صفحه 1:
از سرى انتشارات متون آزماا 0 ‏تالیف: ا ا‎ ele SBT Oe)

صفحه 2:
شیب حلی درس eS 8۳ ‏شناسی و دانش مدیر‎

صفحه 3:

صفحه 4:
Ea ۴ ‏لونان‎ +» | ۱ ١( ‏هالاى‎ -2 ‏دومزديه (اطع!|‎ -9 ‏اداره أموزش ويرورش‎ -6 كاليفرنيا

صفحه 5:
۱9 ‏پا‎ ‎Se ‎_ = bayer] 9 ( 4 مدیر بت

صفحه 6:
=e ‏ات‎ روان شناسی اعمال مدیریت دكت

صفحه 7:
Shee ‏ون و‎ 555 EHS see SERGE) سس

صفحه 8:
— IE! etm ۱ Sige Set الف- ‎weit 1‏ انز ان وان ‎RR‏ ‏احدى ‎al‏ ۳ شناسی منده \ ‎ao 2A)‏ مدیریت بهره ور = ‎am‏ شناخت ۰ روان شذ ‎O‏ شناسانه مديراز ك1

صفحه 9:
al 0 عبن ‎an Ete‏ ۲ ۲ لك ب ‎ss ۱‏ دیدگاه

صفحه 10:
2 ۰ aii 3 0 جهار مورد است د

صفحه 11:
ستفاده از يافته هاى علمی ‎ols)‏ ‏شناسى

صفحه 12:
‎alal =]‏ اسميت ‎eet)‏ ۱0212191۵19 8 فردریک تیلور 60 هانرى فايول ‎al GS‏ 0 م2 نظریه های رفتاری ‎

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:
3 0 ‎Cane)‏ سبو كك

صفحه 16:
رت دروو سود جو ۴ عي یج = ‎an a ee‏ تا افر اد اد ۲ گک ‏

صفحه 17:
وسنت جا 2 سودجويى كه انكيزه هه كنت لذت و احترار آر- دده که نوعی بر ‎eee‏ )9 ان شناحتى

صفحه 18:
ape See ‏ا‎ SCI اوايل قرن بيستم

صفحه 19:
‎SB‏ ب ‏) «اصو ۱ مدر حك علمی» تشويق را كه امرى روال

صفحه 20:
0 انگیزه ۳ فعالیت کارکنان

صفحه 21:
/ eye (ERTS REE TRY) Kk ee

صفحه 22:
es, 9 ‏يها‎ اكه

صفحه 23:
Sewers 9 ا ا هاى رو ان ل

صفحه 24:

صفحه 25:
ae pe ۳ oe == ‏مديريت‎ ۱ 2-0

صفحه 26:
ير ‎ISS SEs)‏ ست ‎١‏ ادو سك ر بازدهی كاركنان مؤثر است كه عبارثند =I

صفحه 27:
ی ‎eSB]‏

صفحه 28:
در مطالعات مدیریت. بر ‎a‏ ‏شناختى مانند موارد زير تا داشت* 0- انكيزش ‎١‏ © شخصيت ْ ادراک ©6©- وضعيت روانى و ‎EBS)‏ 060

صفحه 29:

صفحه 30:
ee es ‏كت‎

صفحه 31:
3« بت ۳ ‎By}.‏ ۳ 4 آشنایی با اصول» قواعد ۱ استفاده درست از نيروى انسانى” © آشنايى با فعال كردن خلاقيت آثنایی با ایجاد جریان فکری در" جامعه

صفحه 32:

صفحه 33:
eee ‏شكل كيرى آن‎ 2a Za “6- جكونكى اصلاح مديريت و

صفحه 34:
داشتن آنان

صفحه 35:
.")۹9064 مباحت روان شناختی در 5 ۳ حدار حص د 0۵

صفحه 36:

صفحه 37:
ححا - 0 روابط انسانی در سازمان : BCS Ee See) le gle jlu lias £1 si! -G

صفحه 38:
می شود: ‎ris‏ ا ا و عمل موثر در ‎eee se‏ ‎te‏ ا 0

صفحه 39:
0۳ 9

صفحه 40:
رت ‎Se‏ 8ه م> رفتار هاى ناسازكار و

صفحه 41:
Shee ee "2

صفحه 42:
مد ل یت مورد توجه

صفحه 43:
آأموزش نيروى انسانى و فعال كردن ان هاو

صفحه 44:

صفحه 45:
9- کاربرد روان در تقويت و فعال كردن انسانى و مديريت ©©- بهداشت روانى در سازمان

صفحه 46:
حص - eRe asi e Ol ‏نظریه مدیریت علمی و مبنای‎ © ‏روان شناختى ان و‎

صفحه 47:
‎CO BRO ON‏ و 1 سد ‎9 ‎

صفحه 48:
‎CO BRO ON‏ و 1 سد ‎"2

صفحه 49:
‎CO BRO ON‏ و 1 سد ‏م

صفحه 50:
كاربرد هاى روان مديريت را در دنياى أمر: برذه و در حدود 33 توضيح براى أن بنويسيد.

صفحه 51:
فصل دوم

صفحه 52:
سازمان ها پدیده های واقعیت های فیزیکی

صفحه 53:
‎Sy‏ عه مهم ترین چیزی که در مورد سازمان بايد به خاطر سيرد ا ل 02-0 0 ها قائم به چیزی است که در ‏دهن مردم وجود دارد. ‎

صفحه 54:
مفهوم سازمان مجموعه اى از انسان هايى اكه ۱ طراحى شده را در جهت نيل به هدف هاى مشترى دارند.

صفحه 55:
تعداد افراد در سازمان تعداد افراد یی سازمان ممکن است حتى مشتمل بر دو نفر بان

صفحه 56:
تحول مفهوم سازمان تحول مفهوم سازمان در سه مورد مطرح مى شود: 4 سازمان ها پیچیدگی Corres Pee ear wep et

صفحه 57:
ادامه تحول مفهوم سازمان © تأكيد بيشترى بر تقسيم وظايف و تلاش هاى تخصصى مى شود. 9- نظريه هاى مر بوط به تشكيل سازمان هاء تغييرات زيادى كرده عم

صفحه 58:
تفاوت سازمان های ‎eee‏ تن در سازمان های ادرای و م ‎Coe re‏ محسوب مى شود در حالى كه در سازمان هاى معاصرء بر مديريت تأکید می شود.

صفحه 59:
تفاوت برداشت نظريه هاى مختلف از مفهوم سازمان (دو مورد) ا ا ‎Bre‏ ساختار بوروكراتيك J

صفحه 60:
ادامه تفاوت برداشت شت نظریه ‎isla‏ ‏مختلف اك مفهوم سازمان تأكيد نظريه هاى مديريت بر روابط انسانى 3 است.,

صفحه 61:
اركان سازمان

صفحه 62:
000 ee حك

صفحه 63:
تعریف مدیریت به مجموعه تصمیم گیری ها و ‎Sy ene ree Seen‏ ‎ROME rar WE Cee‏ ۱ تلش ها و استفاده بهینه از امكانات و منابع انسانى 0 مادى صورت می گيرد.

صفحه 64:
۰ }. ‏م‎ 5 Cad مجموعه معیار هاء ارزش ها و 42ح 2 اده روانی حاکم بر سازمان را فراهم ساخته ‎Ns PN rare y me‏ 0 ۳( مى كند و بر نحوه عملكرد اعضا تأثير می کدار23

صفحه 65:
Tee eee ‏فرهنگ سازمانی‎

صفحه 66:
۳ کنش ها یا واکنش هایی است که اعضاى سازمان. با در نظر كرفتن ارزش های ‎Fons)‏ هدف مشترک ‎tl Gat g Gls js al il‏ ۱۳6 ا ال 0

صفحه 67:
عوامل مؤثر در شكل كيرى رفتار ‎eee‏ ‏شامل © مورد: 0- هدف هاى سازمان 2- نقش سازمانى ‎aCe Pewee weve oy)‏ 62- ادراف سازمانى و

صفحه 68:
1۳ ۱ ۱ ۱ aren ‏ترس سس‎ ‏انگیزش سازمانی‎ -9 CSTE we So ‏میزان همبستگی با سازمان‎ ‏اروزيابى رفتار سازمانى‎ 9

صفحه 69:
عوامل موّثر در ادراک سازمانی نو ‎(ope‏ 7 ۲ eee) ‏ب- میزان کستردگی و پیچیدگی‎ BeBe 9 توانایی درک كننده د- موقعیت ادراک

صفحه 70:
iy A ‏ی‎ مباحث مورد توجه: ام 2

صفحه 71:
معيار هاى عمده سنجش رفتار سازمانى شامل 2" مورد: الف- ميزان تأثير ككذارى رفتار ب- جايكاه رفتار ب- سنجش زمينه امكاناتى رفتار و

صفحه 72:
ادامه معيار هاى عمده سنجش رفتار سازمانی اا وت ج- علاقه مندی Eee eG

صفحه 73:
5

صفحه 74:
وجه تمايز سازمان هاى رسمى و غير رسمى شامل 4 تفاوت: 0- سازمان هاى رسمى از ‎Sen 0‏ 9 ۱ سازمان هاى غير رسمى از ميان كنش هاى انسانى و

صفحه 75:
ادامه وجه تمایز سازمان های رسمی و غير رسمىء درجه كيفيت ان راو

صفحه 76:
ادامه وجه تمایز سازمان های رسمی و غیر رسمی 3- سازمان رسمی خطوط كاملا مشخصى از ارتباط ا ‎OCS‏ | مجهز به شايعات و

صفحه 77:
0 9 ‎Come)‏ ‏- سازمان رسمی دارای ‎a‏ است اما سازمان غیر است مرحمت ها یا پاداش ها را ۱۳۹ حذف ‎“us‏

صفحه 78:
شخصیت طرح واحد و کلی ترکیب یافتهای

صفحه 79:
ای کر احساس هويتى است كه از يكيارجكى روابطء هدف ‎cla‏ مقررات» فرهنگ. 0000 5 و ا

صفحه 80:
شخصیت سازمان ویژگی های پایدار سازمان» كه كيفيت خاصى از روابط را ‎ee ee Sree Sie‏ ايجاد می کند را شخصیت سازسان می گویند.

صفحه 81:
9 5 بت سازمان 0 وجود روابط آزاد یا محدود 8- ميزان باز يا بسته بودن محيظط ۳ ©- وجود روابط خانوادكّىق و قبيله اى

صفحه 82:
مفهوم بیماری مدیریت بيمارى مديريت نوعى اختلال شخصيتى است كه ا 02 و( وجود آمده یا بروز می کند.

صفحه 83:
بيمارى هاى مديران 2 9- مدير مقرراتى ‎coe)‏ 0 <-6- مَدَيَرَ -بى اعتماد 00

صفحه 84:
ادامه 0000 هاى ‎epee‏ ‏مدیر مضطرب م مدير سلطه جو alee ‏مدير‎ -9 ©2- مدير نامتناسب ST eke ee aie

صفحه 85:
لنفجارى- 1 مدير ۳ Ps ‏و غير‎ mK a ‏هم‎ ۱ ‏های نا ون‎ Cis at ۱ ‏تحري‎ 0 a a

صفحه 86:
مدير مقررلتى-2 داراى وسواس در اجراى مقررات به نحوی که با استفاده 5 جارجوب مقررات» مشكل آفرينى نموده و کت سیستم ۳ ‎US‏ ‏می کند:

صفحه 87:
۰ با دورى كردن از هنجار هاء تعجب زيردستان را برانكيخته و نظن آنان را جهت ارضاى نياز مفرط به ستايش» به سوى خود د

صفحه 88:
مدير بیل!عماد -4 ‎ea‏ رادر معرض توطئه دیکران دانسته و به ‎=F ASI,‏ هاى كاركنان حساسیت بیش از اندازه دارد. ‎

صفحه 89:
7۰ داراى تزلزل و بى بای شخصیت» هیجانات شدید و وابسته به ديكران است.

صفحه 90:
با احساس قریب الوقوع یک واقعه» تحریک پذیری زیادی دارد. به دليل هراس ناشى از اضطراب» دچار درماندگی و

صفحه 91:
مدير سلطه جو ‎oS‏ كمبود اعتماد به نفس در او احساس وحشنت و ناتوانى» ايجاد-مى كند و با تحكم سعى در اعمال رفتار سلطه جويانه 0ه

صفحه 92:
مدير نامتناسب 09 به سبب عدم برخوردارى از فرهنك مديريت متناسب با شرايط زمان و مكان؛ معمولاً فاقد ظرفيت ‎staal sl» add‏ پست مدبزیت بوده و در انجام وظایف خود ناتوان peavey)

صفحه 93:
مدیر عولم فریب10 به جاى 2۳ ‎BE)‏ به اداره كاركنان و مراجعان مى يردازد و سنعى وى در جهت حفظ بست و هدف های ‎(os‏ د ‎e pee‏ 0

صفحه 94:
|« منظور 5 ساختار ‎eterna Sn SEEN‏ 9- امروزه کدام یک از دیدگاه هاى مديريتى بيشتر در سازمان ها غالب است و چرا؟

صفحه 95:
فصل سوم روان شناسى سيتم هاى اموزشى

صفحه 96:
ا ا وجود عناصر مختلف ©2- وجود فعاليت در هر يك از عناصر 9- وجود تضاد بين عناصر <- وجود ارتباط بین حرکت ها - وجود هدف مشترک

صفحه 97:
وظایف عمده مدیریت سیستم شامل © مورد: 0- تشخيص نياز اساسى ايجاد كننده هدف و آكاهى از رابطه ساختارى بين آن ها ©- توجه به رابطه بين هدف و نياز هاى فردی عناصر سیستم و

صفحه 98:
ادامه وظایف عمده مدیریت سیستم ‎-C‏ اعتقاد به استقلال عملکرد حوزه ها و ایجاد اختیار متناسب با مسوولیت ها ۴ فراهم نمودن امکانات لازم براى فعاليت حوزه ها و

صفحه 99:
ادامه وظایف عمده مدیریت سیستم ©- ايجاد روابط تكميلى و هماهنكى بين حركت هاى مختلف و هدايت آن ها به سوی هدف 0- حفظ روابط با سیستم های محیط (موازىء؛ متداخل و فراكّير) و

صفحه 100:
ادامه وظایف عمده مدیریت سیستم ۶۵ توجه به وارد ساختن اطلاعات جديد به سيستم براى تداوم و تجديد حيات ان 0 ارزشیابی مداوم از عملکرد

صفحه 101:
ene شكل كيرى و ‎GO a eee‏ خارج و ار ره ‎oe 5‏ آن ‎re‏

صفحه 102:
Sig i pe ‏بين جذب و تطبیق تعادل وجود‎ ۳ DP OOM thea te Kp reer نيز در خود جذب كند.

صفحه 103:
سيستم و زمان سيستم ها بايد بتوانند خود را با تحولات زمان تطبيق ‎reese‏ | خود را از دست خواهند داد.

صفحه 104:

صفحه 105:
بیماری سیستم ‎rents?‏ 9 ‎arc‏ ‏جريان كذشت زمان» خود را با تحولات جور کند.

صفحه 106:
0- بارزترین مشخصه وجود اختلال یا قطع رابطه با سیستم های محیط است. 9- بروز عارضه در درون سيستم 9 همكارى کارکنان) و

صفحه 107:
ادامه مشخصات سیستم بسته 7 ‎Se ere ce‏ کار ها و عدم تقسیم وظایف) “6- هدر دهی نیرو و توان بالقوه سیستم (پایین آمدن بازده)

صفحه 108:
گنت نها 0[ 9- روابط مالكيتى 9- روابط يى سويه <6- روابط معارض ۰

صفحه 109:
رولبط تکمیلی- 1 ساير عناصر شكل مى كيرد و نياز به شناسايى موقعيت هاى تكميلى و ارتباط بين آن هادارد.

صفحه 110:
مشخصه هاى روابط تكميلى الف- اجزاى تشكيل دهنده آن ‎eB)‏ ۳ 927 هستند» يعنى تمايل به ارتباطء طبيعى تلقى مى شود. ب- فعاليت هاى هماهنگ است

صفحه 111:
Vee ee ‏در شرايطى شكل مى كيرد‎ ‏جايكزين سيستم و قوانين‎ ‎ee‏ ا ‎

صفحه 112:
9۳ a ۳ ‏ا‎ ‏هدف» جهت و روش توسط یک‎ ‏عنصر انتخاب م1 شود ۳ ديكرى‎ ‏ا‎

صفحه 113:
ee eee تضاد ها و تعارض هاء مواد اوليه براى شكل كيرى اين نوع روابط هستند. سيستم فاقد شكل گیری كامل است و روابط معارض حفظ مى شود.

صفحه 114:
روابط معارض در سیستم های شكل كرفته ار تباطات معارض الك دكركونى در جكونكى معارضه شانه ای از افزايش آنترويى 0۳[

صفحه 115:
رولبط كسيخته -5 افرادى كه 7 ۰ : خت ال ما ره را ‎ee‏ ‎oe . .‏ ۱ ۲ -

صفحه 116:
كرد: ‎ea)‏ معن جوم جها کف ‎Ce‏ ۳9 ۲ 5 ( ‎(tees 5‏ ‎i ‘ ۳ :‏ ۳ = 9 0 7 ۱ ‎fers) 7 5 ١‏ ‎oad ۰‏ (و 2 00 باز 0

صفحه 117:
الف- از نظر وسعت عملکرد (خرد و کلان) 5 32 3 ۰ از ۳ ب- از نظر نوع ارد (موازىء متداخل و فراكير)

صفحه 118:
باس نهد a EWES) ۰ 5 ‏دی ۱ شخصیتی یک مد‎ ‏را نام برده و برای‎ ae ۱ 3 207 ‏و‎ ‎۵ a ‏م‎ ‏ر حد سه سطر‎ “CRE

صفحه 119:
\ فصل چهارم isla 43 مدیربت

صفحه 120:
\ انواع نظریه ها الف- نظریه های کلاسیک ب- نظریه های نئوکلاسیک ج- نظریه های ساخت گرا 9

صفحه 121:

صفحه 122:
نظریه فایول- 7 به صحت فعالیت سطوح بالاى كار يعنى مديريت توجه كرده است. ‎wt‏

صفحه 123:
\ اصول مورد تأکید فایول 6- طراحی 9- سازماندهی 2- رهبری <0- هماهنكى ff ‏کنترل‎ -G

صفحه 124:
نظریه ماکس‌وبر -2 اصول انجام کار موثر درسازمان: 0- ساختار سلسله مراتب ‎-O‏ تقسیم کار ‎-O‏ تدوین چگونگی اجرای قوانین ‏تأکید بر ضوابط و نادیده گرفتن روابط ‎

صفحه 125:
نظریه تیلور - افزایش کارآیی سازمان های از طریق کار بیشتر دادم است (تأکید بازدهی از طریق کار بیشتر کارکنان) 9

صفحه 126:
اصول مدیریت علمی (تیلور) 0 برقراری اصول فنى و فیزیکی مدیریت از طریق شناخت مسایل ‎‘J‏ ‏ل 2- توجه علمى و منطقى در انتخاب كاركنان 9- برقراری روابط مبتنی بر تطة مدیریت و کارکنان

صفحه 127:
نظریه گیولیکو اورویکه با علامت اختصاری ‎POSDCORB‏ ‏نشان داده می شود که شامل: ‎(Planning) «lb -0‏ ©- سازماتدهى ‎(Organizhng)‏ ‎-O‏ استخدام ‎(Staffing)‏ 4 4 (Directing) sox

صفحه 128:
نظریه گیولیکو اورویکه 4 هماهنگی ‎(Coordinating)‏ 2 ارائه گزارش ‎(Reporting)‏ a (Budgeting) 4a2# -“r

صفحه 129:
محتوای نظریه های کلاسیک در جهت كسب منافع بیشتر برای سازمان و مصالح لن است (توجهات (gale wt

صفحه 130:
از دیگاه فایول 56 تنظیم برنامه - سازماندهى 2- فرماندهى <6- هماهنكى ©- كنترل و نظارت

صفحه 131:
ب- نظریه های نئوکلاسیک )- مطالعات هاثورن - مطالعات داكلاس مى كركور ©- مطالعات ياركر فالت <4©- مطالعات میشیگان ©- مطالعات اوهايو eG

صفحه 132:
مطا لمات ها \ لعات‌ه‌تورن-7 انسانی 5 د ار ‎ee‏ ‏۳ شد. از ‎al‏ و ‎Oe‏ 2 « در کارگاه مدای کمپ ن | 35 8 لو ‎O‏ ‏جام سد و نقطه ۲ 3 ست در دانش مدیریت.

صفحه 133:
تآثیر انگیزه و روابط صمیمی بين كاركر و كارفرما را در اداره مطلوب يط كار نشان داده است. 9

صفحه 134:
مطا اعاتدلگاس‌مکگر گور -2 نظریه های »2 و لا را بر مبناى هق تكرش ‎SS,‏ ‏متفاوت در مورد انسان و طبیعت او ارائه نموده است. 9

صفحه 135:
فرضیه هونظریه در اين دیدگاه انسان موجودی است: الف- مسوولیت گریز ب- درونگرا ج- بی علاقه به کار و فعالیت د- بی علاقه به رهبری 9

صفحه 136:
فعالیت مدیران بر اساس فرضیه ‎X4 bi cla‏ الف- بی اعتمادی به کارکنان ب- وادار کردن کارکنان به کار و فعالیت ج- کنترل مستقیم کارکنان

صفحه 137:
فرضیه هاون ظریه |۱۷ انسان را موجودی می داند: 0- برونكرا 9 درای گرايش فطری به خلق کردن 2- داراى تمايل به تلاش و تولید “6- داراى انكيزه كسب احترام و خود شكوفايى

صفحه 138:
فعالیت مدیران دارای نگرش موافق با نظريهل١‏ 0- محيط كار كاركنان را شكل نمى دهند. 9- رفتار کارکنان را کنترل نمی کنند. قرار نمی دهند. < به اعمال کنترل شخصی کارکنان معتقدند .

صفحه 139:
مطااعاتپارکر فاتو مطالعات فالت در زمینه کارکنان بوده است . وی نیز بر نظریه روابط انسانی تأکید نموده و اصولی را پیشنهاد نموده است .

صفحه 140:
- اجرای فرامین و دستورات خشک غير عملى است. تصمیمات باید با مشارکت کارکنان گرفته شود. 9 برتری اسب ناشی از وجود مسوولیت ‎ear‏

صفحه 141:
‎Zs 2‏ مطالعانمیشیکان- 4 ویژگی های مدیران گروه های پرتولید در مقایسه با کم تولید: تأکید بیشتر بر روابط انسانی تا وظیفه مداری ‏- صرف وقت بیشتر در تماس های رو در رو با کارکنان ‏9- شيوه سريرستى باز > ‎

صفحه 142:
مطاهاتاو هايو 5 اين مطالعات مبتنى بر دو محور بوده است* - شناخت عوامل رضایت بخش در محیط سازمانی 2- شناخت عوامل عدم رضایت در محیط سازمانی 9

صفحه 143:
مطا ماتووان‌شناختی‌مدیریت ء مطالعات آرجریس سهم بزرگی در پیوند روابط مدیریت و روان شناسی داشت. وی معنقد بود که با خویشتن یابی می توان به تصحیح رفتار سازمانی اقدام i ‏كرد.‎

صفحه 144:
بهداشت کارکنان از طریق تغییر رفتار مدیران عالی رتبه به نظر آرجریس اولین قدم در گسترش و پرورش فکری و روانی مديران عالى رتبه سازمانى اين است که آنان بدون ترس» مشکلات خود را باديكران در ميان بگذارند وو خواهان مشارکت همگانی در رفع آن Gen Pees

صفحه 145:
ج- نظریه های ساخت گرا 0- نظریه کارل مارکس 2- نظريه ماكس وبر 9

صفحه 146:
7S J LS 44 ‏ظر‎ 4 کارگرانی که در کارخانه فاقد اختیار هستند می توانند با در اختیار گرفتن ابزار های تولید, گرفته و بیگانگی خود را با تولید از بين ببرند. اه

صفحه 147:
\ ماکس‌وبر -2 به مديريت بوروكراتيك توجه نموده که از واژه بوروکر اسی به معنای تأکید نشأت گرفته است. ‎wt‏

صفحه 148:
همسازی سازمانی ساخت گرا ها نظریه همسازی سازمانى را مطرح کرده اند که مبتنی بر قرار گرفتن منافع سازمان و کارکنان در یک جهت می باشد. آنان از بین رفتن بیگانگی بین کارگر و تولید را عامل همسازی می دانند. 9

صفحه 149:
ساخت گرایی و ‎SDL‏ ‏سازمانی ‏ساخت گرا ها اساس مدیریت را یکپارچگی سازمان می دانند که متأثر از منافع مشترک کارکنان و سهيم بودن ‎Qui‏ در منافع سازمان آميت.

صفحه 150:
پاسخ دهید در باره هر یک از عناصر واژه ‎POSDCORB‏ توضیح بدهید. ‎wt‏

صفحه 151:
مديريت نيروى انسانى

صفحه 152:
اهميت عامل انسانى عامل انسانی کیفی

صفحه 153:
موّثر بر تربیت عامل انسانی

صفحه 154:

صفحه 155:

صفحه 156:
وظیفه ر هبری فه رهبری کلی تر از وظایف است و مك كرِكور ان 00 بعد زير مورد تأكيد قرار

صفحه 157:
انواع متفاوت رهبرى از ديدكاه وبر او ل ‎UTE OR‏ ‎gine‏ 5 ا ۱099 ©- رهبری سنتی (بر مبنای ارزش های سنتی شکل گرفته) 9- رهبری قانونی (بر اساس قوانین 0

صفحه 158:
وظايف رهبرى عدم ی |( ادگی بر اد نه

صفحه 159:
ادامه وظايف رهبرى 9- برنامه ريزى (براى 000 cies) GS ee, Mas ‏شناخت عمیق تر و دقیق تر)‎ 9

صفحه 160:
©- سازماندهى (تأكيد بر ضوابط 2 06 9- ارزشيابى و كنترل (بر اساس وازین علمی و برای شناخت ( قاط قوت 0

صفحه 161:
كه دو بعد كمى و كيفى دارد 00 ‎Cee ONE Tes Wee wee‏ ب- کیفی: از طریق بهبود کیفیت نیروی موجود با ارائه آموزش)

صفحه 162:
یف مدیریت نیروی انسانی )= مورد: و روشن ساختن هدف وظايف تدوین اطلاعات لازم برای ل وظايف و st

صفحه 163:
وظایف مدیریت نیروی انسانی رسی در سازمان های مشابه 2 ود ۹ انجام 3 در خواسته های مدیریت

صفحه 164:
ادامه وظايف مديريت نيروى انسانى ©- بررسى مستمر در ابعاد مختلف شکیلات سازمانی طرح هاى اصلاحى د واحد هاى سازمانى

صفحه 165:
ربرد نظريه سيستم هادر يل يك سيستم منسجم به جهار طريق: ‎CR See,‏ تعیین وظایف و خط مشی ها

صفحه 166:
ا ا 9 مديريت منابع انسانى 2- تعيين منابع لازم براى انجام وظايف مادى م ۱ Cnr ‏مشخص نمودن‎ 0 ce ere Sere ‏سيستم‎

صفحه 167:

صفحه 168:
| a | اهداف سيستم با توجه به زمان

صفحه 169:
منابع لازم برای انجام داده ها و اطللاعات اه

صفحه 170:
عوامل موثر بر سیستم

صفحه 171:
0 ال الى افراد تاثیر دارد). ‎eo AB‏ (در سازمان هاى حرفه ‎ep eres HCI Sar)‏ 2( ‏©- ساخت نظام (تعیین هدف ها بر ۳ ‎

صفحه 172:
۱ te Swen a ‏بسياز زيادند و مى توانند حالت غيررسمى‎ ‏داشته باشند. برخى از أن ها عبارتند از:‎ ‏كارايى سيستم براى تعيين نياز هاى‎ -0 ‏و‎ Fo ‏واكنش سيستم در برابر عوامل‎ -2 ‏اقتصادی» سیساسی» اجتماعی و فرهنگی و‎

صفحه 173:
ادامه عوامل خارجى مؤثر بر سيستم مه 5 فن آوری و پیشرفت

صفحه 174:
ارزيابى سيستم مديريت منابع انسانى يكى از بهترين روش ها براى ارزيابى» مقایسه برونداد ‎BeBe‏ ‏با اهداف اوليه آن است.

صفحه 175:
كَى هاى متمايز مديران آموزشى ج مورد. 1 گیستن دوره های نامطلوب لل 0 25 | قش حساس ‎Ol‏ و

صفحه 176:
دامه ویژگی های متمایز مدیران اختار ‎As‏ محتواى أموزشى ختار ذهنى دانش اموزان ارزشيابى مداوم پیشرفت

صفحه 177:
ارتباط مدیریت و سازمان

صفحه 178:
مدیریت در سازمان سازمان را درمفهوم تشکیلات و مدیریت را در معنی اداره لن تعریف کردم اند اين دو واژه یکدیگرند و بین لن ها ارتباط نهادی وجود دارد زیرا نمی توان مدیریت را بدون سازمان متصور شد.

صفحه 179:
تلاش سازمانی تلدش سازمانی دارای دوجنبه 4 جنبه فردی تلاش سازمانی © جنبه گروهی تاش سازمانی (تلاش هاى هماهنكىء همسو و همكون)

صفحه 180:
اهمیت روابط انسانی در مدیریت های باروری نیازمند توجه به روابط انسانی در گروه های زیر است: 0- گروه های آموزشی ‏ . _ 2 یادگیرندگان و مشارکت آنان (- محققان و موسسات پژوهشی و مشارکت آن ها

صفحه 181:
فصل هفتم رهبرى

صفحه 182:
مفهوم رهبرى هر نوع اقدامى است كه براى تعيين هدف ها و مقاصد جمعی و وصول به آن ها صورت می گیرد.

صفحه 183:
اهميت رهبرى ايجاد هماهنكى در سازمان براى نيل به ‎La Cara‏

صفحه 184:
وظایف رهبری اداره امور و توفيق ۳ سات ‎eS‏ 44 سوى هدف هاى معين

صفحه 185:
۱ ‎eee ween‏ ل عبارت است ازء تعيين هدف ها ‎var‏ 0 ‎

صفحه 186:
اهم وظایف ر هبری شامل 9 ‎ys‏ اشت* 0)- شناسايى. نيزو هاى كروه مورد رهبرى و براورد واقع بينانه امكانات د ف 2- آكاهى از تحولات و نياز هاى زمان ‎CS‏ ا ا ل 0

صفحه 187:
ادامه اهم وظایف رهبری ©- تشخيص نياز هاى كروه مورد هدايت در جهت رشد و پیشرفت آن ENDS SEES Sey te ‏هدف نهایی درازمدت‎ ©- تعیین هدف های مقطعی

صفحه 188:
ادامه اهم وظایف رهبری ترجه 2 ‎Lo)‏ ‏رهبرى با ككروه هدايت شونده و تقویت آن م توجه به شرايط زندكى و محیط کار ۳ هدايت شونده و

صفحه 189:
ادامه اهم وظایف رهبری 6- بسيج نيرو هاى موجود در بين كروه هدايت شونذه و ترغيب آنان به فعاليت در امور مختلف ©- ايجاد تعادل و هماهنكئ بين 03 22207

صفحه 190:

صفحه 191:
ویژگی های مدیران ۱ ۱ 0- فراتر رفتن از خود (فرار از خود) ‎Pe SOP aay me‏ ©- دارا بودن نكرش علمى ©- تخصص و

صفحه 192:
5 fog dh ‏های مدیران در آثار‎ a ۱۳۵ eo Perr pence 2538 Ui -O ۱ ۳9 x ‏عتقاد به استفاده از‎ 1 ‏از روش های‎ » nate )= قدرت

صفحه 193:
‎ep Ce ren ere areen‏ اه ‎fae NOS Bia‏ ح- روش اعمال قدرت و تهديد 9- روش ناجار سازى انگیزش ‎

صفحه 194:
بهترين روش براى ايجاد همكارى بهترين روش براى ايجاد همكارى فعال در گروه. ايجاد انگیزش است

صفحه 195:

صفحه 196:
رهبری‌منطقی‌از نظر وبر -) شایستگی و برجسته بودن رهبر در زمینه هأای فا فکری» قدر نی ما ۲۳۰

صفحه 197:
ی رهبری مبتنی بر آداب وتوم قديمى و ارزش هاى ملى 5 قومى

صفحه 198:
رههبرعومعنوولز نظر وبر -© نزديكى رهبر به معنويت و اصول الهىء

صفحه 199:
انواع رهبرى از نظر وايلز 0 رسمی اتصات ۱۳ رو 9- غيررسمى (انتخاب ‎Lau si‏ 058(

صفحه 200:
تيب های رهبری شامل © تيب (سنح): 4 رهبر خلاق (تکیه بر روش های مناسب جهت يرورش خلاقيت) ©- رهبر خشن (ناديده كرفتن نظر كروه ‎Py (Ere rene ar‏

صفحه 201:
ادامه تيب هاى رهبرى ©- رهبر مقرراتى (تأكيد بر هدف هاو سياز مان ‎١‏ ا “6- رهبر همساز (مطابقت دهنده د و مصالح لن با نياز هاى كّروه) و

صفحه 202:
CS SO ne ‏(مبتنى بر‎ LS eye a -G ‏روابط حسنه و ييوند با كروه در‎ GM eee ‏رهبر منطق كرا (توجه به‎ -© ‏مقررات در ارتباط با نياز هاى‎ ‏گروه و شرايط سازمان) و‎

صفحه 203:
ادامه تيب هاى رهبرى م - رهبر خودكامه (اداره سازمان بر مبناى اراده شخصى خود) 6- رهبر بى تفاوت (جدا.از جريانات سازمان و گروه) © رهبر أزاد منش (دادن آزادى عمل تا حدی که تأثیر منفی نداشته باشد).

صفحه 204:
روش های رهبری مشتمل بر 2 مورد: 0)- استیلا جویی (قایل شدن برتری برای خود نسبت به افراد گروه و بی توجه به نظر آنان و در نتيجه نشنج أفرينى) و

صفحه 205:
ادامه روش های ر هبری روش های همسازی (حرکت رهبر با گروه و گاه به دنبال لن به خاطر اجتناب از طرد شدن) و

صفحه 206:
ادامه روش های رهبری 9- روش های گروهی (جایگاه رهبر در مركز كروه و د برا اساس درك نظر. كّروه. هماهنگ کننده و وقوع رهبری در درون كروه بدون مقاومت)

صفحه 207:
تداوم ر هبری تداوم رهبری بستگی به 0 عامل دارد: 0- ايجاد فضاى تفكر در داخل كروه ‎CEs‏ ا 100 مخالفت 9- سهيم كردن افراد در مسؤوليت ها ‎J‏

صفحه 208:
‎ADE Cue 5 -P‏ ها و نوآورى ها ©- ارزشيابى منصفانه از فعاليت ‎oe‏ ‏©- ترغيب افراد كروه به يذيرش مسؤوليت ‎

صفحه 209:
رابطه رهبرى و مديريت 0- بسيارى از صاحبنطران رهبرى و مديريت رابه سره امری واحد تلقی نموده و بین آن ها تفاوت قایل نشده آند.

صفحه 210:
ادامه رابطه رهبری و مدیریت 9- بدین معنا كه بدون رهبرى نمئ تولن مدييريت كرد و بدون اشنایی با مدیریت نمی توان رهبری را اعمال نمود.

صفحه 211:
تفاوت های رهبری و مدیریت ع لا 31 مدیر به د تکنیک هاى بیشتر ی نسبت به رهبر نياز دارد (در رهبرى کشف تکنیی های مورد نیاز به عهده گروه است) و

صفحه 212:
ادامه تفاوت هاى رهبرى و سور 2- مديريت جنبه اجرايى بيشتر ‎er eee)‏ اجرای امر بیش از آن که به عهده اللا كروه است و

صفحه 213:
ادامه تفاوت هاى رهبرى و اد 9- رهبرى امرى كلى است در صورتى كه مديريت به جزييات اجرايى امر نظارت دارد و

صفحه 214:
ادامه تفاوت هاى رهبرى و ورم رهبری عمدتاً از طریق ارائه الگو صورت می گیرد؛ در حالی که ارائه الگو تنها یکی از تکنیک های مدیریت است و

صفحه 215:
ادامه تفاوت هاى رهبرى و ورم 6- رهبر در امر هدایت و ‎(te we‏ های گروه» ‏فعالیت کم تری نسبت به ‏مدير دارد. ‎

صفحه 216:
رفتار های اجتماعی 9 آموزشی مشتمل بر (0)مورد: ا ‎caret ar‏ 7 پرهیز از مطلق انگاری 0 گرايش به انجام کار های اجتماعی ‎ene Eevee See)‏ 7

صفحه 217:
ادامه رفتار های اجتماعی رهبر آمو زشی ‎ae‏ ا ‏اموزشى به همكاران ‏2- ايجاد همسويى در هدف ها ‏9- رعايت احترام همكاران و ‎

صفحه 218:
ادامه رفتار های اجتماعی رهبر اموزشى 2 اتخاذ رفتار های مناسب در جهت ايجاد محيطى سالم و مطلوب در محيط كار ©- توجه به ارزش شغل آموزشى و ا ا رك اكات 0

صفحه 219:
ادامه رفتار های اجتماعی رهبر اموزشى 9- ارزشيابى منصفانه از تلاش های آموزشی همکاران و خود 00 توجه به مسایل و مشکلات موجود و دوری از بی تفاوتی در برلر ان ۳

صفحه 220:
‎per 1‏ كنيد ‎JA‏ باره ويزكى های 2 اجتماعى و. فرهنكى مديران آموزشی از دیدگاه مدیران و معلمان تحقيق كنيد و آن ها را مقایسه نمایید ‎

صفحه 221:

صفحه 222:
اهمیت مدیریت و رهبری در اسلام liens

صفحه 223:
هدف از تأسیس سازمان در ات عبارت است از رشد و تعادل انسان مشغول در سازمان است.

صفحه 224:
۳ هبری — مديريت و رهد ‎edad ۳‏ نسان \ 3 معنوی ‎is‏ ‎Pees‏ د یج یرد توج 17 ‎AN‏ ‏9- توج سطح زندكى)

صفحه 225:
ادامه هدف های مدیریت و رهبری ‎Poss)‏ ‏9- برقرارى عدالت و ‎eD‏ هر گونه تبعيض از محيط سازمان ©6- برقرارى روابط انسانى مطلوب در سازمان 0 توجه به پیشرفت امور و تولید کار باعنايت به اهميت كار در اسلام

صفحه 226:
ضرورت مشاوره و مشورت در اسلام 0- گستردگی و انشعاب روز افزون مسایل مختلف در ابعاد گوناگون زندگی 3 بهره مندی از اندیشه های دیگران براى كسب نتايج مطللوب تر

صفحه 227:
روش هاى مديريت در اسلام ا مورد: )- ايجاد انكينه د ر كاركنان ‎ee ee ee ee,‏ كاركنان 3- فعالیت جمعی و

صفحه 228:
Pee eve Vie) we reer Rye ee Greeting ‏گروهی و شورایی‎ ‎es‏ ارنباط تنگاننگ با کار کنان ©- خدمت به كاركنان در جهت رفع نياز هاى مادى و معنوى انان مك“ اعتماد به مردم ‎

صفحه 229:
۳ شامل 9 مورد: 0- اعتماد به مردم 8- درون زايى اك

صفحه 230:
9 J gucal gla gS 5zy dalal ‏انقلاب اسلامى‎ “6- مديريت انقلابى ©- مديريت مبتنى بر مهارت ne 0 مدیریت مبتنی بر انگیزه

صفحه 231:
راهبرد ها و توصيه هاى لازم براى ‎ae WED ete‏ كه ‎BE Ro (ened‏ 0- تغيير نظام اداری کشور به 20 2- يرهيز از جايكزينى افراد و تعويض مديران و

صفحه 232:
ادامه راهبرد ها و توصیه های لازم برای انجام انقلاب اداری در جامعه ©- ایجاد دگرگونی سیستممی در ادارات - جایگزینی مدیریت ا ا لكت ‎ED‏ ‏و

صفحه 233:
ادامه راهبرد ها و توصیه های لازم برای انجام انقلاب اداری در جامعه 9 اهمیت دادن به ارتباط ‎SPT rr econ‏ ۱ تأکید بر سلسله مراتب 5 0 ۱۳۳ = yee See

صفحه 234:
ادامه راهبرد ها و توصيه هاى لازم براى انجام انقلاب ادارى در جامعه م استفاده از همكارى هاى ركم رن ره ©6- دخالت دادن افراد موتق در تصمیم گیری های اداری و

صفحه 235:
‎BLES ene)‏ را هه ‎)a) a‏ 6.5 متمرکز برای بهبود امور ‏در ادارات به منظور ایجاد نظام ‎Bley)‏ چاره ساز ۳ ‎

صفحه 236:
ادامه راهبرد ها و توصیه های لازم برای انجام انقلاب اداری در جامعه 0 گرایش به سیستمی اندیشیدن 9 رویکرد به پژوهش های متناسب در ج جهت افزایش ۳9 كاركنان ا ۱ در انتخاب مديران 9

صفحه 237:
ادامه راهبرد ها و توصيه هاى لازم براى انجام انقلاب ادارى در جامعه “06- انتخاب مديران از ميان كاركنان و به طور شورايى ©- تأكيد بر نظام ارزشیابی كارسنجى به جاى زمان سنجى ۴

صفحه 238:
ادامه راهبرد ها و توصیه هاى لازم ‎Gl»‏ انجام ‎ai)‏ اذارئ 9 جامعه ©1- احتراز از تصميم كيرى هاى مبتنى بر سلايق شخصى و فردى م>)- ۳۳ ۱ ضوابط و يرهيز از تأثير روابط و

صفحه 239:
ادامه راهبرد ها و توصيه هاى لازم ‎ep‏ انجام كك ‎er)‏ در جامعه ‎es)‏ ا ل ۳ هاى آنان 9ح تفویض اداری امور به افراد كاردان» لايق و مورد اعتماد و

صفحه 240:
ادامه راهبرد ها و توصیه هاى لازم ‎ep‏ انجام انقلاب ‎er)‏ 9 جامعه 00- ارتباط مراكز تصميم كيرى ادارى با مراكز يزوهشى

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان