سایر

رفتارهای غیر کلامی

ertebat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رفتارهای غیر کلامی”

رفتارهای غیر کلامی

اسلاید 1: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 13831

اسلاید 2: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 13832دکتر محمد کمالیاستاديار دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ايرانwww.mkamali.comkamali@mkamali.com تهران - صندوق پستی 183-17445

اسلاید 3: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 13833سر فصل هاي درسرفتار هاي غيرکلامي ( تعريف ، ويژگي ، عناصر،...)کاربرد رفتارهاي غيرکلامي در ارتباطات برنامه اياستفاده از رفتارهاي کلامي و غير کلامي در اجرا و گويندگيپايش وارزشيابي رفتارهاي کلامي و غير کلاميمدل ارتباط رفتاريانواع رفتار در ارتباطات جايگاه رفتار درارتباط جمعينقش فرهنگ در رفتارهاي ارتباطي ( ايران وجهان)رفتار هاي کلامي ( تعريف ، ويژگي ، عناصر،...)کاربرد رفتارهاي کلامي در ارتباطات برنامه اي

اسلاید 4: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 13834

اسلاید 5: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 13835تعاريف ارتباطاتدر فرهنگ لغات وبستر،Communication، عمل بخشيدن ،انتقال دادن،آگاه ساختن،مکالمه و مراوده داشتن استفاده شده است. فرهنگ فارسي معين : ربط دادن ، بستن ، بر بستن ، بسان چيزي با چيز ديگر ، بستگي ، پيوند، پيوستگي و رابطه فرهنگ آريانپور براي Communication : ارتباط،خطوط و وسايل ارتباطي،مبادله ،اطلاعيه،نقل و انتقال،مراوده،اخبار،مکاتبه،سرايت،راه ،ابلاغ

اسلاید 6: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 13836تعاريف ارتباطاتارتباط فراگرد انتقال معني بين دو فرد است. ” رايت“ارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات با وسايل ارتباطي گوناگون از يک نقطه ، يک شخص يا يک دستگاه به ديگري . ” دنيس لانگلي و ميشل شين“ارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات ،احساسها،حافظه هاو فکر ها در ميان مردم . ” اسميت “

اسلاید 7: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 13837تعاريف ارتباطاتفراگرد انتقال پيام از سوي فرستنده به گيرنده ، مشروط برآنکه در گيرنده پيام، مشابهت معني به معني موردنظر فرستنده پيام ايجاد شود. ” محسنيان راد“ارتباط عبارت است از انتقال اطلاعات در محدوده سه چيز، انتشار، انتقال و دريافت پيام. ” آرانگان“ارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال يک محرک (معمولا علامت بياني) از يک فرد(ارتباط گر) به فردي ديگر(پيام گير) به منظور تغيير رفتار او. ” هاولند“

اسلاید 8: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 13838ارتباط چيست ؟ واژه انگليسي Communication” ” معادل « ارتباط » از واژه اي در زبان لاتين ، به معني مشترك يا عمومي مشتق مي شود . ما در صدد هستيم كه وجه اشتراكي بين خودمان و افرادي كه در صدد برقراري ارتباط با آنها هستيم ، بيابيم . هدف ارتباط ، رسيدن به نتايج دلخواه است . ارتباط يك فرآيند است و لذا پويا ، روان ، متحرك و هميشه در تغيير است . پس ساكن نيست .

اسلاید 9: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 13839ارتباط چيست ؟ برخي نكات اصلي اين فرآيند عبارتند از :1 ـ ارتباط ، عبارت از انتقال و اشتراك معاني است . معاني ، ممكن است عقايد ، تصويرها يا انديشه هايي باشند كه به صورت سمبول ( مثلاً نوشتاري ، گفتاري ، موسيقي ، لباس ، دود ، هنر و …….. ) بيان مي شوند . 2 ـ سمبولهاي مورد استفاده ، به خودي خود داراي معني نيستند . واژه ها يا همه سمبولهايي كه ما براي انتقال پيامهايمان استفاده مي كنيم ، بخودي خود داراي معني نيستند ، اين مردمي كه از آنها استفاده مي كنند هستند كه به آنها معني مي دهند 3 ـ ارتباط بدون درك ممكن نيست . اين يك نكته كليدي ديگر در فرآيند است . درك عبارت است از فرآيند ايجاد تاثير از چيز ( يك فرد ، يك واقعه يا هر محركي كه بر هشياري ما مؤثر است ) و سپس قضاوت در مورد آن . مشاهدات و قضاوتهاي ما تحت تاثير حواس پنجگانه ما هستند . ( بينايي ، شنوايي ، لامسه ، بويايي و چشايي )

اسلاید 10: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138310کد ها ، نشانه ها ونماد هاکدها يا نشانه ها و نمادهاطبيعي : نشانه اي است که ميان صورت و مفهوم همجواري و تماس وجود دارد. ( دود و آتش ، ردپا ورونده ، ورود فردي باچتر ودانستن بارش باران؛ ...)تصويري: نشانه اي است که ميان صورت و مفهوم آن شباهتي عيني و تقليدي وجود دارد. ( علايم راهنمايي و رانندگي ، پله اضطراري ؛ علايم نشانه مرد وزن ، ...)وضعي : نشانه اي است که ميان صورت و مفهوم آن نه شباهت عيني وجود دارد نه همجواري، بلکه تنها رابطه است قراردادي ، نه ذاتي وخود بخودي . به اينها نماد مي گويند( بوق هاي سه گانه تلفن، عصاي سفيد، مارش نظامي از راديو ، درجات نظامي،...)

اسلاید 11: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138311ارتباط چيست ؟ بيائيد به نمودار هاي بعدي ، كه در آن شکلها نمايانگر دو فردي هستند كه با هم ارتباط برقرارمي کنند ، نگاه كنيم ناحيه مشترك بين دو دايره ، نمايانگر معاني مشترك بين دو فرد است . هرچه ميزان اشتراك بيشتر باشند ارتباط قويتر است .

اسلاید 12: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138312ارتباط عبارت است از انتقال و اشتراک معاني وعقايد ،تصاوير و انديشه هاهرچه ميزان اشتراک معاني بيشتر باشد ، ارتباط قويتر و موثر است

اسلاید 13: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138313ارتباط عبارت است از انتقال و اشتراک معاني وعقايد ،تصاوير و انديشه هاهرچه ميزان اشتراک معاني بيشتر باشد ، ارتباط قويتر و موثر است

اسلاید 14: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138314ارتباط عبارت است از انتقال و اشتراک معاني وعقايد ،تصاوير و انديشه هاهرچه ميزان اشتراک معاني بيشتر باشد ، ارتباط قويتر و موثر است

اسلاید 15: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138315ارتباط عبارت است از انتقال و اشتراک معاني وعقايد ،تصاوير و انديشه هاهرچه ميزان اشتراک معاني بيشتر باشد ، ارتباط قويتر و موثر است

اسلاید 16: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138316ارتباط عبارت است از انتقال و اشتراک معاني وعقايد ،تصاوير و انديشه هاهرچه ميزان اشتراک معاني بيشتر باشد ، ارتباط قويتر و موثر است

اسلاید 17: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138317ارتباط عبارت است از انتقال و اشتراک معاني وعقايد ،تصاوير و انديشه هاهرچه ميزان اشتراک معاني بيشتر باشد ، ارتباط قويتر و موثر است

اسلاید 18: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138318دقت کنيدآن يكي گفت اين به انگوري دهمترك كن، خواهيم استافيل را من عنب خواهم نه انگور، اي دغاكه زسر نامها غافل بدندمن نمي خواهم عنب خواهم ازومپر بدند از جهل و از دانش تهيچهار كس را داد مردي يك درمآن يكي رومي بگفت : اين قيل راآن يكي ديگر عرب بد گفت ، لادر تنازع، آن نفر جنگي شدند آن يكي ترك بد و گفت اين بنممشت بر هم مي زدند از ابلهي

اسلاید 19: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138319

اسلاید 20: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138320مراحل ارتباطات فرستنده پيامگيرندهبه حواس برسدتوجه را جلب كندپيام درك و فهميده شودمورد قبول قرار گيردتغيير رفتار

اسلاید 21: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138321مرحله 1 ـ دسترسي به گروه مخاطبارتباط نمي تواند مؤثر باشد مگر اين كه در گروه مخاطب خود شنيده و يا ديده شود . ممكن است اين امر واضح بنظر رسيده و نياز به تئوريهاي پيچيده براي توضيح نداشته باشد اما بسياري از برنامه ها حتي در اين مرحله ساده دچار شكست مي شوند . اين امر مستلزم مطالعه گروه مخاطب براي درك اين مسئله است كه عادات شنيداري و خواندني آنان چه مي باشد .

اسلاید 22: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138322مرحله دوم ـ جلب توجه مخاطب هر ارتباطي بايد توجه را به نحوي جلب كند كه مردم براي گوش كردن و يا خواندن آن تلاش كنند . مثالهايي از شكست ارتباطي در اين مرحله عبارتند از :رد شدن از كنار پوستر بدون زحمت دادن به خود براي نگاه كردن به آنتوجه نكردن به صحبت بهداشتي يا نمايش عملي در كلينيكدر هر موقعيت زماني ، حدود وسيعي از اطلاعات را از طريق پنج حس مان يعني لامسه ، بويايي ، بينايي ، شنوايي و چشايي دريافت مي كنيم . توجه روندي است كه به وسيله آن فرد ، بخشي از اين مجموعه پيچيده را براي دقت و تمركز انتخاب مي كند .

اسلاید 23: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138323مرحله سوم ـ فهميدن پيام ( درك )به محض آنكه توجه فرد به پيام جلب شود ، سعي به درك آن مي كند . درك واژگان براي فهميدن پيامهاي بصري نوشتاري و درك تصويري براي فهميدن تصاوير بكار ميرود . درك كردن ، روندي كاملاً ذهني است ( دو نفر ممكن است يك پيام راديويي يكسان را بشنوند و پيام آن را كاملاً متفاوت از آنچه كه فرستنده قصد داشته ،فهميده و درك كنند ) . سوء تفاهم مي تواند بسادگي درموقعيتي رخ دهد كه از زبان پيچيده ،كلمات نا آشنا و تكنيكي استفاده شود . يا زماني که تصاوير حاوي جداول پيچيده و جزئيات غير جذاب باشد يا اطلاعات بيش از حدي عرضه شده باشد و مردم نتوانند آن را جذب كنند .

اسلاید 24: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138324مرحله چهارم ـ ارتقاء و تغيير ( پذيرفتن ) يك ارتباط نبايد فقط دريافت و يا فهميده شود بلكه بايد مورد قبول واقع و به آن معتقد شد . تغيير باورها موقعي كه جديداً كسب شده باشد ، آسانتر هستند . تاثير و نفوذ بر باوري كه مدت طولاني وجود دارد و يا مردم نسبت به آن كاملاً اعتقاد يافته باشند مشكل تر است . معمولاً ارتقاء يك باور موقعي كه تاثير آن بتواند براحتي نشان داده شود ، ساده تر است .

اسلاید 25: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138325مرحله پنجم ـ ايجاد يك تغيير در رفتارارتباط ممكن است منتج به تغيير باورها و نگرش شود اما هنوز بر رفتار ، تاثير و نفوذ نداشته باشد . اين امر موقعي مي تواند رخ دهد كه ارتباط بر باوري هدف گيري نكرده تا بيشترين تاثير بر نگرش مردم در جهت رفتار را داشته باشد . دليل ديگري كه يك فرد ممكن است رفتاري را از خود نشان ندهد فقدان عوامل توانمند ساز مثل پول ، وقت ، مهارتها يا خدمات بهداشتي و نقش فرهنگ ، اعتقادها و فشار اجتماعي مي باشد .

اسلاید 26: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138326

اسلاید 27: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138327اجزاي فرآيند ارتباط / منبع، فرستنده ( مخاطب) منبع يا فرستنده در واقع همان منشاء پيام است . البته منبع گيرنده هم مي تواند باشد . به اين ترتيب برخي عوامل بر ميزان تاثير و قابليت اطمينان منبع ( كه مولد پيامها است ) مؤثر است . برخي از اين عوامل عبارتند از:مهارتهاي ارتباطي ( توانايي صحبت كردن و شنيدن )برخورداري از تسلط و معلومات كافي و عقايد صحيح نسبت به موضوع باور داشتن، همنوايي و همدردي با مخاطبين رفتار و عملكرد او نسبت به موضوع

اسلاید 28: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138328اجزاي فرآيند ارتباط / پيام، محتوي پيام ، نظري است كه مبادله مي شود . پيام ممكن است به اشكال زير منتقل شود :انتقال دانش و اطلاعات ، انتقال نگرش ، تشويق ، انگيزه دادن انتقال مهارت ، تصحيح اشتباهات پيامها را مي توان به صورت غير كلامي هم بيان كرد : مانند تن صدا ، حركات بدن ، حركات و اشكال دستها و صورت و تصاوير

اسلاید 29: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138329اجزاي فرآيند ارتباط / گيرندهگيرنده فرد يا افرادي هستند كه با آنها صحبت مي شود و پيام منتقل شده را تفسير مي كند . براي اينكه يك ارتباط مؤثر داشته باشيد بايد :مخاطبانتان را بشناسيد . شنوندگان يا دريافت كنندگان شما ، چه كساني هستند ؟ آنها پير هستند يا جوان ؟ مجرد هستند يا متأهل ؟ به چه زباني صحبت مي كنند ؟ قدرت يادگيري آنها را بشناسد. سطح تحصيلات آنها چيست ؟ ميزان اطلاعات آنها در مورد موضوع چيست ؟ علايق ، نگرش ها و ارزشهاي آنها را بشناسد. ارزشهاي آنها در مورد موضوع چيست ؟

اسلاید 30: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138330اجزاي فرآيند ارتباط / اثراتاثرات عبارت از تغييراتي است كه بدنبال انتقال پيام شما در دريافت كننده روي مي دهد.اثرات در دو دسته اصلي تقسيم بندي مي شوند گروه اول :تاثيرات کوتاه مدتتاثيرات بلند مدتگروه دوم :تغييرات در دانسته هاي دريافت كننده تغيير در احساسات و عقايد مراجعه كننده تغييرات در اعمال و رفتار يك دريافت كننده

اسلاید 31: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138331اجزاي فرآيند ارتباط / اهدافهدف ، منظوري است که ارتباط براي تامين آن انجام مي شود هدف ممكن است به اشكال زير بيان شود :انتقال دانش و اطلاعات ، انتقال نگرش ، تشويق ، انگيزه دادن انتقال مهارت ، تصحيح اشتباهات هدف ارتباط ، رسيدن به نتايج مطلوب است . اين نتايج يا اثرات مطلوب ممكن است يكي از تغييرات فوق الذكر باشد . تلاشهاي شما در برقراري ارتباط ممكن است موجب ايجاد هر يك از تغييرات بالا شود .

اسلاید 32: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138332اجزاي فرآيند ارتباط / موقعيت ارتباط ، درموقعيت هاي متفاوت انجام مي شود . فضا ( باز و بسته و...)زمان ( شب ، روز،صبح ، عصرو...)مکان ( اداري ، ورزشي، منزل و...)نور ، صدا ، دما و....دراختيار بودن مخاطبين

اسلاید 33: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138333اجزاي فرآيند ارتباط / ابزار و وسايل ارتباط ، با استفاده از ابزار و وسايل انجام مي شود . شنيداري ديداريچند حسيالکترونيک

اسلاید 34: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138334 انتخاب ابزار و وسايل براي برقراري ارتباط انتخاب ابزار و وسايل بستگي به عوامل زير داردپيامهدفمخاطبموقعيتمنابع

اسلاید 35: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138335بازخورد ( فيدبک)عبارت است از واکنش يا پاسخي که د رمورد اعمال يا افکار يک فرد به او داده مي شود يا از او دريافت مي شود. فيدبک را مي توان يک رابطه کمک کننده – بين دهنده و گيرنده – که موجب افزايش يا بهتر شدن کيفيت درک متقابل مي شود ، تعريف کرد.فيد بک مثبت: موجب تقويت عقايد و تشويق اعمال مثبت مي شودفيدبک منفي: باعث درک بهترفرد از وضعيت مي شود تا درمورداعمال و رفتارش بيانديشد و براي بهبود يا تغيير آن اقدام کند

اسلاید 36: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138336راهنما براي دادن بازخورد ( فيدبک)فيد بک بايد مفيد باشدفرد بايد فيد بک را درک کندفرد بايد آماده و راغب دريافت فيدبک باشدفرد بايد قادر باشد براي آن کاري انجام دهدفيد بک بايد اختصاصي باشد ، نه کلي ومبهمفيدبک بايد در مورد رفتاري باشد که قابل تغيير استمثالي از رفتار جديد ذکر شودپيش از ارائه فيدبک، در مورد دريافت و پذيرش با ديگران مشورت شود

اسلاید 37: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138337راهنما براي دادن بازخورد ( فيدبک)فيد بک بايد احساس اعتماد متقابلي با دريافت کننده ايجاد کند فيد بک بايد توصيفي باشد ، نه ارزيابي کنندهبه هنگام ارسال فيدبک بايد مطمئن شد فکر دريافت کننده جاي ديگر نيستدر هر بار تنها روي يک يا حداکثر دو مورد تاکيد شودامکان بحث در مورد فيد بک بايد فراهم شود

اسلاید 38: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138338پارازيتپديده اي است که منجر به ناتواني و حتي مرگ جريان ارتباطي دريک مقطع زماني مي شود.فرستنده ، پرت شدن حواس در هنگام بيان مطلبگيرنده ، وجود سروصدا و همهمه در کنار محل ارتباطاتپيام ، وجود ناراحتي يا بيماري يا ناتواني خاصکانال ارتباطي ، ارسال پيام با کدهاي ناشناخته براي مخاطب در بين جريان ارتباطي

اسلاید 39: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138339

اسلاید 40: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138340چرا ارتباط برقرار مي کنيماشتراک پيدا کردن در ايده ها و عقايدتامين بازخورد مناسب و قوي براي ديگرانکسب اطلاعات از ديگرانکسب قدرت و تاثيرگذاريتوسعه ارتباطات اجتماعيحفظ اعتماد به نفس و فرهنگ خوديساير موارد

اسلاید 41: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138341چه عواملي رفتارارتباطي ما را تحت تاثير قرارمي دهندعوامل معنويارزشها و باورهاي اخلاقيالگوها و مشاورانعصر الکترونيکفرايندهاي کاريعوامل ژنتيکيعوامل فرهنگيعوامل اقتصاديمحيط درونيتجربه آموزشيتجربه هاي زندگي

اسلاید 42: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138342انواع ارتباطات

اسلاید 43: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138343 انواع ارتباطات

اسلاید 44: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138344 انواع ارتباطات

اسلاید 45: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138345 انواع ارتباطات

اسلاید 46: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138346ماچگونه ارتباط برقرار مي کنيمگفتاري ( صحبت کردن)نوشتاري ( نوشتن)گوش دادنزبان غير کلاميموسيقي ، هنر، صنايع دستي ساير موارد

اسلاید 47: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138347انتخاب رسانهبسته به موقعيت ، يک شيوه از ارتباطات مي تواند بهتر از ديکري باشد فرد با فرد/ چهره به چهرهجلسات / گروههاي کوچکارائه ها (سخنراني ، گويندگي ، بازي و...) ، گروههاي بزرگنامهيادداشتEmail/ Voice mail

اسلاید 48: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138348انتخاب رسانهبراي تعيين بهترين رسانه براي پيامتان ، مشخص کنيد: بعنوان فرستنده نياز داريد چه چيزي بدست آوريدگيرنده نيازمند دانستن چيست. گيرنده چه چيزي را مي خواهد که بداندجزئيات و اطلاعات مهمي که در پيام داريد ، چيستبر روي کدام رفتار و چگونه مي خواهيد اثر بگذاريد

اسلاید 49: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138349توجه کنيداعمال گوياتر از الفاظ هستند. ( ضرب المثل انگليسي)دو صد گفته چون نيم کردار نيست.رنگ رخساره خبر مي دهد از سر ضميرقسم حضرت عباس را باور کنيم يا دم خروس راچيزي که عيان است چه حاجت به بيان است

اسلاید 50: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138350ويژگي هاي ارتباطات کلامي سمبليک ، معنا دار و داراي الگوهاي مشخصاستفاده از واژگان براي برقراري ارتباطآگاهانه تنها 7% از مجموع ارتباطات با آن انجام مي شودتک حسي – تنها حس شنوائي تحريک مي شودعدم استفاده از رفتارهاي غير کلامي

اسلاید 51: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138351 ويژگي هاي ارتباطات غير کلاميسمبليک ، معنا دار و داراي الگوهاي مشخصدر سطح ناخودآگاه و اغلب غريزي در جريان اجتماعي شدن فراگرفته مي شوندچند حسي – ديداري و شنيداري و غير مستقيمباعث تقويت ؛ جانشيني و انکار رفتارهاي کلامي هستند

اسلاید 52: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138352ويژگي هاي ارتباطات غير کلاميداراي محدوده فرهنگي هستنداغلب مبهم و داراي ارزشهاي دو يا چندگانه مي باشند93% از مجموع ارتباطات را شامل مي شود38% لحن و تن صدا55% رفتارهاي غير کلاميجنبه هاي نگرشي قوي داردهميشه معتبر تر ، قابل اطمينان تر

اسلاید 53: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138353تفاوت ارتباطات کلامي و غيرکلاميمحيط بازخوردپيوستگيکانالکنترلفراگيري

اسلاید 54: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138354 اشکال ارتباطات غير کلاميارتباط چشمي ( 30 ثانيه اول، بيان دردها و احساسات، علاقمندي ، شوق وقصدها و...) تن صدا (منعکس کننده عکس العمل دروني و حالت گوينده ، تقويت پيام هاي بينائي و...)لمس ( نحوه تماس ،دست دادن ،در آغوش گرفتن و...)ژست ها ( حالات ، اطوار ، ادا ها و ...)وضعيت بدن ( محل قرار گرفتن بازوها ، دستها ، پاها ، نحوه نشستن ، ايستادن و...)ظاهر فيزيکي ( روش لباس پوشيدن ، حمل وسايل خاص و...)

اسلاید 55: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138355 اشکال ارتباطات غير کلامي حريم و فاصله شخصي ( حفظ حريم و فضا به هنگام ارتباط با سايرين ، فضائي که فرد درآن احساس آرامش کند، دوري و نزديکي و...)بيان صورتي ( تغييرحالات چهره به اشکال مختلف براي ارسال پيامهاي گوناگون )زبان بدن ( فرمهاي رمز شده در مورد سيستم هاي حرکات به شکل مکتوب ،اشاره براي سوار شدن به ماشين ؛ علامت پيروزي و...)فرا زبان ( کاربرد گفتار بدون استفاده از لغات )بکارگيري وسايل ( نمايش اشياء مادي ، لباس ، ترتيب مبل و اثاثيه و...) گوش دادن ( نحوه توجه و تمرکز به هنگام برقراري ارتباط و درک پيام )

اسلاید 56: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138356فرا زبانفرا زبان ( Paralanguage) يک زبان گفتاري است که مي تواند معتا داشته باشد ، اما همواره با استفاده از لغات نيست. آه کشيدن ، گلو صاف کردن ، خميازه کسيدن ، با زبات به کام ضربه زدن ، سکوت ، مکث و....

اسلاید 57: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138357موانع ارتباطاتچه موانعي را براي ارتباطات در محيط هاي مختلف کاري مي شناسيد؟

اسلاید 58: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138358موانع ارتباطاتبرخي موانع متداول در مقابل ارتباطات بين فردي :روند غير واضح : فرستنده و گيرنده ممکن ايت از زبان ، نماد ، فرهنگ و... مشترک استفاده نکنند.زنجيره نظرات/دستورات: ممکن است پيام تا رسيدن به گيرنده بايد از مسيرهاي متعددي عبور کند فواصل بلند فرهنگي، جغرافيائي ، سازماني : براي گروهاي وسيع پيام بايد بخوبي تهيه و ارسال شودمحدوديت هاي فردي : کم تواني و ناتواني ها ؛ تفاوتهاي هوشي و آموزشي

اسلاید 59: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138359موانع ارتباطاتساير موارد براي موانع ارنباطات بين فردي:برخورد با احساسها ، عقايد و اهدافتصاوير ذهني / تعصبات ديدقالبي / خشک انديشيپنداشت ها / فرضياتقدرت

اسلاید 60: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138360به اشتراک گذاردن ايده هاچه موقع و چرا ضرورت دارد افکارتان را به اشتراک بگداريد؟

اسلاید 61: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138361به اشتراک گذاردن ايده هابيان عقيده و موقعيتارائه دادن آموزش و راهنمائيبيان کردن يک تغييرساخت وارائه يک برنامهشرکت در جلساتبرقراري ارتباط با ماموريت ، ديدگاه و ارزشهاي سازماني

اسلاید 62: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138362موانع به اشتراک گذاردن ايده ها چه چيزهائي مي تواند مانع به اشتراک گداردن ايده ها و افکار شود

اسلاید 63: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138363موانع به اشتراک گذاردن ايده ها خجالتي بودن شماترس از رد شدنفشار همگروه هاتفکر سازمان نيافتهساير چيزهائي که مي تواند باعث حالت دفاعي شودناتوانب هاي جسمي و ذهني و روانيارتباط با افراد نتد خو و عصبي

اسلاید 64: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138364فيلترهاي ارتباطيفشار درونيفقدان مهارت گوش دادندشواري هاي جسمي انتخاب در شنيدنافکار خشک و بيخردانهپيش پنداشت هاارزيابي شتاب زدهنتيجه گيزي عجولانهپيش داوريحواس پرتيبي توجهيحدس و گمانفکر قالبي

اسلاید 65: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138365ارتباط بهترکاهش موانع محيطيغلبه بر تفاوتهاي فرديتقويت حس همدلي و همدرديغلبه بر بي تفاوتيغلبه بر اختلافات

اسلاید 66: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138366ارتباط اثر بخش بين فرديOpenness ( گشودگي) Empathy(همدلي)Supportiveness ( حمايتگري)Positive ness ( مثبت گرائي) Equality( تساوي)

اسلاید 67: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138367نکاتي در برقراري ارتباط اگر فرستنده پيام از راه های متعدد ار تباطی استفاده کند ؛تنوع ارتباطی بيشترخواهد بود . اگر ديدگاه های فرستنده پيام و گيرندگان ؛ هما هنگ باشد ؛ ارتباط موثرتر خواهد بود .زمانی که از فرايند بحث برای تصميم گيری استفاده می شود ؛ ار تباط تاثيرکارا تری بر رفتا ر و نگر ش های گر وهی دارد  زمانی که فرستنده و گيرنده پيام در موقعيت هايي قرار می گيرند که هر دو در ان زمينه تجربيات قبلی دارند ؛ ارتباط موثرتر می شود . اگر شيوه و روشی که فرستنده پيام انتخاب می کند ؛ با انتظارات گيرندگان پيام مطا بقت داشته باشند ؛ اثر بخشی ارتباط بيشتر است .

اسلاید 68: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138368نکاتي در برقراري ارتباط اگر فرستنده پيام به شبا هت ها و تفاوتهای فردی ؛ اجتماعي ؛ و معلو ما ت و سن خود و گيرندگا ن تو جه نمايد ؛ارتبا ط موثرتر خو اهد شد . اگر فرستنده پيا م به ويزگی های شخصيتی خود و گيرندگا ن پيا م تو جه کند ؛ تا ثير ار تباط بيشتر است .اگر فرستنده پيام های کلامی و اشا رات غير کلا می فر ستنده پيام ؛ يکد يگر را تقويت کنند ؛ ار تباط ؛اثر بخشی بيشتري خواهد داشت توانايی برقراری ار تباط شفاهی با فرزندان نه فقط دست ما يه او ليه پدر و مادر است بلکه جزء اولين ابزار های يک مر بی نيز می باشد ؛ تحقيقا ت نشا ن می دهد که تقريبا ۵۰ تا 93 در صد از اوقا ت روزانه انسا ن صرف ارتبا ط های اجتما عی و آن هم به شکل شفا هی می شود .

اسلاید 69: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138369ويژگي هاي ارتباطات موثر 10-اصل توجه به حسهای مختلف ۱۱- اصل نفوذ کلام۱۲-اصل کاهش مخالفت يا مقاومت۱۳-اصل متقاعد سازی ۱۴- اصل پذيرش پيام ۱۵-اصل گذشت و جوانمردی ۱۶- اصل خوش اخلاقی ۱-اصل هم سطح شدن۲-اصل توجه به وجوه مشترک۳-اصل توجه به راههای مختلف۴-اصل انعطاف پذيری۵- اصل همگام شدن۶- اصل احترام متقابل۷-اصل اطمينان۸- اصل تفاوتهای فردی۹- اصل مقابله به مثل

اسلاید 70: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138370ويژگي هاي ارتباطات موثر صحت : پيامي معتبر و عاري از خطا در واقعيت ، تفسير و قضاوتفراهم بودن : پيام ( پيام هاي مورد نظر يا ساير اطلاعات ) در جايي ارائه شود يا فراهم باشد كه مخاطب بتواند به آن دسترسي يابد . آرايش و جايابي ( پيام ) بسته به مخاطب ، پيچيدگي پيام و هدف از شبكه هاي بين فردي و اجتماعي تا بيلبردها و پيامهاي ارتباط جمعي طراحي شده براي ساعات پر بيننده تلويزيوني يا راديويي تا دكه هاي عمومي رسانه هاي چاپي و الكترونيك و تا اينترنت بسيار متفاوت مي باشد .

اسلاید 71: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138371ويژگي هاي ارتباطات موثر توازن : پيام در مكان مقتضي ، مزايا و مخاطرات اقدامات بالقوه را منعكس سازد يا تفاوت ها و چشم انداز معتبر مباحث را مشخص سازد .پايداري : ساختار دروني پيام با گذشت زمان غير قابل انكار باشد و در قبال اطلاعاتي كه از ساير منابع كسب مي شود نيز پايدار باشد . عبارت فوق ، وقتي كه محتواي معتبر يا در دسترسي وجود نداشته باشد ، آسان نيست )قابليت فرهنگي : طراحي ، اجرا و ارزشيابي فرآيند با توجه به مباحث ويژه گروه هاي هدف منتخب ( براي مثال : قومي ، نژادي و زباني ) و نيز سطوح آموزشي و ناتواني آنها

اسلاید 72: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138372ويژگي هاي ارتباطات موثر متكي بر شواهد : شواهد علمي مناسب منتج از بررسي هاي جامع و تحليل هاي همه جانبه براي تنظيم دستورالعمل هاي كاربردي ، سنجش اجرا ، بررسي معيار و تكنولوژي ارزيابي كاربرد ارتباطات مخابراتي سلامترسيدن به گروه هدف : پيام به بيشترين تعداد ممكن از جمعيت گروه هدف برسد يا در دسترس آنها باشد .اعتبار : منبع پيام موثق و خود پيام منطبق با زمان باشد

اسلاید 73: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138373ويژگي هاي ارتباطات موثر تكرار : ارائه / دسترسي به پيام تداوم يافته يا در طول زمان تكرار شود ، هم براي تقويت تاثير بر مخاطبان معين و هم براي رسيدن به گروه جديد مخاطبانبه موقع بودن : پيام هنگامي كه مخاطب بيشترين پذيرش يا نياز به اطلاعات ويژه را دارد ، ارائه شود يا در دسترس باشند .قابل فهم بودن : سطح خواندن يا زبان ( يا فرمت مولتي مديا ) براي مخاطب مربوطه مناسب باشد .

اسلاید 74: رفتارهاي غير کلاميدکتر محمد کمالی- 138374

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید