناس آمریکایی ویلیام جیمز بیش از یک قرن قبل آن را مشخص کرد: خود فاعل » یا خود دانا و عمل کننده» ‎aan‏ ۳ خود از دنیای پیرامن مجزاست ‏ با كذشت زمان : درونی دارد که دیگران به آن دسترسی ندارندء وإ خود مفعول:: .يا 525935نوان مفعول دانش » از که ‎Sn elm‏ - خصوصیات

صفحه 5:
است که درباره ارزش خود و

صفحه 6:
پیشرفت هایی در و اوايل کودکی کمک ۹ هیجانی پیشرفت هایی می ‎BS‏ ‏مین آتامند ۱ کودکان پیش دبستانی)/اغ که به درک اصول

صفحه 7:
آگاهی از هیجان کودکان در سال های پیش دبستانی به طت ها + پيامدها : و علایم رفتاری یجان اشاره می کنند و این آگاهی ها از نظر دقت و پیچیدگی به سرعت افزايش مى يابند. توجيهات كودكان بيش دبستانى به تاكيد بر عوامل بیرونی به جای حالت های درونی گرایش دارند واین حالت با افزایش سن تغییر می کند. کودکان پیش دبستانی که والدینشان مکررا درباره ی هیجان های مختلف صحبت می کنند » وقتی که در سنین بالاتر آزمایش می شوند » بهتر می توانند درباره هیجان های دیگران قضاوت کنند.

صفحه 8:
تخیلات واضح کودکان پی ظاهر و واقعیت باعث می

صفحه 9:

صفحه 10:
همدلی در اوايل كودكى ‏ توانایی هیجانی دیگری به نام ۰ ا ا . 3 ديثران از ان مى 3 انتظار هرگونه پاداشی داشته + / ‎eee‏ . خوب کنترل می کنند, به احتمال بیشتری به کسانی که ترا نک ی کرو ‎Bin lias I lis]‏ اا اودكا ۱۱ ‎ae)‏ ۰ همدردی می کنند ورفتار نوع دوستانه نشان‌می‌دهند.. - تربیت توام با عصبانیت و تنبیهی ,همدرد إلى رادر سنین اولیه .مختل می کند

صفحه 11:

صفحه 12:
پیشرفتهای در معاشرت با همسالان یک با فعلیت خبر اجتماعی شوع می شود رفار تراشگز و بای بک و تنها . بعد به بازی موازی _تبدیل می شود که به موجب آن کودک نزدیک کودکان دیگر با اسباب بازی های مشابه بازی می کند ولی سعی نمی کند . بر رفتار آنها تاثیر بگذارد در بالاترین سطح»کودکان پیش دبستانی به دو نوع تعامل اجتماعی واقعی . مى يردازند یکی بازی ارتباظی است که کودکان در آن به فقلیتهای جدگانه می پردازند ولی اسباب بازی ها را مبادلهاکرٍدة و درباه رفتار یکدیگر اظهار . نظر می کنند دیگری بازی مقترکه رع پیشرفته تر تعامل است که کودکان در آن به ست هدف مشترکی مان نمایش دادن موضوعی واتقودی گرآیش دارند

صفحه 13:
ساده و مکرر با اشیا یا بدون انها که در 2 سال اول زندگی خیلی رایج است ساختن يا آقريدن جيزى ‎٠‏ كه بين 3 6 سالكي خيلى راج است 21000006 و تخيلى كه بين 2 تا 6 سالكى. خبلی متداول است یل راندن ماشين اسباب بازى,ورز دادن كل بدون هدف ساختن چیزی 1 Pe earores ‏كردن ؛ كنار هم جيدن معما‎ ریا زرا افس و پلیس ف نمایش دادن شخصیتهای 2200

صفحه 14:
اولين رابطه دوستی ای که تون پیش ‎eee‏ با هم تعامل

صفحه 15:
همسالان 3

صفحه 16:
گفتگوها و رفتا ن مونه ای تباقر از درک اخلاقی .در حال رشد انها درا اتول اخلافای همه ‎sla dy‏ رشد اخلاقی قبول دارند که وجدان دا اوایل کودکی شکل,می گیرد و اغلب موافق هستنداگه در ابتدا , اصول اخلاقی کودک به صورت بیرونی_توسط پژژگتر‌ها کنترل_می شون . به تدریج توسط معبارهای در ونى_كنترل مى شوند گر چه نظزیه های گوناگون در برخی موارد اتفاق نظر دارند,ولف هریکلار کنبه ختفاوت اصول اخلاقه 000 نظریه روان کاری "بر حنمه همحانی_رشد وجدان مخصوصا بر همانند سازی و احساس گناه به عنوان"پر . انگیزنده رفتار خوب تاکید می ورزد نظریه یادگیری اجتماعی بر رفتار اخلاقی _و نجوهای که از طریق تقویت و سر مشق گیری آموخته می شود تمرکز می و دیدگاه شناختی - رشدی بر تفکر, یعنی بر توانایی کودکان در استدلال .کردن درباره عدالت و انصاف تاکید

صفحه 17:
2 دیدگاه روان کاری انضباط یی نوعی انضباط به نام الق که به موجب آن 378 بزرگسالی با متذکر شدن تاثير بد رفتاری کودک بر دیگران به او کمک می کند تا متوجه احساسات .شود ‌ ل گیری وجدان کمک می کند مشارکت کودک 00 اهمیت و حصوصیات کودکان می ,توانئد بر موثر واقع شدن روشهااً والدین تاثیر بگذارند

صفحه 18:
نظریط پرذازان تاد کی اجتماعی معتقدند که کودکان عمدتا ‎SHS Giro pw.‏ یاد مي گیرند که به صورت اخلاقی رفتار *عوامل 5 بر بگرزمشق گیری تانیز 3 * صمیمیت و پذیرا بوان ؛ کودکان بگگتی دبستانی ازواعمال نوع دوستاتة ی بزرگشال مت 03۱۱۱ از ۱ع۱ گکالی که یراج وی هلوت ‎Bes os ola cul‏ * شایستگی و قدرت : کودکان الگوهای قدرتمند و,شایسته را تخسین نموده و بنابراین از آنها تقلید می کنند - مخصوصا از" از همسالان بزر بزرگسالان. *#هماهنگی بین تاکیدها و رفتار :وفتی الگوها چیزی را می گویند و بر خلاف آن رفتار می کنند -بری مثال , اظهار مي دارندكه ‎eons‏ ‏ديكران ‎Rs SI ae aS a) ya ay lo) « cul Ape‏ عموما آسان ترین معیار رفتار را که بزرگسالان آشکاللی سازند انتخاب می کنند.

صفحه 19:
منحصر به,فرد ندارد بلکه رفتار اخلاقی در ‎Wo‏ شود :از طریق تقویت و 9 نگ پوشاک

صفحه 20:
s است » به قصد صدمه زدن به دیگران Wee >

صفحه 21:
‎s Sul»:‏ خصمانه حداقل سه ‎

صفحه 22:

صفحه 23:
تأثیرات وراثت بر,نقش یابی جنسی > طبق دیدگاه تکاملی؟؛ ندگی بزرگسالی نياكان” ‎Ee‏ ما عمدتاً به سمت رقابت کردن برای ههمسر گزینی و.زندگی نیا" نیاکان زن ما به سمت بزرگ ی تا گایش داشت . < بناپژاین » مردان از لحاظ ژنتيکي برای تستلط و زنآنآبرای صمیمیت ء تأثیرپذیری و همکاری آمادگی ‎pois‏ < نظریه پردازان تکاملی معتقدند که گزچه نیروهای خانواده و فرهنگ می توانند بر شدت تفاوت های جتسی زیست بنیان تأثیر بگذارند , اما تجربه نمی تواند آن چنبه هایی از نقش یابی چنسی را که وظایف سازگارانه ای در تاریخ انسان داشته اند از بین ببرد. سد اس

صفحه 24:
‎ee‏ مخبط بر تفت و جنسى ‎> ‏والدین : والدین در همان ابتدای تلد بچه ها . از پسرها و دخترها انتظار متفاوتی دارثد . بسیاری از والدین می گویند که می خواهند فرزندان تب ورد 0 معلمان : معلمان پیش دبستانی مانند والدین . دخترها را بیشتر ترغیب می کنند تا در فلت هابی شرکت کنند که بزرگسالان آنها را ترتیب داده ند . دخترها تلور اطراف معلم جمع ی شوند م از دستور العمل ها پیروی می کنند . در حللی که پسرها جذب مناطقی از کلاس می شوند که معلمان کمتر در آنجا حضور یا دخالت دارند ۴ ‎ ‎ ‎ ‏محیط اجتماعی گسترده غر : اگر چه محیط های ‎fg)‏ کود لير كرده انك کماکان نمونه های متعددی از رفتار نقش یلبی جنسی در مشا ت اليتا موز ‎cal‏ برنام ‎ee‏ رو و 3 در اين محیط/ها سع 9 ‏همسالان: ارتباط کودکان هم جنس موقعیت همسالاق را منبع قدرتعندی برای) پابگیری نقش ‏2 ,۱/6 م 9 ‏جنسی سازد. می ساز ۳ ی

صفحه 25:
< هو یک از ما بزرگسالان , هويت جنس نحا ‎wk‏ 51 عا تفار ترداشتى از خويشتن كه از هو ری | فرا مى می دهند- یعنی آگاهی از اینکه جنسیت مبنای زیستی دارد و حتى آرایش مو و فعالیت های بازی تغییر کنند 4 4 ae

صفحه 26:
0 0 a> ‏طوحواره‎ 8 a

صفحه 27:

صفحه 28:
ب و ناخشنود هستند , عزت گارند و وقتی ناگام می

صفحه 29:
والدینی که از روش فرزند پرور: کنند , مهرّوّرز و پذیرا هستند وا بر رفتار فرزندان خود اعمال" در هر سنی که باشند خودشان قادر به انجام اين کل ثبا عاد

صفحه 30:
فرزند پروری بی اعتنا روش فرزندبروریپی آعتنا , پذیش و روابط خوب کم را با کنترل کم و بی تفاوتی کلی نست به استقلال "دادن ترکیب می کند . این والدین اغلب از لحاظ هیجانی جدا و افسرده هستند , به قدری غرق در:ابستوّس خانوادگی هستند که وقت و انرژی کمی براق فرژندان دازند . تك بى اعلا ( لت افراطی ‏ و ‌بدرفتاری با کوک 9۳ غفلت_نامیده,می شود . = گوذکان و + 905889055391 اشعددى , از جمله خود كردانت” ‎ees ee a i eo ce‏ دارند .

صفحه 31:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان