صفحه 1:

صفحه 2:
9

صفحه 3:
هدف کی آشنا کردن و توانمندسازي بر ۳ زمينهي روابط بينفردي مؤثر اهداف ویژه ۱ ل ا 2ك * توانمندسازي دانشجویان در زمینه ایجاد روابط بينفردي مؤثر.

صفحه 4:
‎ayes‏ شناسي رواني اجتماعي ‎ESPEN‏

صفحه 5:
۳ رواني اجتماعي خانوادگي هوشي اقتصادي

صفحه 6:
۳ و ويژگي‌هاي مکمل 0( 4 ع ع 6 6 م( 6( ‎Ce)‏ 6 9 0(

صفحه 7:
رابطه دوستانه

صفحه 8:
۳0 خودگشايي فزاینده هر فرد در مقابل ديگري | Tee ee Set Tee ene gort ۳ ‏هموار: بکواخت و تابت‎ نسبت به فرد مقابل متعهدانه رفتار كردن نشان دادن گرمي و پذیرش نسبت به فرد دیگر ییاز رورت ري قابل اعتماد بودن یت

صفحه 9:
9)مانع برقراري ارتباط بر را ۱ ‎ery as‏ ل ال اک ره وادار سازي از طريق استدلال» سخنراني يا بحث كردن قصاوت كردن اننقاد كردن الق ت کردن و عصر شمردن ديگري ا ا ا ا ا ا ا 000 تفسيرء تحليل و تشخيص روي هم كذاشتن اطمینان بخشي» هم‌حسي» و حمایت 3200000 پرت‌کردن حواس, عوض کردن صحبت و گول زدن

صفحه 10:
چرا این پیام‌ها غلط هستند ‎٠‏ همه اين بيامها در يي آن هستند كه فرد مقابل را عوض كنند و نه اينكه او را آنجنانكه هست بيذيرند ‎٠»‏ همه آنها در يي آن هستند كه طرز فكرء رفتار يا ‎rer py rer veer]‏ ا ۳ را همان‌طور که هست بپذیرند. ‏* يعني امم بدیر 7

صفحه 11:
roe ‏همدلي هده‎ همدلي يعني: ‎٠‏ ظرفيت و توانايي اينكه خود را جاي ديكران بكذاريم ‎Peers ees ere ‏احساسات آنها را در مورد جيزهاي مختلف بفهميم‎ ٠

صفحه 12:
گوش‌دادن فعال ۰ چرا گوش دادن فعال يك مهارت ارزشمند است؟ ‎eS Yes Toe Ten tes AS-i‏ ل لل ‎0

صفحه 13:
گوش دادن فعال روشي است براي ایجاد ‎nee‏ ۵ 5 ‎٠‏ درك و منعكس كردن احساسات فررد مقابل ‎٠»‏ دريك و منعكس كردن دليل اين احساسات

صفحه 14:
‎٠‏ كوش دادن فعال يعني بازكويي جملات طرف مقابل با كلمات و جملات خودمان. ‏ل ا 1ت ‏* نشان مي دهد که ما گوش‌ميدهيم» علاقه‌مند هستیم و موضوع برایمان مهم است.

صفحه 15:
‎TF‏ كه ما با هر جيزي كه طرف مقابل ميكويد موافق هستيم؟ 55 ‎٠‏ هدف اين است كه به فرد مقابل نشان بدهيم كه ما مایلیم حرفهاي او را گوش ا او ربا بدانیم

صفحه 16:
كوش دادن فعال جه فايده اي براي ارتباط ما مإ ‎٠‏ وقتي كسي به ما نشان ميدهد كه به شنيدن حرفاها و ‎ea rer‏ ا 0 ‏* احساس خوبي در موريد طريف مقابل در ما ايجاد ميكند. * بازگويي و بررسي حرف‌هاي فرد مقابل باعث مي‌شود که اگرسوء تفاهم یا سوء برداشتي وجود دارد برطرف شود.

صفحه 17:
مهارت بیشتر در گوش دادن فعال 5 5 بسش‌ها و عبارات كد مهارت‌هاي گوش‌دادن

صفحه 18:
9 verre. ری اي چم رال جر ديعس رن شروع ميشوند. ۳ ‎Ten ener‏ 0 توضيح دهد. پرسیدن این‌گونه سوالات باعث مي‌شود که فرد مقابل فرصتي ا ل ‎ENS on OE EGER‏ اين يرسشها به فرد مقابل را تشويق به حرف زدن ميكند. 5 3 ‏ال ل ا ا ال‎ poe Cane en pr ygn ‏حرف زدن طفره ميرودء ساكت است ويا وارد جزئیات‎ ‏نميشود.‎ 0 ‏ا ا‎ YS peo

صفحه 19:
اين جملات خلاصه كردن آن جيزي است كه فرد مقابل كفته است. عزت نفس فرد مقابلتان را بالا مي‌برد چون مي‌بیند شما کاملاً به او كوش فرا دادهايد. 0 ‏ا ا ا ا ا‎ aon ‏به فرد مقابلتان كمك ميكند كه بعد از شنيدن خلاصه شماء افكارش‎ ‏را مرتب كند‎ خلاصه سازي باعث ميشود رئوس مشكلات و اختلاف نظرها ‎eS ey‏ ا ا ا ۱ ‎ae Sad‏ ا ليك گرفته مي‌شود ‎۱ Oy es ECCT eT wt Tees here ean ‎Pec ey)

صفحه 20:
سؤالات و عبارتهاي خنثي اين عبارتها به فرد مقابل كمك ميكند راحتتر صحبت كند. اين عبارتها در مقايسه با سؤالات باز متمركزتر هستند. فرد مقابل ميفهمد شما در مورد كدام قسمت ميخواهيد بيشتر بدانيد. به كسترده تر كريدن ارتباط كمك ميكنند جون به شما اطلاعات بيشتري مي دهند. با اين يرسشها و عبارات به فرد مقابلتان نشان ميدهيد كه جقدر به موضوع علاقمند هستيد و كوش ميكنيد.

صفحه 21:
دادن و گرفتن باز خورد سازنده * پیام "تو* rs 0 * پیام آمن

صفحه 22:
* فکر مي‌کنید اگر فرد مقابلتان با شما اين طور حرف بزند چه احساس مي‌کنید؟

صفحه 23:
پیام" من" ‎yes 9‏ بيام “من” راه بهتري براي برقراري ايتباط است؟ ‎٠»‏ وقتي ما جمله را با “من” شروع ميكنيم؛ مسئوليت آن جمله را به عهده مي‌گيريم. ‎ _‏ بيووح م ‎١‏ کر تقصير ريا كردن ديكران مياندازد.

صفحه 24:
حل اختلاف ‎٠‏ هرفردي منحصر بهفرد و ويزه است و با همدي آدمهاي ديكر فريق داريد.

صفحه 25:
اختلاف چه فوايدي دارد؟ اختلاف نظر تغییر را تشویق مي‌کند. اختلاف زندكي را جالبتر ميكند. زماني که اختلاف نظر بين تصميمكيرندكان وجود دارد» ‎em CTE Lyte‏ ا ل ‎RECTED SNe ee Tee‏ اختلاف نظر به شما كمك ميكند خودتان رابه عنوان يك فرد ن اختلاف ميتواند باعث تفريح و شادي افراد كردد اختلاف نظر ميتواند روابط را غنيتر وعميقتر نمايد. دان

صفحه 26:
ملاكهاي سازنده بودن حل اختلاف ‎tee Eng FPN 9]‏ ا 2 ‎ER‏ ‏مقابل را توانمندتر کند تا بهتر با هم کار کنیم و تعاملات بهتري داشته‌باشیم» تعارض به صورت سازنده حل شده‌است. ‏اگر هر دو نفر بعد از حل تعارض بیشتر هم‌دیگر را دوست داشته به هم علاقمند شده و به هم بیشتر اعتماد کننده اختلاف به طور سازنده ‎wea) ond Ja‏ ‎RPE Spree Ret Ce Bier re ner cca eet me Ce ae as) ‏نیز اختلاف به صورت سازنده حل شده است.‎ ‏و بالاخره اكر هردوي ما خود را در حل مسايل و اختلافات در آينده توانمندتر ببینیم» اختلاف به شيوه‌اي سازنده حل شده‌است.

صفحه 27:
۰۱ ‎٠‏ رسيدن به اهداف شخصي ‎٠‏ حفظ رابطه خوب با ديكران

صفحه 28:
سبكهاي حل اختلاف

صفحه 29:
قواعد حل اختلاف در مورد قواعد و مقررات از قبل توافق كنيد. زماني را انتخاب كنيد كه هردو راحت باشيد. اگر. عصبانیت بالا گرفت. از هم فاصله بگیرید و قرار بكذاريد كه سر يك ساعت خاص بركريديد. اكر لازم است ان ساعت شماطه دار استفاده كنيد. به نوبت گوینده و شنونده باشید و در هر حالت از قواعد پيروي کنید:

صفحه 30:
وقتي نقش كوينده را داريد ا بدهید که شما مسئله را چگونه مي‌بینید. * بر مسئله متمرکز بشوید و نه بر شخص. ۳

صفحه 31:
وقتي نقش شنونده را داريد * سوال بپرسید تا کاملاً بفهمید موضوع چیست. ‎Sere WEY) SB e Te‏ ل ل ‎٠‏ كوش كنيد و از قضاوت در باره آنجه كه كوينده

صفحه 32:
قواعد حل اختلاف (ادامه) هر فردي نظرش را بیان کند. ‎ee‏ هر دو نفر نظراتشان را بیان کردند» به توافق برسید چیست؟ ردن هر چه که به نظرتان مي‌رسد بیان کنید. BRR Ps re COO RC I Ke CORTE در مورد رامحلي كه با نيازهاي هردوي شما منطبق است به توافق برسيد. ال ا ل ا ا ا | ا ل ا

صفحه 33:
۳ ‎٠‏ به ياسخهاي فيزيكي خود توجه كنيد. آيا قلبتان تند ميزند؟ ‎grep cen] C)‏ ا ل ا ا 7 ‎Peper‏ ‏خودتان استراحت بدهید. ‏* از اتاق بیرون بروید. رانندگي کنید. يك کار آرامش‌بخش انجام دهید. ‎٠‏ آكاهانه سعي كنيد عصبانيت خود را كاهش دهيد. با خودتان حرف بزنيد.

صفحه 34:
۱ * کم بودن وقت و زمان ۶ بي صبري و کم حوصلگي

صفحه 35:
چطور مي‌توان بر اين موانع غلبه کرد؟ ‎٠‏ بسياري از عصبانيتهاي ما فقط به اين دليل اتفاق ‎ae WOE renee eee Pe Cs)‏ ‎ES EC ETE CONE YORU‏ ۹

صفحه 36:
يك ياسخ بهتر ء محدوديت تعيين كنيد. ‎٠‏ منتظر نشويد تا فرد مقابلتان كارهايتان را انجام دهد. ۳

صفحه 37:
‎٠‏ از اين كاركاه جه آموختيد؟ ‎0 0 Cea

صفحه 38:
‎nC cD)‏ در ‏آموزش مهارتهای زندگی لسن ‎Te) ies)‏ ۱۳ ‎eR are by Cay ome Cerone)‏

صفحه 39:
با تشکر از RO re See eB Sy ea ‏وآموزش پزشکی‎ معاونت دانشجويي ‎ies ey‏ ا ‎Pe‏ ‏تهران ۱ ea ee سركار ‎i>‏ 650 بهداشت» درمان و آموزش پزشکی در امور زنان سل ‎ese Ue oe TUT]‏ 4ه دفترامورزنان ‎sas cna‏

صفحه 40:
ل ‎eee ere ee eer)‏ 00 دکتر هما قرائی - کارشناس دفتر امور زنان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و از ۱۳ تس سودابه طايرى ‏ كارشناس دفتر امور زنان وزارت بهداشت» درمان و آموزش بزشكى

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان