صفحه 1:
صفحه 2:
روان درمانی ذ شناخ
لى ثردى Peace و
sobs)
صفحه 3:
روشهای رفتار درمانی
صفحه 4:
در روشهای رفتاردرمانی از نظریه های اد گیرفن
استفاده می شود
صفحه 5:
در اوموق اعقامير ابح انیت قد السان نه
خوب است ونه بد و رفتار به وسيله عوامل
محيطى.مح ركها ونيازهاى فرد بوجود مى ايد .
صفحه 6:
علل رفتار ناسا زگار عبارتند از:
صفحه 7:
۱-عدم فرصت کافی برای یادگیری
۲-وجود موانع احتمالى در ياد كيرى
۲-کمبود تجربه کافی
۴-اختلال در ادراک
۵-اشکال در تعمیم
صفحه 8:
روشهای تغییر در رفتار
صفحه 9:
۱-کنترل محیط
۳-مصرف دارو
۳-تغییر در نتایج پاسخ به محرک با استفاده از تکنیک
های گوناگون
صفحه 10:
صفحه 11:
محر یا یاس
ت زدایی از طریق تکرار سریع محر
اعمساست زاین na
۲- خاموش سازی از طریة
ان ی
۴- شرطی كردن متقا
صفحه 12:
فنون و تکنیک های رفتاری :
صفحه 13:
۱- سرمشق گیری يا الگو گیری
۲- آموزش توانایی سازگاری
۳- تمرین آرمیدگی
افو وش خل منيئله
۵-تمرین یا مرور
صفحه 14:
۶-مدیریت مشروط
۷-مواجه سازی با یاداورها
۸- روش انزجار
4- حساسیت زدایی پنهان
۰-پرورش مهارتهای فردی
صفحه 15:
درمانهای شناختی-رفتاری
صفحه 16:
در نظریه شناخت درمانی .بسیاری از معتادان
ويزكيهايى دارند که آنها را در معرض اعتیاد
قرار داده است يق ويذكيها غبار ققد اذ :
صفحه 17:
۱-حساسیت بیش از حد به احساسات ناخوشایند
خود و دیگران
۲-کمپوبد انكيزه برای کنترل رفتار
۳-تکانشگری
صفحه 18:
۴-هیجان طلبی و تحمل کم و بی حوصلگی
۶-نداشتن روشهای مورد قبول اجتماع جهت کسب
لذت ۱
۷-احساس ناامیدی در مورد رسیدن به اهداف
صفحه 19:
اضول کلی شناخت ذرمائی
صفحه 20:
انساموتتان معتادان در مورد شناخت درمانی
۲-تعیین اهداف
۲-تکتیک های شناخت درمائی
۴- برخورد با ولع و تمایل به مصرف مواد
۵-تمرکزروی باورهای بیمار
صفحه 21:
۶سحل وفصل و کنترل مشکلات زندگی بیمار
۷-مداخله در بحران
۸-درمان افسردگی بیمار
٩-عصبانیت و اضطراب بیمار
صفحه 22:
اصول کلی فنون رفتاری
صفحه 23:
۱-توجه به برنامه ریزی فعاليتها ی روزانه توسط
بيمار.
۲-انجام آزمایشهای رفتاری مصرف نکردن مواد
۳-توجه دادن به بیمار
۴-نقش بازی کردن
صفحه 24:
۵-تن آرمیدگی
۶انجام تکالیف درجه بندی شده
۷-تمرین روشهای مشکل گشایی
۸-انجام تمرین های بدنی
9-كنترل محرك ها ميل به مصرف مواد
صفحه 25:
سار
اساس درمان شناختى همكارى درمانكر
2 مراجع است .و همكارى و همدلى
درمانگر برای باقی ماندن بیمار در
درمان بسیار اهمیت دارد.
صفحه 26:
جمح بندی اطلاعات مورد:
تاریخچه زندگی فرد که منجر به مصرف شده
را جمع بندی نماید.
صفحه 27:
پس ا زجمع آوری اطلاعات می توان همراه
مراجع نموداری ترسیم کرد که دران:
زنجیره حوادث کودکی-- باورهای هستهای
پاونهات فبزظي. guna;
صفحه 28:
سافان
درمان فتاختی. - رفتاری سباختار یافته است متا در درمان اعتیاه Sisal Co ge LLY
از:
۱-تعیین اهداف
۲-برسی خلق بیمار
۳سیزرسی ارتباط پا مسائل: مطرح aad
۴-بحث راجع به مشکلات
صفحه 29:
در درمان شناختی -رفتاری زمان بندی هم
ساختار یافته است.
صفحه 30:
آموزش روانی:
آموزش روانی فرآیند ظریفی است که هم زمان
و هم روش عرضه مداخله های آموزشی در
ازقفن آففا بزای رسای جخالیی واز ند
صفحه 31:
راهبردهای اختصاصی درمانهای
شناختی - رفتاری
صفحه 32:
درمانهای شناختی- رفتاری از طریق راهبردهای
متفاوتی مانند Bl ew ety غود بعتاقت درمانی.
رفتار درمانی و درمان از طریق شبکه حمایتی
اعمال مى شوند.
صفحه 33:
مصاحبه انگیزشی:
فرایندی که از طریق آن درمانگر سعی در تغییر
انگیزه مراجع در راستای آمادگی برای تغییر
می کنند
صفحه 34:
مشخص کردن زنجیر شناختی < رفتاری رخدادها:
زنجیره رخدادها يا همان پیش در آمدها ی مصرف مواد
شامل موقعیتها احساسها,باورهاءافکارو رفتارها می شوند.
فرض مهم رفتار درمانی شناختی آن است که اگر بیمار
بیاموزد که چگونه اين پیش درآمدها منجر به مصرف می
شوند .می فهمد که چگونه آنها را اداره کند.
صفحه 35:
تساط بر ولع:
تفای که برض ورگ براه زاذازید اخنبلی
39 اسخ,
شایعتزین روش اذاره گزدن, ولع اتحراف: مسر
تفكر از فكر كردن به مواد به واسطه مشغولیتی
صفحه 36:
شهای دیگر عبارتند از
#تحلیل فراندو مضرات ممترقت مواد
#تهیه فهرست افکار روزانه
صفحه 37:
صفحه 38:
تاکید بر باقی ماندن در درمان:
به طور خلاصه درمانگران تشویق می شوند که هرکاری را
که منطقی باشد برای نگه داشتن بیماران در درمان انجام
دهند