پاورپوینت رنگ در معماری

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رنگ در معماری”

رنگ در معماری

اسلاید 1: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه انسان-طبیعت-معماری موضوع :رنگ در معماری استاد:آقای مهندس خامودچی تهیه کنندگان:هادی محمودپور-آزاد زینی-کیوان واحدی زمستان88بنام يگانه پروردگار زيبایی و جمال

اسلاید 2: رنگ در معماری

اسلاید 3: عناوين : مقدمه1. رنگ از لحاظ مفهومی2. حضور رنگ در كتاب وحي 3. رنگ چيست؟4.اقسام رنگ5. دایره رنگ چیست؟6.تاثیر و تاثر رنگها برانسان7.سازواری اشکال هندسی ورنگ 8. رنگ و خانه9. نقش رنگ بعنوان یکی از هفت اصل طراحی10. رنگ ودکوراسیون داخلی11. نمودهایی ازرنگ در یک فضای معماری12.هماهنگی ورنگها

اسلاید 4: مقدمه :سابقه استفاده از مواد رنگی توسط انسان به دوران غارنشینی می رسد. اولین کاربرد واقعی و عملی مواد رنگی را می توان در ساختن کشتی نوح مربوط دانست که برای جلوگیری از نفوذ آب و پوسیدگی آن از مواد رنگی استفاده شده بود. بعدها از مواد رنگی برای حفاظت چوب از پوسیدگی در بناهای چوبی و زمانی که استفاده از وسایل آهنی متداول شد. برای جلوگیری از زنگ زدن آنها استفاده می شد . هـمـه ما برای خود رنگی دلخواه داریم. رنگ خاصی در نظر مـا قشـنگ تــر از بقیه ی رنگ هاست، به طوری که سعی می کنیم همه ی لباسها و وسایلمان را از آن رنگ بخریم. گاهی اوقات خودمان را مالک آن رنگ میدانیم و اگر وسیله یا لباسی طیفی از آن رنگ در خود نداشته باشد، برایمان هیچ زیبایی ندارد.

اسلاید 5: • امـا چـــرا؟ چرا هر کدام از ما یک رنگ دلخواه داریم؟ ممکن است این به آن خاطر باشد که از آن رنگ خاطره ای خوش در ذهــــن داریم. و بعضی اوقات هم از یک رنگ تنفر داریم چون هر وقت به آن نگاه می کنیم، خاطره ای بد یا چیزی بد به یادمان می آید. • اما چه یک رنگ خاص را دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم، همه ی ما میدانیم که رنگ های مختلف تاثیرات متفاوتی نیز روی روحیه، جسم و احساسات ما دارند. • رنگ ها معانی مختلفی دارند و فقط نگاه کردن به هرکدام از آنها هورمون های خاصی را در بدن ما ترشح می کند، که ممکن است باعث آرام کردن و تسکین ما، پر انرژی کردن ما، بالا بردن خلاقیتمان، کمک به ما برای خوابیدن، تسکین دردهایمان، یا کاهش اضطراب و استرسمان، شود.

اسلاید 6: رنگ از لحاظ مفهومی:رنگها روح دارند و زنده اند,رنگها کلمه اند و همچنین کلمات سخن میگویند:از نهان سبز جنگل ها,از راز آبی آسمان و دریاها,از شفافیت و زلالی قطرات باران و از پاکی سفید برف;بلی رنگها از روح آدمی و دنیای پر رمز و راز انسان سخن میگویند و رنگهایی که انسانها بدان می پوشند و می نگارند و نقش میزنند نیز حکایت از گوشه ای دیگر از درون ایشان دارد مبحث رنگ یکی از مهمترین عناصر موثر در هر نوع طراحی است. هنگامی که به یک جسم می نگریم در نگاه اول رنگ ان به چشم می اید و بعد و فرم ان و سپس بافت جسم را تشخیص می دهیم. همچنین رنگ ماندگاری بیشتری بر حافظه دارد چنانکه جسمی که به سرعت از کنار ما عبور میکند ممکن است فرم و بافت ان به خاطر فرد نماند اما رنگ ان معمولا در خاطر میماند.

اسلاید 7: تأثير رنگ‌ها در طراحي، از ديدگاه قرآن:رنگ‌ها آنچنان در روح و روان آدمي اثر مي‌گذارند كه موجب تغيير رفتار وي مي‌شوند و اين نوع تغيير به تحول در خصوصيات و شخصيت افراد منجر مي‌گردد.انسان و رنگ زير مجموعه‌اي از نظام كل و جهان مي‌باشند، لذا انسان و رنگ و طبيعت دائما در تعامل با هم بوده و در نهايت انسان محصور در چهارديواري طبيعت را تحت تأثير كلي و محسوس قرار مي‌دهند. با عدم جايگزيني صحيح رنگ در مكان خاص خود و به‌كارگيري نادرست آن در محيط‌هاي انساني، صدمات روحي شديدي بر انسان وارد خواهد آمد.

اسلاید 8: تاثیر و تاثر رنگها برانسان

اسلاید 9: کانال رسمی سایت آرک دیزاین3.5MB80اسلاید12000تومانحجم فایلتعداد اسلایدقیمتآی دی تلگرامشماره سفارش09193850158@BahramiArc

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید