تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 56 اسلاید

الهیار

صفحه 1:
فسوي ‎a‏ اه ‎ership:‏ ‎| 22 ‏عاك

صفحه 2:
تفاوتهاي رهبران با مدیران * ثبات ونظم ‎٠‏ ديد كوتاه مدت ‏۰ تداوم بخش ‏* پذيراي وضع موجود ‏* کار را خوب انجام مي دهند ‎

صفحه 3:
افراد را وادار می کند. امر و نهي مي کند. كارها را تصحيح مى كند. ايده هاي خود را مطرح مي کند. در قضاوت سریع است. ایجاد ترس مي کند. ‎Tee ae‏ ل لت هميشه مي كويد : « من » Root er err aS SOD AE ‏ا‎

صفحه 4:
* انكيزه مى دهد. 9 ار * كارهاي صحيح را تأييد و هدايت مي كند. * باعث ايجاد ايده مى شود. در فهم مطلب و شرایط موفق است. ۱ 2< مهلت می دهد تا افراد برنامه ريزي کنند. * به شخصيت و اراده خود متكى است. * مي يرسد جه جيزي مورد نيازشان است. *؟ هميشه مى كويد : « ما » ی را

صفحه 5:
تعریف رهبری ۰ فرایند تالیر گذاری رد بر افکار » دید گاهها » و رفتار دیگربان . ‎٠‏ فرایندی که به کمک آن یک فرد افراد دیگرب را براى تلاش در جهت دستیابی به هدف معین » تحث تاثير قرارمی دهد.

صفحه 6:
GIA) رخزي جار اراك كار ولاك بين 1 ‎Saye‏ ‏موقعیت خاص است.

صفحه 7:
نظریه های متکی بر خود رهیر. نظریه هایی که بر رابطه متقابل رهبر و پیرو تاکید دارند. * نظریه هاي اقتضایی به ترتیب اهمیتی که به حوامل موقعیتی قائل هستند . نظريه هاي اقتضایی که اهمیت نسبتا یکسان به عرامل رهبری یعنی رهبر» پیروان » و موقعیت قائل هستند.

صفحه 8:
+ نظریه مبتنی بر صفتها رس زوب» 0 ‏نظريه تواناييهاى شناختى رموحد!ا"!/ جعدسمجج7) مويه‎ ٠» Leadership Ohils Dodel G8) clini Jue *»

صفحه 9:
نظریه مبتنی بر صفتها رو ۳ براساس اين نظریه صفات شخصيتي رهبر در اثربخشي رهبري وي نقش اصلي را بازي مي کند. ‎٠‏ برويژگيهاي شخصي رهبران تاکید داشته و معتقد است که این ویژگیها رهبران خوب وبد را از هم متمایز مي سازد. توجه اين نظریه به خود رهپر بوده و به هیچ رو به شرایط وموقعيتي که رهبري در آن انجام مي گیرد ویا به پیروان » توجه نمي کند.

صفحه 10:
a ‏برد‎

صفحه 11:
نظریه مبتنی بر صفتها اه

صفحه 12:
نظریه مبتنی بر صفتها م۳ ۳ - صفات مورد تاکید اعتماد به نفس دانش مرتبط تمايل به تاثير كذاري برديكران

صفحه 13:
نظریه توانایپهای شناختی ‎Qesouves Vreory‏ 0 ۰ اين نظریه به چگونگی تأثبر تفکر ۰ تجربه ۰ و استرس بر رهبری می پردازد. ‎٠‏ اثرات تفکر وتجربه رهبران را در تقابل با استرس بررسی می کند. ۰ تفکر وتجریه قادر به ثفلیل اثرات استرس بر رهبریان

صفحه 14:
نظریه تواناییهای شناختی ‎Cognitive Resources Theory‏

صفحه 15:
مدل مهارئهای رهبری ‎beudershiy Ghils Model‏ ‎٠‏ در اين مدل مهاريث هاى رهبر بعنوان عامل تعيين كننده در رهبرى اثر بخش تلقى مى شود. ‏* از ديدكاه اين مدل دانش ومعلومات اصلى ترين مهارت رهبرى است. ‎٠»‏ از ديد كاه اين مدل نه كسى رهبربدنيا مى آيد ونه ميتوان از تس ساخت. مهارت و توانایی رهبری حاصل کسپ تجربه است.

صفحه 16:
Proasuriiocal beadershiy + نظریه تعاملات ارتباطی رهبر- عضو و ‎beader- Oewber Cackorge‏ Govid Cxckorge Mhevry ‏نظریه تعاملات اجتماعی‎ +

صفحه 17:
رهبری تراکنشی ۱ ‎٠‏ اثربخشی اين مدل مرهون اين است که منافع پیروان ایجاب نماید که از خواسته های رهب تبعیت کنند. ‏* در این مدل مبنای به انجام رسیدن هر كارى منوط به تبادل منافع فی مابن رهبن وپیروان است . ‏* مبنای رهبری تراکنشی بده وبستانهای فى مابين رهبر و پپروان می باشد » لیکن برتری و کنترل این رابطه در دست ر هبر است.

صفحه 18:
نظریه تعاملات ارتباطی ربهبر- عضو ‎beader Dewber Caokunge Thevry‏ ۰ رهبر مبادلات ارتباطی متمایزی با هس یک از پیروان دارد. ‎٠‏ اساس اين تئورى بر رابطه دوتایی فی مابین ر,هبریا تک تک پیروان ۰ بطور جداگانه » قرارگرفته است.

صفحه 19:
نظریه تعاملات ارتباطی رهبر- عضو (ادامه..) ‎ertrece: heer (LOG)‏ 0 را ‏۰ طبق اين نظریه یکی از دو نوع تعاملات ارتباطی ذیل فی ما ‏بين رهبر با هن يك ال پیروان شکل مى كيرد : ‏- گروه درونی ( اعتماد متقابل » احترام » وعلاقه ) - تعداد اندكى از پیروان مورد اعتماد که رهبر با آنان مبادلات ارتباطی ویژه داشته وآنان نقش دستیار ۰ نایب » و مشاور را نسبت به رهبر اقا 2 كد ‏- كروه بيرونى ( عدم اعتماد متقابل وعلاقه ) - آندسته از پیروان كه در خارج از كروه درونى هستند در اين طبقه قرارمى كيرند. تاثير وتاثر فى ما بين رهبر وييروان دراين ككروه نسبتا اندک ‏است

صفحه 20:
نظریه تعاملات اجتماعی ‎Oovotedl Cxokcae Theory‏ این نظریه به حالتی می پردازد که فقط پیروان حضور داشته و در عمل رهپر وجود ندارد. در اين حالت یک سری تعاملات اجتماعی موجب می شود که فردی بعنوان رهبر گروه بالا بپاید. با بروزتواناییها وتعهد یکی از پیروان نسبت به گروه » انتظارات دیگران در مورد نقش رهبری مورد انتظاراز وی شکل می گیرد. از دید پیروان طرز فکر فرد مزبور اعتبار يافته » و از اين مرحله به بعد تاثیر تصمیمات او بر پیروان مشهود است.

صفحه 21:
مدل اقتضایی فیدلر ال (۳0)) رین ع لس مدل رهبری موقعیتی هرسی و بلانچارد اط2) مورا مس ‎@lrackard's‏ 8 روا نظریه رهبری مسیر- هدف هاوس ‎Aose’s Pal-(Bod Theory of beudershig‏ نظریه جانشین رهبری ربمت ‎Lewdershp Gubsitute‏ مدل تصميم هنجارى وروم و يتون و جاگو ‎Ooreraive Devisioa Ovdet‏ ول 6 ۷9 6 موم

صفحه 22:
* بسیاری از مدلهای رهبری به موازات توجه به | رتباطات رهبر/ پیروان » متغیرهای موقعیتی را درعملکرد رهبری دخیل می دانند. این مدلها اقتضایی نامیده می شوند. مدلهای اقتضایی بر این باورند که تاثیر رهبر بر پیروان » نه تنها به رفتار رهبر » بلکه به ویژگیهای موقعیتی نیز وابسته است. یک رهبراثر بخش دریک موقعیت خاص ‏ الزاما در تمامی موقعیتها ثر بخش نیست.

صفحه 23:
مدل افتضاپی فرد فیدلر ‎Cvaiageay (LPC) Ovdel‏ لت ‎Cred‏ * مدل فیدار یک نظریه موقعیتی است که بر رابطه بين ویژگیهای شخصیئی رهبر و موقعیت تاکید دارد. ‎٠‏ براساس اين مدل شخصيت رهبر و متغيريهاى موقعيتى تعيين كننده شيوه ء رهبرى مورد اتخاذ رهبرمى باشد . ‎٠»‏ بر اساس اين مدل الأربخشى بستككى به شخصيت رهبر و ‏موقعیث دارد.

صفحه 24:
مدل اقتضایی فرد فیدلر ‎Fred Fiedler’s Cae 006‏

صفحه 25:
مدل اقتضايى فرد فيدلر(ادامه 0( ‎(LeC) Ovdel‏ مرول سول ‎red‏ دراين مدل مقر بنام «همکار با کمترین بر ى» براى تعيين شيومه مورد اتخلذ رهبر مورد استفاده قرارمى با استفاده از مقیاس همکار با کمترین برتری » از رهبرخواسته می شود که در باره فردی که بیشترین دشواری را در وادارکردن او به کار دارد * باداشته اسب (هسکار با کمترین برتری ) انس + و فرم مربوطه را که تلفیقی ازجنبه های شخصیتی رهبر و تأثیر ‎Gla ye‏ موقعیتی برآن می باشد» تکمیل نماید. نمره حاصله از فرم تکمیل شده » منعکس کنندهء عکس العمل ور ی هر زر هر اد مانمی رسیدن به اهداف تلقی می شود. ” ده

صفحه 26:
ip Performance and Favorability of the Situation Relationship-Motivated (High-LPC) ‘Moderate SITUATIONAL CHARACTERISTICS strong 1 Findings on Leader 1 Task Motivated (Low-LPO) Socioindependent (Mediurt-LPC) AMOUNT OF CONTROL EXERCISED BY LEADER Gee Situation Leader-Member Relations Task Structure Position Power

صفحه 27:
مدل اقتضايى فرد فيدلر(ادامه 0( ‎(LeC) Ovdel‏ مرول سول ‎red‏ ۰ آندسته از رهبران که در ارزیابی همکار با کمترین برتری ۰ شدت بخرج دهند» نمره گمتری کسب می نمایند. فیدلر این دسته ازرهبران را وظیفه گرا می نامد. ‎٠‏ برعکس آندسته از رهبران که علاقه مند به داشتن روابط میان فردی نزدیک با دیگران هستند » در ارزیابی همکار با کمترین برتری » نمره بیشتری کسب می نمایند. فیدلر اين دسته از رهبران را مردم گرا ( رابطه گرا ) می نامد.

صفحه 28:
مدل رهبرى موقعيتى هرسى و بلانجاريد ‎Wersey & @krwkart’s Grudiowd Leadership Dodel‏ ۰ تمرکز اين مدل روی پیروان می باشد. ۰ الگوی رفتاری رهبری مورد اتخاذ توسط رهبر بستگی به درجه گمال پیرو( توانایی ۰ آمادگی » رغبت) دارد. براساس این مدل توانایی » آمادگی » و رغبت پیرو جهت انجام وظیفه » تعبین کننده شیوهء مورد اتخاذ جهت رهبری می باشد. به عبارت دیگر رهبران به تناسب آمادگی پیرو» شیوهء رهبری متناسب رااتخاذ می کنند.

صفحه 29:
مدل رهبری موقعیتی هرسی و بلانچارد(ادامه..) ‎Wersey & @lrackad’s Gituatiocd Leadership Oodet‏ ۰ براساس اين مدل » رفتار رهبر میتواند وظیفه گرا . يا مردم گرا (رابطه گرا) باشد: ۰ رفتار وظیفه گرا - رهبر بر کارایی ولثربخشی انجام وظایف توسط پیروان متمرکز است. رهبر وظایف ومسئولیتهای گروه یا هر یک از پیروان را اعلام »و رهنمود صادرنموده » واهداف را تعیین می کند. ۰ رفتار مردم گرا - رهبر ارتباط دو یا چند طرفه با پپروان را برمی گزیند . رهبر شنوا » مشوق » پشتیبان » و دلواپس آسایش پیروان می باشد.

صفحه 30:
مدل رهبری موقعیتی هرسی و بلانچارد ‎Wersey & @loackard’s Gituatiocd Leadership Oodet‏ وظیفه گرا یی زیاد we 1 (Cte 1)

صفحه 31:
مدل رهبری موقعیتی هرسی و بلانچارد(ادامه..) ‎Wersey & @krackord's Giuaicod Leudershiy Dodel‏ دسئوری 90)- وظیفه گرایی زیاد و مردم گرایی کم . شیوه دستوری است و رهبر نحوه انجام وظیفه را تعیین و از نزدیک عملکرد پیروان را زیر نظر دارد. توجیهی 696 - وظیفه گرایی زیاد و مردم گرایی زیاد. شیوه دستوری است ولی همراه با راهنمایی ومتقاعد سازی پیروان. رهبر رهنمودهای زیادی در مورد انجام وظیفه ارائه می دهد » ولیکن او بر روابط انسانی نیز تاکید دارد. مشاركتى ©© - مردم گرایی زیاد و وظیفه گرایی کم . حالت دستوری کم و بیشترهمکاری بین رهبر وپیروان برقراراست.شیوهء رهبری شورانی و تصمیمات براساس تواثق جمع است. تفویضی 668 - > مردم گرایی کم و وظیفه گرایی کج .رهبر مسئولیت مربوط به تصمیم لیری وانجام و ظیفه را به یکی از بيروان واكذار » وفقط در جریان پیشرفت ؛ كار قرارمی گیرد.

صفحه 32:
نظریه رهبرری مسیر- هدف: ‎Vheory oP beuership‏ 0و ‎@ak‏ * نظریهء مسیر - هدف جهت توضیح لحوهء اثرگذاری رفتار رهبر ؛ بر رضایت و عملکرد هر یک از پپیوان ایجاد شدء است. ۰ اين نظریه تاکید بر رابطهء فی مابین شیوهء مورد اتخاذ رهبر ‏ با ویژگیها ومشخصات پیرو و موقعیث دارد. ‎٠‏ خلاصه اينکه ۰ رهبر با اتخاذ رفتار مثتاسب با نیازها و موقعیت هر یک از پیروان ۰ پیرو مزبور ريا به مسيرهمسو پا اهداف هدایت می کند .

صفحه 33:
Path -Goal Theory of ‏نظریه رهبری مسیر- هدف‎ rship ويزكيهاى بيروان * باور آو به توآن خود در کنترل * توان او در انجام وظیفه * تمایل او به موفقیت ۶ تجربه او * تمایل او به نظم وترتیب رضایت شغلی پیروان * پذیرش رهبرتوسط پیروان * آنگیزش پیروان * کار و وه 3 * سیستم مسئولیت * عوامل مربوط به خود گروه کار

صفحه 34:
نظریه جانشین رهبری ‎beadershiy Gubsttue Thevry‏ شناسایی نمودهای موقعیتی که نیاز به رهبر را کاهش یا منلفی می سازند ۰ در اين نظریه مورد بررسی قرارمی گيرند. دونوع متغیر موقعیتی که نیاز به رهبر را تحت تاثير قرارمى دهند ۰ در این نظریه مورد شناسایی قرارمی گیرد: - چایگزینها - بعوض رهبرعمل نموده و نیاز به وجود رهبر را متتقی م ار - ختلی سازها - مانع از عملکرد اثر بخش رهبر می شوند.

صفحه 35:
نظريه جانشین رهبری ‎Leadership Substitute Theory‏ 34 ‏ساز-‎ eS ‏منخیر‎ ‎Experience, Ability, Training Professional Orientation Indifference to Org. Rewards Routine, Clear Task Task Provides Feedback intrinsically Satisfying Task Low Leader Power Explicit Goals & Responsibilities Rigid Rules & Procedures Remote Leader N 5 N 5 5 Cohesive Work Group 5 N 5 N N

صفحه 36:
مدل تصمیم هنجاری وروم , تون . و جاگو ‎Oorevaive Devisioa Dudel‏ مهول ۵ ۵ ۲ مزا ‎٠‏ بر اساس این مدل شیوهء مورد اتخاذ رهبر باید بتواند منجر به بروز مشارکت مناسبی از طرف گروه پیروان در اتخاذ تصمیمات گردد. ‏۰ اين مدل به رهبری بعنوان یک فرایند تصمیم گیری نگریسته وتعیین می کند که رهبر در موقعیت های معین به جه نحوى بايد عمل کند. ‏* اثربخشی نهایی تصمیمات بستگی به گیفیت تصمیماث و مقبولیت تصمیمات دارد. مشارکت پیروان می تواند موجب ارتفاء کیفیت و مقبولیت تصمیمات شود.

صفحه 37:
مدل تصميم هنجارى وروم . يتون . و جاكو ‎Oevisioa Dodel‏ جتشصسن(0) موحل .8 , وماك" , ‎Onww‏ اين مدل بنج شیوه تصمیم گیری را با دید مشارکتی در طی یک پیوستار مورد شناسایی قرارمی دهد: شیوهء خود محور 1- (0) ‎٩-‏ عتسصصن()) _خودتا ن مسئله را حل کنید. شیوهء خود محور 2- (10) -11 امرس( اطلاعات را از پیروان اخذ » ولیکن همچنان خودتا ن تصمیم گیری کنید. شیوهء مشورتگرای 1 < (21) - 1 ‎Operative‏ مسئله را بصورت فردى با ييروان در ميان بكذاريد » سپس خودتان تصمیم گیری کنید. شيوهء مشور تكراى 2- (0©044 - 1“ جمشه اجون( )) مسئله را بصورت كروهى با ييروآن در ميان بكذاريد » سيس خودتان تصميم كيرى كنيد. شیوهء گروه ‎a‏ )11-611 سم( مسئله را با پیروان بصورت وهی در میان گذاشته و سعی کنید بر یک راه حل خاص به توافق و رضایت جمعی برسید.

صفحه 38:
مدل تصمیم هنجاری وروم . بتون . و جاگو(ادامه.) ‎Oroow, ‘Yetod, & Jag Ooreaive Devisioa Dodet‏ ۰ اين مدل شامل يك شجرهه تصمیم است که رهبر را قادرمی سازد که موقعیت را وارسی و شیوه یا نوع دخالت خود را برگزیند. ۰ با پرسش یک سری سوالات توسط رهبراز خودش درمورد ماهیت مسئله » تصمیمات ‏ و نتایج » ربهبر قادر به تعیین مقدار مشارکت مورد لزوم پیروان می شود. ۰ این سوالات از مرحله یک شروع وبا استفاده از شجرهء تصمیم» رهبر میتواند به بهترین تصمیم » با توجه به پاسخهای بعمل آمده جهت سوالات » نایل گردد.

صفحه 39:
| ۸11, 1 ‘CHL, GIL Gu I, AIL, CI, CH, GIL ۱۳ تصميمات ‎٠‏ يذيرش بيروان ‎pre‏ آگر تصمیم را به تتهایی اتخاذ كنم » اين احتمال وجود دارد که تصمیم من مورد قبول پیروآن قرارگیرد؟

صفحه 40:
Chorioxwatir Leadership Sls 18 Gok ۰ ۰ رهبری تبدیلی ماما مساو( Gervest Leadership ‏رهبری خدمتگزار‎ *

صفحه 41:
رهبری کاریزماتیک ‎beadership‏ 0 ‎٠‏ براساس این مدل رفتار سمبلیک رهبن دارد که پیروان را چهت مثایعت از اهداف سازمانی پا نیات شخصی رهبر ء متحول می سازد. ‏۰ رهیران کاریزماتیک ‏ با استفاده از توانایی های شخصی شان ‎٠‏ قادر به تاثیر گذاری عمیق و خارق العاده در پیروان ‎٠‏ در این مدل رهبر داربای موهبتی ویژه تلفی شده و پیروان او را در حد پرستش دوست داشته و ستایش می کند.

صفحه 42:
رهبری کاریزماتیک (ادامه..) ‎Ckorisxvatiz Leadership‏ ‎٠‏ نمودهای رهبری کاریزماتیک: - پیروان به صحت دیدگاههای رهبر اطمینان کامل دارند. - پذیرش بی چون وچرای رهبر. - علاقه پیروان به رهبر. - رغبت پیروان به اطاعت از رهبر. ۰ حالنهای منفی ومثبث رهبری کاریزماتیک: ‎wih ٠‏ ۰ تحکیم قدرت فردی رهبر, ۰ محوریت بخشیدن به خود توسط رهبر. ۰ مثبت ۰ تحکیم وتاکید بر قدرت جمعی, ۰ توانا سازی پیروان توسط رهبر.

صفحه 43:
رهبری تبدیلی لك ‎٠‏ براساس اين مدل » رهبر وبيروان انكيزش و رروحيات يكديكر را متقابلا ارثقاء می بخشند. ‏۰ رهبری تبدیلی بنیادهایی ایجاد می نماید که پیروان بیش ‎an‏ انتظار تعالی می یابند. ‏۰ نمودهای رهبری تبدیلی - تغییر وتحول در ارزشها » الزامات » و دیدگاههای پیروان - توانا سازی پیروان ‏بیش از ‏- تغییر وتحول سازمان جهت تطا بق با محیط

صفحه 44:
رهبری تبدیلی (ادامه..) ماصصص مورا موسوم ویژگیهای رهبری تبدیلی * کاریزما- ترسیم دور نما و ماموریت , القاء سربلندی » احترام » اطمینان به پیروان. + الهام بخشی - ابراز انتظارات متعالی » استفاده از نمادها جهت تمرکز تلاشها ۰ ابراز نیات با اهمیت با روشهای ساده. ‎٠‏ انگیزش ادراکی - ارنقاء درک » عقلانیت » و دقت در حل مسئله. ‏* توجهات فردی - ابراز احترام نسبت به پیروان » ارتباط فردی با تک تک پیروان » تعلیم و توصیه به پیروان.

صفحه 45:
ابراز و به اشتراک گذاشتن دور نمای ترسیمی

صفحه 46:
نظریه عاملیت اين نظريه بر مدل انسان اقتصادى استوار است اين نظريه فرد كرا است مديران ومالكان در تعارض نهادين اسيرند( هركدام بدنبال نفع خود میباشند) 0 NU ese Ease CaS ‏بتازمان فعالیت می کنند‎ ‎ee ae‏ 9 اصلى قلمداد مى شوند و مدیران دولتی عامل آنها هستند

صفحه 47:
نظريه انتخاب عمومى 17111110 ‎((choice‏ ‎Rare Ree PTW Oe Toe eC SM‏ تاکید بر این دارد که کارگزاران دولتی با انگیزه های حداكثر سازى منافع فردى(حقوق و مزاياءاعتبار دولتی»و قدرت و مقام)

صفحه 48:
سیستم نظارت در نظریه عاملیت ل ا ‎ne‏ ‏* نظارت مجلس بر مديران دولتى * ایجاد سیستم پاداش مبتنی بر عملكرد مديران

صفحه 49:
مقايسه مديريت خادم و كار كزار 0 ty env Ree eyy=t) vet POETS 220 ‏مدل انسان‎ coco ole 85 ‏انگیزش انگیزه درونی‎ ‏نیاز ها نیاز های تانویه‎ ‏اقساس هویت تعهد ارزشی بالا‎ ‏تا 0 قدرت شخصی‎ ‏مشارکت جو‎ 52-5000 ‏جمع گرا فاصله‎ 2 00-0

صفحه 50:
رهبری خدمتگزار ‎Gervad beadership‏ براساس اين مدل اصلی ترین وظیفه رهبر خدمت به پیروان خود می باشد. براساس اين مدل وظیفه رهبر خدمت همراه با توجه به مسائل اخلاقی و محیطی می باشد. رهبران خدمتگذار به پیروان خود گوش فرا داده » در مقابل انان پاسخگو بوده واز آذان حمایت می کنند. آنها موانع عملکرد مطلوب پیروان را در محیط کار» برطرف می سازند. رهبر خدمتگذار از رشد وتوسعه پیروان استقبال نموده ۰ و همزمان با دنبال کردن انتظارات سازمان از عملکرد پیروان ۰ به مراقبت و حمایت از آذان می پردازد.

صفحه 51:

صفحه 52:
شيوهء رهبري اثربخش * هیچ يك ازرويكردهاي رهبري را نمي توان 4 ميتوان جنين انكاشت كه سبك يا رويكرد رهبري خاصي مناسبت بيشتري براي ال ا ان رهبري مورد اتخاذ , با موقعیت مربوطه و پیروان 0 وابسته 52

صفحه 53:
43 میتوانید ‎aS)‏ باشید emu ER ROL Ty meet mC yr BET Trey my erry ‏استفاده‎ # شیوهء رهبری «خاص» خودتان راايجادكنيد. شيوه ای ترکیبی ازنکات موثر شیوه ها و رویکردهای ۱1091 * به خاطر داشته باشید که رهبران اثر بخش دائما به ‎eipre seve ere ob» 0‏ 0[ پردازند.

صفحه 54:
نگاهی اجمالی به عملکرد وویژگیهای رهبران اثر بخش * خود بهساز و خود آگاه 2 0 ف 00 * ارتباط گر 8 ۱0۹ كك

صفحه 55:
ویژگیهای رهبرشایسته

صفحه 56:
22 a : Ee

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
15,000 تومان