ravanshenasiye_tafavothaye_fardi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روانشناسی تفاوت های فردی”

روانشناسی تفاوت های فردی

اسلاید 1: فصل سومارائه دهندگان : حامد محمدجان پور احمدچالی و رضا قنبریاستاد : دکتر طهماسب زاده

اسلاید 2: افراد منتظر ، دو نوع واکنش کاملا متفاوت را در برابر او نشان می دهند وقتی کودکی پا به عرصه وجود می گذارد

اسلاید 3: بعضی تلاش می کنند ویژگی هایی در وجود او بیابند که اجداد او را به خاطر می آورد

اسلاید 4: در حالی که بعضی دیگر می کوشند ویژگی های بی همتا و منحصر به فردی پیدا کنند

اسلاید 5: گروه اول به استمرار در زندگی و دوام چیزی علاقمند است که از قبل وجود داشته است گروه دوم به چیزی می اندیشد که در هر موجود انسانی تازگی دارد و کاملا منحصر به فرد است گروه اول به تشابه ها و گروه دوم به تفاوتها فکر می کند .

اسلاید 6: سلام ، حال شما خوبه ؟ان شاء الله بیدارین دیگه !!!به ادامه درس توجه کنید

اسلاید 7: ضریب همبستگی چیست ؟

اسلاید 8: ابزاری آماری برای تعیین نوع و درجه رابطه ی یک متغیر کمی با متغیر کمی دیگر است . ضریب همبستگی ، یکی از معیارهای مورد استفاده در تعیین همبستگی دو متغیر است. ضریب همبستگی شدت رابطه و همچنین نوع رابطه (مستقیم یا معکوس) را نشان می‌دهد . این ضریب بین ۱ تا ۱- است و در عدم وجود رابطه بین دو متغیر، برابر صفر است.همبستگی بین دو متغیر تصادفی X و Y به صورت زیر تعریف می‌شود :این قسمت از سایت ویکی پدیا گرفته شده است .

اسلاید 9: توارث

اسلاید 10:

اسلاید 11: در لغتنامه معین توارث به معنای ارث بردن از یکدیگر است که این کار توسط ژن ها صورت می گیرد .ژن ای چیشیه ؟؟؟

اسلاید 12: یه نفر بگه ژن چیه ؟بهله مثه اینکه آقای موسوی نژاد دستشو بلند کرد

اسلاید 13: درست نبود خودم می گم....

اسلاید 14: هر سلول بدن انسان شامل 25000 تا 35000 ژن است . ژن ها حامل اطلاعاتي هستند که تعيين کننده ي ويژگي هاي شما هستند . ويژگي ها شامل مواردي مي شود که شما از والدين خود به ارث مي بريد : يعني والدين شما مقداري از ويژگي هاي خود را از طريق ژن ها به شما انتقال مي دهند . مثلاًاگر پدر و مادر شما چشم آبي باشند ، ممکن است رنگ چشم شما هم آبي شود ، يا اگر مادر شما روي صورت خود کک و مک دارد ، ممکن است اين ويژگي را از او به ارث بريد . ژن ها فقط در انسان وجود ندارد ، بلکه همه ي حيوانات و گياهان نيز داراي ژن هستند .

اسلاید 15:

اسلاید 16: کروموزم ها داخل سلول ها هستند و سلول ها واحد هاي بسيار کوچکي هستند که تمام چيز هاي زنده را تشکيل مي دهند به طوریکه يک سلول آن قدر کوچک است که شما مي توانيد از طريق ميکروسکوب هاي بسيار قوي آن ها را ببينيد . در بدن شما ميلياردها سلول وجود دارد.اکثر سلول ها داراي يک هسته ي مرکزي هستند و هسته ها که تخم مرغي شکل هستند ، به عنوان مغز سلول عمل مي کنند .

اسلاید 17: کروموزوم

اسلاید 18: به این ترتیب ، لااقل نخستین جنبه ی تفاوت های فرد که سبب تمایز یک فرد از فرد دیگر می شود ، یعنی جنسیت او ، زاییده ترکیب خاص کروموزومی است که از والدین خود به ارث می برند .

اسلاید 19: به این تصویر توجه کنید !

اسلاید 20:

اسلاید 21: اینا همونایی ان که فردا میخوان معلم بشن !!!

اسلاید 22: بیچاره بچه هایی که زیر دسته اینان.....!

اسلاید 23: Please listen to me boys. Now , we are going on …

اسلاید 24: ژن ها چیکار می کنند تو بدن ؟

اسلاید 25: ژن ها نقشه ساخت پروتئين ها هستند كه در واقع بلوك هاي سازنده همه چيز (موها، چشم ها، گوش ها، قلب، ريه و...) در بدن هستند.

اسلاید 26: خب دیگه برگردیم به کتاب

اسلاید 27: صفحه ی 41 کتابجدول 1-همبستگی بین ضرایب هوشی افراد مختلف

اسلاید 28: ضریب همبستگی فرد با خودش یعنی چه ؟

اسلاید 29: 1- مفهوم ضریب 0/91 این است که حالات روانی فرد و توانایی های جسمی و روانی او در زمان های مختلف فرقق نمی کند .یعنی یک فرد نه تنها سال به سال دگرگون می شود ،بلکه ماه به ماه ،هفته به هفته و حتی روز به روز هم دگرگون می شود 2- از آنجا که ضریب همبستگی برای پیشبینی است ،مفهوم همبستگی 0/91 این است که از روی نتایج افراد در یک آزمون هوشی ،نمی توان به طور کانل پیش بینی کرد که آنها در آزمون های بعدی ،درست مثل آزمون اول عمل خواهند کرد .در واقع آنها در دو نوبت مختلف به صورت های مختلف بازده خواهند داشت .

اسلاید 30: همبستگی 0/90 چطور ؟

اسلاید 31: وجود همبستگی 0/90 بین نتایج همشکمان یکسان ، که از نظر توارث عینا مثل هم هستند ، از یک طرف اهمیت توارث و از طرف دیگر تاثیر محیط را نشان می دهد .همشکمان یکسان ، حتی زمانی که در یک خانواده بزرگ می شوند ، تفاوتهایی را نشان می دهند ، زیرا غیر ممکن است که محیط زندگی برای دو نفر یکسان باشد .

اسلاید 32: 0/60 و 0/55 ؟

اسلاید 33: همبستگی 0/60 بین نتایج همشکمان عادی همجنس و 0/55 بین همشکمان عادی غیر همجنس بیانگر این واقعیت است که محیط تربیتی در ایجاد تفاوتهای فردی تاثیر دارد .

اسلاید 34: خب حالا نتیجه رو بگو تا نخوردمت ؟

اسلاید 35: ب ب ب ب ه خد د د دا می یی گ گم

اسلاید 36: اگر کل جدول 1 را در نظر بگیریم می بینیم که هر اندازه رابطه ی خویشاوندی کمتر می شود به همان اندازه تفاوت های فردی افزایش می یابد . این امر اثر توارث در ایجاد تفاوتهای فردی را به تایید می رساند . باز در همین جدول می بینیم که حتی همشکمان یکسان نیز تفاوتهایی دارند و این امر اثر محیط را بازگو می کند .

اسلاید 37: آزمایشها نشان می دهد که همشکمان یکسان ،زمانی که از یکدیگر جدا شده ،در محیط های مختلف پرورش یافته اند ،تفاوت های بیشتری را در نتایج آزمون ها نشان داده اند .میانگین ضرایب همبستگی 52 تحقیقی که در این مورد انجام گرفته و جمعا 3134 جفت مشکم را شامل می شده به شرح زیر است :بنابراین ،تفاوت هوشی همشکمان یکسان و خواهران و برادران ،زمانی که در دو محیط متفاوت بزرگ می شوند افزایش می یابد .تحقیقات دیگر نشان می دهد که تفاوت هوشی والدین و فرزند خوانده ها ،به تدریج که بر مدت فرزند خواندگی افزوده می شود ،کاهش می یابد .

اسلاید 38: 1- تفاوتهای فردی همشکمان چی شد بالاخره ؟2- آقا آقا آقا ...شما دندون رو جیگر بزار الان میگه

اسلاید 39: ویژگی های مطالعه شدههمشکمان یکسان با هم بزرگ شدههمشکمان یکسان جدا بزرگ شدههمشکمان عادی با هم بزرگ شدهمیانگین اختلاف قد(به سانتی متر)6/18/14/4میانگین اختلاف وزن(به پوند)0/49/90/10میانگین اختلاف طول سر(به میلی متر)6/22/22/6میانگین اختلاف عرض سر(به میلی متر)2/28/22/4میانگین اختلاف ضریب هوشی(با آزمون بینه)3/52/89/9میانگین اختلاف ضریب هوشی(با آزمون استنفرد بینه)4/63/166/11جدول 2- تفاوتهای فردی همشکمانصفحه 44 کتاب

اسلاید 40: من میدونم الان اگه از بچه ها بپرسی هیشکی نمیتونه توضیح بده ...

اسلاید 41: نتایج ردیف اول جدول بالا نشان می دهد که تفاوت های همشکمان عادی از نظر طول قد به مراتب بیشتر از تفاوتهای همشکمان یکسان است .تفاوت های همشکمان یکسان ،چه آنهایی که در یک محیط و چه آنهایی که دردو محیط جداگانه بزرگ شده اند ،چشم گیر نیست .تفاوت های همشکمان عادی از نظر طول و عرض سر نیز بیشتر از تفاوتهای همشکمان یکسان استان از نظر وزن چنین نیست .معنی تفاوت های بالا این است که همشکمان یکسان ،چه با هم بزرگ شوند و چه جدا از هم ،تفاوت های فردی چشم گیری نشان نمی دهند و این واقعیت اثر توارث را تایید می کند .

اسلاید 42: جای تردید وجود ندارد که تفاوتهای موجود بین همشکمان یکسان و همشکمان عادی که بیشتر از بقیه است ،به توارث نسبت داده می شود .از طرف دیگر ،می بینیم که تفاوت های همشکمان یکسان جدا بزرگ شده بیشتر از آنهایی است که با هم بزرگ شده اند و این امر اثر محیط را تایید می کند .به نظر می رسد که در اثر محیط ،بر حسب ویزگی های مختلف ،متفاوت است ،مثلا اثر محیط در تغییر وزن بیشتر از تغییراتی است که در طول قد یا در شکل سر ایجاد می شود .

اسلاید 43: وقتی نتایج آزمون ها را در نظر می گیریم ،می بینیم که تفاوت های موجود بین دوقلوها بیشتر از تفاوتهایی است که از اندازه گیری ویژگی های جسمی به دست آمده اند .اختلاف ضریب هوشی ،بین همشکمان یکسان جدا بزرگ شده ،بیشتر از آنهایی است که با هم بزرگ شده اند .

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید