صفحه 1:
a Uk. Bi ‏ع‎ é en alk nl omen tS) احسان تهرمانی

صفحه 2:
= پاسخ گویی یعنی احساس مسنولیت , همه مسئولان و مدیران رده هاى مختلف کشور بدون 1 ايد ياسخكوى کارها و تصمیمات خود باشند. مسنولانی شایسته تکریم مردم هستند که خود را در قبال ‎nom‏ گفتار. اقدامات و تصمیمات خود پاسخگو و مستول بدانند. «مقام معفلم رهبری » * در عصر حاضر که عصر شرکت های مشتری مدار هم به نوعی نام گرفته است. تمام شرکت هایی كه به دنیال برنامه درازمدت برای سوددهب کارشان هستند.یه نوعی سعی در جلب رضايت ریانا. حضظ مشتری به عنوان مشتری همیشکی و تبلیغ غير مستقيم از طريق .مشتريان دائمى و غير دائنمى هستند. — سحي تم

صفحه 3:
: برقرارى ارتباط مناسب با اقشار مختلفی که شرکت با سازمان با آن‌ها سروکار دارد. ایجاد ذهنیت مساعد و مطلوب در اذهان عموم. و مقابله با شايعات 9 رویدادهای نامطلوب. روابما عمومی نامیده می شود. تیه

صفحه 4:
5 اصطلاج روایصا عمومی به مفهوم کنونی نخستین بار در سال ‎۱۸٩۷‏ ‏در سالنامه یک موسسه راه آهن آمریکا مطرج شد. " نكخستين روابط عموميئ در ایران به طور رسص در مرداد ماه سال بسرسرر شمسی در شرکت سایق نفت ایرانا آغاز به کار کرد واو گرداننده آن دکتر نصملقی استاد علوم ارتباطات بود. * در بسیاری از سازمانها و ادارات تا سال ‎MEO‏ ادارده ائ به نام تبلیغات و انتشارات و يا انتشارات و اصللاعات فعالیت می کردند که از اين تاريخ به بعد نام اين ادارات به روابط عمومى تغييركرد.

صفحه 5:
* آغازروابصا عمومی به شکل سیستماتیک در سالهای ۱۹-۰ به بعد شکل گرفت : * مرحله اول از ۱9۰۰ تا ۱۹۱۴ میلادی یود ( فساد ماموران مقامات دولتی آمریکا و تلاش جامعه برای افشاگری) . * مرحله دوم به سالهای ۱9۱-۱۹۱۸ میلادی بر می گردد(ج نفک جمانی اول واهمیت تاثیر بر اذهان مردم) ۳ مرحله سوم دوره تکامل روابصا عمومی در آمریکا به شمارب رود و به سالهای ۱9۲۹ - ۱9۱۸ برمی گردد . در این سالها موسسات صنعتی برای معرفئ خود به انتشار مطالب وسيع . گسترده و دامنه داری دست زدند. * ( لیوی لب )خبرنگار اقتصاد مصلبوعات آمریکا نخستین کسی بود که دفتر روابمط عمومی را به شیوه نوین امروزی درشهر نیویورک درسال ۱9۰۷ تاسیس کرد.

صفحه 6:
Ce ee Living Standards Periods of Dislocation Information Wave |.» 0680-6000 Industrial Wave 060-1660 2 ‏ور‎ Agricultural Wave ‏سیم‎

صفحه 7:
تلا ۳ " مشتری محصولی را می‌خواهد که در دسترس بوده و از نظر قیمت مناسب باشد " مشتری محصولاتی را دوست دارد که بالاترین ت و عملکرد و ویژگی‌های نو آورانه را داشته باشد ' مشتریان محصولاتی را می‌خرند که شرکت به اندازه کافی تلاش برای فروش و ترفیع آنها انجام دهد " تمرکز بر نیاز / خواسته بازار هدف و راضی‌سازی آن بهتر از رقبا تمرکز بر نیاز / خواسته بازار هدف و راضی‌سازی آن بهتر از رقبا و تلاش برای بهبود اجتماع

صفحه 8:
7 | تس دی وس رى ‎wits‏ مستتیم بيشبرد فروش مشووهاى كوتاه مدت براى افزايش فروش در يك مقطع 1 زمانی ‎alan! eel‏ روابط خوب با ذینفعان جامعه بدون پرداخت پول روابط ممومی از طریق بخش اخبار ‎Fi ee os ‎

صفحه 9:
ا ا ل 011 روزنامه. فروشندگی نمونه کالا كزارش سالائه ‎ae‏ مذاکرات فروش تخنیف پیش از خرید (کوپن) نشريه داخلى کتاب‌های راهنما تله مارکتینگ ‎of yor Chae‏ عويت ها :يس ‎Pas Glick, Whig! | ol‏ بخشى از بول رادیو شركت در نمايشكاءها تخفيف (خط زدن قيمت واقعى و | ‎vise‏ ‏نوشتن قیمت جدید) تلويزيون کالاهای مجانی یا خیلی ارزان رويدادهاى ویژه ‎live‏ هداياى تبليغاتى هويارى به سازمانهاى عام المتقعه ببست مستقيم پاداش به مشتریان وفادار بخران تابلوهاى تبليقاتى نمايش خاص كالادر محل فروش | نفوذ در قوه مقننه و مقامات دولتى کاتالرگ مسابقه. قرعه كشى و بازى بروشور شرکت در نمایشگاه وسایل دیداری و نوشتاری علائم و نشان‌ها aioe ‏تم جرج‎ a>

صفحه 10:
سازمان (سدیران» ماکان سهامدران) ‎Sod)‏ منائع|

صفحه 11:
وابط عمومی در بر " تحقيق و گردآوری اطلاعات * برنامه ریزی استراتژیک و (اجرا) " شهرت و برند سازیر * آموزش ارتباطات و فنون مربوطه

صفحه 12:
Ce ee Le ie.) برای ایجاد ارتباما موتر. مدیر باید در پنج مورد تصمیم بگیرد که این موارد عیارتند از " تسيين مخاطبين مورد نظر (مخاطبين هصدف) " مشخص نمودن واکنش مورد انتظار " كزينش و تهيه ييام " انتخاب كانال ارتباملىس * دریافت بازخورد ‎STEP‏ —— STEP gy LS a

صفحه 13:
* تقویت آنچه که هستید و آنچه که انجام میدهید. " مطلع كردن مردم از اينكه شما فعالید. " جلب توجه عموم به يروزد يا واقعه ‎vals (gl‏ " بهبود تصوير و افزايش شهرت شرکت شما. " تحت تاثير قرار دادن مشتريها. بانكدارها و سرمايه كذاران. " قدردانى از سمكاران و اعطا. پاداش به آنها. 5 2

صفحه 14:
* به همه همکاران خود یادآور شوید که همه آنها صرف نظر از عنوان شغلی خود به نوعی در روابما عمومی نقش دارند. * فراموش نکنید که جلوگیری از سو. شهرت امری حیاتی است. * برداشت دیگران از فعالیتهای روابما عمومی سازمان خود را ارزیابی کنید. * برای برقراری ارتباط خوب سعی کنید وقت شناس.دقیق و صریع باشید. ‎i‏ ‏1

صفحه 15:
* خیلی سریع و در کمال ادب و احترام به شکایت مشتریان رسیدگی کنید و سعی کنید هموارد فراتر از سطح انتظار مشتری قرار بگیرید. " از تعيين تاريخ نامناسب برای رویدادها اجتناب کنید. " از نوشتن متن ملولانی و فشرده اجتناب کنید. . از آرم خود در ملراحی ها استفاده کنید.

صفحه 16:
* با برنامه ای که قرار است در آن شرکت کنید آشنا شوید. * مخاملب برنامه را بشناسید. * به سوالات احتمالی بیندیشید و جواب های از پیش تعیین شده ای را تمرین نمایید. * نکات اصلی و پیامهایی را که می خواهید انتقال دهید را از قبل مشخص کنید. * مصالب یا مدارکی را که ممکن است به آنها نیاز باشد همراه خود داشته باشید. * خلاصه گویی کنید. ‎ay‏ ‏* خشک و رسمی برخورد نکنید.

صفحه 17:
سا سل * دروغ گفتن یا گمراه کردن " امروز و فردا كردن " غير قابل دسترس بودن " ييشنهاد رشوه * فخر فروشی * کسل کردن مردم سحي تم

صفحه 18:
0

صفحه 19:
انقلاب در ار تباطات " کامپیوتر و تکنولوژیا ۴ ارتباط مجازی * ویدنو کنفرانس " يست الكترونيك

صفحه 20:

صفحه 21:
بازاریابی و روابط عمومی سازمان و معیط مراحل تدوینیبرنامه روایط عمومی مزایای روابط عموسی آمادگی براى مصاحبه

صفحه 22:
کانال های ار تباطی *سایت انجمن روایما عمومی ایران: © www.prsir.prsy استاد محمدر ضا سید‌هاشمی احسان تهر مانی ‎®D.R.G.Woskewi@bwul.cow‏ ‎Bw. Ooked PE .bloyPa.coc‏ | ‎ee‏ تیه 58

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان