مهندسی شهرسازی

رم ( شهر رم)

rome

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
رم فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی در 29 اسلاید به صورت متنی همراه با عکس و...میباشد. از جمله مطالب فایل دانلودی: تمدن رم ( تشکیل جمهوری رم) بافت شهر رم پر شماری گونه های معماری گستردگی حجمی بنا اوپوس سیلیکئوم معماري رم باستان Colosseumکولوزیم Florence Cathedralکلیسای جامع فلورانس فلورانسFirenze موزه هنری پلازو دلی کلیسای سانتا کروچه کلیسای سانتا ماریا نولا Romeرم Leaning Tower of Pisaبرج کج پیزا
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
414 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رم ( شهر رم)”

رم ( شهر رم)

اسلاید 1: روم

اسلاید 2: تمدن رمتشکیل جمهوری رمرومیان حکومت خود را رس پوپلیکا (Respablica) می خواندند که در زبان لاتین به معنای جمهوری یا حکومت عموم مردم است. رس: امر، کار پوپلیک: عموم مردم (پابلیک)کشورهایی که به وسیله رم اشغال می شدند province (ایالت) نامیده می شدند.شهرسازی رومی گام به گام با گسترش سیاسی نظامی رم رشد یافت.شهرسازی رومی با ایجاد کلنی ها شروع شد.بزرگترین مهارت روم فقط در انتخاب بهترین نقاط سوق الجیشی جهت احداث شهرشان بود.

اسلاید 3: بافت شهر رومبافت شهر روم متشکل از شکل خانه هایشان بود. خانه های روم در ابتدا محصور و دارای حیاط بوده، یک تا دو طبقه و هیچ پنجره و منفذی به بیرون نداشته است. نور از بالا به وسیله حیاط مرکزی (آتریوم) تأمین می شده است. پس از مدتی ایده تفکیک بخشی از خانه و ایجاد مغازه و کارگاه در وار راه های عبوری به وجود می آید.سیر تکاملی خانه های رومی:1-خانه هایی با حیاط مرکزی و بدون پنجره به طرف کوچه2-خانه هایی با حیاط مرکزی و یک مغازه در کوچه3-خانه هایی یک یا دو طبقه که سطح جنب کوچه آن را مغازه ها پوشانده اند.

اسلاید 4: رماسکان اولیه:رم شهر هفت تپهمبداء پیدایش شهر رم: دهکده هایی که توسط قبایل لاتین پس از کوچ از کوه های جنوب شرقی به شهر تیبر بنا نمودند. رودخانه رم: تیبر6 تپه: پالاتین، کاپیتولین، کائلیان، اسکوئلین، ویمینال، کویرنالمهمترین دو تپه پالاتین: محل سکونت اولیه رومیان کاپیتولین: محل سکونت قبیله سابینبنیانگذاری شهر رم با افسانه رومولوس و رموس آمیخته است.رم: شهر غیر طبقاتی به جز امپراطوری رم که بر فراز تپه پالاتین قرار داشت.دو نوع مسکن در شهر رم دومیوس: اسکان تک خانواری اینسولا: بلوک های ساختمانی که به تعدادی آپارتمان تقسیم میشد

اسلاید 5: اما آنچه که معماری رومی را متمایز از معماری اقوام دیگر همچون یونانیان میکنند را شاید بتوان به صورت ذیل توجیح کرد . که در واقع تمرکز قدرت های نظامی مالی و اداری روم باستان، دیر تر با تمرکز توان علمی و فرهنگی همراه شد و چنان که دانسته شده است، مدتی، توانمندترین شخصیتهای زبده، دانش و هنر زمان، را از دور و نزدیک جذب خود کرده است .و این امر تا آنجا که به تولید فضای معماری و به ویژگیهای آن باز می گرداند دارای پیاوردهایی به شرح ذیل است:-توان اجرایی متکی بر ثروتهای مادی با یا بی ( رشادتهای که به رومیان نسبت داده شده است) بر سایر تلاشها مقدم بوده و رشد دهنده و بر انگیزاننده تولید در زمینه های دیگر است .

اسلاید 6: پر شماری گونه های معماری گسترش پر شتاب سلطه رو میان باستان باعث گردید که تر تیبی متداول و همه گیر و شکلی مجلل در معماری به وجود آورنند و هر آنچه را که می خواستند بزرگ می ساختند و در ساختن آن هم درنگ نمی کردند این روحیه رومیان در صورتی برای بومیان سرزمینهای تسخیر شده مقبول می افتاد که با رنگ و بوی محلی آمیزش پیدا میکرد .که پیدایش این بناها با مداخله که در وضع عمومی شهر ها به وجود می آورد تحرک و پویایی جدیدی به شهرها می بخشید به طریقی که آبراه ها ،حمامها ، ورزشگاها ،آمفی تئاتر ها و... دارای گوناگونی فراوانی گردید و انواع مختلفی به خود گرفت.

اسلاید 7: این تنوع تنها در راستای اصلی کاربری، رده بندی بناها ممکن می شد و نه در مجموعه ای از ویژگیهای که تاثیر پذیری شدید از عوامل محلی نیز در بگیرد.این گونه مسائل باعث گردید که پر شماری گونه های بناها را در دوران رومیان داشته باشیم که یکی از ویژگیهای اصلی معماری آنان به شمار می آید که همراه و همزاد با تحرک اجتماعی و فرهنگی ،اقتصادی است و نمودی از شکوفایی یک تمدن است.

اسلاید 8: گستردگی حجمی بنایکی از نو آوری های رو میان در باب ترسیم یا تدوین پلان ولومتریک واحدهای معماری شهری این است که شالوده کالبدی بنا و در نتیجه شکل خارجی یا حجم آزاد را در تبعیت از شالوده کار بردی بنا می خواستند و در واقع معماران را وا می داشتند تا خود را از تصور پلاستیک و محدود هندسی برهانند و برخورداری از آزادی در تدوین نقشه را بر پیروی از پوششی یکپارچه و پیوسته را ترجیح دهند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید