منابع انسانی و مشاغل

روش‌های پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها (آتش نشانی)

raveshhaye_peygiri_az_atashsoozi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش‌های پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها (آتش نشانی)”

روش‌های پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها (آتش نشانی)

اسلاید 1: روش های پیشگیری از آتش سوزی

اسلاید 2: الف ـ تهیه ونصب تابلوهای هشدار دهنده : استفاده از تابلوهای هشدار دهنده در جهت پیشگیری از آتش سوزی تأثیر قابل توجهی دارد. نصب این  تابلوها در کنار جاده ها و در مناطقی که مورداستفاده عموم قرار می گیرد با توجه به وضعیت منطقه و انتخاب موزون شعارها ویادآوری برخورد قانونی با معاملین آتش سوزی می تواند نقش مؤثری در پیشگیری و از بین بردن آن داشته باشد . پخش اعلامیه ها از طرق مختلف از مجله رادیو ، تلوزیون ، روزنامه ها و مجلات و همچنین انجام سخنرانی در مساجد می تواند بسیاری از افراد را مخاطب خود قرار دهد . . روش های پیشگیری از آتش سوزی

اسلاید 3: ب ـ آموزش افراد :وجود افراد کارآمد و آشنا در زمینه اطفاء آتش ، مستلزم آموزش صحیح و رعایت کلیه استانداردهای علمی و عملی در این امر می باشد تا هر شخص بر حسب وظیفه ای که به او محول می گردد، دقیقاً به وظایف 0خود آشنا بوده و توانایی همکاری با سایر افراد را داشته  وبتواند در مواقع بروز آتش سوزی بصورت انفرادی و گروهی نسبت به خاموش کردن انواع آتش در جنگلها و مراتع وظیفه نماید. از سوی دیگر عموم مردم نیز بایستی بصورت مستقیم و غیر مستقیم مورد آموزش قرار گرفته تا علاوه بر اینکه نکات ایمنی را رعایت می نمایند ، در صورت مواجه شدن با هر گونه آتش سوزی توانایی انجام اقدامات ضروری را داشته باشند . آموزش افراد :

اسلاید 4: ج ـ احداث مکانهایی جهت استقرار بازدید کنندگان : بااحداث مکانهایی جهت پخت و پر غذاهای خانوادههایی که به جنگل جهت تفریح و بازدید می آید و همچنین کنترل مردم جهت اینکه در مکانهای موردنظر تردد نمایند و ممانعت از رفتن به مناطق پر خطر جنگل و آموزش لازم جهت خاموش کردن آتشهای باقی مانده قبل از ترک محل .

اسلاید 5: د ـ احداث جاده های نفوذی ( احداث خطوط آتش بُر ) همانطور که اشاره شد یکی از اهدافی که در پیشگیری ازآتش سوزی مدنظر می باشد این است که قبل از وقوع آتش سوزی در منطقه ، اقداماتی انجام شود تا در صورت بروز ان امکان کنترل و مهار کاملاً مهیا باشد . برای این منظور در مناطق بحرانی نسبت به ایجاد خطوط آتش بر اقدام می شود . وظیفه خطوط آتش بُر این است که از سرایت آتش از یک منطقه به منطقه دیگر کاملاً جلوگیری نماید . د ـ احداث جاده های نفوذی ( احداث خطوط آتش بُر )

اسلاید 6: ه ) عملیات جنگلداری در مناطق جنگلی ایجاد جنگلهای ناهمسال مخلوط ، انجام عملیات پرورشی در توده های جنگلی ، جمع آوری و تقلیل مازاد مقطوعات و درختان خشک پوسیده ، حضور و مراقبت بیشتر بوسیله قرق و حصار کشی در مناطق موردنظر ، یکی از موثر ترین اقدامات در جهت جلوگیری از بروز آتش سوزیهای بزرگ می باشد . عملیات جنگلداری

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید