سایر آموزش

روش آموزش معکوس ( flipped classroom)

Flipped classroom

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش آموزش معکوس ( flipped classroom)”

روش آموزش معکوس ( flipped classroom)

اسلاید 1: Flipped classroomکلاس معکوس

اسلاید 2: تعریف ،تاریخچه و مبانیدر کلاس درس معکوس، شیوه متداول تدریس وارونه می شود و به جاي اینکه تکالیف در خانه و تدریس در مدرسه و کلاس درس انجام شود، دانش آموزان درس را در خانه و از طریق ویدیو یا پادکست(که توسط معلم از پیش آماده شده ) می آموزند و در کلاس به انجام تکالیف و پرسش و پاسخ می پردازندزمان حضور در کلاس درس، برای معلم و فراگیران ارزشمندترین زمانی است که اگر با سوالی مواجه شوند، می توانند آن را برطرف کنند. در حالی که معمولا در کلاس۔ های سنتی و متداول دانش آموزان در خانه و هنگام انجام تمرین و تکالیف است که با مشکل مواجه می شوند و نیاز به حضور بیش از پیش معلم دارند. ایده کلاس معکوس می تواند پاسخ جامعی به این سوال باشد

اسلاید 3: آموزش به روش معکوس، رویکردی نسبتا جدیدی در دنیاست در این روش معلم محتوایی که قرار است در یک جلسه به فراگیران آموزش دهد، پیشتر در اختیار آنها قرار می دهد. آنها باید در خانه یا فضایی به غیر از کلاس درس، به صورت انفرادی محتوای آموزشی موردنظر را با دیدن فیلم یا آزمایش، فایل متنی و صوتی یا هر آنچه معلم برای یادگیری بهتر موضوع جلسه کلاسی در اختیار آنها قرار داده بیاموزند و در کلاس درس حاضر شوند. کلاس درس مکانی برای گفتگو بر روی دانسته هاست. رفع اشکال، پرسش و پاسخ و حل تمرین از جمله اتفاقاتی هستند که در کلاس درس رخ می دهند. فعالیت هایی که قرار است در خانه اتفاق بیافتد جایگزین تدریس در کلاس درس می شود و از این رو به این روش آموزشی، روش یادگیری معکوس می گویند.

اسلاید 4: كلاس وارونه به عنوان مدل تدريس تلفيقي نيز در نظر گرفته شده است كه رويكردهاي تدريس مختلف مثل يادگيري مشاركتي در كلاس، فعاليتهاي آزمايشگاهي هدايت شده و تدريس به وسيله ويديوهاي آنلاين يا آموزش انفرادي را در بردارد.به عبارت ديگر كلاس وارونه يك شيوه آموزشي است كه شامل دو بخش است: آموزش مستقيم انفرادي )با استفاده از محتواي آماده شده و يا معرفي شده توسط معلم مثل ويديو، كتاب( درخارج از كلاس) و فعاليتهاي يادگيري گروهي و تعاملي در داخل كلاس. سير يادگيري در كلاس وارونه به صورت زير است:آمادگي-----بحث گروهي-----كاربردبنابراين سه اصل پايه در فرايند كلاس وارونه دانستن، تعامل و انجام دادن استاز این روش با عنوان های دیگری نظیر «کلاس رو به عقب» «کلاس جا به جا» ، « آموزش معکوس » و « تدریس معکوس» نیز نام برده می شود.

اسلاید 5: به عبارت دیگر، در الگوی کلاس معکوس علاوه بر شیوه ارائه محتوا، نقش های سنتی معلم، دانش آموز و محتوای آموزشی هم دستخوش تحول فراوان و بنیادین می شود. با این شیوه، معلم به جای یک دانای کل که ایستاده در کلاس به ارائه سخنرانی و خطابه مشغول است، به یک همیار، راهنما و تسهیل کننده فرایند آموزش در کنار دانش آموزان مبدل می شود و امکان می یابد در کلاس به تحرک و تکاپو بپردازد و امکان بهتری برای تعامل فردی و گروهی با دانش آموزان پیدا کند (مک نالی و همکاران، ۲۰۱۶).

اسلاید 6: پیشینه یادگیری معکوس و تغییر نقش سنتی خانه و مدرسه را می توان در برخی رویکردها و راهبردهای آموزشی از جمله رویکرد آموزش از طریق گروه همسالان که توسط مازور (۱۹۷۷) پیشنهاد شد، مشاهده کرد؛ . مازور در راهبرد تدریس خاص خود به این نتیجه رسید که اگر فرایند انتقال اطلاعات را به جای کلاس درس به بیرون از آن محول کنیم و فرایند شبیه سازی اطلاعات را به کلاس درس بیاوریم، باعث میشود تا معلم به جای سخنرانی کردن، فرصت پیدا کند به رهبری و هدایت فراگیران بپردازد. کتاب معروف مازور و هیلبورن به نام «آموزش از طریق گروه همسالان: دستورالعمل کاربران» را که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد، می توان یکی از آثار معروف و کلاسیک دانست که به تقویت رویکرد و الگوی یادگیری معکوس منجر شد اما مفهوم رایج از کلاس معکوس در ادبیات پژوهشی جهان به تجارب دو معلم شیمی به نام های برگمن و سمز باز می گردد که از سال ۲۰۰7 در ایالت کلورادوی آمریکا اقدام به معکوس کردن کلاس های درس و ثبت یافته های خود در قالب کتاب و مقاله نمودند .

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید