علوم انسانی و علوم اجتماعی رسانه و شبکه‌های اجتماعی

روزنامه نگاری شهروندی و تاثیر آن بر رسانه ها

rozname_negariye_shahrvandi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روزنامه نگاری شهروندی و تاثیر آن بر رسانه ها”

روزنامه نگاری شهروندی و تاثیر آن بر رسانه ها

اسلاید 1: بسمه‌تعالیروزنامه‌نگاری شهروندی و تاثیر آن بر رسانه‌ها

اسلاید 2: روزنامه‌نگاری شهروندیدر حقیقت به معنای ایفای نقش شهروندان در پردازش، گردآوری، تحلیل و انتشار اخبار و اطلاعات گفته می‌شود.البته CITIZEN Journalism نباید با CIVIC Journalism یکسان انگاشته شود .

اسلاید 3: ریشه شکل‌گیری روزنامه‌نگاری شهروندیانتخابات ریاست جمهوری سال 1988 آمریکامردم به رسانه‌ها و اطلاعات منتشره از سوی آنها بی اعتماد شدند در این میان تعدادی از روزنامه‌نگاران سعی کردند با محوریت قرار دادن ”برای مردم“ به مسایل مورد علاقه مردم بپردازند لیکن به علت فقدان امکانات امروزی این رویه جدید جایگاه خود را از دست داد.اما چندی بعد و با رشد فناوری و اینترنت روح تازه‌ای در روزنامه‌نگاری شهروندی دمیده شد.

اسلاید 4: تولد بلاگ‌ها و رسانه‌های مستقلدر سال 1999 در سیاتل آمریکا نخستین مرکز رسانه‌ای مستقل (‌IMC) راه اندازی شد.در واکنش به نشست WTO در این شهر آنها تصور کردند که تنها راه نفوذ به رسانه‌های عمومی و دیده شدن حضور و بستن خیابان‌ها است.اما بعد با یک پوشش 60 ثانیه‌ای مواجه شدند که پلیس را در حال متفرق کردن ایشان نشان می‌داد، آن هم بی آنکه علت اصلی مخالفت و تجمع ایشان انعکاسی داشته باشد.این موضوع تفکر طراحی مدل جدید رسانه‌ای را به وجود آورد تا مستقلاً صدای خود را منعکس کنند.به این ترتیب روزنامه‌نگاری توسط مردم آغاز شد ولی این بار به لطف وجود فناوری کار به شکل دیگری جلو رفت.

اسلاید 5: اشکالی جدید همچونBlogs V logsChat roomsMessage boardsWiki(سایت‌هایی که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد که بدون ثبت یا از طریق ثبت به سادگی اقدام به اضافه، کم، اصلاح و یا تغییر اطلاعات بپردازند.)Mobile computing

اسلاید 6: اشکال جدیدOhmy news (در کره جنوبی نخستین بار ایجاد شد و با شعار هر شهروند یک گزارشگر است اطلاعات را گردآوری کرده و به موفقیت تجاری خوبی هم رسید.)WebsitesEmail newsletterMail listComments Pod cast

اسلاید 7: Hyperlocal journalismسایت‌های خبری آنلاینی هستند که از طرف ساکنان محلی و از طریق ارسال اخبار و اطلاعات از سوی ایشان اداره می‌شود.آن‌هم اخباری که معمولاً رسانه‌ها به آنها اهمیت نداده و نادیده می‌گیرند.این گروه، اخبار و مطالبی را از طریق مردم به مردم ارایه می دهد که معمولاً از سوی روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها فیلتر می‌شوند.

اسلاید 8: به عبارت دیگر روزنامه‌نگاری شهروندی سعی کرد به جای یک مصرف کننده نهایی کالایی به نام خبر، خود تولید کننده خبر بوده و به مسایلی بپردازد که نیاز واقعی آنها باشد.به عبارت دیگر شهروندانی مسولیت پذیر که به 5 W روزنامه‌نگاری پاسخ می‌دهد.+ این که چرا این خبر برای من و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم اهمیت دارد.

اسلاید 9: انتقادات نیویورک تایمز انتقادات جدی به روزنامه نگاری شهروندی وارد کرده است. 1 – نزدیک شدن واقعیت (Objectivity) با شایعه و دروغ پردازی (اصل حیاتی در کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری)2 – بی توجهی به سه رکن حساس E ( اخلاقیات ) Ethics ( اقتصادیات ) Economics ( معرفت‌شناسی ) Epistemology 3 – مطالب فاقد کیفیت و محتوا4 – محدوده اندک مخاطب و جهان شمول نبودن5 – کپی‌رایت

اسلاید 10: نقطه عطفحوادثی همچون 11 سپتامبر، حوادث تروریستی لندن و طوفان سونامی نطقه عطفی در نحوه گزارش دهی از رویدادها تبدیل شدند.مردم با استفاده از فناوری‌های همراه خود مانند دوربین‌ها و موبایل‌های دوربین دار که عکس و فیلم می‌گرفتند از یک سو و خود به عنوان یک شاهد ماجرا از سوی دیگر موجی از اخبار را به راه انداحتند.

اسلاید 11: اینترنت به مردم صدایی جدید داد تا نوعی از ”خودنگاری“ در کنار ”رسانه‌نگاری“ شکل بگیرد.فناوری مولتی مدیا ساده در استفاده و به اندازه کافی ارزان و در دسترس همگان با بودجه متوسط قرار گرفت. این رویدادها ارزش روزنامه نگاری شهروندی را برجسته کرد.

اسلاید 12: رسانه‌های بزرگ و روزنامه‌نگاری شهروندی CNN ، BBC ( I Report ، Your point of view)وبلاگ سرباز آمریکاییسرنخ‌های قابل توجه

اسلاید 13: با تشکر از توجه شماعلی شمیرانی زمستان 1385

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید