سایر آموزش

رفرنس نویسی و منابع نویسی

refrens_nevisi_va_manabe_nevisi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رفرنس نویسی و منابع نویسی”

رفرنس نویسی و منابع نویسی

اسلاید 1: تهیه و تنظیم از : مقصود امیرپور دکترای تخصصی (PhD) مهندسی محیط زیست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه M.amirpour1128@mrgums.ac.ir

اسلاید 2: معرفی جامع 8 روش ازانواع روش های رفرنس دهی(منابع نویسی)

اسلاید 3: اگر به دنبال نگارش پایان نامه و یا چاپ مقالات خود بوده باشید حتما با رفرنس دهی مواجه شده و متوجه شده اید که هر مجله یا دانشگاه برای چاپ مقاله و پایان نامه شما نوع فرمت خاصی را در نظر میگیرد که در اکثر مواقع نویسنده مجبور به فرمت بندی مقاله خود به سبک مجله یا دانشگاه می باشد اما یکی از موارد مهم فرمت بندی نوع رفرنس دهی مقاله می باشد.

اسلاید 4: آیا تاکنون با اصطلاحاتی مانند رفرنس دهی به روش شیکاگو ، APA ، ونکوور و … مواجه شده اید؟نحوه رفرنس نویسی مقاله انگلیسی چگونه است؟جای نگرانی نیست !! واقعیت این است که رفرنس نویسی کار پیچیده ای نیست و پس از خواندن این مطالب متوجه خواهید شد که این اسامی صرفا روشهای متفاوت رفرنس دهی یا ارجاع دهی می باشند که به سادگی هرچه تمام تر قابل انجام هستند.بنابراین تا پایان همراه ما باشید تا ضمن اطلاع از روش ها مختلف منابع نویسی، بتوانید تمامی مقالات خود را خودتان رفرنس دهی نمایید.

اسلاید 5: به چه دلیل باید رفرنس دهی کنیم؟همه ما در طول دوران تحصیل خود چه در مقطع کارشناسی و چه در سطح بالاتر تحقیقات گسترده ای را در زمینه های مختلف انجام داده ایم و تلاش کرده ایم تا خروجی مورد نظر را به صورت یک مقاله، کنفرانس و حتی یک گزارش ارائه دهیم . حال اگر در این بین به صورت کاملا عمدی و یا سهوی دچار سرقت ادبی (Plagiarism) شده باشید این امکان برای نویسنده وجود دارد که از راه قانونی وارد عمل شود از همین رو رعایت روش ارجاع منابع یکی از روش های رفع سرقت ادبی است که به شما کمک می کند تا از این اقدام مصون بمانید.

اسلاید 6: به چه دلیل باید رفرنس دهی کنیم؟در هر زمانی که ما از مقاله و یا تحقیق فرد دیگری برای نوشته ها و یا کنفرانس های خود استفاده می کنیم نیاز است که در پایان نوشته های خود تحت عنوان منابع تحقیق اطلاعات مختصری از نویسنده اصلی بیان شود. برای اینکه نسبت به روش های رفرنس دهی آگاهی بیشتری پیدا کنیم در زیر توضیحات مختصری را بیان می کنیم.

اسلاید 7: دلیل شکل گیری روش های مختلف رفرنس دهی یا منابع نویسی چیست ؟اولین دلیل ارجاع دهی های متفاوت به صورت واضح تفاوت در نوع رشته های مختلف آکادمیک است . و مهم ترین دلیل شاید یکپارچگی مجلات در مورد مقالاتی باشد که قصد چاپ آن ها را دارند در هر صورت علاوه بر رعایت موارد علمی که بخش مهمی از ساختار مجلات است رعایت کردن یک ساختار مشخص در مقالات یک مجله مخصوصا در ارجاع دهی مقاله می تواند سبک خاصی برای یک مجله به وجود آورد که نشان دهنده نظم و زیبایی یک مجله خصوصا در رفرنس دهی می باشد

اسلاید 8: 1- نحوه رفرنس دهی در پایان نامه و مقاله به روش APAجالب است که بدانید رفرنس دهی به روش APA در ابتدا برای دانشگاه های آمریکا و توسط انجمن روانشناسی آمریکا به وجود آمد. معمولا کسانی از این روش برای رفرنس دهی مطالب خود استفاده می کنند که در حال کار بر روی پژوهش ها و تحقیقات اجتماعی هستند. اگر بخواهیم در رابطه با چگونگی عملکرد این نوع از رفرنس دهی برای شما بگوییم باید در جریان باشید که در این روش باید از هر چهار طرف کاغذ به اندازه یک اینچ فاصله باشد و فونت مورد تائید آنها Times New Roman می باشد.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید