کسب و کار مدیریت و رهبری

روانشناسی مدیریت

ravanshenasiye_modiriyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روانشناسی مدیریت”

روانشناسی مدیریت

اسلاید 1: روان شناسی مدیریت رشته روان شناسی (2واحد) از سری انتشارات متون آزمایشیتألیف: دکتراحمد احمد زاده بیانیتهیه کننده: دکتر منیژه کرباسی

اسلاید 2: هدف کلی درس آشنایی خواننده با رابطه روان شناسی و دانش مدیریت و دیدگاه های مختلف مدیریتی مبتنی بر مباحث روان شناختی

اسلاید 3: فصل اولارتباط روان شناسی با دانش مدیریت

اسلاید 4: تعابیر روان شناسی مدیریت 1- لوتان خوی (LothanKhoi) 2- هالاک (Hallac) 3- دومزدیه (Dumazdieh) 4- اداره آموزش وپرورش کالیفرنیا

اسلاید 5: تعبیر لوتان خوی از روان شناسی مدیریت مطالعه روانشناسانه دانش مدیریت

اسلاید 6: 2- تعبیر هالاک از روان شناسی مدیریت کاربرد اصول روان شناسی در اعمال مدیریت صحیح

اسلاید 7: 3- تعبیر دو مزدیه از روان شناسی مدیریت تحلیل روان شناختی مسایل مدیریت

اسلاید 8: تعریف اداره کل آموزش و پرورش کالیفرنیاالف- آگاهی روان شناختی از مدیریتب- بهره مندی از روان شناسی در مدیریت بهره ورج- شناخت روان شناسانه مدیران

اسلاید 9: تعریف روان شناسی مدیریت عبارت است از زمینه مطالعاتی معینی که در چارچوب آن، رفتار مدیر و فرایند رهبری از دیدگاه روان شناسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

اسلاید 10: کاربرد روان شناسی مدیریتچهار مورد است شامل:1- استفاده از یافته های روان شناسی در حل مشکلات مدیریت2- تجزیه و تحلیل مسایل مدیریت به کمک نظریه های روان شناسی و

اسلاید 11: ادامه کاربرد روان شناسی در مدیریت 3- توانایی بیشتر مدیر در اداره امور سازمان 4- اصلاح فرایند مدیریت و شناخت علمی نیاز های آن با استفاده از یافته های علمی روان شناسی

اسلاید 12: تاریخچه روان شناسی مدیریت1- آدام اسمیت2- بنتهام (Bentham)3- فردریک تیلور4- هانری فایول5- فالت6- برنارد7- نظریه های رفتاری

اسلاید 13: 1- آدام اسمیت نخستین دیدگاه روان شناختی را در زمینه مدیریت آدام اسمیت مطرح ساخت.

اسلاید 14: تأکید آدام اسمیتجذب نیروی انسانی به عنوانمهم ترین منبع تولیدچگونگی جذب نیروی انسانی

اسلاید 15: سود جویی از نظر اسمیت اسمیت به گرایش سود جویی کارکنان اشاره داشته، که در حقیقت موضوعی روان شناختی است.

اسلاید 16: تأثیر غریزه سود جویی در باروری به عقیده اسمیت سود جویی را نه تنها نباید از بین برد بلکه باید از آن در جهت بیشتر کردن و بهینه سازی تلاش افراد استفاده کرد.

اسلاید 17: 2- بنتهام بر سودجویی تأکید نموده و نوشت که انگیزه همه اعمال انسان کسب لذت و احتراز از درد است، که نوعی برداشت روان شناختی است.

اسلاید 18: 3- فردریک تیلور بنیانگذار مدیریت علمی در اوایل قرن بیستم

اسلاید 19: تیلور و تشویق در کتاب خود به نام «اصول مدیریت علمی» موضوع تشویق را که امری روان شناختی است مورد تأکید قرار داد.

اسلاید 20: تیلور و تشویق مالی انگیزه ایجاد فعالیت کارکنان از نظر تیلور این مورد است:تشویق مالی

اسلاید 21: 4- هانری فایول در کتاب مشهور خود به نام «مدیریت صنعتی و عمومی» دیدگاهش را مطرح ساخته است.

اسلاید 22: فایول و وظایف مدیریتتآکید بر:وظایف مدیریت های تصمیم گیرنده درشناسایی کارکرد ها و وظایف

اسلاید 23: فایول و مدیران فایول به طور ضمنی، وجود ضرورت برای آگاهی های روان شناختی مدیران را مورد تأکید قرار داد.

اسلاید 24: 5- فالت تأکید بر:روابط فعال انسانی در مدیریت به عنوان«مسأله اصلی» سازمان

اسلاید 25: فالت و روان شناسی نظریه فالت فصل جدیدی از تحول نظریه های روان شناختی در مدیریت را بنا نهاد.

اسلاید 26: عوامل مؤثر در افزایش بازدهی کارکنان بررسی ها در دهه سوم و چهارم قرن گذشته نشان داده است که دو عامل در بازدهی کارکنان مؤثر است که عبارتند از:

اسلاید 27: دو عامل مؤثر در افزایش بازدهی کارکنانبرقراری ارتباط صحیح با کارکنان سازمانتوجه به وضعیت روانی آنان از طریق تقویت روحیه

اسلاید 28: 6- برنارد در مطالعات مدیریت، بر جنیه های روان شناختی مانند موارد زیر تأکید خاصی داشت: 1- انگیزش 2- شخصیت 3- ادراک 4- وضعیت روانی و 5- روابط بین گروهی

اسلاید 29: 7- نظریه های رفتاری این نظریه ها به ریشه یابی روان شناختی سه نوع رفتار در مدیریت پرداختند.

اسلاید 30: سه نوع رفتار در مدیریتهمکاریسازگاریهمسازی

اسلاید 31: اهمیت مطالعت روان شناسی مدیریت 1- آشنایی با اصول، قواعد و فن آوری استفاده درست از نیروی انسانی 2- آشنایی با فعال کردن خلاقیت ها 3- آشنایی با ایجاد جریان فکری در جامعه

اسلاید 32: زمینه های مباحث روان شناسی مدیریت شامل 6 زمینه:1- مشکلات مدیر در اداره امور سازمان2- رفتار مدیر در سازمان و ریشه های آن و

اسلاید 33: ادامه زمینه های مباحث روان شناسی مدیریت3- اصول روابط اداری در سازمان و عوامل مؤثر در شکل گیری آن4- چگونگی اصلاح مدیریت و

اسلاید 34: ادامه زمینه های مباحث روان شناسی مدیریت5- تحلیل روان شناختی مشکلات مربوطه6- چگونگی جذب نیرو های کارآمد وروش های فعال نگه داشتن آنان

اسلاید 35: مباحث روان شناختی سازمان مباحث روان شناختی در 9 گروه مطرح می شود:1- ساختار گروهی سازمان2- ساختار قدرت3- رفتار سازمانی و

اسلاید 36: ادامه مباحث روان شناختی سازمان4- شخصیت سازمانی5- فرهنگ سازمانی6- ارزیابی رفتار سازمانی و

اسلاید 37: ادامه مباحث روان شناختی سازمان7- روابط انسانی در درون سازمان8- روحیه سازمان9- انواع مختلف سازمان ها

اسلاید 38: تحلیل روابط سازمان از دیدگاه روان شناسیمباحث قابل ذکر در 9 مورد ارائه می شود:1- مفهوم مشارکت فعال در سازمان و عمل مؤثر در شکل گیری آن2- انضباط سازمانی و مفهوم آن و

اسلاید 39: ادامه تحلیل روابط سازمان از دیدگاه روان شناسی3- تعارض در سازمان و علل به وجود آمدن آن4- هیجان زدگی در کار5- سلطه جویی در سازمان و

اسلاید 40: ادامه تحلیل روابط سازمان از دیدگاه روان شناسی6- جاه طلبی و مقام دوستی و تأثیر آن در روابط انسانی7- رفتار های ناسازگار و

اسلاید 41: ادامه تحلیل روابط سازمان از دیدگاه روان شناسی8- ناسازگاری ناشی از موقعیت مدیر9- بیماری های مدیریت

اسلاید 42: شخصیت در مدیریتمباحث مورد توجه:ضرورت توجه به تفاوت های فردیو مدیریتارتباط شخصیت با موقعیت مدیرتوضیح در بارهشخصیت مدیرانتیپ های شخصیتیمدیران

اسلاید 43: استفاده از روان شناسی در جذب نیروی انسانیبحث ها شامل چهار مورد بوده است:1- بهره گیری از یافته های روان شناسی به منظور جذب، نگهداری، آموزش نیروی انسانی و فعال کردن آن ها و

اسلاید 44: استفاده از روان شناسی در جذب نیروی انسانی2- آزمون های گزینش کارکنان از طرف مدیران و معیار های آن و

اسلاید 45: استفاده از روان شناسی در جذب نیروی انسانی3- کاربرد روان درمانی در تقویت و فعال کردن نیروی انسانی و مدیریت4- بهداشت روانی در سازمان

اسلاید 46: تحلیل نظریه های مدیریت از دیدگاه روان شناسیمباحث مطروحه شامل 8 مورد بوده است:1- نظریه اسمیت و چگونگی تأکید آن بر غریزه سودجویی2- نظریه مدیریت علمی و مبنای روان شناختی آن و

اسلاید 47: ادامه تحلیل نظریه های مدیریت از دیدگاه روان شناسی 3- نکات روان شناختی نظریه سازمان4- نظریه هماهنگ و ارتباط آن با نقطه نظر های روان شناختی و

اسلاید 48: ادامه تحلیل نظریه های مدیریت از دیدگاه روان شناسی5- رفتارگرایی در مدیریت6- نظریه هماهنگی و معنای روان شناختی آن و

اسلاید 49: ادامه تحلیل نظریه های مدیریت از دیدگاه روان شناسی7- نظریه همسازی و ارتباط آن با روان شناسی8- نظریه سیستمی و تحلیل روان شناختی آن

اسلاید 50: پاسخ دهید کاربرد های روان شناسی مدیریت را در دنیای امروز نام برده و در حدود یک صفحه توضیح برای آن بنویسید.

اسلاید 51: فصل دومتعریف سازمان، عوامل مؤثر در شکل گیری رفتار، ارزشیابی رفتار سازمانی و انواع آن

اسلاید 52: سازمان چیست؟ سازمان ها پدیده های اجتماعی هستند نه واقعیت های فیزیکی

اسلاید 53: وجود سازمان ها مهم ترین چیزی که در مورد سازمان باید به خاطر سپرد این است که وجود آن ها قائم به چیزی است که در ذهن مردم وجود دارد.

اسلاید 54: مفهوم سازمان مجموعه ای از انسان هایی است که تلاش های همسو و طراحی شده را در جهت نیل به هدف های مشترک دارند.

اسلاید 55: تعداد افراد در سازمان تعداد افراد یک سازمان ممکن است حتی مشتمل بر دو نفر باشد.

اسلاید 56: تحول مفهوم سازمان تحول مفهوم سازمان در سه مورد مطرح می شود: 1- سازمان ها پیچیدگی بیشتری پیدا کرده اند و

اسلاید 57: ادامه تحول مفهوم سازمان2- تأکید بیشتری بر تقسیم وظایف و تلاش های تخصصی می شود.3- نظریه های مر بوط به تشکیل سازمان ها، تغییرات زیادی کرده اند.

اسلاید 58: تفاوت سازمان های سنتی و پیشرفته در سازمان های ادرای و اجتماعی سنتی، هدف رکن محسوب می شود در حالی که در سازمان های معاصر، بر مدیریت تأکید می شود.

اسلاید 59: تفاوت برداشت نظریه های مختلف از مفهوم سازمان (دو مورد)تأکید نظریه های کلاسیک بر ساختار بوروکراتیکو

اسلاید 60: ادامه تفاوت برداشت نظریه های مختلف از مفهوم سازمان تأکید نظریه های مدیریت بر روابط انسانیاست.

اسلاید 61: ارکان سازمانهدف سازمانمدیریت سازمان

اسلاید 62: هدف های سازمانمقاصد شکل گیری سازمانمحور مشترک فعالیت هایاعضای سازمان

اسلاید 63: تعریف مدیریت به مجموعه تصمیم گیری ها و تدابیری گفته می شود که به منظور تحقق هدف ها در زمینه هماهنگی تلاش ها و استفاده بهینه از امکانات و منابع انسانی و مادی صورت می گیرد.

اسلاید 64: تعریف فرهنگ سازمانی مجموعه معیار ها، ارزش ها و تصورات حاکم بر سازمان، که شرایط روانی حاکم بر سازمان را فراهم ساخته و اوضاع و احوال سازمانی را ایجاد می کند و بر نحوه عملکرد اعضا تأثیر می گذارد.

