علوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکی

روانشناسی اجتماعی پیشرفته کامل

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 254 اسلاید روانشناسی اجتماعی پیشرفته

maryambakhshi60

صفحه 1:
روان شناسی اجتماعی رشته روان شناسى ۶ eee ‏اخ‎

صفحه 2:
از تعريف, تاريخجه و روشهاى تحقيق در روان شناسى اجتماعى هدف آموزش ی کلی: ‎ee ae ays eB eee eae ol‏ ویژگیهای روشهای تحقیق در این علم.

صفحه 3:
هدفهاى آموزشى جزئى: دانشجويان يس از مطالعه اين فصل بايد بتوانند: ‎-١‏ يكك تعريف ساده و.جامع از روان شناسى اجتماعى بيان كنند. ل ا ا ا ا ل 1 ‏بزنند.

صفحه 4:
۳- شباهتها و تفاوتهای روان شناسی اجتماعی با علومی نظیر روان شناسى عمومى» جامعه شناسى و قوم شناسى را توضيح دهند. 5- ويزكيها وهدفهاى زوش علمى را توضيح دهند.

صفحه 5:
eee ‏ل‎ ep pene OPI arte WateeeEr ‏اجتماعى نظير تحقيق آرشيوىء تحقيق زمينه يابى» تحقيق ميدانى و‎ 1 ‏ل ا‎ ‏ل الل ال ال كر شيم وى زان‎ lb 7 tec ‏ا‎

صفحه 6:
روان شناسى اجتماعى جيستة تعريف اتوكلاين بركت از رقان شناسى اجتماعى: ا 0 مطالعه رفتار فرد در وضع رو اك

صفحه 7:
تعریف آلپورت از روان شناسی اجتماعی : با جزئى استثنائات» روان شناسى اجتماعى رشته خود را كوششى مى ا | ‎Caen‏ اك ل ا لك چگونه تحت تاثیر حضور واقعی» تصوری يا تلویحی دیگران قرار می ‎oS‏

صفحه 8:
ارائه تعريفى دككر: روان شناسی اجتماعی به عنوان علم مطالعه رفتار متقابل بین انسانها یا علم مطالعه تعامل انسانها شناخته می شود.

صفحه 9:
تفاوت روان شناسی اجتماعی با جامعه شناسی: ن_ظر جامعصه شناس به عوامل اجتماعی رفتار گروهی معطوف آاست. روان شناسى اجتماعى به اثرات كروه بر روى فرد توجه خاص دارد.

صفحه 10:
تفاوت روان شناسى اجتماعى با قوم شناسى: روان شناسى اجتماعى علمى تر از قوم شناسى است جرا كه در آن از روش علمی و تحقیقات کنترل شده آزمایشگاهی بیش بيشتر استفاده مى ‎oes‏ قوم شناسی عمدتاً جنبه توصیفی دارد.

صفحه 11:
تفاوت روان شناسى اجتماعى با روان شناسى عمومى: متخصصان روان شناسى اجتماعى به اجتماعى ترين يديده ها و رفتارها ‎Se‏ متخصصان روان شناسى عمومى به يديده هايى توجه دارند كه كمتر ۳ دیگره اجتماعى هستند.

صفحه 12:
dd feo TES I a OTS) eS re ‏ا‎ PEE Re at ‏تدوین فففعه به صورت بیان جمله اثاتی‎ -۲ ‏جمع آوری اطلاعات‎ -۳ ۴- تجزیه و تحلیل اطلاعات ۵-نتیجه گیری

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:
نواع روش تحقیق لا

صفحه 16:
الف - تحفيق 001 9 جمع آوری اطلاعات با استفاده از آرشیوها و بایگانی ها * تجزیه و تحلیل اطلاعات در زمینه های مربوط به گذشته

صفحه 17:
HCL) 1 ee hes) تفت ب غير عكس العملى بودن *عطف به مان بودن SAT TST Be SNC Bir eae Olas

صفحه 18:
معا نب * عدم دسترسی به منابع موجود Ene ele Diet a SU een ‏ا‎ eee Se PSC Sie eee res) ee arias

صفحه 19:
lied مبتنی است بر نظر خواهی از افراد و گروهها در زمینه های گوناگون = oe شامل پرسیدن ‎eee‏ يرسشنامه

صفحه 20:
مزايا و معابب تحقيق زمينه بابى : مزانا: ا ات ا ا 03 * امکان پیش بینی های دقیق در مورد م ۳ ‎ee ert‏ * نیاز به پرسنل کار آزموده و ماهر 0 عکس العملی بودن

صفحه 21:
پ- ار ۱ موضوع مورد نظر و نيز استفاده:از ابزارهاى ديكر مثل يرسشنامه * عميق تر از تحقيق زمينه يابى است

صفحه 22:
‎ewok‏ میدانی: ‎is‏ ‎ne ee een ere Reenter rere ‏ا‎ ‏*. امكان استخراج فرضيه هاو آزمايش آنها ‏تا ‎ee Neen nN Econ en Cn Tenn ye cca‏ ‎pp BB‏ رت در جامعه ممكن است در روند طبيعى زندكى آن جامعه اختلال يا تغييرى ايجاد كند. ‏* يرخرج بودن

صفحه 23:
ت - ارما ا 3 برر سی و مطالعه یک رویداد طبیعی و متغیرها و ۱ 3 ye ‏ری عتیار آزمایشگ‎ ‏ستکاری متغیر در اختار آزمانشکر فست.‎

صفحه 24:
Fee Seed oe EY ‏مزاناء‎ ‏و‎ ‏دست می آبد.‎ ‏نتایج بدست آمده قابلیت تعمیم فراوانی به محبطهای طبیعی دارد.‎ i ‏وجود متغیرهای قوی است که تائزات قوی بر آزمودنها دارد و‎ * ‎SC‏ ل ا ار اس

صفحه 25:
معايت: ا ا ل لت 0 م ‎NCS eae heal‏ * دخالت محقق در صحنه حادثه ممکن است موجب مخدوش شدن نتایج شود.

صفحه 26:
> jae Eee 0 ae ee oS A cn ee oe 24 1

صفحه 27:
۱ درد * به علت واقعی بودن محیط آزمایش رابطه علت و معلولی به دست می آید. * به علت واقعی بودن محیط آزمایش قدرت تعمیم یافته ها به موقعیت های مشابه زیاد است * سنجش فرضیه در آن امکان پذیر است

صفحه 28:
حالس Se alone eS) kee ae * کلیه ی پیش بینی های لازم درباره اثرات متغیرها باید بررسی شود eC ey Ly eae ‎eee‏ سين پا مشکلاتی در آزمودنیها ایجاد شود

صفحه 29:
Sea ‏اعمال حداكثر كنترل بر متغيرها‎ * ‏توانایی دستکاری متغیرها‎ * ۱ ge eee eied مستقل ر وابسته

صفحه 30:
۱7۳9 ۱10 el LES) SOE 0 Sas es ir roe ee ee Renn oi ‏ثانت كد‎ * بررسی اثر متغیرهای منفرد شده * به دست آوردن رابطه علت و معلولى لت ۳ در صورت تمونه گیری دفیق و دقت در موقعیت آزمایشی فابیت ا ل

صفحه 31:
mand ees eee er eel Cen CS Ene eis * اصول اخلاقى مانع از ايجاد شرايط ناراحت كننده جسمى و روائى ‎mle‏ * مستلزم مهارت ‏ دانش » دقت و تجربه فراوان است ا ا

صفحه 32:
يشوم نظريه ها در روان شناسى اجتماعى 0 TRO) ‏آشنايى با نظريه هاى مختلف در روان شناسى اجتماعى و نحوه توجيه‎ پدیده های اجتماعی در چارچوب این نظریه ها.

صفحه 33:

صفحه 34:
*- مورد تاريخى راسبوتين را بر اساس هر يكك از نظريه هاى ذكر شده تجزيه و تحليل كنند. perl OECD SCENT np ROY ‏ا‎ oa ه- با استفاده از منابع معرفى شده براى توضيح هر يكك از نظريه هاى ‎SD Cente‏ ا ۱

صفحه 35:
Fed Clee BTC Saad ‏الف) نظريه هاى محرك - ياسخ‎ ees CS ‏ل‎ es Sie eS nee ae ‏پاسخ ها است.‎ محركك عامل بيرونى يا درونى است كه تغييرى در رفتار شخص ايجاد | اي ا ا اا دنبال پاسخ می آید.

صفحه 36:
عوامل مورد تا کید نظربه پردازان محر کت - پاسخم ‎ten) ie nC Oe ee o) ae)‏ ۱ رفتارهای اجتماعی تا کیدهای خاص بر روی عوامل ویژه داشته اند. ایت-عوامل کل نان sla fs - تقویت - تقویت جانشینی ۳9 ia

صفحه 37:
‎Ee‏ - باسخ درتبيين ماجراى راسبوتين_ هر حمله هموفیلی آلکسی کوچک یک محرک بود ‏7 پاسخ همراه بودن راسپوتین با کودک موجب قطع حمله پیماری ‏كل ‎aera cok)‏ ات تي لكيه ‎8 ‏سطنتی بر اساس مفهوم تعمیم محرک صورت می گرفت ‏ا ا ا ل كك ‎

صفحه 38:
ب - نظریه های شناختی ‎(cause)‏ گشتالت: واه های آلمانی به معنی شکل» هیات يا الگو است. مفروضاتء رل 5 ا ل الروك

صفحه 39:
۱ ۱ BCs Pee cds ae ‏نقش کلیدیدارند.‎ * مغز احساس و ادراك ما رابه شكل يكك ساخت شناختى سازمان مى 0 * اثر هاله اى * نظريه اسناد ره و(

صفحه 40:
کاربرد نظربه گشتالت برای تبیین مورد راسپوتین ‎)١‏ استفاده از اصول «تيكو يرازندن» و «ترميم» براى يذيرش نظرات راسبوتين توسط تزارنيا ا 0 ۱[ ‏ا ا ل ‎On‏

صفحه 41:
۳ (کورت لوین) طرش شاع ۳ رفتا Ganon al ۸ ۴ 1 (7 ‏شخص‎ (Enviornmen (Person) 3

صفحه 42:
رفتار خود خصوصیات درونی موقعیت اجتماعی- که در آن لحظه در آن قرار دارد توارث ‎Clays‏ 0 توانائيها هت نگرش جامعه نسبت به رفتار خود يزان ممانعت از رسيدن خود به هدف ضع سلامت ل نا غيره

صفحه 43:
رفتار خود در یک 20 وقوع پیدا می کند که این میدان رفتارهای ا ا 0ك بنیادی ترین اصطلاح نظریه میدانی اصطلاحات مهم

صفحه 44:
‎)١‏ تبيين بر اساس ترسيم فضداى زندكي تزارينا حاوى اين عوامل بود: الف) يكك نظام تنش بر طرف نشده كه او را به سوى تحويل دادن يكك وارث رس لبنس كن ‏ب ) سد شدن راه رسیدن به این هدف به وسیله بیماری آلکسی ‎Pee SCNT OEE I ‏م‎

صفحه 45:
ل | eee 7

صفحه 46:
د) نظریه روانکاوی «زيكموند فرويد» 822 ‏ا ا‎ er مراحل رشد

صفحه 47:
ساختار شخصیت از نظر فروید

صفحه 48:
5 ct WS) 4 bi oy 0 Uo eo Dees ea) ١؟)‏ توجه به شخصيت الكساندرا * شخصيت اقتدار طلب ee ‏ا‎ * استفاده از مكانيسم فرافكنى ۵

صفحه 49:
ه) نظریه 5 فتا 355 فرد با د تعشر ای فرد ب ‎Faroe es‏ ‎oa SSeS‏ ; 2 مه 0 3 ا 1 5-8 کف خاص مناسب باشك. ‎eke!‏ ‏خاص ودر د زرح ‎Cad‏ ‏9

صفحه 50:
۳ = a Peres) pes ‏تعارض بين نقشی‎ + 7 و ‎Beis a == ee‏ كاربرد نظربه نقش براى تبيين مورد راسبوتين ۱) تبیین بر اساس اختظارات خقحشی راسپوتین و الکساندرا از یکدیگر ل ار ال رن

صفحه 51:
caus ‏رفتار در كروهها‎ ۱ از ‎aie‏ ل ‎Pe‏ ‏با مفهوم گروه از نظر روا ‎ee‏ ‏أشنا نبى د 5 ويبكيها 53200

صفحه 52:
هدفها ىآموزش جزئى: 3 pee) ۱) اصطلاحات زير را تعریف کنند و آنها را در توضیح پدیده های روان شناسی اجتماعی به کار ببرند: ‎Anes SES er eo Re SOL TIS‏ ا های ارتباطی پیوستگی گروه بارش مغزی پاسخهای مسلط errs

صفحه 53:
Fran ‏ا ل‎ ORO eee ‏فعال را توضیح دهید.‎ ۱ رفتار شخص عمل کننده را تشریح کنند و علل این تاثیرات را بيان ‎eS‏

صفحه 54:
ا ‎FET Ory yee ye ea ey ese‏ چگونگی رفتار شخص عمل کننده را تشریح کنند. ل ا 0 eS Oly OT > Alec 0 yo

صفحه 55:
ع- اثر شكل هاى مختلف فرصتهاى ارتباطى (شبكه هاى ارتباط ) را ‎ee‏ ل ۱ ۷- تاثیر تجاتسو هماهنگی,در گروه.بر نخوه عمل آن را بیان کنند.

صفحه 56:
۸- جنبه های گوناگون عملکرد گروه در زمینه قضاوت و حل مسئله را با عملکرد افراد مقایسه کنند. ا 2 ا ا ل شباهت و تفاوت آنها را نشان دهند.

صفحه 57:
تعريف كروه: گروه عبارت است از دو فرد یا بیشتر که با هم تعامل دارند به نحوی که هر یک می.تواند"در. دیگزی یا دیگران تاثیر گذاشته و از آنان ۹

صفحه 58:
تعريف دوم از كروه: ل ل ا ا اعضاء ایجاد پیوندهای عاطفی و وابستگی متقابل یا نقش های متقابل. ۹

صفحه 59:
تعریف واژه انبوهه مجموعه ای از افراد که با یکدیگر در تعامل نیستند. مثال: تماشاچیان یکک فیلم

صفحه 60:
تاثیر اجتماعی: تاثیر و نفوذ تماشاچیان به چند عامل بستگی دارد. مدل لانانه ‎reed‏ پایگاه اجتماعی تماشاچیان 00 ۳۳0 تماشاچیان

صفحه 61:
الكوى انكيزشى اثر يكك كروه تماشاجى بستككى به تعداد منابع (تعداد دايره ها)» نيرومندى آنها (اندازه دايره ها) و فاصله آنها از فرد عمل کننده (طول پیکانها دارد).

صفحه 62:
آسان سازی اجتماعی: اصطلاحی از فلوید آلپورت (۱۹۲۰) بهتر شدن عملکرد فرد به علت ‎Bice‏ ل ات ‏بازداری اجتماعی: ‏کاهش در عملکرد فرد به علت حضور افراد دیگر

صفحه 63:
pera reo Se LY SC ‏ل‎ be) 1 رد

صفحه 64:

صفحه 65:

صفحه 66:
5 يويا ابى كروه

صفحه 67:
نه هابی از شبکه های ار تبا ‎Er)‏ نمادنده. ‎PRES‏ ‏شنکه خطوط نمادنده کانا محاز بزای ار تباط 7 Cr 5 1 چرع

صفحه 68:
کروههای ویژه

صفحه 69:
هدف: ل ا ‎onnry- ar‏ الل ا 1

صفحه 70:
نظر «شاو» (۱۹۸۱) درباره گروههای ۲ شاو پیامد شر کت در گروههای "را چهار مورد می داند: ‎-١‏ كاسته شدن اختلاف بين «خود آرمانى» و ١«خود‏ تصورى) و دستیابی به واقعیت ‏۲- تغییر در احساسات و رفتار افراد ‎۰ ‏ع- تحت بعضى شرايط » ايجاد اختلالات روانى شديد در افراد

صفحه 71:
ات بای و سس لس Pe Pay Teer) ye nee ern Se ae nena

صفحه 72:
022002000 ‎eons‏ ی ‏۱- مفاهیم زیز را تعریف کنند و کاربرد آنها را در پدیده های روان شناسی اجتماعی توضیح دهند. ‏نفوذ اجتماعی» همنوایی, استقلال رای ناهمنوایی» خود رهبری؛ ا ‎ELS Sr CROs One‏ ‎ney neem e reel

صفحه 73:
Ces ee ene at ea eel ‏رفتارهای مغایر با همنوایی و سنخ بندی شخصیت ها در‎ 9 ‏ارتباط با همنوایی را توضیح دهند.‎ ۳ دلایل همنوا شدن فرد با جمع را بیان کنند.

صفحه 74:
۴- پدیده کنترل بیرونی رفتار و اراده آزاد تحص وا از ار ديد كاههاى مختلف روان شناسى اجتماعى توضيح دهند. ه- عوامل موثر بر ايجاد توهم كنترل و اثرات اعتقاد به كنترل رویدادها را در جنبه های مختلف زند گی انسان بیان کنند.

صفحه 75:
۶- نقش تفاوتهای فردی در اعتقاد به کترل را در جنه های مختلف زندگی انسان شرح دهند. ۷- واکنش های توام با مقاومت یا تسلیم نظیر عکس العمل؛ درماند كى آموخته شده و وابستكى خود القانى؛ در برابر آز ذلك دادن كنترل را تشريح كنند.

صفحه 76:
تعریف نفوذ اجتماعی نفوذ اجتماعی کوششی است عمدی از سوی یک فرد یا یک گروه براى ايجاد تغيير در عقايد يا رفتار ما. تغيير نككرش * كاربرد استراتزيهاى قدرت * دستورات مستقيم * تقاضا كردن

صفحه 77:
تعريق ارت * تسلیم شدن به فشارهای گروهی وقتی که تقاضای مستقیمی از سوی ۱ رایتس من ۱۹۸۴) همنوایی عبارت است از احساس فشار واقعی یا خبالی از سوی گروه به وسیله فرد که در نتیجه سبب تغییری در رفتار او گردد (آرونسون ره

صفحه 78:
‎ey ees nO‏ كت ‎yore ©‏ ‎pert wee Pro pore ry cre ‏رفتارهای مغایر با همنوایی ‎hag‏ ری ‎neal‏ ا لت

صفحه 79:
تعریف کنترل: کنقرل را می توان اعمال قدرت. هدایت يا بازداری اعمال و رفتار دیگران یا خود تعریف کرد. سابر موارد مربوط به كنتول: * توهم کنترل ‎is‏ كدرل

صفحه 80:
‎ery‏ دی در درکت کنترل: | مر کز یامکان کنترل ‏درونی 98 ‏- وَاكنتن در برابر از دست ات نظریه عکس العمل

صفحه 81:
0 mete eT) 0۳۹۵ 20-7 Ree ‏درماند گی آموخته شده عبارتست از:‎ ‏اعتقاد به اينکه نتایج به دست آمده از سوی فرد مستقل از اعمال انجام‎ ا ل

صفحه 82:
تحقيقات سيلكمن: سیلگمن پس از آزمایش روی حبوانات به این نتیجه رسید که سه نوع كمبود يا نقص از تجربه كردن بازده هاى غير قابل كنترل ناشى مى شود: 0 سك ی

صفحه 83:
عكس العمل ‎Fails‏ 0 اتكيزه براى اعمال کنترل تجربه نست به از دست دادن کنترل

صفحه 84:
جم ee SN ed) ay eae 8 Soh tj 1 ‏ی‎ 2 0 3 ‏آشنایی ب‎

صفحه 85:
هدف ها ى آموزش جزئى: دانشجويان يس از مطالعه اين فصل بايد بتوانند: ‎Yipes iea|‏ ا ال ل 0ت ‏"- نتايج حاصل از تحقيقات اوليه و جديد (با رويكردهاى تكك 'خصيصه اى و مجموعه هاى رفتارى) درباره خصايص رهبران را ‏تشریح کنند.

صفحه 86:
۳- دو نظریه بزرگمرد و جبر اجتماعی درشکل گیری رهبران را توضیح دهند و اعتبار آنها را با یکدیگر مقایسه کنند. ۴- دو وجه اصلی از رفتار رهبری (ملاحظه یا توجه و ابتکار ‎Oo‏ ا ‎Ne LC eee‏ ال توصیف رفتار رهبر را توضیح دهند.

صفحه 87:
| ks sera) ۱۹ ‏ا‎ Be cee le ee eee Reng sie ae ‎es eran a‏ ل ل و ال ‏را تشریح کنند.

صفحه 88:
BEES Sys ee ESE BET ee Ee Re ay ‏ا ا‎ SNE) ‎Cleo‏ ل ل ا ا ل رك ‏رهبرى از روى ييروان» واكنش بيروان نسبت به رفتار رهبرى و ‎0 ee Fae DIS POE peel

صفحه 89:
تعریف رهبری فرآیندی از نفوذ بين یک رهبر و عده ای پیروان او بیای رسیدن به 1۳ 1 MTS PERTS جستجو برای یافتن خصیصه های رهبری * رويكرد تكك خصيصه اى ا ل لت

صفحه 90:
‎pe‏ إذ د ماس کار لا ‏* رویکردهای مهم ملی یا جهانی تحت تاثیر افرادی برجسته است که سازنده آن رويدادهاى هستند. ‏2 ا ۱

صفحه 91:
LEN « ‏به‎ ل ا ل ا 020 | ‏ا ا ل‎ ere RO ae

صفحه 92:
عوامل اصلى رهبرى با خوشه هاى رفتارى: ل ۱۹۵۲ ۱- ملاحظه یا توجه: توجیه کننده نیمی از رفتار رهبری ۱ سنجش بر اساس «يرسشنامه توصيف رقتار رهبران»

صفحه 93:
گروههای آموزشی زیر میانه هرت آا ‎Leer ere ve syne is‏ ۳ تعداد مد يران كروهها Pres us eel ‏ا ال‎ cme ed ‏و کمتر از ۳۱ از ابتکار ۲ يا بالاتر از ابتکار‎ نمرات بین اعتبار به دست آمده توسط گروههای آموزشی و نمرات ‎SUS PC ey‏ 5

صفحه 94:
نظریه اقتضایی فیدلر در رهبری بر ۳ 0 Pee | روابط رهبر - عضو | قدرت مقام رهبرى ساختار تكليف

صفحه 95:
تجلی پیدا می کند ۳ سبک رهبری ‎es‏ مقیاس 1۳0 [ 0 coal oss ‏نمره بان‎ مديران تكليف محور مدیران رابطه - محور

صفحه 96:
الكوى شرايط رهبرى و عملكرد كروه 50 0 ay قدرت مقام رهبرى ee) TF ‏بائين‎ 20 6 اماه داراى ساختار قوى |أضعيف 9 ۵ خوب | خوب | ضعيف | ضعيف بدون ساختار | داراى ساختار قوى | ضعيف | قوى | ضعيف مت ساب 1 20 يائين

صفحه 97:
مديران و تغيير تحقیق در دانشگاه 1 ‎cle ene Be OTe‏ روابط رهبر - عضو : ضعیف قبل و بعد از دوره 4 قدرت مقام رهبری : ضعیف در نتيجه آموزش -- اختار تکلیف از ضعیف به قوی تغییر اثر بخشی رهبران

صفحه 98:
انجام تکالیف به وسبله رهبران »1.۳ بالا و پایین_ 1 ۳ ی

صفحه 99:
۳ 0 Soe pee ee PEST een) 2 eid ee ee en Selo ‏جلب اطاعت‎

صفحه 100:
هدف ها ی آموزش جزئی: دانشجویان پس از مطالعه این فصل باید بتوانند: ی ‎ee Se ng ce‏ "- تاثير عوامل وضعيت قربانى و آكاهى آزمودنى از آن را بر ميزان فرمانبردارى وى توضيح دهند.

صفحه 101:
5 ۱ ميزان فرمانبردارى 1 زمودنى را بيان كنند. ۴- تاثیر عامل اعتبار موسسه محل آزمایش و وجود سرمشق را بر میزان فرمانبرداری آزمودنی شرح دهند.

صفحه 102:
ه- تاثير عامل نزديكى موقعيت آزمايش به زندكى واقعى را بر ‎Ler‏ ل ل *- روشهاى خلب اطاعت و قبولاندن نظر را شرح دهند. ۷- عوامل افزايش دهنده و كاهش دهنده ميزان اطاعت از دستور فرمانبرداری را نام ببرند.

صفحه 103:
آزما ین ام (1177) درباره اطاعت انه 0 ‏لا‎ ‎۰ IN EL Pee i oer See ere Steet eB TE kd ees) ل الى

صفحه 104:
۱ pee RON eam COCO - يكك نفر داز مرحله دادن شوكك 7178 ولت متوقف شد.

صفحه 105:
۴ در مجموع ۲۶ نفر از ۴۰ نفر یعنی 1۶۵ افراد تا آخرین مرحله (دادن شوک ۴۵۰ ولت) کار را ادامه دادند. eS كمتر از / تا ‎ure‏ مفرحله شوكك بيش مىاروندا

صفحه 106:
‎eee eg‏ ت۱۱ الف- وضعيت قربانى ب- حضور یا عدم حضور دستور دهنده در صحنه ج - اعتبار موسسه ‏د- وجود سرمشق و الگو

صفحه 107:
نظر برخى محققان: برخی محققان نتایج آزمایش میلگرام را رد کردند و عوامل مهم ایجاد كننده اطاعت در آزمايش او را نين برشمردند: ‎-١‏ به دام انداختن آزمودنى ‏۲- محظور اخلاقی موقعیت ‏۳- وجود ضربه گیرهای مختلف ‏۴- نظارت ‏۵- تاثر قدرت و ایدئولوژی مسلط

صفحه 108:
روشهای جلب اطاعت: ‎Sy te‏ ‎fe nears) eee‏ * ایجاد «احساس ‎ns‏ در خود ا 0

صفحه 109:
embeds ‏شان‎ Gal eol clewdge 99 Of bb jt55 ۳ 0 ee) ‏آشنایی با جنبه های گوناگون یکی از پدیده های روانی اجتماعی‎ یعنی رفتار تماشاچیان در یک موقعیت اضطراری

صفحه 110:
هدف ها ی آموزش جزئی: 1 03 دست ۱- با ذکر یک مثال از تجربه خصوصی خود درباره بی تفاوت ماندن ناظران در کمک رسانی به خود نیازمند در یک موقعیت اضطراری» جنبه های مختلف این پدیده را از دید روان شناسان اجتماعى بررسى كنند

صفحه 111:
ل ا ا ا 5 “- تاثير جكونكى درك فرد ناظر از مُوقعيت اضطرارى در رفتار و ‎Ct ee a‏ ا ا لاك جنسء نزاد بيمارى و مستى بر ميزان درياقت كمكك از سوى ناظران تشريح كنند.

صفحه 112:
۵- جوامع ساده و پیچیده را از نظر چگونگی رفتار ساکنین آنها در 0 ۶-مفهوم اتتتافه بر را تعریف کنند وبا ذکر مثال انواع واکنش در ۱ 7- نقش عوامل فرهنكى را در اختمال دخالت در موقعيت هاى ‎nl‏ ا ا

صفحه 113:
ويزكى هاى موقعيت اضطرارى: 1 ‏ل و‎ PE Pare eV Creoeer) nee ss : ‏غیر عادی و کمیاب اند.‎ * * با یکدیگر تفاوتهای فاحش دارند. * بدون پیش بینی و ناگهانی رخ می دهند * عمل فوری را می طلبد.

صفحه 114:
ز موقعیت اضطراری ضعيت فرد ناظر و درك او از موقعيت اضطرا ات ‎٠‏ عدم دخالت ناظران ‎a a 7 . ‏جمعی:‎ Bare ‏كك تماشاجى يا تماشاجيان از يكك صحنه به عنوان موقعيت اضطر‎ ‏مو‎ es ‏درک‎ ‎Nae Sano‏ رف ‎١ ١ oe‏ ۱ پخش مسئو لب

صفحه 115:
وضعيت فرد نيازمند به كمكتك: ۱- زنان شانس دریافت کمک بیشتری نسبت به مردان دارند. ۱۷ eee ieee Ee oe Ope ee Sian ‏دارئد.‎ ۳- کمک رسانی بین هم نژادان بیشتر دیده می شود بخصوص اگر فرد نيازمند.به كمكك مست باشد.

صفحه 116:
0 Oe COC COn ERE gee li wl ار ف ل كت 02 *- روبرو شدن مستقيم ناظر.با موقعيت اضطرارى احتمال دخالت را ev bo

صفحه 117:
۱ 27 وقتى مقدار زيادى اطلاعات ورودى در زمان كم به شخص عرضه شوند» سيستم ادراكى او قادر به يردازش اين همه اطلاعات ورودى نخواهد بود در نتيجه به حالت اضافه بار دجار مى شود.

صفحه 118:
‎ned an‏ ی ‎USERS Se Oe ease STO SE‏ ۲-به صورت انتخابی با مطالب و رویدادها برخورد می شود. ‏ا ا

صفحه 119:
۱ شسود. ‎ce ee a)‏ ا ل ‎el tO Ne‏ شود.

صفحه 120:
0 Ss ee er Pee ren ia ‏شده اند.‎ ۷- گمنامی موجب عدم دخالت ناظران می شود.

صفحه 121:
فرهة كمك رسانى تفاوتهای فرهنگی در ie 4 we ‏م‎

صفحه 122:
مسفن یت اخلاق و ارزشهاى اخلاقى هدف ‎ee‏ ‏ل ا ‎Boe ae Se iets‏ شاخصء جكونكى شكل كيرى» روش تحقيق و روش آموزش ۳

صفحه 123:
ی ا كك Bye ‏ل ا‎ peor one ‏ات‎

صفحه 124:
‎-١‏ نظرات مكتب روانكاوى درباره تعريف» شاخص» جكونكى شکل گیری و روش تحقیق و آموزش اخلاق را توضیح دهند. ‎-٠“‏ نقطه نظرهاى مكتت رشدئ - شناختى درباره تعريف» شاخص و ‎SE ear‏ ا

صفحه 125:
۱ اخلاق در دید گاه پیاژه و کلبرگ را با یکدیگر مقایسه کنند. ‎sees i pcg er Car yr yr)‏ ۱ ل ‎SPs toes tate a‏ ( توضیح دهند.

صفحه 126:
۶- نقطه نظرهای مذاهب (اسلام) درباره تعریف» شاخص» چگونگی شکل گیری؛ روش آموزش و تحقیق اخلافی را شرح دهند. - جنبه هاى مختلف نظريه هاى روانكاوى» رشدى - شناختى» يادكيرى اجتماعى و مذهبى درباره اخلاق رابا يكديكر مقايسه

صفحه 127:
ديد كاه فلسفى مكاتب درباره ماهيت انسان: الف) انسان به طور فطری موجودی بد سرشت است. ب) انسان به طور فطری موجودی نیک سرشت است. ا 0

صفحه 128:
110021111 ‏ا‎ ee rn Ce ل

صفحه 129:
۱- مکتب روانکاوی تعریف اخلاق: 0 RO arr el] و عبارتست از: احساس کنا؟ در برابر تتلف از اصول ر الحا شا ۳

صفحه 130:
شاخص اخلاق: ‎Was foe ply 92 tal pla‏ رشد اخلاق: ا ا ل رز در کودکان

صفحه 131:
ل در اخلاق: اندازه كيرى «احساس كناه» يس از هر تخلف از استانذاردها و معيارهاى اخلاقى

صفحه 132:
روش آموزش اخلاق: ل 0 euros ae ‏ا ا‎ er ess re ete By ed rel SSIS ICS Seon ‏سرزنشها‎

صفحه 133:
Si Pei] ‏سيرت بودن نذ‎ eed ae)

صفحه 134:
ا كسمن تعريف اختلاق: ۷ ‏ا‎ ce ete توانايى انجام «قضاوت آكاهانه؛ ‏ داشتن اخلاق

صفحه 135:
شاخص اخلاق: توانايى انجام قضاوت اخلاقى ‎Ad,‏ اه طی مراحلی شکل می گیرد که با مراحل رشد عقلی پیوند نزدیکك ‏دارد.

صفحه 136:
پباژه و رشد دو مرحله ای اخلاق در کود کان 2) 2

صفحه 137:
ويزكيهاى مرحله تابعيت در رشد اخلاق: واقع نكرى اخلاقى يا ‎ie‏ 62 ۲- اعتقاد به ‎we lool‏ 0 0 «عدالت طبیعی» "!- عدم توجه به رابطه بين جرم و نوع تنبیه و نیز تناسب و میزان تنبیه

صفحه 138:
فوايد بازى از ديدكاه ييازه * کمک به کودکک برای عبور از مرحله تابعیت به مرحله استقلال * فواید اصلی بازی: ‎-١‏ دركك تخلف از امر و نهى بزركترها ‎-١‏ درك اهميت قوانين و مقررات

صفحه 139:
روش تحقیق بباژه در اخلاق: ۱ ‎ea kere ere Se‏ ا م 110000000000 ‎eal‏ ا ا لت كم ‎Solel aa‏ ا ل

صفحه 140:
و جهت كيرى ۳ اطاعت محض ا نفع پرستی و لذدت طلبی وسیله ای ۱۳-۰ سالگی مرحله ۲ «پیش اخلاقی» 0 دوره اول «پیش عرفی» 4-17 سالكى

صفحه 141:
ادامه نظریه شش مرحله ای رشد اخلاق کلبر کت گرایش به «پسر خوب - دختر ناز» بودن كرايش به قانون ل ادا شناسى مرحله ۳ مرحله ۶ تسلیم به قوانین و مقررات مرسوم اخلاقی (Sl rere هوره 095

صفحه 142:
ادامه نظريه شش مرحله اى رشد اخلاق كلبرعك جهت گیری به سوى قراردادهاى اجتماعی و قوانین . مرحله ه پذبرفنه شده يس عرفى اصول ‎SS‏ اد سورع دوره سوم مستقل و از روى درك 0 ‎Orn rele‏ ‎be rie‏ مرحله 7 اخلاقی جهانی

صفحه 143:
روش تحقيق كلبرك در اخلاق ارائه داستانهایی به نام «تردید اخلاقی» با معماهای اخلاقی او تفسیر ‎irs (EE‏

صفحه 144:
روش تحقيق در اخلاق در مكتب رشدى - شناختى قرار دادن فرد در يكك موقعيت دودلى اخلاقى يا دو راهى تصميم ل ا ل ل بر را می طلبد.

صفحه 145:
آموزش اخلاق ‎Creer Boy‏ دهنده را دارد. پیاژه: آموزش طبیعی کود کان در اين زمینه و نیز بازی با همسالان كلب ركك: حم ا ا ل

صفحه 146:
دید گاه نه بد و نه خوب بودن ذاتی انسان تعریف اخلاق در نظر به ناد گیری اجتماعی: مجموعه اى است از اعمال و رفتارهاى خاص مورد يذيرش جامعه که از طریق پاداش و تنبیهی که به دنبال آلن اعمال آمده است فرا ۳

صفحه 147:
شاخص اخلاق در نظریه باد گیری اجتماعی: 0 ‎erry‏ اداه ‏مرحله اى نيست و تابع تشويق و تنبيه است.

صفحه 148:
ل در اخلاق: سنجش مقاومت فرد در برابر وسوسه زير يا كذاشتن مقررات اجتماعى و ارزشهاى اخلاقى كه شكل عمل آن شامل يكك بازى است.

صفحه 149:
آموزش اخلاق: ‎ary vlc plea pamper Og sy‏ ال ‎ete eee cen sss ee‏ 1 تشويق و تنبيه”و الكو قرار دادن است.

صفحه 150:
Ree ‏اد‎ مطلق بودن ارزش های اخلاقی و غیر اخلاقی. تَقیف اخلاق در اسلام: ‎-١‏ انجام كار نيكك و دورى از كار زشت با بهره بردارى از آزادى. ‎-١‏ كلمه اخلاق در لغت به معناى يكك صفت انسانى است.

صفحه 151:
شاخص اخلاق در اسلام: ۳ شد اخلاق: ‎ele rte al‏ ل ل ا ا ل عل

صفحه 152:
روش تحقیق در اخلاق در اسلام : روش مشاهده طولی آموزش اخلاق: از كودكى آغاز مى شود از طرق زير: * تقلید و سرمشق گیری از والاین * آموزش های غیر مستقیم با تکیه بر داستانها تذ کر به صورت امر به معروف و نهی از منکر

صفحه 153:
يبرخاشكرى هدف آموز شکلی: «آشنايى با مفهوم يرخاشكرى و منشاء و جكونكى كنترل آن)

صفحه 154:
هدف ها ی آموزش جزئی: دانشجویان پس از مطالعه این فصل باید بتوانند: Mey Aes sco) ۰ ‏ی‎ Bas ‏ا ل‎ CET mee mee Peg Fes و نظرات فروید و لورنز در این باره را با یکدیگر مقایسه کنند.

