ravan-shnasi-sazmani5

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روانشناسی صنعتی و سازمانی”

روانشناسی صنعتی و سازمانی

اسلاید 1: موضوع :هویت سازمانی و روانشناسی صنعتی و سازمانیتهیه کننده:

اسلاید 2: روانشناسی صنعتی و سازمانی چیست و به موضوعی می‌پردازد؟در میان انواع تعریف‌هایی که برای روانشناسی صنعتی و سازمانی ارائه شده، تعریف زیر نسبتاً ساده و قابل‌فهم است (+/+/+):روانشناسی صنعتی و سازمانی (I/O Psychology) شاخه‌‌ای از رشته روانشناسی است که به بررسی رفتارها در محیط کار می‌پردازد و نیز می‌کوشد با استفاده از اصول روانشناسی، رفتارهای کاری انسان‌ها را تغییر داده و محیط کار را بهبود دهد. این بهبود می‌تواند در زمینه‌‌های مختلف، از جمله عملکرد، ارتباطات، رضایت حرفه‌ای و ایمنی به وجود بیاید.بنابراین همه‌ی موضوعات زیر به نوعی در قلمرو روانشناسی صنعتی و سازمانی قرار می‌گیرند:انتخاب مناسب‌ترین افراد برای محیط کارارزیابی رفتارها و ویژگی‌ها و توانمندی‌های کارکناناندازه گیری عملکرد شغلیمیزان رفاه و کیفیت زندگی کارکنان سازمانانگیزش کارکنان و رضایت شغلیرفتارهای شهروندی سازمانیاسترس شغلیارتباطات در محیط کاررفتارهای سیاسی در محیط کارتجزیه و تحلیل شغلفرهنگ سازمانیاحتمالاً با مرور این موضوعات خواهید گفت: «تمام این موضوعات در مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی هم گفته می‌شود و آن‌جا هم دقیقاً همین سرفصل‌ها را تدریس می‌کنند. پس چرا یک رشته‌ی مستقل به عنوان روانشناسی صنعتی و سازمانی داریم؟»پاسخ این است که روانشناسی صنعتی و سازمانی، دانش مورد نیاز را برای «شناخت بهتر انسان‌ها در محیط کار» خلق و عرضه می‌کند. سپس ما در حوزه‌های رفتار سازمانی و منابع انسانی، دستاوردهای روانشناسی صنعتی را مصرف می‌کنیم و به کار می‌گیریم.

اسلاید 3: روانشناسی صنعتی؟ روانشناسی سازمانی؟ روانشناسی محیط کار؟در نخستین روزهایی که روانشناسان به سراغ محیط کار آمدند، بیشتر محیط‌های کار از جنس کارگاه و کارخانه بودند؛ از کارگاه‌های زغال‌سنگ تا کارخانجات خودروسازی. به همین علت، اصطلاح روانشناسی صنعتی رواج پیدا کرد.اما به مرور زمان، روانشناسی به سراغ سازمان‌های رسمی دیگر هم رفت. سازمان‌هایی که از جنس صنعت نبودند. مثلاً موسسات خیریه، سازمان‌های غیرانتفاعی و دانشگاه‌ها.اصطلاح روانشناسی سازمانی بزرگ‌تر و عمومی‌تر به نظر می‌رسید. اگر چه بسیاری از روانشناسان ترجیح دادند ترکیب روانشناسی صنعتی و سازمانی (I/O Psychology) را به کار ببرند.البته اصطلاح روانشناسی صنعتی و سازمانی بیشتر یک تعبیر آمریکایی است و در اروپا غالباً از اصطلاح روانشناسی کار و سازمان یا Work and Organizational Psychology استفاده می‌شود

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید