asibha_va_elale_rabete_pesar_va_dokhtar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روابط دختر و پسر درسته یا نه؟”

روابط دختر و پسر درسته یا نه؟

اسلاید 1: تهیه کننده: میثم حاج احمدعلتها و آسیبهای ارتباط دختر و پسر

اسلاید 2: بررسی روابط دختر و پسرعلت ارتباط آقا پسرها با دختر خانم هاعلت ارتباط دختر خانم ها با آقا پسرهاعلتهای کلی این ارتباطآسیبهای ارتباط دختر و پسر مضرات این رابطه در یک نگاهآسیبهای اجتماعی این ارتباط برای دختر خانم هانظر آقا پسرها در مورد دختران رابطه ای

اسلاید 3: علت ارتباط آقا پسرها با دختر خانم ها1- سرگرمی و خوش گذرانی2- برای کلاس گذاشتن و پز دادن به دوستان خود3- احساس کمبود شخصیت و خلاء عاطفی4- سوء استفاده مالی از جنس مخالف5- ارضای غریزه جنسی

اسلاید 4: علت ارتباط دختر خانم ها با آقا پسرها 1- اغلب دخترها به قصد ازدواج این ارتباط را برقرار میکنند.2-ارضای غریزه محبت3- دخترها می گویند گاهی در منزل همه چیز پیدا می شود ولی محبت پیدا نمی شود لذا به جنس مخالف روی می آوریم و به خیال اینکه با او به آرامش میرسیم اما بعدها متوجه می شویم که اشتباه بزرگی مرتکب شدیم.

اسلاید 5: علت ارتباط دختر خانم ها با آقا پسرها 4- دختران می گویند اگردختری دوست پسر نداشته باشد ان دختر امل و بی عرضه است لذا داشتن دوست پسر یک نوع کلاس محسوب می شود.5- دختران می گویند برای آشنا شدن با پسری برای ازدواج بهترین راه داشتن رابطه دوستی قبل از ازدواج است.

اسلاید 6: علت ارتباط دختر خانم ها با آقا پسرها6- دختران می گویند اغلب وقتها در خانه تنها هستیم و برای پر کردن وقت و خروج از تنهایی به صحبت کردن با پسرها روی می آوریم و عاقبت آن را در نظر نمی گیریم.7- گاهی می گویند برای دانستنیهای ارتباط جنسی و ارضای نسبی آن به این ارتباط روی می آوریم.

اسلاید 7: علتهای کلی این ارتباط 1- غریزه جنسی2- غریزه عاطفی و محبتی3- احساس کمبود محبت در منزل4- وجود عوامل تحریک کننده در جامعه5- عدم پایبندی به دستورات اسلام6- نوعی کلاس محسوب می شود7- عدم ازدواج به موقع8- عدم تربیت صحیح در خانواده9- عدم نظارت کافی و منطقی از سوی والدین

اسلاید 8:

اسلاید 9: آسیبهای ارتباط دختر و پسر1- ایجاد جو بدبینی و بی اعتمادی : بسیاری از این دوستیها به ازدواج نمی انجامد و نه تنها شعله غریزه جنسی را کم نمی کند بلکه بر اضطراب دختر و پسر جوان می افزاید. جو بدبینی از آنجایی آغاز میشود که دو طرف پیش خود فکر میکنند این که به راحتی با من ارتباط برقرار کرد درآینده میتواند با دیگری ارتباط برقرار کند و حتی اگر این دوستی به ازدواج ختم شود طلاق در این نوع زندگیها بیشتر است.

اسلاید 10: آسیبهای ارتباط دختر و پسر2- افزایش آمار طلاق: یکی از آثار منفی این ارتباط بالا رفتن آمار طلاق است زیرا این نوع ازدواج ها معمولا بر اساس احساسات و ظواهر و بدون تعقل شکل میگیرد.بر اساس یک یافته تحقیقاتی در آمریکا زوج هایی که قبل از ازدواج با یکدیگر ارتباط دارند زندگی زناشویی آنها با مشکلات عدیده ای روبه رو می شود. دکتر کاترین کوهان استاد دانشگاه پنسیلوانیا : ارتباطات این افراد زودتر ازافرادی که با یکدیگر دوست نبوده اند سرد و منجر به طلاق می شود.

اسلاید 11: آسیبهای ارتباط دختر و پسر3- افت تحصیلی: یکی از ضررهای این دوستیهای نامشروع کاهش کمّی و کیفیی تحصیل می باشد زیرا دختر و پسری که با هم دوست می شوند تمام فکر و حواسشان این خواهد بود که بعد از هر دیداری مجددا تماس تلفنی و ملاقات حضوری داشته باشند و اصلا حواسی برای تمرکز به روی درس نخواهند داشت و نتیجه آن مشروط شدن در فلان ترم خواهد بود.

اسلاید 12: آسیبهای ارتباط دختر و پسر4- ترویج فرهنگ غربی: زیرا در اسلام چیزی به عنوان دوستی نامشروع و نامتعارف بین زنان و مردان نداریم لذا این ارتباط وقتی در جامعه نهادینه شود به مرور زمان اندیشه و تفکر شخص مسلمان تغییر پیدا می کند اگر جامعه اسلامی دست از فرهنگ و اصالت مذهبی و ملی خود بکشد لازمه آن خواری و ذلت و سقوط آنجامعه است.

اسلاید 13: آسیبهای ارتباط دختر و پسر5- دلسردی نسبت به تشکیل زندگی: وقتی چشم چرانی و دوستی به یک عادت در آمد طبیعی است که هر دختری بعد از مدتی برای دوست پسرش آن جاذبه روزهای اول را ندارد لذا به دنبال شخص دیگری می رود. و دیگر به دنبال تشکیل خانواده نمی رود و تن به قبول مسئولیت نمی دهد و دائم از ازدواج فرار می کند.

اسلاید 14: آسیبهای ارتباط دختر و پسر 6- تأخیر در ازدواج: این دوستی ها سبب تأخیر در ازدواج می شود، زیرا غیرتی که خداوند برای حفط ناموس در هر مردی قرار داده است نمی گذارد مرد برای انتخاب هر دختری برود برخی از جوانان گرچه دوست دختر هم دارند اما هنگام ازدواج به دنبال دختری می گردند که پشت سرش حرفی نباشد.

اسلاید 15: آسیبهای ارتباط دختر و پسر7- باعث تحقیر و ذلت دختران است: زیرا از نظر روانی ثابت شده که هر چه دختر خود را بهتر بپوشاند و با وقار تر و با حیا تر باشد ازنظر دیگران با شخصیت تر و قابل قبول تر می باشد.آلفرد هیچکاک: من معتقدم که زن هم باید مثل فیلمی پر هیجان باشد بدین معنا که خود را کمتر نشان دهد.

اسلاید 16: آسیبهای ارتباط دختر و پسر8- از دستن رفتن سرمایه زندگی: این دوستیها باعث می شود که دختر به راحتی بهترین سرمایه اش که عفت می باشد را از دست می دهد.و به راحتی خوذ را در اختیار جوانی که ادعای عاشق بودن را دارد می گذارد.9- لذت همراه با اضطراب: لذتی که از این راه حاصل می شود همراه با اضطراب و دلهره خواهد بود اگر چه این ارتباط آلوده در محیطی آرام و بدون مزاحمت کسی اتفاق بیفتد.

اسلاید 17: آسیبهای ارتباط دختر و پسر10- عذاب وجدان: بسیاری از دختران و پسران که با هم رابطه نامشروع دارند وقتی با فرد دیگری ازدواج می کنند و یا از سن جوانی عبور می کنند هنگامی که به یاد گذشته می افتند از نظر وجدان زجر می کشند و این عذاب با هیچ داروئی قابل التیام نیست.

اسلاید 18: آسیبهای ارتباط دختر و پسر11- الگوی نامناسب آینده: هر انسانی دوست دارد فرزندان شایسته از جهات مختلف داشته باشد در این جهت بهترین الگو از نظر روانشناسی و اجتماعی و اخلاقی پدر و مادر هستند . لذا اعمال گذشته آنان در تربیت فرزندانشان می تواند تأثیر گذار باشد.

اسلاید 19: آسیبهای ارتباط دختر و پسر12- اضطراب روحی بعد از ازدواج(عدم صداقت): اگر دختر پسری قبل از ازدواج رابطه نامشروع نداشته باشند می توانند گذشته زندگی خویش را با صداقت و سرافرازی برای همسرشان بازگو کنند مسلما بیان سوابق باعث اطمینان بیشتر به هم و سبب استحکام این پیوند می گردد. در حالی که دختران و پسران که قبل از ازدواج با نامحرم ارتباط داشته اند نمی توانند با همسرشان با صداقت سخن بگویند و از نظرروحی دچار مشکل اند زیرا دائم مواظب اند از گذشته حرفی به میان نیاید.

اسلاید 20: 13- سبب ادامه ارتباط بعد از ازدواج: وقتی مدتی دختری و پسری با هم رابطه داشته باشند حرفهایی که تلفنی و یا حضوری به هم گفته اند ، نگاههایی که از روی لذت به یکدیگر داشته باشند مکانهایی که برای تفریح رفته اند و به طور کلی هر لحظه ای که با هم بوده اند در خاطرشان باقی خواهد ماند و گاهی بعد از ازدواج همسرش را با دوستش مقایسه می کند در نتیجه در اولین فرصت و در اثر کوچکترین ناراحتی بین او و همسرش با دوست نامحرمش رابطه برقرار می کند.آسیبهای ارتباط دختر و پسر

اسلاید 21: آسیبهای ارتباط دختر و پسر14- منشأ خطر برای دختران و پسران: اگر به هر دلیلی این ارتباط به ازدواج ختم نشود هر آن ممکن است عواقب شومی برای دختران و پسران داشته باشد بارها از صفحه حوادث خیلی از مسائل را شنیده اید مثلا جواب منفی دختر به خواستگارش موجب کشته شدنش شد. و یا قتل پسر توسط دوست دخترش و از این قبیل خبرها.

اسلاید 22: آسیبهای ارتباط دختر و پسر15- سبب بی مهری خانواده داماد: وقتی دختری با پسری دوست می شود و روی احساسات و عدم تدبیر و آینده نگری تصمیم به ازدواج گرفتند. والدین پسر هم به ناچار آن دختر را به عنوان عروس خویش می پذیرند. یکی از ضررهای این نوع ازدواج این است که این عروس ان احترام خاصی که بقیه عروس ها در بین خانواده دارد ،ندارد. معمولا اقوام داماد هر جا سخن پیش می آید اظهار می دارند که عروس خانم خودش را به ما تحمیل کرد.و در نتیجه روابط و رفت وآمد چنین عروس هایی با خانواده شوهرش معمولا سرد خواهد بود.

اسلاید 23: آسیبهای ارتباط دختر و پسر16- سوء استفاده مالی از بعضی از دختران و پسران: یه عده ای کلا برای اینکه از بعضی از دختران و یا پسران سوء استفاده مالی بکنند با آنها طرح دوستی را میریزند و با آنها ارتباط برقرارمی کنند.17- گرفتاری در باندهای فساد: گاهی این دوستی ها باعث می شود که دخترانی که هزاران آرزو برای زندگی آینده خود در سر می پرورانند، گرفتار گروه های آلوده و باندهای فاسد شوند

اسلاید 24: آسیبهای ارتباط دختر و پسر18- وسیله ارضاء جنسی: یکی از زیانهای روابط نامشروع دختران و پسران آن است که گاهی دختران ابزاری برای اطفاء شهوت و وسیله ای برای ارضاء جنسی جوانان آلوده می گردند.19- شیوع این رابطه در جامعه خطری بزرگ برای خانواده: زمانی که رابطه بین دختران وپسران در جامعه شیوع پیدا کرد و یک امر عادی جلوه داده شد به تدریج زنان شوهردار و مردان متأهل به این گناه مبتلا می شوند و کانون خانواده با تهدید بزرگی مواجه می شود.

اسلاید 25: مضرات این رابطه در یک نگاه 1- تنوع طلبی طرفین در آینده 7- بی نتیجه بودن این رابطه 2- محاسن همدیگر را دیدن نه معایب ر 8- آبرو ریزی و بدنامی3- مرتکب گناه شدن 9- کم رنگ شدن ارزشها4- استرس دائمی 10- به تأخیر افتادن زمان ازدواج5- آینده را از دست دادن 11- امکان طلاقی شدن در صورت6- دل بستگی شدید و بی مورد ازدواج

اسلاید 26: مضرات این رابطه در یک نگاه12- اسرار خانه در اختیار دیگران قرار می گیرد13- ایجاد شک و تردید نسبت به یکدیگر بعد از ازدواج14- بی اعتمادی دختران جامعه به پسران جامعه در صورت دیدن خیانتها15- ارتکاب به خیانت بعد از ازدواج با دیگری در صورت اصرار دوست اولی16- عدم توانایی لازم برای ادامه تحصیل17- کم رنگ شدن حیا در دختر خانمها

اسلاید 27: مضرات این رابطه در یک نگاه18- از دست دادن موقعیتها و خواستگاران خوب19- مقایسه همسر خود با دوست قبلی20- بهانه گیری در منزل و ایستادن در مقابل پدر و مادر21- نوعی توهین به حیثیت زنان22- بعضا حفظ این رابطه بعد از ازدواج با دیگری23- به تأخیر افتادن ازدواج

اسلاید 28: آسیبهای اجتماعی این رابطه برای دختران1- آسیب روانی: بی وفایی در این جور رابطه ها سبب سرخوردگی، افسردگی و ایجاد بی اعتمادی به جنس مرد در دختران می شود و بارها شده دخترانی حتی حاضر به ازدواج و تشکیل زندگی نمی شوند می گویند ما به هیچ مردی نمی توانیم اعتماد کنیم مردها همه بی وفا هستند. (یک بی اعتمادی به مردان جامعه.)

اسلاید 29: آسیبهای اجتماعی این رابطه برای دختران2- آسیب اجتماعی: آشکار شدن روابط دختر و پسر علامت بی قیدی و عدم تعهد و سبکسری دختران تلقی می گردد و در اجتماع کسی حاضر نمی شود با این دختر ازدواج کند. حتی همان کسانی که مدتی با او بوده و به او قول ازدواج داده است حاضر نمی شود زندگی خود را با او شروع کندآنان می گویند درست است که ما مدتی را با او خوش گذراندیم ولی این ارتباط موقت بوده است این دختر خانم که به این راحتی با من ارتباط برقرار کرد از کجا معلوم بعد از اینکه همسرم شد با فرد دیگری ارتباط برقرار نکند؟

اسلاید 30: آسیبهای اجتماعی این رابطه برای دختران3- آسیب تربیتی: دختری که رابطه اش با پسران کشف می شود جایگاه تربیتی و منزلت انسانی خود را نزد اولیاء خانه، مدرسه و دوستانش از دست می دهد و اگر محصل و دانش آموز باشد اولیاء مدرسه او را به عنوان یک بیمار تربیتی و اجتماعی نگاه می کنند .

اسلاید 31: نظر پسران رابطه ای درباره دختران رابطه ای1- پسران می گویند ما دوست داریم با دختری رابطه داشته باشیم با هاش دوست باشیم به پارک و سینما برویم اما هرگز به ازدواج با او فکر نمیکنیم.2- پسرها معتقد هستند دختران خوب و اهل زندگی در خیابان ها ، پارک ها و پاساژها پرسه نمی زنند.3- پسرها می گویند وقتی دختری با پسری رابطه دارد گاهیی درخواست هایی از دوست پسرش دارد و او نیز برآورده می کند لذا بد عادت می شود و وقتی به خانه شوهر آمد در ذهن خود پسر اولی که بااو دوست بود را بهتر از شوهر خود قلمداد کرده و همیشه سرناسازگاری خواهد داشت.

اسلاید 32: نظر پسران رابطه ای درباره دختران رابطه ای4- پسرها می گویند دختران رابطه ای معمولا به شوهران خود شک می کنند و ترس این را دارند که شوهرانشان با دیگری است و یا قصد این کار را دارد لذا حرکات آنان را زیر نظرگرفته وبرای هر چیزی به شوهرشان ایراد می گیرند.5- پسرها می گویند دختران رابطه ای تنوع طلب هستند و همیشه ذهنشان خراب است.6- پسرها می گویند در دوستی دختر و پسر مقصر اصلی دخترها هستند زیرا اگر آنها متانت و وقار خودشان را حفظ کنند و به چرندهای پسرها توجه نکنند پسرها به سراغشان نمی روند.

اسلاید 33: تهیه کننده: میثم حاج احمد موفق باشید.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید