raveshhaye-moshaavere-va-marahele-aan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش‌های مشاوره و مراحل آن”

روش‌های مشاوره و مراحل آن

اسلاید 1: فصل ششم روش های مشاوره و مراحل آن

اسلاید 2: روشهای مشاوره مشاوره قلب راهنمایی و یکی از مهم ترین و تخصصی ترین خدمات آن به شمار می رود.از لین طریق به روش‌های مختلف صورت می پذیرد زیرا شناخت مراجع و مشکلاتش و سعی در کمک به او در جهت رفع مشکل بدون تماس مستقیم مشاور و مراجعه امکان پذیر نیست. از جمله دلایل تخصصی بودن مشاوره دشواری و پیچیدگی جریان آن است .علت این دشواری را پرز,خصوصیات متغیر مشاور و مراجع ذکر می نماید.

اسلاید 3: وی اعتقاد دارد که مشاور و مراجع از جهات زیربا یکدیگر تفاوت دارند:برای شرکت در جلسه مشاوره ممکن است انگیزه مشاور انجام وظیفه و انگیزه مراجعه رفع مشکل خود باشد.هر یک نسبت به زندگی دید و برداشت متفاوتی دارد .نظام های دفاعی متفاوتی دارند ، یعنی در برابر موقعیت واحد ممکن است واکنش های متفاوتی از خود بروز دهند.در ایجاد رابطه شخصی با دیگر روشهای مختلفی استفاده می کنند.

اسلاید 4: صاحب نظران مشاوره را به سه نوع مستقیم،غیرمستقیم و انتخابی تقسیم کرده اند . مشاور در مورد جریان مشاوره برای کمک به مراجعه معمولا یکی از سه روش را مورد استفاده قرار می دهد.متخصصان عوامل زیادی رادر انتخاب روش مشاوره دخیل می‌دانند، می‌توان به شخصیت مشاور، طرز تلقی و نگرش نسبت به انسان و حرفه ی مشاور، نوع مشکلی طرح شده به وسیله مراجع ،امکانات محیطی و خصوصیات مراجعه اشاره کرد.

اسلاید 5: روش مشاوره مستقیمامروزه این روش به شیوه های بالینی و منظم صورتمی‌گیرد .پیشرو این روش ویلیامسون استاد دانشگاه مینه سوتا است و اعتقاد داشت که مشاوره مستقیم یک نوع مشاوره بالینی است که در آن مشاور از روش علمی و منطقی استفاده کرده ومانند یک پزشک درپی تشخیص و کشف علل بیماری و درمان آن است.از روش مستقیم برای راهنمایی تحصیلی و شغلی می توان روش مناسبی برای مشاوران آموزشگاه در مورد مسائل تحصیلی نام برد. روش مستقیم به روش مشاور محوری نیز موسوم است زیرا در آن رهبری جریان مشاور بر عهده مشاور است.

اسلاید 6: مراحل و مشخصات روش مستقیمایجاد رابطه حسنه با مراجع بیان و مشکل از طرف مراجع پیش‌بینی و مشخص کردن اطلاعاتی که به تشخیص و حل مشکل کمک کند‌.گردآوری اطلاعات جدید و تحلیل اطلاعات تشخیص مشکل مراجعه طرح راه حل های پیشنهادی از سوی مشاوره و حل مشکل

اسلاید 7: ویژگیهای مشاوره مستقیمدر تمام مراحل مشاوره نقش رهبری بر عهده مشاور است. شناخت و تشخیص مشکل با مشاور است.مشاوره با ارزیابی خصایص مراجع نظرات خود را درباره حل مشکل ارائه می‌دهد. مشاوره از فنون مختلف برای شناخت و کمک به مراجع استفاده می‌کنند. مشاور در جریان مشاوره مراجع را با ارزش‌های جامعه آشنا می‌کند.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید