تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۰ اسلاید ارائه خلاصه درس روان شناختی برای دانشجویان رشته روانشناسی.

mostafabehyadi

صفحه 1:
تهیه کنندکان: استاد:

صفحه 2:

صفحه 3:
‎eee‏ ا ‎ ‏روانشناسی شتاجتی در معنای خاص سطالعه ی وه و اداراك.يادكيرى:يادسيارى و تفكر افراد درباره ى اطلاعات است. ‏عقاید غالبا از طریق دیالکتیک یا احتجاج رشد می کند . احتجاح فرایندی تحولی است . زیرا عقاید در طول زمان با الگویی گشتاری تکامل می یاب ‎٩‏ ‏ا خن ‏ورد یت رد ی و ات ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 4:
پیشینه ی فلسفی روانشناسی عقل كرايى در برابر تجربه كرايى فلسفه در تلاش درک ماهیت پسیاری از ابعاد جهان است و عمدتا بر درون ل ال ل تت 016 010 ‏ل ل ا‎ ca En ‏عقلانى است.‎ ارسطو تجربه گرا بود : تجربه گرا معتقد است که ما دلئش را از طرق شواهد. ‎See ante i ie a wet we‏ مى أوريم دکارت روشهای خودکاوی و تعمق را برای یافتن حقیقت برتر از روشهای ‎nee Sac‏ ار را از طریق مشاهده تجربی کسب کنند (لوح سفید) مطالعه ی یادگیری . 53200

صفحه 5:
پیشینه روانشناختی روانشناسی شناختی ‎ne raed‏ مس زر شناخت) ساختارگرایی: PCS Gon ETN CoD Ie Re BONE ye eee Ng ese) ‏ادراك آن با تجربه ى اين ادارك به اجزلى تشكيل دهنده ى ان است.‎ ۳ ‏ویلهلم وتت مداف ا ا‎ ‏بود. درونگری .نگاه درونی به اطلاعاتی است که از هشیاری ما میگذرد.‎ ‏كار كر دكرايى: جانشينى براى ساختاركرايى:‎ روانشناسان بايد بر فرايند أنديشه تمركز كننده نه برمختواى أن ‎CD a ea a ane ee‏ ‎Paes BPS (Es Sire eh cena en Ep CRC EOE a‏ ‎Ce ES eS ei ae Doe‏ ‎eee IU de ce DRS Bema]‏ و درباره ی روانشناسی شناختی برجای گذاشت .

صفحه 6:
3 pee ‏ا ا ا‎ re) ل اك جك ‎Seen‏ ‏كمتر سختكير روانشناسى أست. تداعى كرابي ابن مسئلة رأ ‎OEY, aye‏ ‎NI eryeen coves‏ ا 5 ‎RE,‏ ل کنند که مرج و ۱ در اواخر قرن نوزدهم دانشمند تداعى كرك هرمان ابينكهاوس اوا ‎ES en ane we ne ee eel‏ دریافت که تکرار فراوان میتولند تداعیهای ذهنی را در حافظه بیشتر تثبیت 1 ك2 اساي ۱ اصل را قانون ثر نامید : رضایت همچون محرک رفتار فرد برای اینده عمل ا الاق ل ار لتر ار رسي

صفحه 7:
از تداعی گرایی تا رفتارگرایی رفتارگرایی دیدگاهی نظری است که براساس ان روانشناسی باید فقط بر رابطه ی بین رفتار قلبل مشاهده از یک سوه و رویدادها یا محرکهای محیطی ديكر.متمركز شود. ۱ ‏ا ا‎ 01000 cere see toe

صفحه 8:
eee Tee ne پدر رفتارگرایی افراطی جان واتسون است. واتسون سازوکار یا محتواهای درونی ذهنی را بی فایده تلقی میکرد. او معتقد بود که روانشناسان بليد تنها پرمطالعه ی رفتار قابل مشاهده تمرکز داشته باشند. لسکینر یک رفتترگرای افراطی بودو اعتقاد داشت درواقع همه اشکال رفتارانسانی و نه تنها یادگیری را میتوان براساس رفتاری که در واکنش به ا 00 ۱ ااا ل 00 ‎glee‏

صفحه 9:
روانشناسی گشتالت ما پدیده های روان شناختی را زمانی خیلی خوب درک میکنیم که آنها را کل های سازمان یافته و ساخت مند بدانیم‌اگر ما پدیده ها را به بخش های 1 ل ا ل ل اه كنيم.

صفحه 10:
آزمون تورینکگ به وسیله آن یک برنامه یله ای به حدی موفقارزیبی می شود که انسان نمیتواند برون داد آن را از برون داد آدمی تشخیص دهد. هوش مصنوعی اقدام انسان ها برای ساختن سامانه ای است که هوش وبه خصوص پردازش هوشمندلنه ی اطلاعات را نشان می دهدبرنامه های بازی شطرنج که اکنون 00 نیسر روان شناسی شناختی را همچون مطالعه ی نحوه ی یادگیری: 00 7 يي

صفحه 11:
OO EB Itc. ATS) 19 pes Fey Ore eae i Dea ee RC Core me kts] ‏ات تست رد ات‎ eI ace Sate ate ‏جمع اورى داده ها و تحليل امارى به بوهشكران كمك ميكند تا بديده هاى شناختى‎ ۱ 0 ees rg Pc روشهاى متمايز برُوهشى : للف) تجارب ازمایشگاهی یا سایر ا ا 0 ‎Te ca‏ ا ‎eet ren a CME‏ ا ۱ و هوش مصنوعی.

صفحه 12:
0 لك a ‏مور سب سح‎ 1 ree er eee See Se Gn iene nee ae el ‏مورد نظر باشد.كنترل شديدى را بر موقعيت آزمايش اعمال كند.شركت كنندكان را به‎ ‏صورت تصادفى در معرض برخورد و شرايط آزمايشى قرار دهد]آزمايشكر ممكن است‎ 5950000 ‏ام ل‎ cere Pa | ‏ل‎ eee TTY تجربه های کنترل شده ی آزمایشگاهی ابزار خوبى براى آزمليش فرضيه ها در اختيار می گذارند. در تحقیقات روان شناسی شناختی متفیر های وابسته ممکن است کاملا متنوع ‎Fee era me Erne ees Cc ce eo ee eae‏ ‎La ted aac 2 dea eae ad‏ شرکت کنندگان را نام برد.

صفحه 13:
0 لك ازيك سوخصوصيات مو ان بافرردادن تصادفی شرکت کنندگان درگروه ازمون یاگروه گواه دستکاری کرد.ازسوی دیگرخصوصیات شرکت کنندگان به ‎ERS Ome CH See Sol‏ 1 come oS RICE ‏ا‎ ey cle) sie Me ere eo) NR! Coa) ‏ری تسس‎ ‏كاركيرى اين روشها منعطف بود مطالعات همبستكى به طوركلى اجازه استنتاجهاى‎ ‏صریح علی رانمیدهد درنتیجه‌بسیاری ازروان شناسان شناختی داده های نجربی‎ ‏رابرداده های همبستگی ترجیح می دهند.‎

صفحه 14:
| Om Te رابطه بين عملكردشناختى ورويدادهاوساختارهاى مغزى رامطالعه مى كنند.سه طبقه قرارميكيرد.طبقه اول:فنون مربوط به مطالعه مغزفرهيس ازفوت اوست.طبقه دوم:فنوتى ‎Ses Da gnome epee RE‏ ا ا ‎FE nee Sa‏ ميدهدكه وجود كاستى شناختى خاصى دراو تشخيص داده شده است.طبقه سوم‌فنون کسب اطلاعات درباره فریندهای مفزی درجریان اجرای بهنجاریک فعالیت فتهای فنی اخیر پژوهشگران رابصورت فزاینده قادرساخته است ‎Bs OS Spoon Jens Ce OS Fe pie anes nes eam Carey IP‏ ‎ir ee Se ORE EoD‏ 0 0 فعالیت مفزی حیوانات بررسی کردنند شاغتى ابت

صفحه 15:
خود -سنجیهارمطالعات موردی ومشاهده طبیعی سم )موی تجربه های فردی وتحقیقات روان شناسی غالبا خصوصیات دقیق جنبه های مجزای شناخت افرادتمرکز دارنددروش هایی که پژوهشگران درموردطیف گسترده از زمیته های مختلف استفاده می کنند:!بخود سنجی ۲مطالعه موردی ۲:مشاهده طبیعی يايليى داده هاى مبتنى برانواع مختلف خودسنجى به صراحت شركت كنندكان عرضه کننده گزارش بستگی دارد. ا ا م ل ميكدند كزيئه ديكركزارش كلامى اين است كه از شركت كتتذكان لاله د تدبا جنبه معینی ازپردازش شناختی خوداطلاعات خاصی راگزارش کنند بوم شناسی مطالعه روابط تعاملی بین جاندارومحیط اوست.

صفحه 16:
سا رايانه هادرظهورمطالمات روان شناسى شناختى نقش اساسى ‎٩‏ ‏ازتاثيركذارى انهاغيرمستقيم_ازطريق طراحى الكوى شناخت انسان بريايه الكوهاى ‎eee ee‏ ۱ زیت سم سح تس رش سرت سس ی محر رات ‎Ae a‏ م ‎ile‏ یب ری مس ورس زمان براى به حداكثررساندن كاركرد ان طراحى شده است.

صفحه 17:
ال ۳ علوم شناختى حوزه اى ميان رشته اى است كه از ايده ها وروش هاى روان شناسى شناختى.روان ريست ‎ae a eee) Scare a a lea‏ سوت زوسن تس ۱ ما انجام میدهیم‌با یکدیگر در تعامل اند. ۲عقل گرایی در برابر تجربه گرایی 0 reser ‎oe‏ ی رت مد را لیس رت سر ‏سس ریت در اسب ی ‎۱ eae a ‎eee IC ral‏ ور سدع سس سرت ‎ ‎

صفحه 18:
ا ل شناختى: داده های روانشناسی شناختی را میتوان تنها در بافت یک نظریه تبییتی به لور کامل درک کرد.یلی نظریه های بدون داده های تجربی‌تهی هستند.علم صرفا ببی نسسیلکه ترکسی از جقایی لت کم با نظريه هاى علمى.تبيين شده و سازمان يافته اند.علم از ما مى خواهد كه نه تنها قادر به تعميم دادن باشيم.بفهميم كه جرا حافظه جنين عملكردى دارداز. یک جهت یکی از اهداف مهم علم تبیین است.تعمیم تجربی درغیاب یک نظریه زیر بنلیی چیزی رانبیین نمی کند از جهت دیگر نظریه به ما کمک می کند تا محدوديتهاى تعميم تجربى رادريابيم و بفهميم كه جه وقت وجرا اتفاق مى فتد.یکی از اهداف مهم ‎Cae‏ Se ere Pa Fae cere are OIYP foe Fe ge ne SUE Reape IRS ‏ا‎ eet So ‏محیطی رارمز گشلیی کند همچنین می تواندمحرکات داخی که بیشتراطلاعات‎ SUEY RAD PSV eye مجموعه ای از حقایق انباشته شد:

صفحه 19:
ا ل شناختى: ا ا 200 ‎OE en ECS‏ ل ل 0 02212205 نیزبافرایندهای شناختی تعامل دارند Co eS SS Eee SEE ‏شاحت راید از‎ ۴ همه ی فرایند ها شتاختی راید باعملیات گوناگون همگرا مورد مطالعه قرار داد یعنی رت چم ار مد ی دم اه ده مت بیشترباشدبیشترمی توان به ان اعتمادکرد.ما همه لین روشهابید علمی باشند.روشهای علمی ازاین نظرکه مبنایی برای ماهیت خود_تصحیحی درکارعلمی فراهم می TOS aes CEP Oa Peer yr aren ion ae or Fron Ser pane OTE انتظارات نادرست خود رارد كنيم.روشهاى غير علمى جنين خصوصياتى ندارند. ۵ همه ی پژوهش های بنیادی روان شناسی شناختی ممکن است یه کاربردهایی ‎Sey Cater er a Or ea Seay‏ ۱ بینجامد:تحقیقلتی که بنیادی به نظر میرسد غالبا منجریه کاربرد های فوی می شودبه همین شکل» پژوهشی که به نظر مرت تاریری اد ۱9 فورا به درك بنيادى مى انجامد.خواه كاربرد فور داشته باشد يا نداشته باشد

صفحه 20:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
23,000 تومان