صفحه 155:
Ob eee eats pele. ab 000 ۱ eee eee Co wee ERD ‏ا‎ ‎0 EY eel cea انسان را بیان کنند.

صفحه 156:
۵- نتایج تحقیقات درباره تاثیر تلویزیون در شکل گیری و ازدیاد رفتار پرخاشگرانه را شرح دهند ۶- دید گاههای مختلف در مورد امگان بذ رذن كل ل ل

صفحه 157:
۷- اصطلاحهای زیر را تعریف کنند و آنها را در توضیح جنبه های 0 غريزه مركك > غريزه زندكى - بالايشن رفتارئ - تنبيه جانشينو

صفحه 158:
ال رفتارى است كه هدف آن صدمه زدن به خود يا به ديكرى باشدء 34 ot 7 Rte = Pen ae ee eI

صفحه 159:
فروید eee Se are) ce * مخرب و منفی ‎-١‏ معتقدان به ذاتى بودن يرخاشكرى: ‎ ‏ى ذاتى و هيدروليكى است ‎— a ‏ار ‏م ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 160:
‎Cols) [ere TI 8‏ منشا اجتماعى داشتن برخاشكرى اعتقاد به اينكه دلايل فراولنى مى توان ارلئه داد كه يرخاشكرى منشا غريزى و ذاتى ندارد مثل: ‏۱- دشمن فطری بین حیوآنات وجود ندارد.

صفحه 161:
SSCL een emp wes) a SSE Se ees al ‏پرخاشگری داست.‎ ‎ey eel aa ee nee eal‏ ار ا ‎Se ‏ا‎ ‏ل ۶

صفحه 162:
SHG SS a eel en ite a nen een ‏ار‎ ‏تحقیقات"ب رکووتیربرنشان»داده مخت که حتی مشاهده الات و‎ -۵ ال ا لبرت الك الل رك د

صفحه 163:
۶- در نقاطی از جهان و در بعضی فرهنگها اصولا چیزی به نام پرخاشگری وجود تلود ۷ تتیجه تحفیقات نعان‌داده"است که پرحاشکری كال اصّلی نا کامی نیست.

صفحه 164:
جمع بندى دو نقطه نظر درباره برخاشكرى: ۱- در آدمی پرخاشگری نتیجه تعامل پیچیده ای بین تمایلات ذاتی و پاسخهای آموخته شده است. Pe esa Ee Ore ‏ل‎ SOT ‎es‏ از

صفحه 165:
نقش رسانه های همگانی در آموزش پرخاشگری: نتیجه تحقیقات» یشمار 7 کسترده نمان دادم است که تحت وم مب ار ارات مرجم تساه رسد |

صفحه 166:
كنترل برخاشكرى ‎-١‏ ديد كاه زيست شناختی و غریزی بودن پرخاشگری: ‏روانكاوان: ‏۱ ‎Bima apoB eyesore ces ae‏ ‎ese nee Mee as ees Loe as

صفحه 167:
نظر كردار شناسان و جامعه شناسان زيستى درباره كنترل برخاشكرى: ee ae eee ee ‏هدايت يرخاشكرى در كانالهاى رفتارهاى مورد قبول اجتماعى‎ * مثل بازيهاى المييكك

صفحه 168:
ا ا ا ا ‎TCO‏ ‏د لحت * خبال پردازی * ايجاد محدوديت در فراهم بودن سلاحها و محركهاى pee

صفحه 169:
۱ * تغییرات مناسب در موقعیتهای محیطی و از بین بردن زمینه های موجد پرخاشگرانه * عدم تقويت موجد برخاشكرى * عرضه الگوهای غیر پرخاشگرانه استدلاى * تنبیه ملایم پرخاشگر * تنبيه الكوهاى يرخاشكر تقويت رفتارهاى مغاير

صفحه 170:
۳ نگرشها و چگونگی تکوین آنها هدف آموز شکلی: ‎EPS A ee Oy Re See reall‏ شکل کیری آنها است.

صفحه 171:
هدف ها ی آموزش جزئی: ‎gel geno eee)‏ كك ‎RTC eee eee ne Ss kee ‏را توضیح دهند.‎ ‎۱ ‏مهمترین عناصر و ویژگیها را بیان کنند.

صفحه 172:
‎t=‏ ۳ و 4 ۰ ۰ و ۳- تفاوت بین نگرش و واقعیت » نگرش و ارزش نگرش و عقیده و نگرش و علایق را بیان کنند. ‎rNr aren C eas‏ ل ل ل ۱ ‏ذکر مثال توضیح دهند.

صفحه 173:
ل ا ا ا ال ا ‎Pee‏ ‏بيجيدكى عناصر و تاثير متقابل آنها بر يكديكر رابه كمكك يكك طرح توضیح دهند. ۶- فرآیندهای شکل گیری و ایجاد عناصر شناختی نگرشها را شرح was

صفحه 174:
9 نوجوانان را توضیح دهند. ۸- چگونگی تغییر در نگرشهای دانشجویان و تغیبر یا ثبات ۳

صفحه 175:
4- اصل هماهنكى شناختى و نقش أن در ثبات نككرشها را توضيح دهند. ‎Eee ie Se ret ee) or en‏ شرع دهند.

صفحه 176:
تعریف نگرش: * «تركيب شناختهاء احساسها و آمادگی برای عمل نسبت به یکك چیز معین" را نگرشش شخض به آلن چیز می گوبند.» (صناعی و( * «نكرش عبارت است از واكنش عصبىء مثبت يا منفى نسبت به یک معنی انتزاعی یا شی ملموس.» (بروولد» ۱۹۷۰)

صفحه 177:
تعريف آليورت از تكرش: و ال ا ‎BEE NCA nel ee We‏ برابر کلیه اشیا با موقعیتهایی که به آن مربوط می شود دارد. 9

صفحه 178:
تعریف سه عنصری نگرس: «نگرش نظامی با دوام است که شامل یک عنصر شناختی» یک ‎ROee Te Bed‏ ا يه ۳۷۰

صفحه 179:
عنا عنصر شناختی: شامل اعتقادات و باؤرهاىق شخص درباره يكك شى يا انديشه است. ‎ad Ie‏ لل عنصر): ‎ne Calor‏ 6ك ‎2221070000 ‎Eye eens Cra ‏م‎

صفحه 180:
‎Cle 9‏ كك م ‎Rome mere Rr Bycgy ape‏ ‎-١‏ نككرش ها معمولا ارزشيابانه هستند (مهمترين وي كى). ‏۳- نگرش ها معمولا دارای ثبات و دوام قابل توجهی اند.

صفحه 181:
رس وجه عمده تمایز بين واقعیت و نگرش, دارا بودن جنبه ار زشیابانه در ار تفاوت بين تكرش و ارزش: ‎Caee Ss)‏ ا ا ا 0 ‎a eee ee‏ ل 1 ل

صفحه 182:
تفاوت بين نكرش و عقيده: ‎Eon‏ ا م ا ا ‎ne ae‏ ا ا ا الا كار مى رود. ‏عقايد عمومى تركيبى هستند از نكرشهاء باورها و نيتهاى رفتارى.

صفحه 183:
تفاوت بين تكرش و علايق: فكرش نوعاً به عنوان احساس نسبت به يكك شىء. يا نهاد اجتماعى يا یک كروه تضور مئ شود و عالهق احساس فرد نسبت به يكك ار

صفحه 184:

صفحه 185:
[0 » کراچفبلد و بالا کی ۱۹۲۱۲ ‎-١‏ آنجه كه نيازهاى شخص را برآورده مى كند ‏۲- کسب اطلاعات درباره موضوع یا شیء یا فرد خاص “1 تعلق 00 ‏۴- شخصیت فرد ‏ه- عوامل زنتيكى

صفحه 186:
aoe ‏جهارجوبهاى نظرى براى معطالعه تكرشها‎ Pe ST Eee) ‏«آشنایی با چهار چوبهای نظری و الگوهای مختلف در بررسی»‎ ‏شکل گیری و تغیبر نگرشها»‎

صفحه 187:
eS gS Oe) 0 از مطالعه این ‎Ak fos‏ بتوانند: ا ل ل ‎FIN‏ ‏و تغیبر نگرشها را توضیح دهند ۲- الگوی شرطی شدن و تقویت را تعریف کنند و چگونگی کسب و تغییر نگرشها را بر اساس یاد گیری (تداعی - تقویت - تقلید ) wo ‏شرح‎

صفحه 188:
+ چگونگی کسب نك ۱ ۲۳ تا ‎ee‏ ‏۴- تفاوتها و تشابهات الگوی شرطی شدن و تقویت را با الگوی 000000

صفحه 189:
‎ase‏ سس ساخت شناختی و شکل گیری و تخیبر نگرشها را شرح دهند. ‏۶- ویژگیها و کاربرد. دید گاههای تعادل و توافق از الگوی ا ‎eco este et ae a‏ ۱ یکدیگر را بیان کنند.

صفحه 190:

صفحه 191:
‎-١‏ الكوى شرطى شدن و تقويت (يادكيرى): ل ‎re PY‏ ا ا ال ‎Fey‏ ‏فرآیندهای زیر کسب می شوند:

صفحه 192:
۲- الگوی مشوفها و تعارضها: موقعیت نگرش را بر حسب یک تعارض رویکرد - رویگرادان ‎ee es‏ بيشتر به تغيير نوش مربوط می شود تاکید خود را بر آنچه که فرد با اتخاذ يكك موضع خاص به دست ‎eons EST‏ ار

صفحه 193:
0 SESE رض ی * مردم مايلند بين شناختهاى كوناكونشان هماهنكى وجود داشته ‎ee‏ ا ا اك 0

صفحه 194:

صفحه 195:
تست ‎Z‏ 5 | @ | @ << 0 1 © مم 6 ‎1١١‏ د ساختهاى شناختى متعادل و نامتعادل بين شخص لل شخص 3 و موسيقى. ا ل ات ا ا ا ۱

صفحه 196:
ادامه دید گاه تعادل: بر طبق این دید گاه. ساختهای نامتعادل تمایل به تغییر یافتن و متعادل 5

صفحه 197:
ب) دید گاه توافق 1400 ce esl BEC ‏ا‎ Ws rane cone ‏اا‎ ‎۰ اثرى كه يكك فرد با موضعى مثبت يا منفى نسبت به يكك شىء يا ل

صفحه 198:
ارزش كذارى در ديدكاه توافق: هر شخص يا شیء 1 2 ‏لان‎ ١ 5 ‏ا ل‎ Ares ۱ | Se Sire owe kts eS el Sell

صفحه 199:
ادامه ديدكاه توافق: 0 2 شدت و نیرومندی ارزشیابیهای عامل مهم در ل ن نکرش است, که ا 0 2 شيوه هاى ‎et‏ 7 گوناگونی برای حل اهماهنگیها وجود دارد.

صفحه 200:
۱ تصحيح براى شك ‎Peto Og ree a rere ke) La‏ بذديرش باور تكردنى بودن اطلاعات

صفحه 201:
ee ipa ‏ال‎ ‎ee pee Se هدف آموز ش کلی: «آشنایی با مفاهیم بنیادی و نقطه نظرهای الگوهای مختلف درباره تغیبر نگرشها و کاربرد آنها»

صفحه 202:
هدف ها ی آموزش جزئی: 1 03 دست | ‏ا ا ا ا ل‎ ee Ronse Rese Tense es) دهند و نقد کنند.

صفحه 203:
۲- اجزای سه گانه الگوی هاولند در مورد تغیبر نگرش را شرح دهند. ۱ CS tae eee) era ‏هاولند را نام ببرند و نتايج تحقيقات در مورد هر يكك را بيان‎ ۴- کاربردهای الگوی یادگیری در تغییر نگرش را تشريح كنند.

صفحه 204:
1 er ‏كاربردهاى آن را توضيح دهند:‎ *- نتايج تحقيقات دز مورد ميزان دركير بؤدن شخص با يكك ا ۱ در الگوی قضاوت اجتماعی را بیان کنند.

صفحه 205:
۱ سا اه کل ۸- فرضهای بئیادی و نتایج تحقیقات درمورد الگوی ناهماهنگی شناختی را توضیح دهند. 4- مفهوم الگوهای کارکردی؛ فرضیات زیربنایبی و چگونگی 0

صفحه 206:
۰- اشکال گوناگون تغییر و مقاومت در برابر نگرش را شرح دهند. ۱- اصطلاحات زیر را تعریف کنند و آنها را در توضیح مفاهیم روان ‎ey - 205‏ 3 شناسى اجتماعى به كار ببرند. اثر تقدم و تاخحر - لنككر يا معيار- گستره طرد و گستره عدم التزام.

صفحه 207:
Oe erent Sel

صفحه 208:
۱- الگوهای ياد گیری محر کت - پاسخی تغییر نگرش مفروضات الگو درباره ماهیت انسان * تاکید بر روابط بین محر کهای ویژه با پاسخهای خاص ‎eae neds‏ 1 ‎en ere ee‏ ۱ شود.

صفحه 209:
en) eee eset eel CI pee etree teen ‏ا‎ ‏موثر باشد.‎ * مشوقهای ارائه شده برای تغیبر نگرش بابد. قوبتر از مشوقهای حافظ وضع موجود باشند

صفحه 210:
‎tan .‏ ۱ مراحل مختلف فرآیند تغییر نگرش بر طبق نظرب ‎zee es eal

صفحه 211:
Beret ‏ا‎ ۳ ea ee mere) aye ee ees nlc nae ‎-١‏ ييام رسان يا منبع ارائه ييام متقاعد كننده ‎-١‏ ويؤكيهاى بيام ‎eee aes yer ee ‏۴- گیرندگان پیام

صفحه 212:
—— ae OOO

صفحه 213:
| el ۱ یکت جانبه 00 محتواى نيام = ‎ro‏ سازمان پیام شیوه انتقال پیام

صفحه 214:
ادامه وی ژگیهای پیام: اثرات ترتيبت ارائه دو بيام و زمان اندازه كيرى نكرش (دوو و راتيس من 2198

صفحه 215:
۳- زمینه ارائه پیام

صفحه 216:
۱ الف - الكوى قضاوت اجتماعى اسر ‎ee‏ ‏مغروضات الگو درباره ماهیت آدمی: ‎rer Ses‏ ار * تاکید بر ادراک فرد و قضاوت او در مورد یک پیام

صفحه 217:
مفروضات بنیادی الگوی قضاوت اجتماعی * نشات گرفته از برخی از موضوعهای «فيزیک روانی» * پیامدهای متقاعد کنتده.ای که شبیه به دید گاه ما باشند (لنگر ‎Oo‏ را

صفحه 218:
5 سيان ۱ ال ات اند اقا هد یه ی شود

صفحه 219:
كستره هاى يذيرشء ۱ ‎eS al‏ كسترده عدم التزام )كستره بذديرش ‏ا نمی پذیره ‎

صفحه 220:
مفروضات الگو: Rom Ay tesa Sts eS ما میل داریم جنبه های مختلف این نگرشها در ما هماهنگ باشند. * داشّتن نكرشهاى ناهماهنكك تجربه اى نارّاحت كنندهاست كه منجر به تغیبر نگرش می شود. * کاربرد اصلاح «منطق روانی؛

صفحه 221:
‎Shs Srlort 1‏ ‎reyes‏ ۱۹ 'مفروضات»الكو: ل ل منجر م شود به ‏ناهماهنگی شناختی

صفحه 222:
فرض دوم: ا اال ا ا ا و ناهماهنكى و حالت تاراحت كنئده يستكي دارد به: ‎nora Q)‏ ل ا ا ۲) اهمیت هر یک از شناختها برای شخص

صفحه 223:
راههاى كاهش ناهماهتكى: ‎)١‏ كم كردن تعداد يا اهميت عناصر ناهماهنكك ١؟)‏ افزايش تَعَدادِ يا أهتكيت شناختهاى هماهتكك > eee

صفحه 224:
۳- الگوی کار کردی: مفاهیم بنیادی: * مردم نكرشهايى را حفظ مَى كنند كه با نيازهاى آنان منطبق باشد. * برای تغییر آن نگرشها باید نیازها را بشناسیم * دو الككوى كاركردى تقريباً مشابه وجود دارد

صفحه 225:
ذو الكوى كار كرذى مشابه الف) کاتز ب) «اسمیت». «پرونرا و «وایت»

صفحه 226:
کار کردهایی که نکرشها در خدمت آها هستند: ۳-۳ ‎eee‏ + الاقم rie

صفحه 227:
‎ee‏ دهم ‏اندازه كيرى و سنجش ككرشها ‏هدف آموز شكلى: «آشنايى با روشهاى سنجش نگرشها و مزایا و محدودیت های هر یک از روشها؛

صفحه 228:
هدفها ى آموزشى جزئى: ا كك ا ل ا ا نام ببرنك. 5 ee ee ‏ا‎

صفحه 229:
Foe) ears ‏و‎ ‏ترستون) را شرح دهند.‎ eee ACSI RCE SE emer دهند و وجه تشابه آن را با مقیاس ترستون بیان کنند.

صفحه 230:
۱ | (GEES SMe) ee era el eee Ep a ee eee eee را شرح دهند.

صفحه 231:
ل ل ا د ا ا ل 0 روش را بیان کنند .

صفحه 232:
Pape eas Une SON Crime eee em ee ‏یکدیگر مقایسه کنند و برای یک موقعیت فرضی بهترین روش‎ ‏لا و و‎

صفحه 233:
ابزار سنجش تگرشها

صفحه 234:
روشها و فنون سنجش نگرشها

صفحه 235:
۱- مقیاس نگرش الف - مقیاس فاصله های یکسان نما یا مقیاس ترستون ب- مقياس «مجموعه درجه بنذى» يا «مقياس ليكرت» ‎ree Ne ls ercl‏ 300 د- مقياس فاصله اجتماعى يا مقياس «بو ركاردوس» ‎wlio —9‏ 5181 ۱۳ ه- مقياس تراكمى كاتمن

صفحه 236:
ار Serer bol ere ner ele Se > ei ‏ارائه می شود‎ * هر جمله یک «ارزش میزانی» دارد که درجه مخالفت یا موافقت 0 ال ‎eee‏ ج و« سكن ‎SS actin eae‏

صفحه 237:
۱ * مقیاسی پنج درجه ای به صورت «کاملا موافق» ( ۵ نمره ) تا ل ا Pan eer ree SCs ستجش جزء شناحتی و احسای بر

صفحه 238:
۱ ie cd ‏سنجش آمادكى براى عمل فرد دن يككٌ موقعيت‎ 3 ‏ارائه جملاتی در رابطه با یک موقعیت‎ Peeve rep cere) le

صفحه 239:
۱ ‎Cleese sll 2 Ste °‏ * جملاتى به ترتيب. به هقفت دزجه مختلف (از ‎١‏ تا 72 ) براى ACESS EI ee Or ear eee

صفحه 240:
هه - مقیاس ترا کمی گاتمن * نشان دهنده شت تدر بجي نكر 9 انتخاب هر درجه » درجات ما قبل را در خود دارد

صفحه 241:
ل ۱۳ Pen Ses ne Peas nee * اندازه گیری موضوع نگرش بر حسب صفاتی که دو به دو با هم 50 0 * علامت گذاری موضوع نگرش روی یکک مقیاس هفت قسمتی بر حسب آن صفات

صفحه 242:
۲- مصاحبه زمینه باب ‎rea CO SIC ۰‏ ۱ | * نمونه كيرى از كل جامعه سوالات مورد استفاده و دام ا

صفحه 243:
۳- فنون پوشیده با مبدل ‎ee‏ ا ا ۱ 0 ۱

صفحه 244:
etd ‏فا‎ Arol> 99 cloie! gules 919) 9 pl 7۳ 0 eek) ‏لت‎ OE SISSON ae nee A)

صفحه 245:
2 ا ا لس ‎aa‏ ‎-١‏ مفاهيم زير را تعريف كنند و آنها رادر توضيح يديده هاى روان شناسى اجتماعى به كار برند. ‎ees ae a oe‏ ۱ رفتاری نوع ۸ خود ‎CICS ea aE ee en Oa‏ تخر تن ‎PLS MP BSI a ned‏ م

صفحه 246:
‎-١‏ خلاصه جهت كيريهاى تحقيقات روان شناسى اجتماعى بر جنبه هاى نظرى يا عملى از آغاز» شكل كيرى اين علم تا زمان حاضر و نقش كارهاى كورت لوين در اين باره را تشريح كنند. ‏'- تفاوت تحقيقات كاربردى تحقيقات بنيادى در روان شناسى اجتماعى از جنبه هاى هدف تحقيق» روش تحقيقء زمينه مورد ‏تحقيق و نقش محقق را توضيح دهند.

صفحه 247:
ص۳۳ تحقیقات روان شناسی اجتماعی در زمینه های مختلف ۱ ۵- معیارهای تعیین منائل اجتماعی و مراحل و چگونگی حل این مسائل و ايجاد تغييرات اجتماعى مناسب را توضيح دهند.

صفحه 248:
۶- ویژگیهای هر یک از خط مشهای تغیبر اجتماعی را تشریح کنند. ۷- نقش عالم اجتماعی و اشکال مختلف رابطه وی را در تغییر اجتماعى ‎(eal‏ دهند

صفحه 249:
eS ‏کر‎ کورت لوین: * جدیدترین مدافع ترکیب ۱ eee pn) eC ae Sr) EN CG tore rene So) See eee Dra

صفحه 250:
بررسى جند مسئله روان شناسى اجتماعى ‎eS eee a ee al‏ * علل بيماريها * تشخیص مسائل پزشکی * پیشگیری از بیماریها ‏ مگان کنترل سلامت درمان بيمارى

صفحه 251:
‎-١‏ صرفه جويى در مصرف انرزى شش براى يافتن راههايى براى تشويق افراد به كاهش مصرف انرژی * استفاده از اصول یادگیری و تقویت و کاربرد مشوقهای مالی ‏* مفاهیم «تراژدی اشتراک؛ و «تله اجتماعی»

صفحه 252:
۱ ee cane الف) شخضن كردن قسئله ‎Co)‏ 0 ۱ د) فراهم كردن وسايل براى ايجاد تغيير

صفحه 253:
خط مشیهای تغییر اجتماعی علمل تغيير: افرادى كه در برنامه ريزى و كاربرد روشهاى تغيير در جامعه شر کت دارند

صفحه 254:
نقش عالم اجتماعى در تغيير

رایگان