اسلاید 65: شرایط حاکم در شکل گیری فرهنگ سازمانی ایدئولوژی هایحاکم بر محیطنگرش های فلسفیموجودباور ها، اعتقاد ها،سنن، آداب ونگرش ها

اسلاید 66: مفهوم رفتار سازمانی کنش ها یا واکنش هایی است که اعضای سازمان با در نظر گرفتن ارزش های رایج، هدف مشترک سازمانی، هماهنگی با فعالیت سایر افراد سازمان و تحت تأثیر فرهنگ و هویت سازمانی از خود بروز می دهند.

اسلاید 67: عوامل مؤثر در شکل گیری رفتار سازمانیشامل 8 مورد:1- هدف های سازمان 2- نقش سازمانی3- نیاز های سازمانی4- ادراک سازمانی و

اسلاید 68: ادامه عوامل مؤثر در شکل گیری رفتار سازمانی5- انگیزش سازمانی 6- آموزش های سازمانی7- میزان همبستگی با سازمان 8- ارزیابی رفتار سازمانی

اسلاید 69: عوامل مؤثر در ادراک سازمانیالف- توانایی حفظ سازمان اداری (اطلاع رسانی)ب- میزان گستردگی و پیچیدگی سازمانج- توانایی درک کنندهد- موقعیت ادراک

اسلاید 70: اشتباهات عمده در ادراک سازمانیمباحث مورد توجه:ادراک پارانوییکادراکانحرافیادراک قالبیادراکناخوشایند

اسلاید 71: معیار های عمده سنجش رفتار سازمانیشامل 7 مورد:الف- میزان تأثیر گذاری رفتارب- جایگاه رفتارپ- سنجش زمینه امکاناتی رفتار و

اسلاید 72: ادامه معیار های عمده سنجش رفتار سازمانیت- سرعت رفتارث- مهارتج- علاقه مندیچ- ابتکار و نوآوری

اسلاید 73: انواع سازمان هاسازمان رسمیسازمان غیر رسمی

اسلاید 74: وجه تمایز سازمان های رسمی و غیر رسمیشامل 4 تفاوت:1- سازمان های رسمی از تعدادی نقش تشکیل شده، اما سازمان های غیر رسمی از میان کنش های انسانی و

اسلاید 75: ادامه وجه تمایز سازمان های رسمی و غیر رسمی2- ساختار رسمی، مسؤولیت تصمیم را تجویز می کند و ساختار غیر رسمی، درجه کیفیت آن را و

اسلاید 76: ادامه وجه تمایز سازمان های رسمی و غیر رسمی3- سازمان رسمی خطوط کاملاٌ مشخصی از ارتباط دارد و سازمان غیررسمی مجهز به شایعات و

اسلاید 77: ادامه وجه تمایز سازمان های رسمی و غیر رسمی 4- سازمان رسمی دارای الزامات و مصوبات مثبت یا منفی است اما سازمان غیر رسمی ممکن است مرحمت ها یا پاداش ها را اعمال یا حذف کند.

اسلاید 78: تعریف شخصیت شخصیت طرح واحد و کلی ترکیب یافتهای است از رفتار ها، صفات و فضایل آدمی

اسلاید 79: تعریف شخصیت سازمان احساس هویتی است که از یکپارچگی روابط، هدف ها، مقررات، فرهنگ، عملکرد ها و سازمان به وجود می آید.

اسلاید 80: شخصیت سازمان ویژگی های پایدار سازمان، که کیفیت خاصی از روابط را به وجود آورده و تمایز هایی ایجاد می کند را شخصیت سازمان می گویند.

اسلاید 81: عوامل مؤثر در شخصیت سازمان1- وجود روابط آزاد یا محدود2- میزان باز یا بسته بودن محیط3- وجود روابط خانوادگی و قبیله ای

اسلاید 82: مفهوم بیماری مدیریت بیماری مدیریت نوعی اختلال شخصیتی است که تحت تأثیر عامل مدیریت به وجود آمده یا بروز می کند.

اسلاید 83: بیماری های مدیران1- مدیر انفجاری2- مدیر مقرراتی3- مدیر نمایشی4- مدیر بی اعتماد5- مدیر واکنشی و

اسلاید 84: ادامه بیماری های مدیران6- مدیر مضطرب7- مدیر سلطه جو8- مدیر مقلد9- مدیر نامتناسب10- مدیر عوام فریب

اسلاید 85: 1- مدیر انفجاری دارای ویژگی اتخاذ تصمیم های ناگهانی و غیر قابل کنترل، عصبانیت غیر قابل پیش بینی و تحریکات شدید رفتاری

اسلاید 86: 2- مدیر مقرراتی دارای وسواس در اجرای مقررات به نحوی که با استفاده از چارچوب مقررات، مشکل آفرینی نموده و حرکات سیستم را کند می کند.

اسلاید 87: 3- مدیر نمایشی با دوری کردن از هنجار ها، تعجب زیردستان را برانگیخته و نظر آنان را جهت ارضای نیاز مفرط به ستایش، به سوی خود جلب می کند.

اسلاید 88: 4- مدیر بی اعتماد پیوسته خود را در معرض توطئه دیگران دانسته و به واکنش های کارکنان حساسیت بیش از اندازه دارد.

اسلاید 89: 5- مدیر واکنشی دارای تزلزل و بی ثباتی شخصیت، هیجانات شدید و وابسته به دیگران است.

اسلاید 90: 6- مدیر مضطرب با احساس قریب الوقوع یک واقعه، تحریک پذیری زیادی دارد. به دلیل هراس ناشی از اضطراب، دچار درماندگی و بی تصمیمی است.

اسلاید 91: 7- مدیر سلطه جو کمبود اعتماد به نفس در او احساس وحشت و ناتوانی، ایجاد می کند و با تحکم سعی در اعمال رفتار سلطه جویانه دارد.

اسلاید 92: 9- مدیر نامتناسب به سبب عدم برخورداری از فرهنگ مدیریت متناسب با شرایط زمان و مکان، معمولاً فاقد ظرفیت لازم برای تصدی پست مدیریت بوده و در انجام وظایف خود ناتوان است.

اسلاید 93: 10- مدیر عوام فریب به جای ادره امور، به اداره کارکنان و مراجعان می پردازد و سعی وی در جهت حفظ پست و هدف های شخصی در سازمان است.

اسلاید 94: پاسخ دهید 1- منظور از ساختار بوروگراتیک چیست؟ 2- امروزه کدام یک از دیدگاه های مدیریتی بیشتر در سازمان ها غالب است و چرا؟

اسلاید 95: فصل سومروان شناسی سیتم های آموزشی

اسلاید 96: عوامل مؤثر بر شکل گیری سیستم سیستم1- وجود عناصر مختلف2- وجود فعالیت در هر یک از عناصر3- وجود تضاد بین عناصر4- وجود ارتباط بین حرکت ها5- وجود هدف مشترک

اسلاید 97: وظایف عمده مدیریت سیستمشامل 8 مورد:1- تشخیص نیاز اساسی ایجاد کننده هدف و آگاهی از رابطه ساختاری بین آن ها2- توجه به رابطه بین هدف و نیاز های فردی عناصر سیستم و

اسلاید 98: ادامه وظایف عمده مدیریت سیستم3- اعتقاد به استقلال عملکرد حوزه ها و ایجاد اختیار متناسب با مسؤولیت ها4- فراهم نمودن امکانات لازم برای فعالیت حوزه ها و

اسلاید 99: ادامه وظایف عمده مدیریت سیستم5- ایجاد روابط تکمیلی و هماهنگی بین حرکت های مختلف و هدایت آن ها به سوی هدف6- حفظ روابط با سیستم های محیط(موازی، متداخل و فراگیر) و

اسلاید 100: ادامه وظایف عمده مدیریت سیستم7- توجه به وارد ساختن اطلاعات جدید به سیستم برای تداوم و تجدید حیات آن8- ارزشیابی مداوم از عملکرد سیستم

اسلاید 101: محیط سیستم به کلیه عوامل و شرایط مؤثر در شکل گیری و کارکرد سیستم که در خارج از کنترل آن قرار دارند، محیط سیستم می گویند.

اسلاید 102: شاخص های سلامت سیستم سیستم زمانی سلامت است که بین جذب و تطبیق تعادل وجود داشته باشد. یعنی سیستم خود را با محیط تطبیق داده و محیط را نیز در خود جذب کند.

اسلاید 103: سیستم و زمان سیستم ها باید بتوانند خود را با تحولات زمان تطبیق دهند وگرنه شادابی و پویایی خود را از دست خواهند داد.

اسلاید 104: عمر سیستمسیستم پایدار(پایداری نیاز)سیستم ناپایدار(ناپایداری نیاز)

اسلاید 105: بیماری سیستم سیستم بسته، سیستمی بیمار است زیرا نمی تواند در جریان گذشت زمان، خود را با تحولات جور کند.

اسلاید 106: مشخصات سیستم بستهدارای چهار مشخصه:1- بارزترین مشخصه وجود اختلال یا قطع رابطه با سیستم های محیط است.2- بروز عارضه در درون سیستم (عدم همکاری کارکنان) و

اسلاید 107: ادامه مشخصات سیستم بسته3- وجود اصطکاک بین عناصر و اجزای تشکیل دهنده سیستم (تکرار کار ها و عدم تقسیم وظایف)4- هدر دهی نیرو و توان بالقوه سیستم (پایین آمدن بازده)

اسلاید 108: انواع روابط ممکن در سیستم ها1- روابط تکمیلی 2- روابط مالکیتی3- روابط یک سویه4- روابط معارض5- روابط گسیخته

اسلاید 109: 1- روابط تکمیلی بر اساس تکمیل فعالیت سایر عناصر شکل می گیرد و نیاز به شناسایی موقعیت های تکمیلی و ارتباط بین آن ها دارد.

اسلاید 110: مشخصه های روابط تکمیلی الف- اجزای تشکیل دهنده آن دارای ایستار مایل هستند، یعنی تمایل به ارتباط، طبیعی تلقی می شود.ب- فعالیت های هماهنگ است

اسلاید 111: 2- روایط مالکیتی در شرایطی شکل می گیرد که مدیر و مصلحت او جایگزین سیستم و قوانین و مقررات آن شود.

اسلاید 112: 3- روابط یک سویه انجام فعالیت ها براساس برنامه ریزی متمرکز صورت می گیرد. هدف، جهت و روش توسط یک عنصر انتخاب می شود و دیگری باید پیرو باشد.

اسلاید 113: 4- روابط معارض تضاد ها و تعارض ها، مواد اولیه برای شکل گیری این نوع روابط هستند. سیستم فاقد شکل گیری کامل است و روابط معارض حفظ می شود.

اسلاید 114: روابط معارض در سیستم های شکل گرفته در سیستم های شکل یافته، ارتباطات معارض و دگرگونی در چگونگی معارضه نشانه ای از افزایش آنتروپی است.

اسلاید 115: 5- روابط گسیخته افرادی که بدون شناخت یکدیگر و یا داشتن هدف مشترک در کنار هم قرار می گیرند، دارای روابط گسیخته یا صفر هستند.

اسلاید 116: تحلیل سیستم در چهار بخش صورت می گیرد: 1- درونداد (ورودی ها) 2- فرایند (نحوه کارکرد) 3- برونداد (خروجی ها) 4- بازخورد (واکنش به خروجی ها)

اسلاید 117: طبقه بندی سیستمالف- از نظر وسعت عملکرد (خرد و کلان)ب- از نظر نوع ارتباط (موازی، متداخل و فراگیر)

اسلاید 118: پاسخ دهید ویژگی های شخصیتی یک مدیر موفق را نام برده و برای هر ویژگی توضیحی در حد سه سطر تهیه کنید.

اسلاید 119: فصل چهارمنظریه های مدیریت

اسلاید 120: انواع نظریه هاالف- نظریه های کلاسیکب- نظریه های نئوکلاسیکج- نظریه های ساخت گرا

اسلاید 121: 1- نظریه های کلاسیکالف- فایولب- ماکس وبرج- تیلورد- گیولیک و اورویک

اسلاید 122: 1- نظریه فایول به صحت فعالیت سطوح بالای کار یعنی مدیریت توجه کرده است.

اسلاید 123: اصول مورد تأکید فایول1- طراحی2- سازماندهی3- رهبری4- هماهنگی5- کنترل

اسلاید 124: 2- نظریه ماکس وبراصول انجام کار مؤثر درسازمان:1- ساختار سلسله مراتب2- تقسیم کار3- تدوین چگونگی اجرای قوانین4- تأکید بر ضوابط و نادیده گرفتن روابط

اسلاید 125: 3- نظریه تیلور افزایش کارآیی سازمان های صنعتی از طریق کار بیشتر کارگران را مورد تأکید قرار داده است (تأکید بازدهی از طریق کار بیشتر کارکنان)

اسلاید 126: اصول مدیریت علمی (تیلور) 1- برقراری اصول فنی و فیزیکی مدیریت از طریق شناخت مسایل علمی آن 2- توجه علمی و منطقی در انتخاب کارکنان 3- برقراری روابط مبتنی بر منطق مدیریت و کارکنان

اسلاید 127: 4- نظریه گیولیک و اورویک با علامت اختصاری POSDCORB نشان داده می شود که شامل:1- طراحی (Planning)2- سازماندهی (Organizhng)3- استخدام (Staffing)4- راهبری (ِDirecting) و

اسلاید 128: 4- نظریه گیولیک و اورویک5- هماهنگی (Coordinating)6- ارائه گزارش (Reporting)7- بودجه (Budgeting)

اسلاید 129: محتوای نظریه های کلاسیک در جهت کسب منافع بیشتر برای سازمان و مصالح آن است (توجهات مادی).

اسلاید 130: اصول اصلی مدیریت از دیگاه فایول1- تنظیم برنامه2- سازماندهی3- فرماندهی4- هماهنگی5- کنترل و نظارت

اسلاید 131: ب- نظریه های نئوکلاسیک1- مطالعات هاثورن2- مطالعات داگلاس مک گرگور3- مطالعات پارکر فالت4- مطالعات میشیگان5- مطالعات اوهایو6- مطالعات روان شناختی مدیریت

اسلاید 132: 1- مطالعات هاثورن منجر به ارائه نظریه روابط انسانی شد. از طریق بررسی های «میو» در کارگاه هاثورن کمپانی وسترن الکتریک شیکاگو انجام شد و نقطه عطفی است در دانش مدیریت.

اسلاید 133: نتیجه مطالعات میو تأثیر انگیزه و روابط صمیمی بین کارگر و کارفرما را در اداره مطلوب محیط کار نشان داده است.

اسلاید 134: 2- مطالعات داگلاس مک گرگور نظریه های X و Y را بر مبنای دو نگرش کاملاً متفاوت در مورد انسان و طبیعت او ارائه نموده است.

اسلاید 135: X فرضیه های نظریه در این دیدگاه انسان موجودی است:الف- مسؤولیت گریزب- درونگراج- بی علاقه به کار و فعالیتد- بی علاقه به رهبری

اسلاید 136: فعالیت مدیران بر اساس فرضیه X های نظریه الف- بی اعتمادی به کارکنانب- وادار کردن کارکنان به کار و فعالیتج- کنترل مستقیم کارکنان

اسلاید 137: Y فرضیه های نظریهانسان را موجودی می داند:1- برونگرا2- درای گرایش فطری به خلق کردن3- دارای تمایل به تلاش و تولید4- دارای انگیزه کسب احترام و خود شکوفایی

اسلاید 138: فعالیت مدیران دارای نگرش Yموافق با نظریه 1- محیط کار کارکنان را شکل نمی دهند.2- رفتار کارکنان را کنترل نمی کنند.3- کارکنان را تحت سرپرستی مستقیم قرار نمی دهند.4- به اعمال کنترل شخصی کارکنان معتقدند.

اسلاید 139: 3- مطالعات پارکر فالت مطالعات فالت در زمینه مدیریت و مشکل استخدام کارکنان بوده است. وی نیز بر نظریه روابط انسانی تأکید نموده و اصولی را پیشنهاد نموده است.

اسلاید 140: اصول نظریه فالت1- اجرای فرامین و دستورات خشک غیرعملی است.2- تصمیمات باید با مشارکت کارکنان گرفته شود.3- برتری اداری ناشی از وجود مسؤولیت بیشتر است.4- سلسله مراتب، ناتوان از پیشبرد امور است.

اسلاید 141: 4- مطالعات میشیگان ویژگی های مدیران گروه های پرتولید در مقایسه با کم تولید: 1- تأکید بیشتر بر روابط انسانی تا وظیفه مداری2- صرف وقت بیشتر در تماس های رو در رو با کارکنان3- شیوه سرپرستی باز

اسلاید 142: 5- مطالعات اوهایو این مطالعات مبتنی بر دو محور بوده است:1- شناخت عوامل رضایت بخش در محیط سازمانی2- شناخت عوامل عدم رضایت در محیط سازمانی

اسلاید 143: 6- مطالعات روان شناختی مدیریت مطالعات آرجریس سهم بزرگی در پیوند روابط مدیریت و روان شناسی داشت. وی معتقد بود که با خویشتن یابی می توان به تصحیح رفتار سازمانی اقدام کرد.

اسلاید 144: بهداشت کارکنان از طریق تغییر رفتار مدیران عالی رتبه به نظر آرجریس اولین قدم در گسترش و پرورش فکری و روانی مدیران عالی رتبه سازمانی این است که آنان بدون ترس، مشکلات خود را بادیگران در میان بگذارند و خواهان مشارکت همگانی در رفع آن باشند تا کارکنان نیز الگو بگیرند.

اسلاید 145: ج- نظریه های ساخت گرا1- نظریه کارل مارکس 2- نظریه ماکس وبر

اسلاید 146: 1- نظریه کارل مارکس کارگرانی که در کارخانه فاقد اختیار هستند می توانند با در اختیار گرفتن ابزار های تولید، سرنوشت تولید را به دست گرفته و بیگانگی خود را با تولید از بین ببرند.

اسلاید 147: 2- ماکس وبر به مدیریت بوروکراتیک توجه نموده که از واژه بوروکراسی به معنای تأکید بر اصل ساختار و اقتدار آن نشأت گرفته است.

اسلاید 148: همسازی سازمانی ساخت گرا ها نظریه همسازی سازمانی را مطرح کرده اند که مبتنی بر قرار گرفتن منافع سازمان و کارکنان در یک جهت می باشد. آنان از بین رفتن بیگانگی بین کارگر و تولید را عامل همسازی می دانند.

اسلاید 149: ساخت گرایی و یکپارچگی سازمانی ساخت گرا ها اساس مدیریت را یکپارچگی سازمان می دانند که متأثر از منافع مشترک کارکنان و سهیم بودن آنان در منافع سازمان است.

اسلاید 150: پاسخ دهید در باره هر یک از عناصر واژه POSDCORB توضیح بدهید.

اسلاید 151: فصل پنجم مدیریت نیروی انسانی

اسلاید 152: اهمیت عامل انسانی عامل انسانی کیفی تنها ملاک پیشرفت کشور ها است.

اسلاید 153: عوامل مؤثر بر تربیت عامل انسانی شرایط اقتصادی شرایط اجتماعی شرایط فرهنگی شرایط علمی شرایط سیاسی شرایط تاریخی شرایط اقلیمی

اسلاید 154: وظایف مدیریتبعد تخصصیبعد رهبری

اسلاید 155: 1- وظایف تخصصی1- وظیفه راهنمایی2- وظیفه اقتصاد3- وظیفه آموزشی4- وطایف مشترک

اسلاید 156: وظیفه رهبری وظیفه رهبری کلی تر از وظایف تخصصی است و مک گرگور ان را در دو بعد زیر مورد تأکید قرار داده است: 1- رهبری رسمی 2- رهبری اجتماعی

اسلاید 157: انواع متفاوت رهبری از دیدگاه وبر1- رهبری معنوی (ناشی از برتری معنوی رهبر نسبت به سایرین)2- رهبری سنتی (بر مبنای ارزش های سنتی شکل گرفته)3- رهبری قانونی (بر اساس قوانین و ضوابط معین به وجود آمده)

اسلاید 158: وظایف رهبریشامل 6 مورد:1- شناخت واقعیت ها و موقعیت ها (بررسی دقیق روابط سازمان و مدیریت)2- پیش بینی ( آمادگی برای رویارویی با تحولات) و

اسلاید 159: ادامه وظایف رهبری3- برنامه ریزی (برای استفاده بهینه از امکانات)4- مطالعات پژوهشی (کسب شناخت عمیق تر و دقیق تر) و

اسلاید 160: ادامه وظایف رهبری5- سازماندهی (تأکید بر ضوابط در انتصاب ها)6- ارزشیابی و کنترل (بر اساس موازین علمی و برای شناخت نقاط قوت و ضعف)

اسلاید 161: تأمین نیروی انسانی دو بعد کمی و کیفی دارد شامل:الف- کمی: برای توسعه سازمانب- کیفی: از طریق بهبود کیفیت نیروی موجود با ارائه آموزش)

اسلاید 162: وظایف مدیریت نیروی انسانی شامل 8 مورد:1- مشخص و روشن ساختن هدف ها و وظایف2- تدوین اطلاعات لازم برای کنترل وظایف و

اسلاید 163: ادامه وظایف مدیریت نیروی انسانی3- بررسی در سازمان های مشابه سازمان مربوط4- مطالعه و تحقیق جهت انجام هماهنگی در خواسته های مدیریت و

اسلاید 164: ادامه وظایف مدیریت نیروی انسانی5- بررسی مستمر در ابعاد مختلف تشکیلات سازمانی6- مطالعه در روش گردش کار7- تنظیم طرح های اصلاحی8- ایجاد واحد های سازمانی

اسلاید 165: کاربرد نظریه سیستم ها د ر مدیریت منابع انسانی تشکیل یک سیستم منسجم به چهار طریق:1- تعیین هدف سیستم (برونداد)2- تعیین وظایف و خط مشی ها و

اسلاید 166: ادامه کاربرد نظریه سیستم ها د ر مدیریت منابع انسانی3- تعیین منابع لازم برای انجام وظایف مادی و انسانی (درونداد)4- مشخص نمودن عوامل داخلی و خارجی تأثیر گذار بر سیستم

اسلاید 167: اهداف سیستم اهداف سیستم متنوع است مانند:1- تأمین نیروی انسانی لازم با حداقل هزینه2- تأمین مادی و معنوی کارکنان و ایجاد رضایت در آنان3- پاسخگو بودن به مشکلات اجتماعی

اسلاید 168: انواع اهداف سیستم با توجه به زمان1- کوتاه مدت2- میان مدت3- دراز مدت

اسلاید 169: منابع لازم برای انجام وظایف مدیریت1- ارزش ها2- منابع و تسهیلات3- داده ها و اطلاعات4- فن آوری

اسلاید 170: عوامل مؤثر بر سیستمعوامل داخلیعوامل خارجی

اسلاید 171: عوامل داخلی مؤثر بر سیستم 1- فن آوری (تغییر فن آوری بر استخدام افراد تإثیر دارد).2- حرفه گرایی (در سازمان های حرفه ای کارکنان تحصیلات بالا دارند).3- ساخت نظام (تعیین هدف ها بر حسب ساخت نظام).

اسلاید 172: عوامل خارجی مؤثر بر سیستم بسیاز زیادند و می توانند حالت غیررسمی داشته باشند. برخی از آن ها عبارتند از:1- کارآیی سیستم برای تعیین نیاز های اقتصادی و رفاهی کارکنان2- واکنش سیستم در برابر عوامل اقتصادی، سیساسی، اجتماعی و فرهنگی و

اسلاید 173: ادامه عوامل خارجی مؤثر بر سیستم3- تأثیر تغییرات قوانین 4- عواملی مانند افکار عمومی و رقابت در بازار5- تغییرات فن آوری و پیشرفت های علمی

اسلاید 174: ارزیابی سیستم مدیریت منابع انسانی یکی از بهترین روش ها برای ارزیابی، مقایسه برونداد سازمان با اهداف اولیه آن است.

اسلاید 175: ویژگی های متمایز مدیران آموزشیپنج مورد:1- مداومت در آموزش 2- گسستن دوره های نامطلوب اخلاقی، علمی و فرهنگی و نقش حساس آن و

اسلاید 176: ادامه ویژگی های متمایز مدیران آموزشی3- انعطاف پذیری4- ساختار علمی محتوای آموزشی و ساختار ذهنی دانش آموزان5- ارزشیابی مداوم پیشرفت تحصیلی

اسلاید 177: فصل ششم ارتباط مدیریت و سازمان

اسلاید 178: مدیریت در سازمان سازمان را درمفهوم تشکیلات و مدیریت را در معنی اداره آن تعریف کرده اند. این دو واژه مکمل یکدیگرند و بین آن ها ارتباط نهادی وجود دارد زیرا نمی توان مدیریت را بدون سازمان متصور شد.

اسلاید 179: تلاش سازمانی تلاش سازمانی دارای دوجنبه متفاوت است:1- جنبه فردی تلاش سازمانی (سهم هر یک از اعضا)2- جنبه گروهی تلاش سازمانی (تلاش های هماهنگ، همسو و همگون)

اسلاید 180: اهمیت روابط انسانی در مدیریت های آموزشی و تحقیقاتی باروری نیازمند توجه به روابط انسانی در گروه های زیر است: 1- گروه های آموزشی2- یادگیرندگان و مشارکت آنان3- محققان و مؤسسات پژوهشی و مشارکت آن ها

اسلاید 181: فصل هفتمرهبری

اسلاید 182: مفهوم رهبری هر نوع اقدامی است که برای تعیین هدف ها و مقاصد جمعی و وصول به آن ها صورت می گیرد.

اسلاید 183: اهمیت رهبری ایجاد هماهنگی در سازمان برای نیل به هدف ها

اسلاید 184: وظایف رهبری اداره امور و توفیق در هدایت گروه به سوی هدف های معین

اسلاید 185: اساسی ترین وظیفه رهبری اساسی ترین وظیفه رهبری، عبارت است از تعیین هدف ها و مقاصد مشترک برای گروه

اسلاید 186: اهم وظایف رهبری شامل 9 مورد است:1- شناسایی نیرو های گروه مورد رهبری و برآورد واقع بینانه امکانات آن2- آگاهی از تحولات و نیاز های زمان و توجه به پیشرفت علوم و فنون و

اسلاید 187: ادامه اهم وظایف رهبری 3- تشخیص نیاز های گروه مورد هدایت در جهت رشد و پیشرفت آن4- طراحی راهبرد در برگیرنده هدف نهایی درازمدت5- تعیین هدف های مقطعی

اسلاید 188: ادامه اهم وظایف رهبری 6- توجه به چگونگی ارتباط رهبری با گروه هدایت شونده و تقویت آن7- توجه به شرایط زندگی و محیط کار گروه هدایت شونده و

اسلاید 189: ادامه اهم وظایف رهبری 8- بسیج نیرو های موجود در بین گروه هدایت شونده و ترغیب آنان به فعالیت در امور مختلف9- ایجاد تعادل و هماهنگی بین گروه های مختلف

اسلاید 190: ویژگی های رهبری توانایی در یاری دادنگروهارتباط با گروهو شناخت دقیق انتصمیم گیری به موقع

اسلاید 191: ویژگی های مدیران در آثار کلاسیک و امروزی 1- فراتر رفتن از خود (فرار از خود)2- ارتباط با گروه3- دارا بودن نگرش علمی4- تخصص و

اسلاید 192: ادامه ویژگی های مدیران در آثار کلاسیک و امروزی 5- احساس تعلق به گروه6- پذیرش گروه7- اعتقاد به استفاده از روش های گوناگون8- قدرت

اسلاید 193: شیوه های جلب همکاری گروه 1- روش تطمیع2- روش اعمال قدرت و تهدید3- روش ناچار سازی 4- انگیزش

اسلاید 194: بهترین روش برای ایجاد همکاری بهترین روش برای ایجاد همکاری فعال در گروه، ایجاد انگیزش است.

اسلاید 195: انواع رهبری 1- منطقی2- سنتی3- معنوی

اسلاید 196: 1- رهبری منطقی از نظر وبر شایستگی و برجسته بودن رهبر در زمینه های عقلی، فکری، قدرتی، مالی و...

اسلاید 197: 2- رهبری سنتی از نظر وبر رهبری مبتنی بر آداب و رسوم قدیمی و ارزش های ملی و قومی

اسلاید 198: 2- رهبری معنوی از نظر وبر نزدیکی رهبر به معنویت و اصول الهی، ملاک رهبری اوست.

اسلاید 199: انواع رهبری از نظر وایلز 1- رسمی (انتصاب توسط مقام رسمی)2- غیررسمی (انتخاب توسط گروه)

اسلاید 200: تیپ های رهبری شامل 9 تیپ (سنخ):1- رهبر خلاق (تکیه بر روش های مناسب جهت پرورش خلاقیت)2- رهبر خشن (نادیده گرفتن نظر گروه و توسل به سلطه جویی) و

اسلاید 201: ادامه تیپ های رهبری 3- رهبر مقرراتی (تأکید بر هدف های سازمان و مقررات)4- رهبر همساز (مطابقت دهنده سازمان و مصالح آن با نیاز های گروه) و

اسلاید 202: ادامه تیپ های رهبری 5- رهبر مردم گرا (مبتنی بر روابط حسنه و پیوند با گروه در جهت تحقق اهداف)6- رهبر منطق گرا (توجه به مقررات در ارتباط با نیاز های گروه و شرایط سازمان) و

اسلاید 203: ادامه تیپ های رهبری 7- رهبر خودکامه (اداره سازمان بر مبنای اراده شخصی خود)8- رهبر بی تفاوت (جدا از جریانات سازمان و گروه)9- رهبر آزاد منش (دادن آزادی عمل تا حدی که تأثیر منفی نداشته باشد).

اسلاید 204: روش های رهبری مشتمل بر 3 مورد: 1- استیلا جویی (قایل شدن برتری برای خود نسبت به افراد گروه و بی توجه به نظر آنان و در نتیجه نشنج آفرینی) و

اسلاید 205: ادامه روش های رهبری 2- روش های همسازی (حرکت رهبر با گروه و گاه به دنبال آن به خاطر اجتناب از طرد شدن) و

اسلاید 206: ادامه روش های رهبری 3- روش های گروهی (جایگاه رهبر در مرکز گروه و تصمیمات بر اساس درک نظر گروه، هماهنگ کننده و وقوع رهبری در درون گروه بدون مقاومت)

اسلاید 207: تداوم رهبری تداوم رهبری بستگی به 6 عامل دارد: 1- ایجاد فضای تفکر در داخل گروه 2- تأمین امنیت افراد ابراز کننده مخالفت 3- سهیم کردن افراد در مسؤولیت ها و

اسلاید 208: ادامه تداوم رهبری 4- ترغیب خلاقیت ها و نوآوری ها 5- ارزشیابی منصفانه از فعالیت گروه 6- ترغیب افراد گروه به پذیرش مسؤولیت

اسلاید 209: رابطه رهبری و مدیریت 1- بسیاری از صاحبنطران رهبری و مدیریت را به عنوان امری واحد تلقی نموده و بین آن ها تفاوت قایل نشده اند.

اسلاید 210: ادامه رابطه رهبری و مدیریت 2- بدین معنا که بدون رهبری نمی توان مدیریت کرد و بدون آشنایی با مدیریت نمی توان رهبری را اعمال نمود.

اسلاید 211: تفاوت های رهبری و مدیریت شامل 5 مورد: 1- مدیر به تکنیک های بیشتری نسبت به رهبر نیاز دارد (در رهبری کشف تکنیک های مورد نیاز به عهده گروه است) و

اسلاید 212: ادامه تفاوت های رهبری و مدیریت 2- مدیریت جنبه اجرایی بیشتر دارد در حالی که د ر رهبری اجرای امر بیش از آن که به عهده رهبر باشد بر اثر کوشش های گروه است و

اسلاید 213: ادامه تفاوت های رهبری و مدیریت 3- رهبری امری کلی است در صورتی که مدیریت به جزییات اجرایی امر نظارت دارد و

اسلاید 214: ادامه تفاوت های رهبری و مدیریت 4- رهبری عمدتاً از طریق ارائه الگو صورت می گیرد، در حالی که ارائه الگو تنها یکی از تکنیک های مدیریت است و

اسلاید 215: ادامه تفاوت های رهبری و مدیریت 5- رهبر در امر هدایت و نظارت در پاسخ های گروه، فعالیت کم تری نسبت به مدیر دارد.

اسلاید 216: رفتار های اجتماعی رهبر آموزشی مشتمل بر 10 مورد: 1- احترام به عقاید و نظریات دیگران و پرهیز از مطلق انگاری 2- گرایش به انجام کار های اجتماعی 3- گرایش به فعالیت های جمعی و

اسلاید 217: ادامه رفتار های اجتماعی رهبر آموزشی 4- تفهیم و تشریح هدف های آموزشی به همکاران 5- ایجاد همسویی در هدف ها 6- رعایت احترام همکاران و

اسلاید 218: ادامه رفتار های اجتماعی رهبر آموزشی 7- اتخاذ رفتار های مناسب در جهت ایجاد محیطی سالم و مطلوب در محیط کار 8- توجه به ارزش شغل آموزشی و توانایی لازم در مورد تجزیه و تحلیل مسایل آن و

اسلاید 219: ادامه رفتار های اجتماعی رهبر آموزشی 9- ارزشیابی منصفانه از تلاش های آموزشی همکاران و خود 10- توجه به مسایل و مشکلات موجود و دوری از بی تفاوتی در برابر آن ها

اسلاید 220: تحقیق کنید در باره ویژگی های اداری، اجتماعی و فرهنگی مدیران آموزشی از دیدگاه مدیران و معلمان تحقیق کنید و آن ها را مقایسه نمایید

اسلاید 221: فصل هشتمرهبری و مدیریتدر اسلام

اسلاید 222: اهمیت مدیریت و رهبری در اسلاماز دیدگاه عملیاز دیدگاه نظری

اسلاید 223: هدف از تأسیس سازمان در مدیریت اسلامی عبارت است از رشد و تعادل انسان مشغول در سازمان است.

اسلاید 224: هدف های مدیریت و رهبری در اسلام شامل 5 مورد: 1- توجه به رشد معنوی انسان 2- توجه به رشد مادی (ارتقای سطح زندگی)

اسلاید 225: ادامه هدف های مدیریت و رهبری در اسلام3- برقراری عدالت و رفع هر گونه تبعیض از محیط سازمان4- برقراری روابط انسانی مطلوب در سازمان5- توجه به پیشرفت امور و تولید کار، باعنایت به اهمیت کار در اسلام

اسلاید 226: ضرورت مشاوره و مشورت در اسلام 1- گستردگی و انشعاب روز افزون مسایل مختلف در ابعاد گوناگون زندگی 2- پیچیدگی و تخصصی شدن بسیاری از مسایل 3- بهره مندی از اندیشه های دیگران برای کسب نتایج مطللوب تر

اسلاید 227: روش های مدیریت در اسلامشامل 7 مورد: 1- ایجاد انگیزه د ر کارکنان 2- توجه به استعداد و توانایی کارکنان 3- فعالیت جمعی و

اسلاید 228: ادامه روش های مدیریت در اسلام 4- تصمیم گیری به صورت گروهی و شورایی 5- ارتباط تنگاتنگ با کارکنان 6- خدمت به کارکنان در جهت رفع نیاز های مادی و معنوی آنان 7- اعتماد به مردم

اسلاید 229: ویژگی های اصول مدیریت در انقلاب اسلامی شامل 6 مورد: 1- اعتماد به مردم 2- درون زایی 3- مدیریت گروهی

اسلاید 230: ادامه ویژگی های اصول مدیریت در انقلاب اسلامی 4- مدیریت انقلابی 5- مدیریت مبتنی بر مهارت و تخصص 6- مدیریت مبتنی بر انگیزه

اسلاید 231: راهبرد ها و توصیه های لازم برای انجام انقلاب اداری در جامعه شامل 20 مورد: 1- تغییر نظام اداری کشور به طور بنیادی 2- پرهیز از جایگزینی افراد و تعویض مدیران و

اسلاید 232: ادامه راهبرد ها و توصیه های لازم برای انجام انقلاب اداری در جامعه 3- ایجاد دگرگونی سیستممی در ادارات 4- جایگزینی مدیریت جمعی به جای مدیریت فردی و

اسلاید 233: ادامه راهبرد ها و توصیه های لازم برای انجام انقلاب اداری در جامعه 5- اهمیت دادن به ارتباط همکاری وروابط افقی به جای تأکید بر سلسله مراتب 6- ارتباط مستقیم مردم با مراکز تصمیم گیری و

اسلاید 234: ادامه راهبرد ها و توصیه های لازم برای انجام انقلاب اداری در جامعه 7- استفاده از همکاری های مردمی در ادارات 8- دخالت دادن افراد موثق در تصمیم گیری های اداری و

اسلاید 235: ادامه راهبرد ها و توصیه های لازم برای انجام انقلاب اداری در جامعه 9- ایجاد ساختار اداری غیر متمرکز برای بهبود امور 10- تقویت طرح کارشناسی در ادارات به منظور ایجاد نظام اداری چاره ساز و

اسلاید 236: ادامه راهبرد ها و توصیه های لازم برای انجام انقلاب اداری در جامعه 11- گرایش به سیستمی اندیشیدن 12- رویکرد به پژوهش های متناسب در جهت افزایش بازدهی کارکنان 13- تأکید بیشتر در مورد تخصص در انتخاب مدیران و

اسلاید 237: ادامه راهبرد ها و توصیه های لازم برای انجام انقلاب اداری در جامعه 14- انتخاب مدیران از میان کارکنان و به طور شورایی 15- تأکید بر نظام ارزشیابی کارسنجی به جای زمان سنجی و

اسلاید 238: ادامه راهبرد ها و توصیه های لازم برای انجام انقلاب اداری در جامعه 16- احتراز از تصمیم گیری های مبتنی بر سلایق شخصی و فردی 17- انتخاب مدیران بر اساس ضوابط و پرهیز از تأثیر روابط و

اسلاید 239: ادامه راهبرد ها و توصیه های لازم برای انجام انقلاب اداری در جامعه 18- اعتماد به مردم و توانایی های آنان 19- تفویض اداری امور به افراد کاردان، لایق و مورد اعتماد و

اسلاید 240: ادامه راهبرد ها و توصیه های لازم برای انجام انقلاب اداری در جامعه 20- ارتباط مراکز تصمیم گیری اداری با مراکز پژوهشی

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید